Virran ulosotto

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Dominator
Viestit: 1668
Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Paikkakunta: Manse

Re: Virran ulosotto

Viesti Kirjoittaja Dominator »

Tuossa olikin jo muutama vinkki ketjussa.. Kiinnostaisi kuitenkin nähdä muita virityksiä joita olette tehneet virranoton asentamiseksi pyöriin joissa ei ole katteita tai jos ei halua katteisiin porailla reikiä?
laahari
Viestit: 61
Liittynyt: Ti Huhti 29, 2008 1:47 pm
Pyörä: AT
Paikkakunta: Roi

Re: Virran ulosotto

Viesti Kirjoittaja laahari »

Dominator kirjoitti:Tuossa olikin jo muutama vinkki ketjussa.. Kiinnostaisi kuitenkin nähdä muita virityksiä joita olette tehneet virranoton asentamiseksi pyöriin joissa ei ole katteita tai jos ei halua katteisiin porailla reikiä?
Mulla on vähän tökkeliä leveämpi alumiinilevy taitettuna 90 kulmaan. Soppeli reikä tökkelille poralla tms. Lätkä lujalla 2-puoleisella teipillä mittariston laitaan sileään pintaan kiinni.
Toistaiseksi on pysynyt :)
saku
Viestit: 135
Liittynyt: La Elo 13, 2005 6:58 am
Pyörä: Suzuki DL 1000
Paikkakunta: Itä-uusimaa/Kantele

Re: Virran ulosotto

Viesti Kirjoittaja saku »

Pellin palaseen poralla tms. sopiva reikä tupakinsytyttimelle ja vähän muotoilua, maalia ja toinen reikä jolla levyn saa kiinni ohjaustangon kiinnikkeeseen. Simppeli ratkaisu.
MarkkuHoo
Viestit: 1134
Liittynyt: Su Helmi 05, 2006 10:42 pm
Pyörä: BMW R80GS Finnduro -90
Paikkakunta: Häme
Viesti:

Re: Virran ulosotto

Viesti Kirjoittaja MarkkuHoo »

Sitten voi aina miettiä sitäkin, että onko se virran ulosoton pistokkeen aina oltava pyörän päässäkin mallia tupsy, elikkä sen ison tupakinsytytinpistokkeen vastaanottava möllykkä. Usein nätimpi, käytettävämpi ja helpompi asetella ja asennella olis laittaa joku pieni 2-napainen pistoke, sellainen saa olla melkeen irrallaan muiden johtojen kanssa nipussa ja toimii hyvin. Tekee sitten vaikka siitä erillisen adapterin tupsy:lle, jos sellainen on pakko olla. Ajatuksena vain.

Esim. tällaisia itse suosi(si)n:
Kuva


Esim. Motonet ja elektroniikkaliikkeet myyvät tuollaisia hyviä veden/säänkestäviä liittimiä, AMP super seal nyt on yksi tunnettu malli.
”Huonoilla teillä, hyvässä seurassa.” kuraukot.fi
TTA
Viestit: 1563
Liittynyt: Ma Syys 26, 2005 8:53 pm

Re: Virran ulosotto

Viesti Kirjoittaja TTA »

Mulla ei meinaa pysyä nuo laturit tupakansytytin pistorasian pohjassa joten gepsille on nyt oma vedenpitävä liitin. Se tupsyt vaan on vähän standardi. Bemarissa oli se pienempi tupsyt pistorasia ja enenku pulttasin isomman siihen viereen niin oli monta kertaa ongelma et laturi löyty mut ei menny siihen pieneen reikään sitte millään ja adapterit sun muut oli kotona.
Avatar
Babelbabek
Viestit: 220
Liittynyt: Ma Syys 28, 2009 3:02 pm
Pyörä: cr250 -94 / domi
Paikkakunta: JKL

