Perus 1200GSää olen koeajanut ja sillä kyllä hyvin pärjäsi kun penkin asetti matalimpaan asentoon. Mutta mitenkä tuon 850mm kanssa mahtaapi käydä? Vielä ei ole päässyt edes koeistumaan
Kokemuksia F800GS:stä
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- browwi
- Pyörä: Yamaha XT660Z Tenere
Re: Kokemuksia F800GS:stä
Kertokaas 800GS:ää hankkivalle, yltääkö sillä ajamaan 173 senttinen tappijalka? Speksien mukaan pyörässä on istuinkorkeus 880mm ja vaihtoehtoisesti 850mm jos moinen penkki on tehtaalta tilattaessa ruksattu.
Perus 1200GSää olen koeajanut ja sillä kyllä hyvin pärjäsi kun penkin asetti matalimpaan asentoon. Mutta mitenkä tuon 850mm kanssa mahtaapi käydä? Vielä ei ole päässyt edes koeistumaan
Paljon pidempi en ole itsekään (vajaa 175 cm) ja mulla on toi normisatula eli 880. Sanottavaa hyötyä en matalammasta penkistä koeajojen perusteella löytänyt, joten valtisin normisatulan ajoasennon takia - jalat sopivassa asennossa ajaessa. Normipenkillä yltää mulla jalata molemmin puolin maahan päkiöiden osalta.browwi kirjoitti:Kertokaas 800GS:ää hankkivalle, yltääkö sillä ajamaan 173 senttinen tappijalka? Speksien mukaan pyörässä on istuinkorkeus 880mm ja vaihtoehtoisesti 850mm jos moinen penkki on tehtaalta tilattaessa ruksattu.
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Itse ole 174cm ja mulla on se matala satula. Jalkaterät yltää molemmin puolin maahan kun liikennevaloissa kokeilee. Tosin tähän vaikuttaa vähän rengaskin. Nyt on Mitaksen E-09. Kuluneella Karoo 2:lla ylti paremmin jalat maahanbrowwi kirjoitti:Kertokaas 800GS:ää hankkivalle, yltääkö sillä ajamaan 173 senttinen tappijalka? Speksien mukaan pyörässä on istuinkorkeus 880mm ja vaihtoehtoisesti 850mm jos moinen penkki on tehtaalta tilattaessa ruksattu.
- browwi
Kiitoksia kommenteista. Ei tuosta taida sitten suurta ongelmaa tulla. Vielä kun käyttää jonkin verran tuota maalaisjärkeä mihin pyöränsä lopulta parkkeeraa 
..ja eikun kauppoja tekemään.
..ja eikun kauppoja tekemään.
-
taaviankka
- Pyörä: Jawa
http://www.youtube.com/watch?v=btRvVLA0KzMtaaviankka kirjoitti:Onko näköhavaintoa tai ajokokemusta F800GS:stä supermoto vanteilla.
Mulle tuli viikko takaperin postissa Touratechin touring-satulan "hoch" versio, eli +2cm ja ihan kohtuullisesti siitäkin vielä tuntuis yltävän maahan tällä huimalla 175cm varrella. Eihän sitä kuitenkaan molempiin suuntiin samaan aikaan voi kaatua, joten yks jalka maassa riittää kerrallaan.browwi kirjoitti:Kertokaas 800GS:ää hankkivalle, yltääkö sillä ajamaan 173 senttinen tappijalka? Speksien mukaan pyörässä on istuinkorkeus 880mm ja vaihtoehtoisesti 850mm jos moinen penkki on tehtaalta tilattaessa ruksattu.
Satula itsessään vaikuttaa hyvältä, paljon paremmalta kuin originaali normaalisatula. Polvikulma loiveni mukavasti ja nyt pyörän päällä ei istu kuopassa. Liikkuminen eteen-taakse on helpompaa, eikä tuntuis painavan häntäluutakaan niinkun vanha satula teki.
Mulla ajotietokone ilmottelee, että huolto pitäis suorittaa 9/2010 eli tässä kuussa. Kyseessä olis 20000km huolto johon on vielä vajaa pari tonnia matkaa. Pyörässä on vielä takuu voimassa, joten miten tarkkaa on takuun kanssa jos en vie pyörää huoltoon vaikka ajotietokone niin kehottaa. Meinasin viedä vasta kun tuo 20000km alkaa olemaan plakkarissa.
