Palautetta sivun ylläpitäjille - ketju

Testiviestit ja muu asiattomuus

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Vastaa Viestiin

Tulitko mukaan (rekisteröidyit) foorumille jo vanhan sivuston aikana

kyllä
124
34%
en
167
45%
seurasin vanhaa mutta rekisteröidyin vasta uudelle
30
8%
en muista varmasti
29
8%
en ymmärrä kysymystä
18
5%
Muu kuin mikään yllä annetuista vastausvaihtoehdoista
1
0%
 
Ääniä yhteensä: 369

Avatar
Roiske
Viestit: 1414
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 9:21 pm
Pyörä: DR800, DR-Z400

Re: Palautetta sivun ylläpitäjille - ketju

Viesti Kirjoittaja Roiske »

Juhana kirjoitti:no ite huomannu,et päivittäin 21-22.00 ei meinaa aueta ollenkaan,muutakun general error,too many connections...
Hitautta on ollu ajoittain niin kauan kuin minä muistan, mutta tuota erroria on heitelly iltaisin viimeisen vuoden ajan. Moni on saanu aikaiseksi noita tuplapostauksia varmaan juuri tuon tökkimisen takia. Kun yrität lähettää vastausta, niin kone jää vain jauhamaan eikä mitään tapahdu, vastaus kuitenkin menee läpi jos olet sen lähettänyt, mutta moni saattaa kokeilla lähettää sen uudelleen ja sama vastaus näkyy kahteen kertaan. Itse oon tuossa tapauksessa aina lähettämisen jälkeen siirtyny jollekkin toiselle sivulle vähäksi aikaa, ja kun palaan takaisin niin vastaus näkyy foorumilla. Kirjautuminenhan säilyy vaikka kävisikin toisella sivustolla välillä.
Avatar
juhan
Viestit: 2579
Liittynyt: Ti Elo 29, 2006 1:25 am
Pyörä: R12GS -13, XCh -07, KTM 690 ENDURO 2009
Paikkakunta: JKL

Re: Palautetta sivun ylläpitäjille - ketju

Viesti Kirjoittaja juhan »

Kun hidastelu alkaa, niin 30 sekunnin sisällä koko laitos tilttaa muutamaksi minuutiksi (ikäänkuin buuttaisi jonkun masiinan tai virtuaalikoneen) ja sen jälkeen kaikki toimii taas loistavasti jonkin aikaa kunnes sama toistuu. Jopa useita kertoja tunnissa. Hiljaisena aikana (00:00 - 06:00) vähemmän. Noita SQL virheitä tulee silloin tällöin, eli tietokantayhteydet ei riitä. Vaikuttaa koodivirheeltä, eli ei sulje käyttämättömiä yhteyksiä?
Päällyste päättyy, elämä alkaa - juha -
Avatar
SS
Viestit: 1145
Liittynyt: Pe Kesä 15, 2007 10:12 pm
Pyörä: R1200GSA LC, Husqvarna Rödmyra 118cc -51
Paikkakunta: Nummela

Re: Palautetta sivun ylläpitäjille - ketju

Viesti Kirjoittaja SS »

Juhan tuon ilmaisi aivan oikein.
Viimeisen valitukseni jälkeen kaikki alkoi taas toimia aivan moitteettomasti muutaman minuutin kuluttua.
Nimenomaan foorumi tökkii, matkaendurot.net aukeaa kyllä ok.

SS
Avatar
pkilpo
Viestit: 1434
Liittynyt: To Huhti 23, 2009 10:04 am
Pyörä: CRF1100L ES DCT -25,Husky FE450 -16
Paikkakunta: Kempele

Re: Palautetta sivun ylläpitäjille - ketju

Viesti Kirjoittaja pkilpo »

juhan kirjoitti: Noita SQL virheitä tulee silloin tällöin, eli tietokantayhteydet ei riitä. Vaikuttaa koodivirheeltä, eli ei sulje käyttämättömiä yhteyksiä?
Minäkin epäilen tuota että jollain sivulla on jokin tuommonen bugi että kerää yhteyksiä muistiin mutta ei sulje niitä.
Oiskohan PHP-BBS:n tai MySql:n jotain päivitystä?
En kyllä osaa paikantaa että olisin ollut tekemässä jotain tiettyä kun jumi tulee.
Se tulee monesti eri kohdassa.
Kuraköröttelijä
Avatar
Rässi66
Viestit: 1047
Liittynyt: Ti Huhti 26, 2011 9:13 pm
Pyörä: Honda CR250R
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Palautetta sivun ylläpitäjille - ketju

