Ebaysta saa käytetyn muutamalla kympillä, ihan uusien saksan hinnoista en tiedä mitään.Marko Hemmilä kirjoitti:Itse itselleni vastaten: Näyttää siltä että oikeanpuoleinen vilkun kytkin on imenyt itseensä niin paljon kosteutta ettei kytkin enää toimi...
Kytkimen ympärillä oleva kumisuoja oli totaalisen hapertunut, joten ei ihmekkään että sinne vettä pääsi tuntien kaatosateessa ajon jälkeen. Nyt pitää koittaa elvyttää tuota kytkintä kontakti-sprayllä ja jos ei muu auta niin joutuu sitten hommaamaan uuden koko oikeanpuoleisen kytkinpaketin... Kuulostaa kalliilta...
R1200GS advendure
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
vkoivu
- Viestit: 1784
- Liittynyt: To Tammi 20, 2005 12:59 am
- Pyörä: pyörät myyty
- Paikkakunta: Kouvola / Espoo
Re: R1200GS advendure
-
Marko Hemmilä
- Site Admin
- Viestit: 2618
- Liittynyt: La Syys 25, 2004 11:45 pm
- Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
- Paikkakunta: München, Saksa
- Viesti:
Re: R1200GS advendure
Sain purettua ja korjattua tuon kytkimen. Taas toimii vilkut !
Laitan tuonne kotisivuille kuvaa ja ohjetta millä tavalla tuon voi purkaa, korjata ja testata.
Laitan tuonne kotisivuille kuvaa ja ohjetta millä tavalla tuon voi purkaa, korjata ja testata.
-
Marko Hemmilä
- Site Admin
- Viestit: 2618
- Liittynyt: La Syys 25, 2004 11:45 pm
- Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
- Paikkakunta: München, Saksa
- Viesti:
Re: R1200GS advendure
Vilkkukytkimen sielunelämää voi tarkastella osoitteesta
-
brahar
- Viestit: 30
- Liittynyt: Ma Helmi 02, 2009 2:54 pm
- Pyörä: T7 WR -22
- Paikkakunta: Ulvila/Lestijärvi
Re: R1200GS advendure
Moi,
Lueskelin taannoin jostain mopolehdestä Adventuren käyttökokemuksia ja siinä moitittiin mopon kulutusta antamatta kuitenkaan mitään lukemia... Voisivatko arvon omistajat valaistaa asiaa? Missä lukemissa Adven kulutus on pyörinyt? En nyt oikein jaksa uskoa, että ko. mopo kovin suuriin lukemiin sortuu. Vai olenko väärässä?
Lueskelin taannoin jostain mopolehdestä Adventuren käyttökokemuksia ja siinä moitittiin mopon kulutusta antamatta kuitenkaan mitään lukemia... Voisivatko arvon omistajat valaistaa asiaa? Missä lukemissa Adven kulutus on pyörinyt? En nyt oikein jaksa uskoa, että ko. mopo kovin suuriin lukemiin sortuu. Vai olenko väärässä?
Re: R1200GS advendure
kulutuslukemat mittarista kateltuna keskimäärin 5l/100km matkaajolla ja loppu on kuskin ranteen liikkeistä kiinni.Itellä lukemat pyörii 5-6l/100km välissä keskimäärin.
-
Marko Hemmilä
- Site Admin
- Viestit: 2618
- Liittynyt: La Syys 25, 2004 11:45 pm
- Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
- Paikkakunta: München, Saksa
- Viesti:
Re: R1200GS advendure
Kulutus heittelee aika paljon. Pisimmillään olen normi GS:llä (pienempi tankki) päässyt 430km (ilman polttoaineen loppumista) ja moottoritieajossa (täällä Saksassa) saa pahimmillaan huoltoasemaa alkaa katselemaan 250km:n jälkeen (300km kuitenkin menee).
Normaalissa/rauhallisessa ajossa kulutus on minimaalinen
Normaalissa/rauhallisessa ajossa kulutus on minimaalinen
Re: R1200GS advendure
Käytännössä GS on vähiten kuluttava pyörä mitä mulla on ollut. Aikasemmin africa twin ja 950 KTM. Kovissa nopeuksissa vie reilusti. On tuota keulapintaalaa aika paljon. 80 ja 100 matkanopeuksissa mennään kuitenkin alle 5l/100km. Näin siis ei adventure GS.
Viimeksi muokannut virta, Ti Heinä 07, 2009 10:46 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- jani
Re: R1200GS advendure
Itsellä kanssa pistänyt jossakin testissä silmään moite kovasta kulutuksesta.brahar kirjoitti:Moi,
Lueskelin taannoin jostain mopolehdestä Adventuren käyttökokemuksia ja siinä moitittiin mopon kulutusta antamatta kuitenkaan mitään lukemia... Voisivatko arvon omistajat valaistaa asiaa? Missä lukemissa Adven kulutus on pyörinyt? En nyt oikein jaksa uskoa, että ko. mopo kovin suuriin lukemiin sortuu. Vai olenko väärässä?
