Kaasarin vaihto Suzuki DR 350 S -91'een

Täällä voit esitellä oman rakennusprojektisi ja kadehtia muiden projekteja.

Valvoja: Moderaattorit

Sakkeus
Viestit: 346
Liittynyt: La Helmi 10, 2007 8:19 pm
Pyörä: KTM 640 Sumo enskavantein
Paikkakunta: Raahe

Re: Kaasarin vaihto Suzuki DR 350 S -91'een

Viesti Kirjoittaja Sakkeus »

Tyhjäkäynti voi olla laihalla jos kierrokset tippuvat hitaasti, kokeile avata tyhjäkäynnin seosruuvia puoli kierrosta. Imuvuotokin voi jättää kierroksia päälle.
Isompien kierrosten viiveeseen kokeile säätää kiihdytyspumpun annosta isommaksi jos viive pahenee niin sitten annosta pienemmäksi. Nykäisy voi kyllä häipyä jo tyhjäkäynninseoksen säädöllä. 8)
Agitheosis
Viestit: 453
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 7:12 pm
Pyörä: Husqvarna CT6FS / Can-Am Outlander 800
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Kaasarin vaihto Suzuki DR 350 S -91'een

Viesti Kirjoittaja Agitheosis »

Seosruuvin avaaminen auttoi reagointiviiveeseen. Melkein kuin olisi eri pyörä kyseessä, mei-
naa jopa ``hyökkäillä´´ kun kahvasta kääntää. Kummallista puolestaan on se että puoli kier-
rosta ei tuntunut olevan tarpeeksi. Oli tosi laihalla tai sitte meni jo rikkaalle. Itse asiassa kier-
sin jo hieman takaisinkin, puolen kierroksen ero ei ole enää niin dramaattinen (kuin ensimmäi-
sellä kerralla puolikkaan avattuani) joten taidetaan olla ainakin lähempänä optimiasentoa. Se-
oksen hienosäätö onkin sitte vaikeeta koska tuo kierrosten lasku on niin onnetonta, varsinkin
jos se johtuu ilmavuodosta. Olisi aika kummallista että uudessa kaasarissa olisi sellasta vikaa
että sen vuoksi oikuttelisi. Selvitetäänpä muutama asia ensin. Veto/palautus - tyyppinen kaa-
sarin ohjaus käskee luistia molempiin suuntiin eli ns. ``ohjauskiekko´´ kaasarin kyljessä täy-
tyy olla mekaanisessa yhteydessä luistiin (eli palautus ei ole pelkän jousivoiman varassa).

1) Jos ohjauskiekko on "kiinni"-asennossa on myös luisti kiinni-asennossa? (ei tietenkään täy-
sin kiinni vaan tyhjäkäyntiasetuksissa)
2) Jos tyhjäkäynnin säätö vaikuttaa luistin alimman asennon korkeuteen, vaikuttaa se periaat-
teessa myös siihen miten pitkälle kaasukahva kiertyy ``takaisin´´?

Jos kyseessä on se tapaus että kone saa ylimäärästä ilmaa jostain mistä sen ei pitäisi, miten
sen voi selvittää? jos kyseessä olisi ylipaine voisi tehdä saippuavettä ja katsoa mistä alkaa
kuplia. Voisiko käyttää jotakin palavaa nestettä joka systeemiin päästessään ilmaisisi itsensä
käynnin muuttumisena? Mikä sellanen aine vois olla? Onhan esmes hiuslakat palavia mutten
kyllä niitä lähtis suihkimaan. Voiko aine olla liian palamisherkkää, kosahtaa vielä koko kone?
Sakkeus
Viestit: 346
Liittynyt: La Helmi 10, 2007 8:19 pm
Pyörä: KTM 640 Sumo enskavantein
Paikkakunta: Raahe

Re: Kaasarin vaihto Suzuki DR 350 S -91'een

Viesti Kirjoittaja Sakkeus »

Starttipilotilla imuvuodot kurkun seutuvilta löytyy nätisti. Isompi vuoto voi löytyä crc:llä tms.
iner
Viestit: 2
Liittynyt: Su Helmi 08, 2009 8:40 pm
Pyörä: quad

Re: Kaasarin vaihto Suzuki DR 350 S -91'een

Viesti Kirjoittaja iner »

Laita palautusjousi jäykimpään asentoonsa, jos sulla ei tule kaasukahvalta myös palautusvaijeria.
Siinä palautusjousessa on kolme eri asentoa.

