KTM advin renkaista.

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
pp
Viestit: 69
Liittynyt: Su Syys 16, 2007 9:50 pm
Pyörä: 690
Paikkakunta: Kurikka

KTM advin renkaista.

Viesti Kirjoittaja pp »

Nyt olis tarkoituksena hankkia ja laittaa orkkistakavanteelle 140 leveä rengas. Onko kokemuksia saako päälle ja toimiiko? Vai pitäisikö vain pysyä tuossa vakio koossa. Talviajossa vois olla parempi tuo kapeampi ja jatkossakin olis huokeamman hintaisia nuo 140:set Toiset vanteet kun tuntuu olevan niin pirun kalliita.
Avatar
srbg
Viestit: 793
Liittynyt: Ti Tammi 02, 2007 9:38 pm
Pyörä: 990s
Paikkakunta: Leppävirta-area

Re: KTM advin renkaista.

Viesti Kirjoittaja srbg »

Onhan noissa näkynyt 140:siä. Näky ne ainakin URAA:lla päällä pysyvän, eli kyllä se varmaan ihan toimiva ratkaisu on. Erikoisen näköinen se kyllä leväällä vanteella on :lol: .
Sami
Tase
Viestit: 2629
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 6:28 pm
Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
Paikkakunta: Oulu

Re: KTM advin renkaista.

Viesti Kirjoittaja Tase »

950:ssä on takavanne 4.0 tuumaa leveä kun 990:ssä se on 4.25. Kyllä niitä 140/80-18 renkaita ihan yleisesti molemmissa käytetään, ja 130/100-18 piikkirengas Kingsiäkin.
Avatar
timo
Viestit: 3027
Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 9:23 am
Pyörä: PELTOKYRPIÄINEN
Paikkakunta: Sarkola

Re: KTM advin renkaista.

Viesti Kirjoittaja timo »

Kokeiltu on.
Plussaa: Kiihdytyspito pehmeällä ihan omaa luokkaansa. Muut jää joka startissa.
Miinusta: Teknisemmässä ajossa linjojen "pyöreys" katoaa.
Vanteen syrjästä lentää lastu, se törröttää liikaa ulkona.
Avatar
pp
Viestit: 69
Liittynyt: Su Syys 16, 2007 9:50 pm
Pyörä: 690
Paikkakunta: Kurikka

Re: KTM advin renkaista.

Viesti Kirjoittaja pp »

Ok, kiitoksia tiedoista. taidanpa kokeilla tuota 140 leveää. Onko tiedossa mitä muita vanteita näissä käytetään esim excel ja mitä kokoja?
Tikkaoja
Viestit: 772
Liittynyt: Ma Loka 04, 2004 3:06 pm
Pyörä: Canyon ja Cube
Paikkakunta: Rajamäki

Re: KTM advin renkaista.

Viesti Kirjoittaja Tikkaoja »

Mullakin on kapeammat vannekehät haaveissa. Viimeistään varmaan sitten kun noi Behrit saa kunnolla siipeensä. Etusessa on jo yksi kolhu.

Superissa on käsittääkseni 2.5 tuumaa leveä takavanne ja etunen on ilmeisesti 1.9 tuumaa. Tollaset varmaan tulee ite ainakin laitettua jossain vaiheesa. Vannemerkkeinä toimivat vaihtoehdot taitavat olla Excel ja DID. Symotic ainakin tekee hommaa ja miksei muutkin kurapyörähuollot jotka pinnavanteiden päälle ymmärtävät.

-petteri
Tase
Viestit: 2629
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 6:28 pm
Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
Paikkakunta: Oulu

Re: KTM advin renkaista.

Viesti Kirjoittaja Tase »

Tikkaoja kirjoitti:Mullakin on kapeammat vannekehät haaveissa. Viimeistään varmaan sitten kun noi Behrit saa kunnolla siipeensä. Etusessa on jo yksi kolhu.

Superissa on käsittääkseni 2.5 tuumaa leveä takavanne ja etunen on ilmeisesti 1.9 tuumaa. Tollaset varmaan tulee ite ainakin laitettua jossain vaiheesa. Vannemerkkeinä toimivat vaihtoehdot taitavat olla Excel ja DID. Symotic ainakin tekee hommaa ja miksei muutkin kurapyörähuollot jotka pinnavanteiden päälle ymmärtävät.

-petteri
Superin etuvanne on 1.85.

Minulla on seuraava käsitys tästä vannekehien vaihtohommasta:

Jos Adventureen haluaa laittaa Excelin vannekehät, joutuu vaihtamaan myös pinnat (fakta). Sen sijaan SE:n D.I.D Dirtstar -vannekehät sopivat suoraan alkuperäisten Adventuren pinnojen kanssa (käsitys). Näin ollen edullisin ratkaisu olisi ostaa D.I.D-vannekehät ja pinnata vanteet itse.

Onko jollain tarkempaa tietoa D.I.D-vannekehien sopivuudesta alkuperäisten pinnojen kanssa?

EDIT:
Etuvanteessa on sekä SE:ssä että 950 Adventuressa pinnat samalla varaosanumerolla, lupaa hyvää yhteensopivuudelle. Takavanteessa on pinnoissa eri varaosanumerot ja toisen puolen pinnoissa 2 mm pituusero. Ei välttämättä ole kaukana niidenkään yhteensopivuus... Kuka ryhtyy koekaniiniksi ja kokeilee käytännössä?

Superin etu- ja takavannekehät maksavat noin 230 euroa kpl, ei ihan halvimmasta päästä ainakaan KTM-organisaation kautta tilattuna.
Avatar
750 tohtori
Viestit: 43
Liittynyt: To Helmi 28, 2008 11:05 pm
Pyörä: 690 enduro
Paikkakunta: leppävirta

Viesti Kirjoittaja 750 tohtori »

Tuossa itse epäonnisesti kokeilin laittaa excelin vannekehää 1,6 x 21, pikkuadven etunapaan (2xjarrulevyllä).. tulos että toisen puolen pinnat käyvät ok, mutta toisen puolen pinnat joutuvat väännyksiin vannekehän pinnanreikien väärän kulman takia. Onko tuota kehää laitettavissa eri pinnoilla ko. vehkeeseen vai onko vain etsittävä uusi kehä?, pikkuadvessa ja isossa ilmeisimmin mitoitukseltaan sama etuvanne ja napa?? Tämä kokeilemani kehä ilmeisesti käy yhdellä jarrulevyllä oleviin enduroihin yms. Jos faktoja jollain tiedossa niin olisin niistä kiitollinen..
Vastaa Viestiin