R1200GS advendure
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- Ilipo
- Pyörä: KTM 990 Adventure
Re: R1200GS advendure
Mulla on tollanen samanmoinen vääntökuoppa jossain 4tonnin korvilla. Täytyy kokeilla tota 98:a jossain välissä, josko se vähän auttaisi. Muutenkin tuntuu vaativan totuttelua tämä boxerimoottori, kun vanhasta muistista kierrättää konetta ikäänkuin turhaan.
Muuten Gessu on ollut oikein mukava peli. Renkaita tarttee jossain vaiheessa kattella, kunhan saa nuo Tourance EXP:t ajettua loppuun. Heidenau K60-sarjaa olen miettinyt. Noilla pääsis syksylle suunnitellun soratiekierroksen varmaan mukavasti...
-Ilkka
Muuten Gessu on ollut oikein mukava peli. Renkaita tarttee jossain vaiheessa kattella, kunhan saa nuo Tourance EXP:t ajettua loppuun. Heidenau K60-sarjaa olen miettinyt. Noilla pääsis syksylle suunnitellun soratiekierroksen varmaan mukavasti...
-Ilkka
-
vkoivu
- Pyörä: pyörät myyty
Kyllähän se teho yläkierroksilla majailee boksereissakin. Tietty arkiajossa ei niitä huipputehoja juuri tarvitse jolloin matalillakin kierroksilla ajellessa maisema vaihtuu.Il1kka kirjoitti: Muutenkin tuntuu vaativan totuttelua tämä boxerimoottori, kun vanhasta muistista kierrättää konetta ikäänkuin turhaan.
-
ruostekasa
- Pyörä: mopo
Kyllä ainakin -09:ssä on niin laihalla säädöt, että 4-4.5 tonnissa on jumalaton kuoppa. Samaten tuntuu, että koko ylärekisteri on voimaton. Ihme, että ei tehdas tarjoa mitään softapäivitystä, joka olisi tarkoitettu "urheilulliseen" ajoon. Vakiosäädöllä moottori on mielestäni pilattu kokonaan verrattuna vaikka HP2:een boxilla ja koko putkella.
Saako tuosta vakioputkesta katin jotenkin helposti putken sisältä pois vai pitikö ostaa jotain tilalle? Jos saa niin mitä pitää purkaa. En jaksaisi alkaa opetella kun joku varmaan osaa neuvot antaa
Ajattelin pitää tämän mopon suunnilleen vakion näköisenä ja äänisenä ja laittaa ruiskun säädökdi PC5 sitten kun sitä ADV:hen saa. Siinäkun on laajakaista lamdat ja säätyy "automaattisesti".
Saako tuosta vakioputkesta katin jotenkin helposti putken sisältä pois vai pitikö ostaa jotain tilalle? Jos saa niin mitä pitää purkaa. En jaksaisi alkaa opetella kun joku varmaan osaa neuvot antaa
Ajattelin pitää tämän mopon suunnilleen vakion näköisenä ja äänisenä ja laittaa ruiskun säädökdi PC5 sitten kun sitä ADV:hen saa. Siinäkun on laajakaista lamdat ja säätyy "automaattisesti".
- mek
- Pyörä: V-Strom 800 DE
- Viesti:
Työkaveri vaihtoi juuri alkukesästä Varaderon uuteen Adventure Gessuun. Jos en väärin muista, niin istumakorkeus on 86 - 91 cm säädettävän penkin ja ESA-jousituksen asennosta riippuen.
Ei adv GS on 84cm tai 86cm riippuen penkin asennosta, adventuren jousitus on 2 cm korkeampi, adventuren penkki on 2cm korkeampi. Adv:n voi tilata matalalla penkillä ja/tai alustalla. Molemmat taitavat olla peräisin perusGS:stä. Tähän vielä mahdolliset ESA:n säädöt päälle ni korkeus muuttujaa on aika paljon
Sisäpaisti taitaa olla aika mahdotonta pelkän kuskin pituuden perusteella sanoa yltääkö vai ei kun tuntuu nuo henk.koht käsitykset riittävästä vaihtelevan. Eikä ne kintutkaan aina ihan saman mittasia taida olla. Kovin korkea pyörä se ei matalimmassa varustuksessaan ainakaan ole.
