Coroner kirjoitti:Mittaapa varsin myös paljonko valot ottaa tehoa? Jos siellä on joku johto huonossa kunnossa, oikosessa tms. ja vie liikaa virtaa niin sitten ei riitä enää lataukseen. On hyvinkin mahdollista että johdot hankautuu huonoksi, joko kuori kuluu puhki ja tulee oikonen, tai sitten karvat katkeilee tärinästä ja tulee ylimenovastusta "vähän" liikaa.
-J-
Joo ainakin yksi mahdollinen vika paikallistettu. Pari viikkoa sitten katkenneet ketjut ovat katkoneet yhden johdon staattorilta tulevasta paketista. Lisäksi alempaa lohkon reunasta on yksi johto murtunut ja läpivienti/suoja kumi ihan sökönä. Nyt pitäisi sitten hankkia uusi/vanha johtopaketti jostain. Onko kellään ylimääräisiä ja miten ne johdot lie staattorissa kiinni jos vaihtaa koko paketin?
Edittiä: Näyttäisi kai olevan niin että jos koko paketin haluaa vaihtaa niin pitää haluta vaihtaa samalla laturi eli johdot tulee mukana. Laturi lienee muuten ok, joten pitää katsoa mitä tekis.
Sain sen RD08-mittarin eilen käsiini ja värkkäsin adapterista ensimmäisen version. Mittarin tikku on alunperinkin noin sentin lyhyempi kuin alkuperäinen RD02:n mittatikku, lisäksi adapteri "nostaa" mittaria hieman joten kaikista "alhaisimmat" öljymäärät jäävät tuolla viritelmällä mittaamatta. Itse tosin pidän öljytason aina yli puolenvälin, joten minua tuo ei haittaa. Mittarin tikussa ei ole merkintöjä öljymäärän mittaamiseen, joten siihen voi tarvittaessa tehdä omat merkit sopivaan kohtaan. Mittari on halkaisijaltaan samankokoinen(30mm) kuin alkuperäisen tikun kierreosa, eli vähän pienempi kuin alk.per.korkkiosa. Kierre RD08-mittarissa on vakio M20, RD02:ssa se on M30. Tämä ensimmäinen adapteri on muovia jonka vuoksi ainevahvuudet piti jättää aika suuriksi kestävyyden takia. Jos saman osan tekee sopivasta metallista niin sen saa "häivytettyä" näkyvistä lähes täydellisesti, mutta tekeminenkin on sitten hieman työläämpää. Kokeilen kyllä senkin vielä tehdä..
Itse pidän huomattavasti enemmän tästä mekaanisesta mittarista kuin digitaalisesta vastaavasta. Sopii mielestäni Domin tyylin paljon paremmin! Suunnitelmissa on vielä tarkistaa mittarin näytön oikeellisuus vertaamalla sitä työpaikkani kalibroituun lämpömittariin, sitten tiedän tarkalleen "missä mennään" lämpöjen kanssa. Eilisen lyhyen ajolenkin aikana huomasin että "tikkumittari" näytti koko ajan noin 5-7 astetta korkeampia lämpötiloja kuin öljypohjasta mittaava Koso:n digimittari. Mielenkiintoinen ero, siis jos asteikoissa/näyttämissä ei ole muuten heittoja..
No sen öljypohjasta mittaavan digimittarin mukaan huiput on tämän kevään vähissä (eikä niin hitaissa) ajoissa ollut vähän reilussa 80 asteessa, yleensä näkyvät pyörivän 65-75 asteen välissä. Mutta uskon kyllä että kesäkuumalla ja hitaasti möyrimällä lämmöt nousevat huomattavasti ylemmäskin, ja öljysäiliöön juuri koneesta palaavan öljyn lämpö luultavasti on hieman korkeampi kuin alempana öljypohjassa olevan öljyn. Kunhan tarkistan mekaanisen mittarin näytön oikeellisuuden niin kerron sitten lisää, ja vertailen ylä- ja alakerran lämpöeroja eri olosuhteissa, erilaisilla ajotavoilla jne. Testiryhmä (=minä ja Domi) raportoi kunhan on mitä raportoida!