Oma mopon kulutus on myös pyörinyt 5-6 litran välillä ja sen johdosta herännyt ihmetys että kuinkahan pienellä ne muut saman kokoluokan pelit pääsee....
Vaimon vanhemman mallisen f650gs:n kulutus oli juhannusretkellä 3.6 L/100km jota pidän jo aika pienenä, mutta on toki eri kokoluokan peli.
-
brahar
- Viestit: 30
- Liittynyt: Ma Helmi 02, 2009 2:54 pm
- Pyörä: T7 WR -22
- Paikkakunta: Ulvila/Lestijärvi
Re: R1200GS advendure
No, sitä samaa "vikaa" täälläkin päin. Viime viikonloppuna rauhallisen n. 260-270 km mutkatieköröttelyn jälkeen AT imaisi 18 litraa ja vaimon -04 pikkugessu n. 9 litraa. Arvatkaapa kuuleeko tuosta kulutuksesta joka tankkauksen yhteydessä... ;o)karkka kirjoitti:
Itsellä kanssa pistänyt jossakin testissä silmään moite kovasta kulutuksesta.
Oma mopon kulutus on myös pyörinyt 5-6 litran välillä ja sen johdosta herännyt ihmetys että kuinkahan pienellä ne muut saman kokoluokan pelit pääsee....![]()
Vaimon vanhemman mallisen f650gs:n kulutus oli juhannusretkellä 3.6 L/100km jota pidän jo aika pienenä, mutta on toki eri kokoluokan peli.
Kiitokset kaikille tiedoista.
-
brahar
- Viestit: 30
- Liittynyt: Ma Helmi 02, 2009 2:54 pm
- Pyörä: T7 WR -22
- Paikkakunta: Ulvila/Lestijärvi
Re: R1200GS advendure
No, se on se sama epätietoinen täällä taas...
Kävin tuossa koeajamassa "Tavallisen" sekä AdventureGessun ja molemmissa huomio kiinnittyi ruiskun/kaasun toimivuuteen eli täysikaasukiihdytyksessä (vaihde kuin vaihde) tuntui, että mopo ei kiihdy tasaisesti. Olo oli vähän kuin kone ei saisi menovettä ja nykii/pätkii kiihdyttäessä. Onkohan tuo perua noista päästökikkailuista ja pääseköhän moisesta eroon esim. uudella kartalla/sliparilla?
Onko tuo vain tämän vuoden mallin ominaisuus? Olenko yksin huomioineni? Aap, ja ainakaan Advessa ei ollut luistonestoa/ajonvakautusta...
-Harri
Kävin tuossa koeajamassa "Tavallisen" sekä AdventureGessun ja molemmissa huomio kiinnittyi ruiskun/kaasun toimivuuteen eli täysikaasukiihdytyksessä (vaihde kuin vaihde) tuntui, että mopo ei kiihdy tasaisesti. Olo oli vähän kuin kone ei saisi menovettä ja nykii/pätkii kiihdyttäessä. Onkohan tuo perua noista päästökikkailuista ja pääseköhän moisesta eroon esim. uudella kartalla/sliparilla?
Onko tuo vain tämän vuoden mallin ominaisuus? Olenko yksin huomioineni? Aap, ja ainakaan Advessa ei ollut luistonestoa/ajonvakautusta...
-Harri
Re: R1200GS advendure
3000 ja 4000 kierroksen välissä on "päästökuoppa" joka kieltämättä tuntuu. Powercommanderin kaltaisilla laatikoilla pitäisi päästä eroon. Tosin itsellä tuntuu että ihan pelkästään katin poisto auttoi. En kyllä ymmärrä miksi.
ebay.co.uk:ssa on muuten nyt ollut katittomia alkukäyriä noin 230€ hintaan postikuluineen. Halpa punta vaikuttanut.
ebay.co.uk:ssa on muuten nyt ollut katittomia alkukäyriä noin 230€ hintaan postikuluineen. Halpa punta vaikuttanut.
- jani
- jlohikoski
- Viestit: 230
- Liittynyt: Ke Syys 27, 2006 9:04 pm
- Pyörä: gs1150adv R1200gs
- Paikkakunta: Kauhajoki
Re: R1200GS advendure
Taitaa olla gs:ssät yksilöitä.
Mun 1200gs:ssä pööstökuoppa tuntuu 4100-4200 1/min. eikä sekään kiihdytettäessä, vaan tasaisella kaasulla matka-ajossa moottori tuntuu karheammalta. Mittarinopeutta 110-120.
1150:sen karhea-alue oli 3700-3900 1/min.
Kummankaan karhea-alue ei ajamista haittaa, kunhan huomaa, kun tarpeeksi on ollut pyörän päällä.
Silloin kun ruiskut on passelisti synkronissa, karheutta on vähemmän.
Kulutus on ollut ajotietokoneen mukaan 4,8l/100km, keskinopeudella 70.