- browwi
Tulipa käytyä koeistumassa yksi vakiokorkuinen satula ja ei tosiaan mitään ongelmia ollut pituuden kanssa. Edes tennareilla. Ajokengät kuitenkin vielä jonkun verran paksummat pohjasta. Penkin kovuus kyllä hieman askarutti, mahtaako pyrstö kestää pitkää ajamista moisella.JuhaA kirjoitti:
Mulle tuli viikko takaperin postissa Touratechin touring-satulan "hoch" versio, eli +2cm ja ihan kohtuullisesti siitäkin vielä tuntuis yltävän maahan tällä huimalla 175cm varrella. Eihän sitä kuitenkaan molempiin suuntiin samaan aikaan voi kaatua, joten yks jalka maassa riittää kerrallaan.![]()
Satula itsessään vaikuttaa hyvältä, paljon paremmalta kuin originaali normaalisatula. Polvikulma loiveni mukavasti ja nyt pyörän päällä ei istu kuopassa. Liikkuminen eteen-taakse on helpompaa, eikä tuntuis painavan häntäluutakaan niinkun vanha satula teki.
Sinänsä hämmentävä juttu, kun 1200GSA:lla koitin 890mm korkuista satulaa niin tuossa ei enään oikein yltänyt järkevästi maahan. Liekkö sitten ollut satulan leveydessä vaikutusta. Oli meinaan jo tekemistä saada se koko laitos pystyyn sivujalalta.
Kävin itekin viime syksynä Heinolla koeajamassa uuden GSA:n ja se oli ihan liian ison tuntunen. Ei olis ollu mitään saumaa viedä sitä hyvää soratietä huonommalle alustalle.browwi kirjoitti: Tulipa käytyä koeistumassa yksi vakiokorkuinen satula ja ei tosiaan mitään ongelmia ollut pituuden kanssa. Edes tennareilla. Ajokengät kuitenkin vielä jonkun verran paksummat pohjasta. Penkin kovuus kyllä hieman askarutti, mahtaako pyrstö kestää pitkää ajamista moisella.
Sinänsä hämmentävä juttu, kun 1200GSA:lla koitin 890mm korkuista satulaa niin tuossa ei enään oikein yltänyt järkevästi maahan. Liekkö sitten ollut satulan leveydessä vaikutusta. Oli meinaan jo tekemistä saada se koko laitos pystyyn sivujalalta.
Penkin kovuudesta sen verran, että toi Touratechin versiokaan ei ole todellakaan pehmeä, mutta muoto on huomattavasti parempi. Ei tuntuis puutuvan lähellekään niin pian takamus kun originaalilla, joka ei ainakaan mulle oikeen sopinu. Uudella jakkarallakin tosin koeajot on vielä suht lyhyitä.
Tuosta koko mopo: http://cgi.ebay.co.uk/2008-BMW-F-800-GS ... 43a1eee513taaviankka kirjoitti:Onko näköhavaintoa tai ajokokemusta F800GS:stä supermoto vanteilla.
Vähän on kyllä hönön näköinen 17" eturenkaalla..
Pitänee vielä antaa tolle armoa, kun näytto oleva keskentekoinen (pakko olla), mutta kyllä tuo yksilö oli tosiaan melko typerän näköinen.-W- kirjoitti:Tuosta koko mopo: http://cgi.ebay.co.uk/2008-BMW-F-800-GS ... 43a1eee513taaviankka kirjoitti:Onko näköhavaintoa tai ajokokemusta F800GS:stä supermoto vanteilla.
Vähän on kyllä hönön näköinen 17" eturenkaalla..
- Per Saukko
- Pyörä: --?--
En tiedä onko tämä jo täällä jo nähty, mutta tuolta saisi valmiin ...
Paremman näköinen valmiina.
http://www.wunderlich.de/Online-Shop/F8 ... lumbauten/
Itse ajan kuitenkin 21" eturenkaalla, vaikka mopossani onkin tuo lyhyt 'ankannokka'!
Itse ajan kuitenkin 21" eturenkaalla, vaikka mopossani onkin tuo lyhyt 'ankannokka'!
-millähän nyt ajelis???
-
Lare
- Pyörä: Triumph tiger 800xcx
Käväsin tänään ostoksilla 
Älä mene sinne minne elämä sinua vie.
Vie sinä elämä sinne minne olet itse menossa.
Vie sinä elämä sinne minne olet itse menossa.
-
jarno78
- Pyörä: kawasaakeli kle ja Suzuki DR 125
Uudessa moto1 lehessä on hiukka juttua gs bemuista ja historiikista ja perään on jonkun miehen tosi kyrväkäs bemu, tommonen se enskan pitää olla, ei mitn ylimääräisiä jutskia
rupees tekeen mieli, jos vain rahat riittäis
Yksinäinen Susi
Ei kyllä istu minun silmään tuokaan. Jotenkin se keula on edelleen keskentekoisen näköinenPer Saukko kirjoitti:En tiedä onko tämä jo täällä jo nähty, mutta tuolta saisi valmiin ...
Raimo ja Kanttura ovat legenda. Esiintyy tälläkin foorumilla.jarno78 kirjoitti:Uudessa moto1 lehessä on hiukka juttua gs bemuista ja historiikista ja perään on jonkun miehen tosi kyrväkäs bemu, tommonen se enskan pitää olla, ei mitn ylimääräisiä jutskiarupees tekeen mieli, jos vain rahat riittäis