Mulla jää sama kaasari "kantamaan" hetkeksi kaasun sulkiessa jos palautusjousi ei ole jäykimmillään.
Avatar
Happi
Viestit: 2868
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 7:42 am
Pyörä: 690ER, 800XCA
Paikkakunta: Pori

Re: Kaasarin vaihto Suzuki DR 350 S -91'een

Viesti Kirjoittaja Happi »

Kyseinen DR tuli meidän talliin, kun poika meni ostaan sen. Pienen koeajon perusteella ihan kiva mopo. Vähän vaatii kaasari huomiota, kun siinä 7000 r/min kohdalla on kohta, jossa alkaa röpöttään. Ottaa kyllä täydet kiekat, jos kääntää kaasun vähän rauhallisemmin. Ei muutaku säätöjä hakeen.

Happi
Agitheosis
Viestit: 453
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 7:12 pm
Pyörä: Husqvarna CT6FS / Can-Am Outlander 800
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Kaasarin vaihto Suzuki DR 350 S -91'een

Viesti Kirjoittaja Agitheosis »

Happi kirjoitti:--- siinä 7000 r/min kohdalla on kohta, jossa alkaa röpöttään. Ottaa kyllä täydet kiekat, jos kääntää kaasun vähän rauhallisemmin. Ei muutaku säätöjä hakeen.
Juu mä kyllä uskon tuon että säätämällä paranee. Itellä ei oikein intoa piisannu ku tyytyväi-
syys oli taattua jo siinä vaiheessa kun se vaan lähti kohtuu vaivalla käymään. Lisäx on ollu
tota keittiöremonttia aikaa viemässä...

Vanhaan kaasariin tosiaan tais tulla jotain häikkää, ainaki tilanne vaihtamalla parani. Olisiko
tuo sitte esmes ultraäänipesusta auttanu, en tiedä. Päätin että jos kuitenkin joutuu rahaa
sijottamaan saadakseen sen kuntoon, laitetaan saman tien parempi tilalle. Sain aika lailla tar-
peekseni siitä vanhasta kun 16. 4 piti illalla puoli kaheksan aikaan lähteä töistä kotiin ja tai-
vaalta tuli räntää viistosti alas eikä kone käynnistyny ennen kuin 45 minuuttia potki poljinta.
Sillon päätin että jos ihan pakko on soitan apujoukot paikalle peräkärryn kanssa, mutta pyörä
luovutti ennen kuin käynnistäjä!!

Kotiin päästyäni lykkäsin pyörän talliin ja sinne se myös jäi, odottamaan jatkotoimenpiteitä.
Uuden kaasarin myötä tarkemmat hienosäädöt oli ihan yx lysti jos vaan käyntiin sai, ja sai-
han sen. Seosruuvia tuli kierreltyä ja kiihdytyspumpun toiminta-aluetta muutettua, muuten
jätin täysin sellaseksi mitä oli liikkeestä tuotaessa. Jos nykyisellään on jotain vaikeuksia, voin
vakuutella ettei ole kuin murto-osa entisistä.

Joku jossain kirjoitti ettei motoristien pitäisi olla joukko toisiaan linssiin kusevia ääliöitä jotka
ongelmien ilmetessä pistävät vahingon kiertämään. Itse kerkesin nauttimaan reilun 400 euron
investoinnista kokonaista 48 päivää ennen kuin pyörä lähti, mutta ainakin pyörä siirtyi eteen-
päin parempana kuin mitä oli minulle tullessaan... ei muuta kuin turvallisia kilomertejä pikkutoh-
torin kyydissä!!
Avatar
Happi
Viestit: 2868
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 7:42 am
Pyörä: 690ER, 800XCA
Paikkakunta: Pori

Re: Kaasarin vaihto Suzuki DR 350 S -91'een

Viesti Kirjoittaja Happi »

Kyllä se poika vähitellen oppii DR:n käynnistyksen salat. Madallettiin satula lähelle alkuperästä, nyt onnistuu toi potkiminen tällaselta persjalkaseltakin.
Kaasarin säädöt on kyllä lähes hyvät, mutta pitää kokeilla paria juttua. Pienempi pääsuutin on ainakin kokeiltava, pitäs vaan ekaks kattoo mikä siellä on paikoillaan.

