Crossi/Tour-X kypärä
Valvoja: Moderaattorit
-
Jerry Cotton
- Viestit: 243
- Liittynyt: La Huhti 21, 2007 4:45 pm
- Pyörä: Harkinnassa.
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Crossi/Tour-X kypärä
Miten toi kypärä toimii oikeasti maantievauhdeissa? Puisteleeko lippa päätä, vetääkö visiirin välistä, kastuuko naama sateella, metelöikö pahasti (verrattuna laadukkaaseen umpikypärään)? Pitkillä matkoilla käytän tavallista integraali-Araita, toimii loistavasti, mutta selkä suorana ajellessa aurinko häikäisee herkästi ja olishan tuo muutenkin aika päivittää kypärää tuoreempaan. Crossi-Shoeilla ajan kaikki nurkkasurautukset, mutta pitkillä turneilla se on liian epämukava em. syistä johtuen.
A-B-CH-CZ-D-EST-F-FIN-FL-H-HR-I-L-LT-LV-N-NL-PL-RO-RSM-S-SK-SLO-UA
Re: Crossi/Tour-X kypärä
Maantievauhdeissa toimii hyvin eikä vedä visiirin välistä eikä naamari kastu. Lippa on kyllä pirun hyvä aurinkoisella kelillä. Adventurella ajaessa tuo lippa alkaa jyrisemään reilun sadan kilometin tuntivauhdissa. Ajattelin ensikesänä lyhentää pleksiä kymmenkunta senttiä, jonka luulen vähentävän tuota jyrinää. Tuo jyrinä loppuu, kun nostaa hanuria penkistä. Tuo moto-seinäojan tarjous on kyllä aika hyvä.
Jos se on kaljaa. Muutamme sen kaljamahaksi. kaljamaha.fi
- JSL
- Viestit: 588
- Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 1:43 pm
- Pyörä: KTM 790 Adventure, 640LC4 E, vm. 2003
- Paikkakunta: Espoo
Re: Crossi/Tour-X kypärä
En oo tuolla uudella vielä motaria ajanut, mutta näin äkkiseltään on sellainen fiilis, että uusi lippa ottaisi vähemmän tuulta kuin wanhemman mallinen. Erona on se, että uudessa on ilmaraot suht. edessä.
Kyllä sillä vanhallakin motarilla ajoi, mutta 140km/h (suljetulla alueella, tietenkin) oli jo melko epämukavaa. Tosin eipä ole mopossakaan juuri katteita suojaamassa joten silläkin lienee vaikutusta, ainakin tuntuu ravistavan koko äijääkin jos on vähän tuulisempi keli. 120km/h on jo oleellisesti mukavampaa jossei vielä erityisen leppoisaa sekään. 100km/h on sitten jo ihan mukavaa matkantekoa, siitä on kokemusta tuolla uudemmallakin mallilla.
Metelistä en osaa sen enemmälti sanoa, motarille jos joutuu niin yleensä on menossa jonnekin pidemmälle ja korvissa on tulppakuulokkeet. Mutta kyllähän se jotain suhisee jo motarivauhtia pienemmissäkin nopeuksissa. Normaalia umpipottaa en ole kokeillut niin en osaa sanoa erosta sellaiseen.
Jahas. Kysyttiinkin maantievauhdeista. Vastaus on, että hyvin toimii. Kuten -AJ- totesi niin naama pysyy kuivana kovallakin sateella eikä puhalla visiirin välistä.
Kyllä sillä vanhallakin motarilla ajoi, mutta 140km/h (suljetulla alueella, tietenkin) oli jo melko epämukavaa. Tosin eipä ole mopossakaan juuri katteita suojaamassa joten silläkin lienee vaikutusta, ainakin tuntuu ravistavan koko äijääkin jos on vähän tuulisempi keli. 120km/h on jo oleellisesti mukavampaa jossei vielä erityisen leppoisaa sekään. 100km/h on sitten jo ihan mukavaa matkantekoa, siitä on kokemusta tuolla uudemmallakin mallilla.