- jani
-
oraniyan
- Pyörä: 1200 GSA, 300 EXC
Mulla on mittaa 175 cm. Varsinkin alussa tuli tilanteita, jolloin jalka tapaa tyhjää ja pyörä kellahtaa. Niitä kyllä oppii ajan kanssa ennakoimaan ja pyörän pystyssä pitämisen taito kehittyy. Tämä siis koskee nimenomaan pyörän pysäyttämistä ja parkkiin vekslaamista jne. Varsinaisessa ajossa ei mun mielestäni ole lyhyemmästä varresta haittaa. Pyörää on helppo viedä niin mutkaisella asfaltilla, soralla kuin maastossakin.TomiKoo kirjoitti:En pikaisella haulla löytänyt, joten kysellään. Miltä tämän pyörän istumakorkeus tuntuu 170cm lyhyen kuskin alla?? Onko ajamisesta ja varsinkin hallitusta pysähtmisestä edes mitään toiveita, painoa kun on sekä kuskilla että pyörällä...?
Tomi
Mun pyörässä on normaalisatula, jota pidän ala-asennossa. Jos oot GSA:ta hankkimassa, madallettu satula on varmaan hyvä hankinta.
Tommi
Samalla voisimme selvittää kulkeeko 1200 Adventin kyydissä erään supermotoon sortuneenTomiKoo kirjoitti:Enkä ole ostamassa, kunhan utsin vaan...![]()
soturin teltta ja 34 osainen matkasoppakattila ja lautas lajitelma (arvioitupaino ilman kivennäisvesiä 39,3 kg)
(Menipäs vähä offtopic, sorry.)
Don’t take life too seriously. You’ll never get out of it alive.
- Ilipo
Moro,
Torstaina olis tarkotus vaihtaa gummit Gessuun... Heidenau K60 menee kokeeksi alle sekä eteen että taakse, kun olis tarkoitus vähän surautella soralla vielä syksyllä. Noista Tourance EXP:istä jäi jotenkin outo fiilis... Kului tasaiseksi suht "nopeasti", soralla tunnoton... Ilmeisesti vakio Tourance on parempi?
Torstaina olis tarkotus vaihtaa gummit Gessuun... Heidenau K60 menee kokeeksi alle sekä eteen että taakse, kun olis tarkoitus vähän surautella soralla vielä syksyllä. Noista Tourance EXP:istä jäi jotenkin outo fiilis... Kului tasaiseksi suht "nopeasti", soralla tunnoton... Ilmeisesti vakio Tourance on parempi?
Näyttää olevan melkomoisen vaikea kysymys tuo Gessun oikea rengastus. Itse en ymmärrä, miksi pitäisi käyttää jotain karkeampaa "välikelin" rengasta silloin, kun suurin osa kilometreistä tulee ajettua päällystetyllä pinnalla. Ei se katurengas nyt niin paljon huonompi ole soratiellä, jos sinne vain harvoin eksyy. Olen nyt ajanut kaksi pitkää reissua (Amerikassa ja just Moldovassa) katurenkailla ja täytyy todeta, että GS on noilla renkailla paljon miellyttävämpi ajettava kuin vaikkapa Touranceilla.
Toiset vanteet on tietysti vähän kallis ratkaisu(eBaysta 600€ melkein uusilla Touranceilla varustettuna), mutta se antaa helpon mahdollisuuden renkaiden nopeaan vaihtamiseen. Aluksi minulla oli toisilla vanteilla nappulapintaa, toisilla Tourancet, nyt T:n tilalle on tullut katurenkaat.
Vai onko se välikelin rengastus tyyliseikka?
Toiset vanteet on tietysti vähän kallis ratkaisu(eBaysta 600€ melkein uusilla Touranceilla varustettuna), mutta se antaa helpon mahdollisuuden renkaiden nopeaan vaihtamiseen. Aluksi minulla oli toisilla vanteilla nappulapintaa, toisilla Tourancet, nyt T:n tilalle on tullut katurenkaat.