Re: Virran ulosotto

Viesti Kirjoittaja Babelbabek »

olen väkästelemässä gps:ää otterboxiin, ja juuri tuollaiseen ampin supersealiin päädyin virtaliitoksessa, ongelmana on vaan saada mahtumaan usb virtaliitin otterin sisään, pitäisi olla sellainen kulmamalli, eli kuten ao. linkissä:

http://viewitem.eim.ebay.fi/Short_Usb_A ... 44426/item

muttamutta eipä tuota saa suomeen, onko kellään tietoa mistä moisen onnistuisi saamaan tänne perähikiään (eli suomeen) ?
Avatar
psi
Viestit: 730
Liittynyt: Ti Touko 19, 2009 8:21 pm
Pyörä: Africa Twin RD07
Paikkakunta: Kauttua

Re: Virran ulosotto

Viesti Kirjoittaja psi »

Väkästelin TSI -boksia (lopputuloskuva ei vielä netissä, mutta ainekset: http://www.flickr.com/photos/99978359@N00/4948865573/) ja kun siinä tää vaakatila tuli vastaan (leveä 6" kiinanihme) niin ostin verkkiksestä Celly -merkkisen miniusb/tupsyt laturin. Se usb-liitin siinä on avattavaa mallia eikä umpeenvalettu, sitten ei muuta kuin taivutteleen ja silikonilla täyttämään. Siinä on kyl tinaukset ihan surkeet ja meinaa katketa pelkästä taivuttelusta, toiminta taipuneena kannattaa mitata.

Jos laadukkaampaa hakee niin TomTomissa on joissain latureissa liitin mutkalla ja ilmeisesti myös garminissa.
Русский военный корабль, иди на хуй
laahari
Viestit: 61
Liittynyt: Ti Huhti 29, 2008 1:47 pm
Pyörä: AT
Paikkakunta: Roi

Re: Virran ulosotto

Viesti Kirjoittaja laahari »

Babelbabek kirjoitti:olen väkästelemässä gps:ää otterboxiin, ja juuri tuollaiseen ampin supersealiin päädyin virtaliitoksessa, ongelmana on vaan saada mahtumaan usb virtaliitin otterin sisään, pitäisi olla sellainen kulmamalli, eli kuten ao. linkissä:

http://viewitem.eim.ebay.fi/Short_Usb_A ... 44426/item

muttamutta eipä tuota saa suomeen, onko kellään tietoa mistä moisen onnistuisi saamaan tänne perähikiään (eli suomeen) ?
Mistä ostit otterboxin?
Avatar
Babelbabek
Viestit: 220
Liittynyt: Ma Syys 28, 2009 3:02 pm
Pyörä: cr250 -94 / domi
Paikkakunta: JKL

Re: Virran ulosotto

Viesti Kirjoittaja Babelbabek »

laahari kirjoitti:
Babelbabek kirjoitti:olen väkästelemässä gps:ää otterboxiin, ja juuri tuollaiseen ampin supersealiin päädyin virtaliitoksessa, ongelmana on vaan saada mahtumaan usb virtaliitin otterin sisään, pitäisi olla sellainen kulmamalli, eli kuten ao. linkissä:

http://viewitem.eim.ebay.fi/Short_Usb_A ... 44426/item

muttamutta eipä tuota saa suomeen, onko kellään tietoa mistä moisen onnistuisi saamaan tänne perähikiään (eli suomeen) ?
Mistä ostit otterboxin?
ostin omani tuolta expansyksestä, jossa näkyy olevan armor 2600 "discontinued" -tuote, en osaa sanoa mistä noita tätä nykyä saa...
Avatar
Babelbabek
Viestit: 220
Liittynyt: Ma Syys 28, 2009 3:02 pm
Pyörä: cr250 -94 / domi
Paikkakunta: JKL

Re: Virran ulosotto

Viesti Kirjoittaja Babelbabek »

psi kirjoitti:Väkästelin TSI -boksia (lopputuloskuva ei vielä netissä, mutta ainekset: http://www.flickr.com/photos/99978359@N00/4948865573/) ja kun siinä tää vaakatila tuli vastaan (leveä 6" kiinanihme) niin ostin verkkiksestä Celly -merkkisen miniusb/tupsyt laturin. Se usb-liitin siinä on avattavaa mallia eikä umpeenvalettu, sitten ei muuta kuin taivutteleen ja silikonilla täyttämään. Siinä on kyl tinaukset ihan surkeet ja meinaa katketa pelkästä taivuttelusta, toiminta taipuneena kannattaa mitata.

