KTM 690 Enduro (/R)

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
Sauli
Viestit: 735
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 9:59 am
Pyörä: 890 Adv R
Paikkakunta: Kouvola

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Sauli »

skuikka kirjoitti:No voi herran jumala tuota vekotinta. ja minä kun luulin että minulla oli ongelmia 690:n kanssa.
No, ota suutin irti läppärungosta, tähtää johonkin riepuun ja katso onko suihku tasainen sumu vai mallia "aamukusi joka pelkää pönttöä".
Tuon jälkeen tiedät onko suuttimessa kakkaa. Pidä suutinkärki ja se letkupää kädessä niin etteivät ne erkane toisistaan.
Kiitos. Näin toimin kun saan motivaation joka on nyt suoraan sanoen kateissa... Tilailen sen Aussin poikien profilterin tässä joku päivä sinne tankin sisään ja sitten varmaankin sitä lisäsuodinta vielä koska nyt sillä on ajettu 15500 eli taitanee olla se pumppukin siinä mallissa että irrottelee itseään polttoainelinjoihin.
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23> >26>
Avatar
takakura
Viestit: 1099
Liittynyt: Ti Marras 06, 2007 9:14 pm
Pyörä: 690 Rally
Paikkakunta: Somero

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja takakura »

Tiedätkö milloin viimeksi on pa suodatin vaihdettu? se on jo todella tukkoisen näköinen 10tkm:llä.
Tunnetusti 690 pa pumppu irrottaa osittain hiilikuitu kommutaattori liuskoistaan tavaraa suodattimen tukkeeksi.
Jos sulla ei ole Rallyraid tyylistä polttoainekorkkia niin takuulla tankissasi on paljon sinne kuulumatonta tavaraa.
Pumpusta vielä tarinaa: On jopa löytynyt katkenneita kommuttattoriliskojen kuparijohtimia.
Tarkista pumppu, suodatin ja sen paineet. Jos ei vieläkään toimi niin niin hanki tunecu kaapeli
ja tarkista APAD ja THAD sensoreiden jännitteet. Kuten olen aikaisemmin kirjoittanut niin orkkis
metallifiltteri päästää pumpun ohi likaa sen väärän suunnittelun takia. Se profill filsu toimii.
-Jos ei oo ihan varma niin kannattaa silti yrittää-
Avatar
Sauli
Viestit: 735
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 9:59 am
Pyörä: 890 Adv R
Paikkakunta: Kouvola

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Sauli »

takakura kirjoitti:Tiedätkö milloin viimeksi on pa suodatin vaihdettu? se on jo todella tukkoisen näköinen 10tkm:llä.
Tunnetusti 690 pa pumppu irrottaa osittain hiilikuitu kommutaattori liuskoistaan tavaraa suodattimen tukkeeksi.
Jos sulla ei ole Rallyraid tyylistä polttoainekorkkia niin takuulla tankissasi on paljon sinne kuulumatonta tavaraa.
Pumpusta vielä tarinaa: On jopa löytynyt katkenneita kommuttattoriliskojen kuparijohtimia.
Tarkista pumppu, suodatin ja sen paineet. Jos ei vieläkään toimi niin niin hanki tunecu kaapeli
ja tarkista APAD ja THAD sensoreiden jännitteet. Kuten olen aikaisemmin kirjoittanut niin orkkis
metallifiltteri päästää pumpun ohi likaa sen väärän suunnittelun takia. Se profill filsu toimii.
Ei tietoa milloin suodin vaihdettu, korkki on alkuperäinen lukollinen.
Eli toisin sanoen tukkeessa on varmaankin suodin, näin uskoisin.
Olin vain toiveikas että olis hetken päässy ajelee ilman teknisiä murheita.
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23> >26>
kjooseppi
Viestit: 386
Liittynyt: Pe Huhti 04, 2008 1:47 pm
Pyörä: Specialized Enduro comp 29"
Paikkakunta: Kokkola

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja kjooseppi »

Mistä noita profill filsuja saa tilattua...ei ainakaan mun taidoilla niitten nettikaupasta!
Tohtorillako=)
Avatar
Maikki_S
Viestit: 788
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 4:13 pm
Pyörä: KTM 690R evo2
Paikkakunta: Salo

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Maikki_S »

etuvalo lopetti eilen toimintansa ja välähteli aina välillä kun sitä paineli eri suuntiin.

