HUSQVARNA TE 610 TAI 630

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

MAV
Pyörä: Himalayan 452

Re: HUSQVARNA TE 610 TAI 630

Viesti Kirjoittaja MAV »

Minulla on samat välitykset -06-mallin kaasutinversiossa ja ne vaikuttaa sopivilta kaikenlaisille sorateille.

Juuri nyt ei ole ollut tilaisuutta ajamalla tarkistaa, mutta nuo kuvaamasi nopeudet ja kierrosluvut sopivat minusta yhteen pyörän 5.vaihteen kanssa. Välityksistä laskemalla kuutosella 100 km/h vastaa n. 4600 rpm ja 7000 rpm on jo yli 150 km/h.
Kumipuhki
Pyörä: WR300-10, TE 610 -08, KTM 65sx-09

Viesti Kirjoittaja Kumipuhki »

Mulla taitaa olla mittarissa vikaa, tuntu nimittäin aika kovalta toi 133kmh :lol: Oon itse asiassa epäilly pidempää et saattas olla pientä heittoa..
Kaksitahtinen Mielialahäiriö
joku_tyyppi
Pyörä: Husqvarna TE 610 IE

Viesti Kirjoittaja joku_tyyppi »

Toisella foorumilla kyseltiin miten kovaa on ajettu soratiellä, joten piti suoralla vetää 135 mittariin kun se oli korkein vaihtoehto äänestyksessä. :roll:
Muistaakseni ei ollut vielä kutonen käytössä. Tehtaan välitykset.
Ainakin tuossa omassa '09:ssä mittari on äärimmäisen tarkka, käytännössä ei pysty havaitsemaan eroa sen ja GPS:n välillä.
Teme X-2
Pyörä: 390 Adventure

Viesti Kirjoittaja Teme X-2 »

Itsellä on tuossa 570, joka on tuon 610 laihdutettu malli.
Edessä 14 piikkinen ja takana vakio, (onko se 48, ei muista).
Nuo on itsestä hyvät enskavanteiden kanssa, mutta ei noillakaan
kutosella paljon alle 80:n kehtaa ajella. Mulle tullessa tuossa oli
17:nen eturatas, sillä oli kyllä hurjan pitkät välitykset.
Laskeskelin välityksien mukaan että, jos kutosella rajottimeen, niin yli 240km/h
ois menny, nykyisilla karvan alle 200km/h.

Noita nopeuksia kun tuohon on laitettu. En tiiä mikä kaistapää
minä sitten olen, mutta tuon verran käy lähes aina mittarissa,
kun kiihdyttää reilummin. Ja soralla on ajettu sen mitä kulkee. :lol:
"Ympyrä ja nuoli, siihen loppu huoli!" :roll:

Mopo: KTM 390 Adventure
EX-mopot: KTM 620 Advente Ja Husqvarna TE570
Kumipuhki

Tuli just äsken tarkistettua autonmittarin mukaan ja toi mun pyöränmittari näyttää 20kmh liian vähä. Oon yrittäny katsoo olisko siinä "0001 MODE" päällä eli se SM vanteiden asetus mutta kun ei millään pääse siihen valikkoon.

Näillä ohjeilla oon yrittäny..

http://www.thumpertalk.com/forum/thread ... eedo-setup
joku_tyyppi

Nettini pykii eikä tuo ohjelinkki suostu aukeamaan joten en tiedä mitä siellä tarkalleen neuvotaan.

Muistan lukeneeni että "vannekoon" vaihtaminen mittariin on mennyt monella pieleen kun ei ole otettu huomioon että valot toimivat vain moottori päällä. Eli siinähän piti "väläyttää pitkiä" jossain välissä tai jotain sellaista. Ja jos ei ole moottori ja valot päällä niin homma ei toimi kun sähkö ei kulje kyseisessä napissa.
joku_tyyppi

Tuolla on myös mittariin ohjetta monivanneongelmaisille

Jahka tuo Karoo loppuu niin pitänee ostaa kapeampi takarengas tilalle, mahtaako tehdä pitkän päälle hyvää kun kolhii tuota vaimenninta.
Liitteet
husse-vaim.jpg
Kumipuhki

Nyt onnistu toi asetusten vaihto ylläolevien ohjeiden mukaa ja "SM" mode,han se siellä oli päällä! Kiitoksia linkistä!

