Alumiinitankki
Valvoja: Moderaattorit
-
J-PP
- Pyörä: Yamaha XTZ Supertenere
Alumiinitankki
Näpertelinpä alumiinista tankin jammuun. Ja vielä veljen doctoriinkin. Samalla tuli tehtyä takakate alumiinista johon ois tarkoitus hitsata lisätankki. Kestävyys jää nähtäväksi. Ajokokemusta ei vielä ole mutta intoa senkin edestä joten kaatumisia on luvassa 
Re: Alumiinitankki
Miten paksua tuo alumiini oli mistä teit tankit? Kyllä ainkin choppereihin on tehty tankkeja alumiinista iät ajat, mutta enskakäytössä paksuus on kaataessa avainsana...että ei pala pyörän mukana. Hyvältähän tuo näyttää ja ei varmasti ole ensimmäinen kerta kun alumiinia käsittelet?
-
J-PP
Tankki 2 mm vahvaa "puolikova"alumiinia ja takakatteen posket 3mm. vuoden olen harrastanut alumiinin hitsausta TIG:llä.
Et ole sitten syntynyt ainakaan peukalo keskellä kämmentä! Todella hienoa jälkeä!J-PP kirjoitti:vuoden olen harrastanut alumiinin hitsausta TIG:llä.

Tuo (alumiinin)TIG hitsaus on juttu mikä on kiehtonut itseäni ties kuin kauan. Ovat vain kunnon vaihtovirta TIG:t hyvissä hinnoissa
Millaisella koneella J-PP olet hitsaillut? Oletko ollut koneeseesi tyytyväinen, vai ostaisitko vuoden kokemuksen jälkeen jonkin toisen?
"Not all heroes wear capes. Some have mullets."
-
J-PP
Walliuksen kone. Ihan hyvä kampe ja muista ei ole kokemuksia.
Upeeta jälkee
Jos saan kysyä niin miten olet saanut noin jouhevasti taivutettua tuon ttr tankin reunat ja varsinkin nurkat?
Oisko työ vaiheista kuvia?
Itselläkin olis vermeet mutta kun olis viel mielikuvitusta..
Jos saan kysyä niin miten olet saanut noin jouhevasti taivutettua tuon ttr tankin reunat ja varsinkin nurkat?
Oisko työ vaiheista kuvia?
Itselläkin olis vermeet mutta kun olis viel mielikuvitusta..
-
J-PP
Sikkikoneella ja vasaralla tein kulmat. Ensimmäinen tankki ei ollut aivan mieleinen, joten tein uuden. Tässä hitsasin saumat molemmin puolin paisi tietenni viimeisen eli istuinta vasten tuleva. Tämä on kapeampi kuin ensimmäinen mutta tilavuudeltaan suurempi (17L)
Tosi hyvää jälkeä! Vähän vaan käy kateeksi. 
No on kyllä hienoa
Olen 2vk kokeillu tuota lajia nyt. Ja lähinnä saan reikiä aikaseks, jos jotain pitää liittää. ku vaan olis joku kansanopiston kurssi tai joku, mutta ei ole
Olen 2vk kokeillu tuota lajia nyt. Ja lähinnä saan reikiä aikaseks, jos jotain pitää liittää. ku vaan olis joku kansanopiston kurssi tai joku, mutta ei ole
- rainerb
- Pyörä: AT RD07a + ST1100
On se muuten kumma, että kansalaisopistoilla on yleensä ainakin kolmea eri pitsinnypläysryhmää, seitsemän eritasoista Japanin kielen kurssia, lasinpuhalluskurssi, yksinlaulua neljässä eri ryhmässä ja ties mitä. Mutta yritäpä löytää hitsauskurssi. Ihan mikä tahansa - puikko-, kaasu-, mig- tai tig-kurssi niin tulee vesiperä.oppet kirjoitti:No on kyllä hienoa
Follow your front wheel, keep the rubber stuff down and the shiny parts up.
Komee tankki ja istuu pyörän muotoihinkin erinomaisesti ainakin valokuvien perusteella!
-
J-PP
Kiitoksia rohkaisevista kommenteista. Itse opiskelen alumiininhitsausta kirjan avulla "Hitsaus ja teräsrakenteet". Kestävyydestä sen verran että OTR myy alumiinitankkeja mainostaen niitä ralleissa testatuiksi. Tein testikappaleen ja tulin siihen tulokseen että saumasta ei ainakaan ratkea , ja todennäköisesti lujempi tämä on kuin monessa pyörässä alkuperäisenä oleva terästankki.
todella siisti tankki, kummassakin.
Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.
E. F. Schumacher
E. F. Schumacher
-
J-PP
Pyörä alkaa olla valmis. Laitoin mikunin TM40 kaasarin ja nyt käynnistyy ja toimii selvästi paremmin kuin alkuperäisillä kaasareilla. Imusarjan tein "yllättäen" alumiinista.
Kaasarissa ois vielä hiukan hienosäätöä joten jos jollain on kokemuksia TM40:stä TTR:ssä
niin suuttimien koot kiinnostaisi.
Kaasarissa ois vielä hiukan hienosäätöä joten jos jollain on kokemuksia TM40:stä TTR:ssä
niin suuttimien koot kiinnostaisi.
Jos mulla olisi koneet ja taitoa, niin tekisin kahvasuojat alumiinista ensimmäisenä ja seuraavaksi takakatteet, kuten sulla olikin tehtynä.
Hyvältä näyttää, paljon uskottavampi työkalu sulla kuin monet nähdyt tunninkiripellykset
Hyvältä näyttää, paljon uskottavampi työkalu sulla kuin monet nähdyt tunninkiripellykset
Etuveto, onko se joku veikkauksen uusi peli?