Metelistä en osaa sen enemmälti sanoa, motarille jos joutuu niin yleensä on menossa jonnekin pidemmälle ja korvissa on tulppakuulokkeet. Mutta kyllähän se jotain suhisee jo motarivauhtia pienemmissäkin nopeuksissa. Normaalia umpipottaa en ole kokeillut niin en osaa sanoa erosta sellaiseen.
Jahas. Kysyttiinkin maantievauhdeista. Vastaus on, että hyvin toimii. Kuten -AJ- totesi niin naama pysyy kuivana kovallakin sateella eikä puhalla visiirin välistä.
Re: Crossi/Tour-X kypärä
Onko kukaan hommannut Uvexin Carbon enduroa ?
Kiinnostaisi kovasti käyttökokemukset -keveys,äänet ja onko koot "oikeat".
Olen hieronut kauppaa Ebayssä vaan vielä on hintaeroa liikaa sokkona ostettavaksi.
Kiinnostaisi kovasti käyttökokemukset -keveys,äänet ja onko koot "oikeat".
Olen hieronut kauppaa Ebayssä vaan vielä on hintaeroa liikaa sokkona ostettavaksi.
"manaatin raivolla eteenpäin"
- JSL
- Viestit: 588
- Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 1:43 pm
- Pyörä: KTM 790 Adventure, 640LC4 E, vm. 2003
- Paikkakunta: Espoo
Re: Crossi/Tour-X kypärä
Dodiin, hieman lisäkokemuksia eiliseltä ajelulta. Tuntuma on, että kovassa vauhdissa ( > 100km/h ) tuo uudempi malli (X3?) on selvästi rauhallisempi kuin vanha, ei heilu eikä vipata. Johtunee juurikin siitä, että lipan etuosasta pääsee ilmavirta läpi. Visiirikin on parempi sikäli ettei taita näkökentää niinkuin wanha. Ja tulipahan pitkästä aikaa lipallekin ihan oikeaa käyttöä kun esti kuravesiaaltoa tulemasta suoraan naamalle.
Eli vaikka wanha onkin vielä ihan käyttökunnossa niin ei silti harmita, että törsäsin uudempaan malliin (kun "halvalla" sai).
Eli vaikka wanha onkin vielä ihan käyttökunnossa niin ei silti harmita, että törsäsin uudempaan malliin (kun "halvalla" sai).
Re: Crossi/Tour-X kypärä
TX-3 pinlockilla BikeWorld Tampere 295.- ostin yhden muutama jäi.
- rainerb
- Viestit: 2450
- Liittynyt: Ti Kesä 30, 2009 9:40 am
- Pyörä: AT RD07a + ST1100
- Paikkakunta: Uleåborg
Re: Crossi/Tour-X kypärä
Taitavat poistaa varastosta vanhoja kuviointeja kiireellä ennen talvea. Joten muuallakin Suomessa kannattaa käydä kyselemässä/tinkamassa.jarkai kirjoitti:TX-3 pinlockilla BikeWorld Tampere 295.- ostin yhden muutama jäi.
Follow your front wheel, keep the rubber stuff down and the shiny parts up.
- vtwin
- Viestit: 513
- Liittynyt: Ma Tammi 28, 2008 12:08 pm
- Pyörä: BMW, Ducati, Cube e-MTB
- Paikkakunta: Sydän-Häme
Re: Crossi/Tour-X kypärä
Tuo oli se kypärä jonka halusin, mutta lähemmäs kuudensadan euron ovh karkoitti pois, ostin sitten halvan ~satasen potan.. ja nyt noita saa puoleen hintaan.. perk*! ..tarvisko kukaan HJC:n krossipottaa? (CS-X3, Camo III, koko M, 58) Edelleen tuo Arai kiinnostaisi..
/muoks, koko.
/muoks, koko.
"..kai tässä ny ryyppää ku koneet hajoo ja lunta sataa.."
-
Syke
- Viestit: 1565
- Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
- Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona
- Paikkakunta: Iitti
Re: Crossi/Tour-X kypärä
Mihin hintaan/missäpäin ja paljonkin käytetty?vtwin kirjoitti:Tuo oli se kypärä jonka halusin, mutta lähemmäs kuudensadan euron ovh karkoitti pois, ostin sitten halvan ~satasen potan.. ja nyt noita saa puoleen hintaan.. perk*! ..tarvisko kukaan HJC:n krossipottaa? (CS-X3, Camo III, koko M, 58) Edelleen tuo Arai kiinnostaisi..