Otin eilen sen kipinäsuojan pois sliparista ja heti tuli 10kmh lisää huippunopeutta..
mikok
Pyörä: wr450f -04

Viesti Kirjoittaja mikok »

oliks kellää muistissa suoraa linkkiä mistä vois tulosta huoltomanuaalin tuohon 610 ie:hen? No hitto tuollahan se oli aikasemin esillä. Harmi vaa ku ei aukea manuaali :twisted:
joku_tyyppi

Tästäkin ketjusta se linkki löytyy tuolta ensimmäiseltä sivulta.

Vastaus edelliseen kysymykseeni selvisi myös: ei tee hyvää että rengas hakkaa vaimentimeen. Huomasin että vaimentimen toinen kiinnityspultti on poikki. Piti mennä huomenna ajelemaan mutta täytyneekin sen sijaan yrittää tivata jotain pikahuoltoa tuolle. Koko illan pilasin purkamalla ja kokoamalla pyörää itse vain todetakseni ettei minulla ole konsteja irrottaa sitä pultin loppuosaa tuolta rungosta.
mikok

juu nii löysin. Hitto ei avaa kotikoneella eikä töissä...
joku_tyyppi

Ai jaa, se sivu aukeaa mutta itse tiedosto ei... :|
On niin iso ettei pysty lähettämään spostissakaan (65 megaa).
mikok

Päädyin laittamaa tommuset avon distanzia renkaat mopoo. Eile veivattii ne alle. Tosi asiallisen näköset ja tuntuset. Hiekalla pito parempi ku katunakilla. Vaivaa vaa yks asia. Etupää rupeaa tosihelposti vimpattamaa ja on tosi rauhaton asvaltilla. Ei se ennen tommunen ollu. Ehkä asia paranee ku kumi pikkase kuluu ja reunat pyöristyy. Nyt ajo tuntuu ainaki nyt aika hurjalta... Onks kellää käyny vastaavaa?
mikok

Vaihdoin tossa öljyt pyörää. Mittarissa 2500km. Otin alasihdin pois ja siinä olis aika runsaasti jotai ruskeeta muovimurua ja muutama metalli hippu. Alaropun magneetissa ei ollu mitää. Mitäköhän on menossa rikki, vai onko tuo muka normaalia. Luulisin että muovi on peräisin nokkaketjun kiristimestä. En muuta sille keksi. Pitäsköhän ottaa yhteyttä juoltoon. Takuutakin on vielä jäljellä.
MAV
Pyörä: Himalayan 452

Viesti Kirjoittaja MAV »

Tuommoiset murut voi olla kampikammion tuuletusventtiilistä, josta nokkaketju veistelee lastuja. Se venttiili on nokkaketjun vetorattaan yläpuolella nokkaketjun "sisäpuolella", siten että nokkaketjun molemmat sisäpuolet yltävät siihen ainakin silloin kun ketju on löysällä. Tuuletusventtili on semmoinen kuituvahvistettu muoviläppä, joka on ruuveilla ja peltilevyllä kiinnitetty kampikammion kylkeen. Lastuja lähtee sekä läpän että peltilevyn kyljistä. Oman pyöräni tuuletusventtili oli kulunut varmaan millin joka nurkastaan 16 000 km jälkeen, vaikka nokkaketju ei ollut vielä edes aivan vaihtorajaan venynyt. Muruja alasiivilässä oli kyllä runsaasti mutta en osaa sanoa onko edellinen omistaja putsannut siivilän aina öljynvaihdon yhteydessä.

Takuun alaisesta pyörästä kannattaa tarkistuttaa nokkaketjun venyminen, jota voi arvioida tarkastamalla kuinka monta pykälää ketjun kiristin on ulkona.

Itsekin sen voi toki tehdä, kiristin on sylinterin takapuolella vasemmalla. Ensin jousi pois avaamalla keskellä oleva ruuvi ja sitten koko kiristin avaamalla molemmat kiinnitysruuvit. Nokkaketjun vaihtoraja on kun kiristin on 10 hammasta ulkona.
Vastaa Viestiin