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

AARGh, linkit aukiamaan uuteen ikkunaan/välilehteen. Pliis.Jookopliis.
Mikä versio tää on, oma ylläpitämä phpbb 3.0.8 -foorumi toimii hyvin.
Avatar
Juhana
Viestit: 2245
Liittynyt: Ke Loka 04, 2006 1:56 pm
Pyörä: Yamaha XTZ-900,DR-350
Paikkakunta: Eura,Loei

Re: Palautetta sivun ylläpitäjille - ketju

Viesti Kirjoittaja Juhana »

Tänään uusi "hauska" virheilmoitus... 2068 : sql server was gone :shock: :lol:
Avatar
pkilpo
Viestit: 1434
Liittynyt: To Huhti 23, 2009 10:04 am
Pyörä: CRF1100L ES DCT -25,Husky FE450 -16
Paikkakunta: Kempele

Re: Palautetta sivun ylläpitäjille - ketju

Viesti Kirjoittaja pkilpo »

Rässi66 kirjoitti:AARGh, linkit aukiamaan uuteen ikkunaan/välilehteen. Pliis.Jookopliis.
Mikä versio tää on, oma ylläpitämä phpbb 3.0.8 -foorumi toimii hyvin.
Ctrl + hiiren nappi tekee sen, ei kait se sen kummempi showstopperi oo :?:
Kuraköröttelijä
Avatar
Jukka
Site Admin
Viestit: 2796
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 1:26 am
Pyörä: CFMoto 800 mtx
Paikkakunta: Tornio
Viesti:

Re: Palautetta sivun ylläpitäjille - ketju

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Eilen oli taas iltasella mysql jumissa. Pitää koittaa olisko jokailtaisesta buutista apua, se tietenki korjaa vain oireet eikä vikaa.
Avatar
VAK
Viestit: 1862
Liittynyt: Ma Maalis 20, 2006 4:11 pm
Pyörä: pyöräkuume on kova

Re: Palautetta sivun ylläpitäjille - ketju

Viesti Kirjoittaja VAK »

"phpBB : Critical Error

Could not connect to the database"

klo 13:55
Koheltaja
Viestit: 8075
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Palautetta sivun ylläpitäjille - ketju

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Joo, mysliä pukkaa useamman kerran päivässä ja eipä auta kun odotella että taas pelittää.
Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
Sassi
Viestit: 177
Liittynyt: Pe Syys 09, 2005 9:38 am
Pyörä: KTM 690 Enduro
Paikkakunta: Nivala

Re: Palautetta sivun ylläpitäjille - ketju

Viesti Kirjoittaja Sassi »

Viime aikoina sivusto on ollut todella hidas ja välillä tosiaan pukkaa tuota sql erroria

Tekee lukemisesta ja kirjoittamisesta ärsyttävän työlästä
--
Saukki
Oli KTM 690 Enduro, nyt Can-Am mönkijä
Avatar
SS
Viestit: 1145
Liittynyt: Pe Kesä 15, 2007 10:12 pm
Pyörä: R1200GSA LC, Husqvarna Rödmyra 118cc -51
Paikkakunta: Nummela

Re: Palautetta sivun ylläpitäjille - ketju

Viesti Kirjoittaja SS »

Lauantai-ilta 7.5.-11 ~21:16 "Sql critical error" - too many connections, kun klikkasin "lisää toinen kuva"- painiketta.

SS
Viimeksi muokannut SS, La Touko 07, 2011 10:59 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Rässi66
Viestit: 1047
Liittynyt: Ti Huhti 26, 2011 9:13 pm
Pyörä: Honda CR250R
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Palautetta sivun ylläpitäjille - ketju

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Jos tuon phpbb_oletusarvo-logon tilalle laittas vaikka sen kypäräkuvan?
Avatar
Jukka
Site Admin
Viestit: 2796
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 1:26 am
Pyörä: CFMoto 800 mtx
Paikkakunta: Tornio
Viesti:

Re: Palautetta sivun ylläpitäjille - ketju

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Seuraava lääke jota kokeillaan on päivitysrumba kaikelle serverisoftalle, mm tietokannalle. Varmaankin ensi viikon aikana.
Ilmoittelen täällä niin saatte varautua katkoksiin...
Avatar
Jukka
Site Admin
Viestit: 2796
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 1:26 am
Pyörä: CFMoto 800 mtx
Paikkakunta: Tornio
Viesti:

Re: Palautetta sivun ylläpitäjille - ketju

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Muistatteko kun lupasin ilmoitella päivityskatkoista? Muhahaa, mie valehtelin!! :twisted: :twisted:

Nyt on kaikki softapaketit ajan tasalla ja serveri vielä päätteeksi buutattu. Kattotaanpa illan ruuhka-aikaan, onko mitään vaikutusta.
En kyllä jaksa uskoa... Seuraavaksi miettimään miten mysql-palvelimen sais pysymään mukana menossa.
Vastaa Viestiin