/muoks, koko.
Braa-aab!
- JTapani
- Viestit: 411
- Liittynyt: Ma Helmi 25, 2008 11:49 pm
- Pyörä: Africa Twin
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Crossi/Tour-X kypärä
Posti toi...
http://www.moto-seinajoki.fi/arai-lway- ... 70638.html
...Vielä on kokoja
(edit: oli kokoja)
http://www.moto-seinajoki.fi/arai-lway- ... 70638.html
...Vielä on kokoja
(edit: oli kokoja)
Viimeksi muokannut JTapani, Pe Maalis 26, 2010 3:13 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Elämä ei koostu niistä päivistä, jotka ovat menneet, vaan niistä, jotka jäivät muistiin.
-Pjotr Pavlenko-
-Pjotr Pavlenko-
Re: Crossi/Tour-X kypärä
Tuli hankittua Frost Black TX-3, ei ole vielä ajokokemuksia kertynyt mutta ainakin päähän käy mukavasti, hyvin tilaa leuan edessä enemmän kuin vanhassa Araissa.. 
DR650 SEW+RM 250+Pappatunturi 1973+ Solifer SM 1980
-
Jerry Cotton
- Viestit: 243
- Liittynyt: La Huhti 21, 2007 4:45 pm
- Pyörä: Harkinnassa.
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Crossi/Tour-X kypärä
Puolen vuoden jahkailun jälkeen marssin sitten viimein Arai-kauppaan. Ei huurru ainakaan sohvalla kypärä päässä istuessaJerry Cotton kirjoitti:Miten toi kypärä toimii oikeasti maantievauhdeissa? Puisteleeko lippa päätä, vetääkö visiirin välistä, kastuuko naama sateella, metelöikö pahasti (verrattuna laadukkaaseen umpikypärään)? Pitkillä matkoilla käytän tavallista integraali-Araita, toimii loistavasti, mutta selkä suorana ajellessa aurinko häikäisee herkästi ja olishan tuo muutenkin aika päivittää kypärää tuoreempaan. Crossi-Shoeilla ajan kaikki nurkkasurautukset, mutta pitkillä turneilla se on liian epämukava em. syistä johtuen.
A-B-CH-CZ-D-EST-F-FIN-FL-H-HR-I-L-LT-LV-N-NL-PL-RO-RSM-S-SK-SLO-UA
Re: Crossi/Tour-X kypärä
http://www.xsmoto.co.uk/
Tuolta löytyy Tour-X 3 kohtuulliseen hintaan. Posti yhdelle kuupalle 40 £. Ei sattumoisin löytyis muita jolla vastaava hankinta mielessä? Pistin jo kysymyksen postimaksusta useammalle potalle.
Vastaus tulikin jo.
2 kpl 50 £
4 kpl 70 £
Tuolta löytyy Tour-X 3 kohtuulliseen hintaan. Posti yhdelle kuupalle 40 £. Ei sattumoisin löytyis muita jolla vastaava hankinta mielessä? Pistin jo kysymyksen postimaksusta useammalle potalle.
Vastaus tulikin jo.
2 kpl 50 £
4 kpl 70 £
"Kuta huonommat ja mäkisemmät tiet ovat, sitä voimakkaampi täytyy moottoripyörän olla." [Moottoripyörä ja sen hoito, s 9, vuodelta 1924]
Re: Crossi/Tour-X kypärä
Kallistahan tuolla on, kun ainakin Moto-Seinäjoelta ja EMC:ltä saa hintaan 345€. Olisin ostanut, mutta kun on välikoon pää niin ei voi mitään.ÖÖ. kirjoitti:http://www.xsmoto.co.uk/
Tuolta löytyy Tour-X 3 kohtuulliseen hintaan. Posti yhdelle kuupalle 40 £. Ei sattumoisin löytyis muita jolla vastaava hankinta mielessä? Pistin jo kysymyksen postimaksusta useammalle potalle.
Vastaus tulikin jo.
2 kpl 50 £
4 kpl 70 £