Happi
Agitheosis
Viestit: 453
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 7:12 pm
Pyörä: Husqvarna CT6FS / Can-Am Outlander 800
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Kaasarin vaihto Suzuki DR 350 S -91'een

Viesti Kirjoittaja Agitheosis »

Lähtikö lisukkeet helposti vai oliko liimattu kiinni, joutuko terällä leikkaamaan? Tuulisuoja on
varmaan saanu lähetteen katkaisuhoitoon vai saman tein orkkis takasin?
Avatar
Happi
Viestit: 2868
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 7:42 am
Pyörä: 690ER, 800XCA
Paikkakunta: Pori

Re: Kaasarin vaihto Suzuki DR 350 S -91'een

Viesti Kirjoittaja Happi »

Helposti lisukkeet lähti penkistä repimällä, vaikka ne olikin liimattu. Orkkis maski lamppuneen on paikallaan.

Pistettiin pienempi pääsuutin(135>130) ja alko ottaan kierroksia paljon paremmin. Pitää vielä pienentää tyhjäkäyntisuutinta, tuntus käyvän vähän rikkaalla alakierroksilla.

Säätöjen testausta

Happi
Agitheosis
Viestit: 453
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 7:12 pm
Pyörä: Husqvarna CT6FS / Can-Am Outlander 800
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Kaasarin vaihto Suzuki DR 350 S -91'een

Viesti Kirjoittaja Agitheosis »

Otin kuvan isommassa koossa auki ja huomasin muutamia asioita. Ootteko ihmetelly mix etu-
lokarin alapuoli on musta? Jalkatappien lisäx tavarateline on heitetty mäkeen ja takavilkut on
jotenki oudossa paikassa. Ja kaiken muun päälle näyttäis että pyörä on pesty!!
Avatar
Happi
Viestit: 2868
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 7:42 am
Pyörä: 690ER, 800XCA
Paikkakunta: Pori

Re: Kaasarin vaihto Suzuki DR 350 S -91'een

Viesti Kirjoittaja Happi »

Agitheosis kirjoitti: Ootteko ihmetelly mix etu-
lokarin alapuoli on musta? Jalkatappien lisäx tavarateline on heitetty mäkeen ja takavilkut on
jotenki oudossa paikassa.
En ole edes huomannut, että se on musta, mutta kerro miksi.

Happi
Agitheosis
Viestit: 453
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 7:12 pm
Pyörä: Husqvarna CT6FS / Can-Am Outlander 800
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Kaasarin vaihto Suzuki DR 350 S -91'een

Viesti Kirjoittaja Agitheosis »

Etulokari väpätti ja aattelin että pistän ``vaimennusmattoa´´. Alustamassaahan tuo on ja
rauhoittikin olemista. Olis vaan pitäny tuon sijaan tehdä se toimenpide minkä vuoro tuli sit-
te myöhemmin, eli keulaölppien vaihto minkä myötä etupään eläminen rauhoittui. Suojaahan
tuo muovia iskuilta vaikkei ruosteenestohyötyjä materiaalista johtuen tulekaan. Olin jo itte-
kin uhohtanu koko asian kunnes joku jumalatoin meni ja nosti etuklemeksen kohti jehovaa....
Agitheosis
Viestit: 453
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 7:12 pm
Pyörä: Husqvarna CT6FS / Can-Am Outlander 800
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Kaasarin vaihto Suzuki DR 350 S -91'een

Viesti Kirjoittaja Agitheosis »

Perskeles. Koskaan ei kaikkea muista kerralla, aina jotain unohtuu. En tiä onko tolle
minkänkaltasta tarvetta mutta se tavaratelineen paikalla ollu kyytiläisen kahva löy-
ty tuolta tallin hyllyltä joku aika sitte. Täytyypi varmaan poiketa toimittamassa tuo-
kin tässä joku kerta ku on muutenki asiaa sinne päin. Tai sitte laitan tuon erään hen-
kilön matkaan, kyselen huomenna töissä kumpi tapahtuu pikemmin. Tulee perille en-
nen pitkää....
Avatar
Happi
Viestit: 2868
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 7:42 am
Pyörä: 690ER, 800XCA
Paikkakunta: Pori

Re: Kaasarin vaihto Suzuki DR 350 S -91'een

Viesti Kirjoittaja Happi »

Pistä vaan hitsarin hanskaa osa, vaikka ei sitä luultavasti paikalleen laitetakkaan. Siinä on nyt Hussen lokari takana, kun alkuperänen alko kärsiin keulimisesta. Pistän kuvan tänne, kun olen kotikoneella.

Happi
Viimeksi muokannut Happi, To Loka 01, 2009 1:49 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Happi
Viestit: 2868
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 7:42 am
Pyörä: 690ER, 800XCA
Paikkakunta: Pori

Re: Kaasarin vaihto Suzuki DR 350 S -91'een

Viesti Kirjoittaja Happi »

Nykyinen kuosi.
DR.JPG
Vastaa Viestiin