Jos siirtymillä maltaa pitää nopeuden satanen ja alle, niin soralla saa räppäilläkin, eikä kulutus paljon yli 5 nouse.
Mun 1200gs:ssä pööstökuoppa tuntuu 4100-4200 1/min. eikä sekään kiihdytettäessä, vaan tasaisella kaasulla matka-ajossa moottori tuntuu karheammalta. Mittarinopeutta 110-120.
1150:sen karhea-alue oli 3700-3900 1/min.
Kummankaan karhea-alue ei ajamista haittaa, kunhan huomaa, kun tarpeeksi on ollut pyörän päällä.
Silloin kun ruiskut on passelisti synkronissa, karheutta on vähemmän.
Kulutus on ollut ajotietokoneen mukaan 4,8l/100km, keskinopeudella 70.
Jos siirtymillä maltaa pitää nopeuden satanen ja alle, niin soralla saa räppäilläkin, eikä kulutus paljon yli 5 nouse.
Re: R1200GS advendure
Tämä johtuu varmaan nakutustunnistimista, jotka puuttuvat peliin täyskaasukiihdytyksessä tarpeen mukaan. Korkeaoktaanisesta bensasta lienee apua, jos koeajopyörissä oli tavallista 95-oktaanista.Kävin tuossa koeajamassa "Tavallisen" sekä AdventureGessun ja molemmissa huomio kiinnittyi ruiskun/kaasun toimivuuteen eli täysikaasukiihdytyksessä (vaihde kuin vaihde) tuntui, että mopo ei kiihdy tasaisesti. Olo oli vähän kuin kone ei saisi menovettä ja nykii/pätkii kiihdyttäessä. Onkohan tuo perua noista päästökikkailuista ja pääseköhän moisesta eroon esim. uudella kartalla/sliparilla?
Onko tuo vain tämän vuoden mallin ominaisuus? Olenko yksin huomioineni? Aap, ja ainakaan Advessa ei ollut luistonestoa/ajonvakautusta.
-
brahar
- Viestit: 30
- Liittynyt: Ma Helmi 02, 2009 2:54 pm
- Pyörä: T7 WR -22
- Paikkakunta: Ulvila/Lestijärvi
Re: R1200GS advendure
Joo, eipä tullut mieleen kysyä. Pitänee vaivata myyjiä, jos/kun olen menossa potkimaan renkaita. Hankala kuvata tuota tunnetta, mutta aivan kuin mopo "röpöttäisi" ja kiihtyy epätasaisesti. Sen verran tuo kiinnitti kuitenkin huomiota, että jotain tuolle täytyisi tehdä, jos tuota omaksi laittaisi.MAV kirjoitti:Tämä johtuu varmaan nakutustunnistimista, jotka puuttuvat peliin täyskaasukiihdytyksessä tarpeen mukaan. Korkeaoktaanisesta bensasta lienee apua, jos koeajopyörissä oli tavallista 95-oktaanista.Olo oli vähän kuin kone ei saisi menovettä ja nykii/pätkii kiihdyttäessä.
-h
-
vkoivu
- Viestit: 1784
- Liittynyt: To Tammi 20, 2005 12:59 am
- Pyörä: pyörät myyty
- Paikkakunta: Kouvola / Espoo
Re: R1200GS advendure
Eikös gessuun suositella 95 oktaanista? Hp2 enduroon suositellaan 98 oktaanista ja avaralla putkella ilman killeriä ei mitään kuoppaa tunnu vaikka käyttää 95 oktaanista. Mulla tosin on käytössä wunderlichin boksi joka jonkin verran rikastaa seoksia.MAV kirjoitti:Tämä johtuu varmaan nakutustunnistimista, jotka puuttuvat peliin täyskaasukiihdytyksessä tarpeen mukaan. Korkeaoktaanisesta bensasta lienee apua, jos koeajopyörissä oli tavallista 95-oktaanista.Kävin tuossa koeajamassa "Tavallisen" sekä AdventureGessun ja molemmissa huomio kiinnittyi ruiskun/kaasun toimivuuteen eli täysikaasukiihdytyksessä (vaihde kuin vaihde) tuntui, että mopo ei kiihdy tasaisesti. Olo oli vähän kuin kone ei saisi menovettä ja nykii/pätkii kiihdyttäessä. Onkohan tuo perua noista päästökikkailuista ja pääseköhän moisesta eroon esim. uudella kartalla/sliparilla?
Onko tuo vain tämän vuoden mallin ominaisuus? Olenko yksin huomioineni? Aap, ja ainakaan Advessa ei ollut luistonestoa/ajonvakautusta.
Ruuvasin kokeeksi killerin kiinne niin yllätyksekseni moottorin käytös muuttui selvästi. Alakierroksilla tuntui olevan enemmän tehoa, keskialueella tuntui tehottomuutta ja yläkierroksilla tuntui taas puhtia olevan. Säätämällä saattaisi hyvinkin saada vedon tasaisemmaksi.