Viaksi paljastui löystynyt liitin pinta etuvalon liittimestä. Kyseessä siis se liitin jossa on ne etuvalon 4 eri johdinta.

Ajettu 6600 ja 1,5 vuotta.

Luulin päässeeni näistä vioista eroon kun vaihdoin merkkiä :)
Avatar
Sauli
Viestit: 735
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 9:59 am
Pyörä: 890 Adv R
Paikkakunta: Kouvola

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Sauli »

kjooseppi kirjoitti:Mistä noita profill filsuja saa tilattua...ei ainakaan mun taidoilla niitten nettikaupasta!
Sama todettu täälläkin, ei toimi osta nyt painike millään selaimella.
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23> >26>
Avatar
hannuk
Viestit: 1152
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 9:00 am
Pyörä: 570 FE, 250 EXC-F
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja hannuk »

Sauli kirjoitti:
kjooseppi kirjoitti:Mistä noita profill filsuja saa tilattua...ei ainakaan mun taidoilla niitten nettikaupasta!
Sama todettu täälläkin, ei toimi osta nyt painike millään selaimella.
Husabedgiin tarvisi kans sellasen suodatin-sukan.

Vituttaahan nuo ongelmat käytettyjen kanssa, mutta vielä isomman vitutuksen saa kun ostaa mopon uutena entiseltä bergin maahantuojalta, ja siltä ei ole saanut toisille vanteille takajarrulevyä parissa kuukaudessa. Lisä ilo irtosi perjantaina, kun selvisi että sinällään selvä takuukorjaus onkin nyt vähän epäselvä, kun motokönigin sankari ei ole hoitanut myynnin yhteydessä tuon takuun aktivointia tjsp. Pirun hauska nähdä millanen tappelu siitäkin vielä tulee. No nyt on uus nokka-akseli ja siinä toivottavasti toimiva puolipuristin :mrgreen:
Oma vastuu! Artisti maksaa...
Avatar
ramirin
Viestit: 1373
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 10:18 pm
Pyörä: Ready To Push
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja ramirin »

Maikki_S kirjoitti:etuvalo lopetti eilen toimintansa ja välähteli aina välillä kun sitä paineli eri suuntiin.

Viaksi paljastui löystynyt liitin pinta etuvalon liittimestä. Kyseessä siis se liitin jossa on ne etuvalon 4 eri johdinta.

Ajettu 6600 ja 1,5 vuotta.

Luulin päässeeni näistä vioista eroon kun vaihdoin merkkiä :)
Sulta on nyt mennyt jotain ohi jos meinaat että Ktm 690 olis luottopyörä :mrgreen: Jos viosta haluat eroon, osta adventure :!:

Tämän mopon koko sähköjärjestelmä (ja etenkin suojaus likaa ja tärinää vastaan) tuntuu olevan aika lapsenkengissä, lamppuja menee tämän tuon ja R mallin etuvalolla ei tee yhtään mitään.. huonompi kuin nuo mopoliikkeiden 29,90 valomaskit, alkoi valot välkkymään ja syyksi paljastui polttimon yli löysä kiinnitys.. en korjannut, heitin pois koko maskin
Kylän kohoralla komiasti, vaikka mettällä vähä kompuroottiski.
Avatar
Sauli
Viestit: 735
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 9:59 am
Pyörä: 890 Adv R
Paikkakunta: Kouvola

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Sauli »