Vai onko se välikelin rengastus tyyliseikka?
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
- Ilipo
Tyyliseikka luultavasti
Sattui vaan olemaan tuollainen rengassatsi saatavilla niin päätin kokeilla... Katotaan miten mun käy.
Tourance exp:stä minullakin jäi hiukan erikoinen maku. Ne oli uraherkemmät, kuin tavalliset Tourancet, kuluivat nopeammin ja kulutuspinta oli ohuempi, kuin tavallisissa. Uusiksi renkaiksi valitsin taas tavalliset Tourancet.
Toi kulutuspinnan paksuus ja urasyvyys on se seikka, jonka vuoksi itse olen käyttänyt Touranceja, enkä katurenkaita. Etenkin kuluneissa katurenkaissa, esim. Battlaxeissa renkaan keskellä ei montaa milliä kumia ja kankaita ole. Mieluummin ajan tietyömaan sepelillä hiukan paksummilla kumeilla, jos vaikka joku terävä sepelinpala sattuu sopivasti renkaaseen osumaan.
Toinen asia, jota olen miettinyt, on kuvion urasyvyys sateella ajaessa. Enpä ole nähnyt vertailuja katurenkaiden ja Tourancen välillä, mutta voisin uskoa, että Tourancen 10 mm urasyvyys syrjäyttää vettä paremmin, kuin katurenkaan matalampi kuvio. Voin olla väärässäkin, onhan toisaalta nappularenkaat surkeat märällä asvaltilla, vaikka kuviosyvyyttä riittää.
Noin siis minun ajotavallani, Kunkku, "the Doctor" nyt ajaa polvi maassa ja vain hyväpintaisilla teillä, hänellä se on eri juttu.
Toi kulutuspinnan paksuus ja urasyvyys on se seikka, jonka vuoksi itse olen käyttänyt Touranceja, enkä katurenkaita. Etenkin kuluneissa katurenkaissa, esim. Battlaxeissa renkaan keskellä ei montaa milliä kumia ja kankaita ole. Mieluummin ajan tietyömaan sepelillä hiukan paksummilla kumeilla, jos vaikka joku terävä sepelinpala sattuu sopivasti renkaaseen osumaan.
Toinen asia, jota olen miettinyt, on kuvion urasyvyys sateella ajaessa. Enpä ole nähnyt vertailuja katurenkaiden ja Tourancen välillä, mutta voisin uskoa, että Tourancen 10 mm urasyvyys syrjäyttää vettä paremmin, kuin katurenkaan matalampi kuvio. Voin olla väärässäkin, onhan toisaalta nappularenkaat surkeat märällä asvaltilla, vaikka kuviosyvyyttä riittää.
Noin siis minun ajotavallani, Kunkku, "the Doctor" nyt ajaa polvi maassa ja vain hyväpintaisilla teillä, hänellä se on eri juttu.
Joo, mikään ei saisi minua poistumaan kunnolliselta, sileältä asfalttipinnalta! Kurassakin leikkivät vain lapset. No, ehkä myös jotkut lapsenmieliset.Ari kirjoitti: Noin siis minun ajotavallani, Kunkku, "the Doctor" nyt ajaa polvi maassa ja vain hyväpintaisilla teillä, hänellä se on eri juttu.
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
-
ruostekasa
- Pyörä: mopo
Mä taas tykkään, että Karoo T:t on just sopivat. Tosin käyttö on sorateitä 90%
Joo, täällä myös Karoo Travellerit ja ovat oikein passelit soralla. Asfaltilla tulee kyllä nopeasti Tourancea ikävä. Noin 3000 kilsaa takana ja takagummi on lähes loppuun käsitelty...
Kantsii muistaa se vanha viidakon laki ettei renkaita voi vertailla ellei molemmat verrokit ole yhtä paljon ajettu. Useasti kun vaihtaa sen kankaille ajetun vanhan mihin tahansa uuteen renkaaseen tuntuu uusi ihan mielettömän hyvältä. Mutta vaihtaapa samanlaisen mutta uuden renkaan alle niin tulee ihan sama fiilis.