Jos laadukkaampaa hakee niin TomTomissa on joissain latureissa liitin mutkalla ja ilmeisesti myös garminissa.
kiitokset tiedoista!

olisiko sulla vielä laittaa vaikka linkkiä tuohon tuotteeseen tai osanroa, löytyy noita celly latureita verkkokaupasta vähintäänkin runsaasti erilaisia...
Avatar
psi
Viestit: 730
Liittynyt: Ti Touko 19, 2009 8:21 pm
Pyörä: Africa Twin RD07
Paikkakunta: Kauttua

Re: Virran ulosotto

Viesti Kirjoittaja psi »

Babelbabek kirjoitti:
psi kirjoitti:Väkästelin TSI -boksia (lopputuloskuva ei vielä netissä, mutta ainekset: http://www.flickr.com/photos/99978359@N00/4948865573/) ja kun siinä tää vaakatila tuli vastaan (leveä 6" kiinanihme) niin ostin verkkiksestä Celly -merkkisen miniusb/tupsyt laturin. Se usb-liitin siinä on avattavaa mallia eikä umpeenvalettu, sitten ei muuta kuin taivutteleen ja silikonilla täyttämään. Siinä on kyl tinaukset ihan surkeet ja meinaa katketa pelkästä taivuttelusta, toiminta taipuneena kannattaa mitata.

Jos laadukkaampaa hakee niin TomTomissa on joissain latureissa liitin mutkalla ja ilmeisesti myös garminissa.
kiitokset tiedoista!

olisiko sulla vielä laittaa vaikka linkkiä tuohon tuotteeseen tai osanroa, löytyy noita celly latureita verkkokaupasta vähintäänkin runsaasti erilaisia...
Mitä luultavimmin tämä: http://www.verkkokauppa.com/popups/prod ... p?id=48354 .
Kannattaa olla tarkkana tuon miniusb/microusb:n kanssa, erehdyin ostamaan juuri väärän; verkkis kuitenkin vaihtoi sen oikeanlaiseksi.
Русский военный корабль, иди на хуй
Avatar
Babelbabek
Viestit: 220
Liittynyt: Ma Syys 28, 2009 3:02 pm
Pyörä: cr250 -94 / domi
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja Babelbabek »

psi kirjoitti:
Babelbabek kirjoitti:
psi kirjoitti:Väkästelin TSI -boksia (lopputuloskuva ei vielä netissä, mutta ainekset: http://www.flickr.com/photos/99978359@N00/4948865573/) ja kun siinä tää vaakatila tuli vastaan (leveä 6" kiinanihme) niin ostin verkkiksestä Celly -merkkisen miniusb/tupsyt laturin. Se usb-liitin siinä on avattavaa mallia eikä umpeenvalettu, sitten ei muuta kuin taivutteleen ja silikonilla täyttämään. Siinä on kyl tinaukset ihan surkeet ja meinaa katketa pelkästä taivuttelusta, toiminta taipuneena kannattaa mitata.

Jos laadukkaampaa hakee niin TomTomissa on joissain latureissa liitin mutkalla ja ilmeisesti myös garminissa.
kiitokset tiedoista!

olisiko sulla vielä laittaa vaikka linkkiä tuohon tuotteeseen tai osanroa, löytyy noita celly latureita verkkokaupasta vähintäänkin runsaasti erilaisia...
Mitä luultavimmin tämä: http://www.verkkokauppa.com/popups/prod ... p?id=48354 .
Kannattaa olla tarkkana tuon miniusb/microusb:n kanssa, erehdyin ostamaan juuri väärän; verkkis kuitenkin vaihtoi sen oikeanlaiseksi.
joo just tuo aiheutti ittelläkin sekaannusta tuo mini / micro -hässäkkä, mutta google kuvahaun perusteella vaikuttas tosiaan olevan juurikin tuo mini-usb.