Tänään 11 tunnin työpäivän päälle käväisin muutaman tunnin rassaamassa tuota murheenkryyniä ja selvisi että helpointa on vaihtaa koko johtosarja, on niin paskana joka paikasta että ei taida fiksusti saada korjattua. Sen jälkeen voi sitten ruveta etsimään mitä muuta siinä on vikaa. Tuolla johtosarjalla vikaa on varmasti joka paikassa minne sähkö kulkee.
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23> >26>
Avatar
Sauli
Viestit: 735
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 9:59 am
Pyörä: 890 Adv R
Paikkakunta: Kouvola

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Sauli »

Sauli kirjoitti:Tänään 11 tunnin työpäivän päälle käväisin muutaman tunnin rassaamassa tuota murheenkryyniä ja selvisi että helpointa on vaihtaa koko johtosarja, on niin paskana joka paikasta että ei taida fiksusti saada korjattua. Sen jälkeen voi sitten ruveta etsimään mitä muuta siinä on vikaa. Tuolla johtosarjalla vikaa on varmasti joka paikassa minne sähkö kulkee.
pariin sataan lähtis Saksasta uusi 2009 R mallin johtosarja, ilmeisesti muutoin sama mutta mittariston liitin eri, voisko sen vaihtaa sopivaksi eli onko johdot kuitenkin samat?
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23> >26>
kjooseppi
Viestit: 386
Liittynyt: Pe Huhti 04, 2008 1:47 pm
Pyörä: Specialized Enduro comp 29"
Paikkakunta: Kokkola

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja kjooseppi »

Eikös ne ollut juurikin CZ-ketjut jotka ensiasennusketjuina paukahtelee poikki näistä 690 mopoista?
Paljonko niillä tohtii ajaa??
Tohtorillako=)
jmtillo
Viestit: 143
Liittynyt: Pe Syys 14, 2007 10:37 am
Pyörä: 990 adv R
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja jmtillo »

kjooseppi kirjoitti:Eikös ne ollut juurikin CZ-ketjut jotka ensiasennusketjuina paukahtelee poikki näistä 690 mopoista?
Paljonko niillä tohtii ajaa??
Mulla oli yli 13tkm ajetut CZ:t alla. En sen pidemmälle uskaltanut ajaa vaan pistin uudet alle. Ei noissä päällisin puolin mitään vikaakaan ollu...
Ne kestää paremmin kun liottaa suovedessä aika ajoin :lol:
Avatar
Maikki_S
Viestit: 788
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 4:13 pm
Pyörä: KTM 690R evo2
Paikkakunta: Salo

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Maikki_S »

kjooseppi kirjoitti:Eikös ne ollut juurikin CZ-ketjut jotka ensiasennusketjuina paukahtelee poikki näistä 690 mopoista?
Paljonko niillä tohtii ajaa??
Vaihdoin 5000 kohdalla. Ei ollut venymää tai muutakaan, mutta tuntui paremmelta vaan vaihtaa ne etukäteen. myös moni muu kanssapyöräilijä on näin tehnyt.
skuikka
Viestit: 2245
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Kertaakaan ei tarvinnut kiristää, eka merkki vauriosta oli se että ketjut tippuivat tielle jossain 6tkm seutuvilla. Hyvä niin, sykkyrä eturissan ympärillä tuppaa olemaan hintava. Oli useammassa lenkissä murtuman alku.
kjooseppi
Viestit: 386
Liittynyt: Pe Huhti 04, 2008 1:47 pm
Pyörä: Specialized Enduro comp 29"
Paikkakunta: Kokkola

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja kjooseppi »

Juu päätin vaihtaa ketjut tuohon. Kysymys: Käytättekö niittilukkoa vai sokka lukkoa?
Ite oon aina niitannut tähän asti, mutta nyt tuli ketjusarjan mukana ainoastaan sokkalukko. Kestääkö se vai lähdenkö vielä metsästämään niitattavaa?
Tohtorillako=)
Vastaa Viestiin