ktm:n sähköt
Valvoja: Moderaattorit
-
lturune
- Viestit: 123
- Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 4:41 pm
- Pyörä: KTM 450 EXC
- Paikkakunta: Kontiolahti
Re: ktm:n sähköt
Kyllähän tuossa taitaa ongelmana olla juuri tuo liian suuri jännite jos tyhjäkäynnillä jo 17v niin hieman kun kierroksia nostaa niin jännite nousee varmaan lähelle 30v ja varmasti paukkuu polttimot. Mulla oli taannoi sama ongelma 620:ssä ja se korjaantui kun tilasin muistaakseni stormilta yleismallisen säätimen jonka hinta oli n 25e (alkuperäisen hinta yli 250e)jonka jälkeen jännitetaso putosi sinne 13-14v tasolle läpi kierrosalueen.
Re: ktm:n sähköt
Säätö jatkunut... Töissä sähkärit mittas ton magneeton ja sen pitäs olla ihan kunnossa, nyt ostin biltemalta 130/85 wattisen h4 polttimon eteen ja tyhjäkäynnillä jännite pikkusen alta 12v ja kierroksilla korkeimmillaan 16v. Saa nähä jos nyt kestäs.
Ite tosiaan kun tilasin jyväskylän bikeforumin kautta ton jännitteensäätimen niin makso vaan 49€.. Paketissa tosiaan lukee et 125cc-250cc kotkiin mut näin myyjä vakuutti et sama kun tossa lc4:ssä.
Ite tosiaan kun tilasin jyväskylän bikeforumin kautta ton jännitteensäätimen niin makso vaan 49€.. Paketissa tosiaan lukee et 125cc-250cc kotkiin mut näin myyjä vakuutti et sama kun tossa lc4:ssä.
- Spine of god
- Viestit: 32
- Liittynyt: Su Elo 10, 2008 9:37 pm
- Pyörä: KTM LC4
- Paikkakunta: Helsinki
Re: ktm:n sähköt
Juu samaa vikaa itelläkin.. eli pyörä on -03 640 jossa oli jo ostaessa vikana, että ei tuntunut lataavan akkua..noh keväällä vaihdoin siihen roottorin, kun se oli omistajan mukaan rikki (mitä se olikin). Tämän jälkeen tyhjäkäynnillä mitattuna akulta antoi 12-13v ja kun kaasutti niin +14v ja luulin että vika korjaantui, mutta ei. Eli edelleen tuntuu, että akku ei vain lataannu ja nuo useamman ihmisen mainitsemat "kun valot on päällä ja jarruttaa, niin ajovalo himmenee" ym ilmiöt ovat juuri arkipäivää minulla. Myöskin tästä johtuen sähköstartin käyttö ei mahdollista.
Luulisin, että akku on ehjä, koska kun sen lataa ihan verkkovirralla, niin sähköstarttaus onnistuu muutaman päivän, mutta pikkuhilja se tyhjenee lähes tyhjäksi (ei tyhjene kokonaan, eli käyntiin on lähtenyt koko kesän).
Itselläni mielessä yksi mahdollinen vika, eli kun asensin tuon uuden roottorin, niin mittasin roottorin reunassa olevan "levennyksen" ja pulse generaattorin (mikä tää on suomeks
) välykseksi jotain 0.3mm ja nyt kun ohjekirjaa lueskelin, niin tuon välyksen pitäisi olla 0.75 +/- 0.2mm. voiko tuo liianpieni rako aiheuttaa sen laataamattomuuden (tai huonon lataamisen)?
Luulisin, että akku on ehjä, koska kun sen lataa ihan verkkovirralla, niin sähköstarttaus onnistuu muutaman päivän, mutta pikkuhilja se tyhjenee lähes tyhjäksi (ei tyhjene kokonaan, eli käyntiin on lähtenyt koko kesän).
Itselläni mielessä yksi mahdollinen vika, eli kun asensin tuon uuden roottorin, niin mittasin roottorin reunassa olevan "levennyksen" ja pulse generaattorin (mikä tää on suomeks
Re: ktm:n sähköt
Eikös tuon pulse generattorin tehtävä ole liipaista kipinä tulpalle, eli sillä ei ole tekemistä latauksen tai varsinaisen sähkön tekemisen kanssa.Spine of god kirjoitti: Itselläni mielessä yksi mahdollinen vika, eli kun asensin tuon uuden roottorin, niin mittasin roottorin reunassa olevan "levennyksen" ja pulse generaattorin (mikä tää on suomeks) välykseksi jotain 0.3mm ja nyt kun ohjekirjaa lueskelin, niin tuon välyksen pitäisi olla 0.75 +/- 0.2mm. voiko tuo liianpieni rako aiheuttaa sen laataamattomuuden (tai huonon lataamisen)?
Huono tie, parempi mieli.
Re: ktm:n sähköt
Tuo tehokkaampi H4 taitaa palaa normaaliakin helpommin, jos ostaa 24V tarkoitetun niin kestää paremmin mutta on toki himmeämpikin.
antti
- Spine of god
- Viestit: 32
- Liittynyt: Su Elo 10, 2008 9:37 pm
- Pyörä: KTM LC4
- Paikkakunta: Helsinki
Re: ktm:n sähköt
Juu u, nyt on asiaa taas tutkittu ja roottorin ja pulsegeneraattorin välys säädetty kohdilleen.. akulta mittasin 12.5 volttii tyhjäkäynnillä ja kaasuttamalla nousi tonne 13+ v.. eli jotain mätää siellä ilmeisesti on. Missä vika? oisko se staattori rikki? kuluneelta ainakin näyttää..
- Spine of god
- Viestit: 32
- Liittynyt: Su Elo 10, 2008 9:37 pm
- Pyörä: KTM LC4
- Paikkakunta: Helsinki
Re: ktm:n sähköt
btw kännykkäkameralla tulikin yllättävän epäselvä kuva.. mutta tuosta sen verran, että kuten kuvasta voi "arvata", niin noitten "lapojen" pitäis olla vissiin kauttaaltaan sinisiä (jonkunlainen pinnoitus), ja nyt se on kulunut niin että metalli paistaa paikkapaikoin alta. kulumisen aiheuttanut edellisellä omistajalla hajonnut startin vapaakytkin, mistä sinkoili hippusia staattorin ja roottorion väliin.. Tästä seurasi, että vaikka muruset oli korjattu välistä pois, niin roottori oli ottanut sen verran siipeensä, ettei enää pyörinyt vapaasti vaan hankasi staattoriin. nyt uudella roottorilla hankausta ei esiinny.