kiitos winkistä!
Avatar
rainerb
Viestit: 2450
Liittynyt: Ti Kesä 30, 2009 9:40 am
Pyörä: AT RD07a + ST1100
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Virran ulosotto

Viesti Kirjoittaja rainerb »

Babelbabek kirjoitti:
laahari kirjoitti:
Babelbabek kirjoitti:olen väkästelemässä gps:ää otterboxiin, ja juuri tuollaiseen ampin supersealiin päädyin virtaliitoksessa, ongelmana on vaan saada mahtumaan usb virtaliitin otterin sisään, pitäisi olla sellainen kulmamalli, eli kuten ao. linkissä:

http://viewitem.eim.ebay.fi/Short_Usb_A ... 44426/item

muttamutta eipä tuota saa suomeen, onko kellään tietoa mistä moisen onnistuisi saamaan tänne perähikiään (eli suomeen) ?
Mistä ostit otterboxin?
ostin omani tuolta expansyksestä, jossa näkyy olevan armor 2600 "discontinued" -tuote, en osaa sanoa mistä noita tätä nykyä saa...

Minä olen omani aina tilannut suoraan valmistajalta. Ei ongelmia. Pitää vain hakea tullista pois itse, jos menee yli tullirajan - kuinka paljon se nyt olikaan.

http://www.otterbox.com/2600-PDA-Armor- ... lt,pd.html
Follow your front wheel, keep the rubber stuff down and the shiny parts up.
Avatar
rainerb
Viestit: 2450
Liittynyt: Ti Kesä 30, 2009 9:40 am
Pyörä: AT RD07a + ST1100
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Virran ulosotto

Viesti Kirjoittaja rainerb »

Dominator kirjoitti:Tuossa olikin jo muutama vinkki ketjussa.. Kiinnostaisi kuitenkin nähdä muita virityksiä joita olette tehneet virranoton asentamiseksi pyöriin joissa ei ole katteita tai jos ei halua katteisiin porailla reikiä?
Kun oli kerran vähän kiire, niin vedin tupakansytyttimen kiinni ruuvinrei'istä stongaan nippusiteillä. Enkä ole sen jälkeen jaksanut väkästellä sitä siistimmin. :oops: Se oli siis sellainen malli, joka kiinnitetään itse rungon sivuista kahdella pienellä ruuvilla.

Noissa TupSy:issä pitää katsoa että se runko on sisältä sitä mallia, joissa on syvennykset pistokkeen "siipiä" varten. Jos se on sisäpuolelta suoraseinäinen malli, niin siinä ei ajossa pysy mikään paikallaan.
Follow your front wheel, keep the rubber stuff down and the shiny parts up.
Avatar
Hanski T
Viestit: 625
Liittynyt: To Tammi 15, 2009 8:53 pm
Pyörä: Ducati MTS V4S ja Streetfighter S

Re: Virran ulosotto

Viesti Kirjoittaja Hanski T »

Lämpöliiveille laitoin johdon päähän liittimen. Johto on kiinni rungossa nippusiteellä noin 10 cm päässä liittimestä. Tässä on se hyvä puoli että kun poistuu pyörältä (tai ottaa lipat) eikä muista irrottaa johtoa, irtoaa liitin vedon suuntaan eikä mitään säry. On muutaman kerran tullut testattua, onneksi ei sentään lippojen yhteydessä. Haittapuolena liittimen kiinnityksessä yleensä tarvii kahta kättä.

Tupsyt-liitin on kotarissa tankin päällä olevassa lokerossa, sekin johdoissa irrallaan. Sitä käytän vain puhelimen lataamiseen. Se on aika epäluotettava, joten on hyvä varmistaa kontakti vaikka kuminauhalla.
SF 1098S
MTS V4S
Vastaa Viestiin