En nyt tiedä otanko kontolleni kun en parempia hintoja oikein löytänyt, toki jos vaikka saksasta tilataan voin avustaa tai jos joku kertoo mistä niitä saa halvalla niin tilataan. Tai sitten joku tekee tai teettää niitä m20 m30 adaptereita. Mistä Coroner niitä hankkii ja saisko niitä enemmänkin? Voisi sitten tilata halvemman rd08 mittarin.
Tosin tähän asti noitten öljynlämpöjen suhteen kanta on ollut että hyvä kun öljy on lämmintä. Eipä ole ikinä keittänyt...
janne.k kirjoitti: Tai sitten joku tekee tai teettää niitä m20 m30 adaptereita. Mistä Coroner niitä hankkii ja saisko niitä enemmänkin?
Ihan itse minä sen sorvissa pyöräytin. Periaatteessa niitä olisi helppo tehdä useampia kun hakisi M30 kierretankoa sopivan siivun, tekisi siitä oikenmittaisia pätkiä ja vääntäisi niihin sisäkierteen. Omaani jouduin tekemään ulkokierteen sorvaamalla kun ei verstaalta löytynyt niin isoa kierrepakkaa, ja se on aina vähän työllistävämpi homma. M20 vermeet vielä löytyy, joten sisäkierteen saa kyllä tehtyä. Mutta ennenkuin siihen ruvetaan niin itse kukin saisi käydä katsomassa "lopputulosta", ettei tule pettymyksiä. Ei ole mitään Bling Blingiä, vaan käyttöön tarkoitettua palikkaa..
Coroner kirjoitti:No sen öljypohjasta mittaavan digimittarin mukaan huiput on tämän kevään vähissä (eikä niin hitaissa) ajoissa ollut vähän reilussa 80 asteessa, yleensä näkyvät pyörivän 65-75 asteen välissä. Mutta uskon kyllä että kesäkuumalla ja hitaasti möyrimällä lämmöt nousevat huomattavasti ylemmäskin, ja öljysäiliöön juuri koneesta palaavan öljyn lämpö luultavasti on hieman korkeampi kuin alempana öljypohjassa olevan öljyn. Kunhan tarkistan mekaanisen mittarin näytön oikeellisuuden niin kerron sitten lisää, ja vertailen ylä- ja alakerran lämpöeroja eri olosuhteissa, erilaisilla ajotavoilla jne. Testiryhmä (=minä ja Domi) raportoi kunhan on mitä raportoida!
-J-
Mulla nousi nyt vaporin mittarissa lämmöt helteellä ajossa 93 ja pysähdettynä 114 astetta. Mikähän se on öljylle/moottorille kipuraja?
janne.k kirjoitti: Tai sitten joku tekee tai teettää niitä m20 m30 adaptereita. Mistä Coroner niitä hankkii ja saisko niitä enemmänkin?
Ihan itse minä sen sorvissa pyöräytin. Periaatteessa niitä olisi helppo tehdä useampia kun hakisi M30 kierretankoa sopivan siivun, tekisi siitä oikenmittaisia pätkiä ja vääntäisi niihin sisäkierteen. Omaani jouduin tekemään ulkokierteen sorvaamalla kun ei verstaalta löytynyt niin isoa kierrepakkaa, ja se on aina vähän työllistävämpi homma. M20 vermeet vielä löytyy, joten sisäkierteen saa kyllä tehtyä. Mutta ennenkuin siihen ruvetaan niin itse kukin saisi käydä katsomassa "lopputulosta", ettei tule pettymyksiä. Ei ole mitään Bling Blingiä, vaan käyttöön tarkoitettua palikkaa..
-J-
Pistähän toki kuva siitä, niin katsotaan. Näköjään melkein kaikki tahtovat tuon rd08 mittarin paitsi minä joten taidan tehdä sellaisen itse. Mites nuo kierteet nyt meni? Vanhassa M30x2 ja uudessa M20x2,5 vai?
Jäätkö siis tilauksesta kokonaan pois vai miten?
Hitto meinaa vieroitusoireita tulla kun en ole kohta viikkoon päässy ajelemaan kun ulkomaillakin pitää välillä käydä. Mutta sentään kurapyörä voorumia pitää silti selata..
Nyt on omakin pyörä taas kunnossa vaikka lataussäädin on vielä tosin hommattava. Tapasin tänään toisen Dominaattorimiehen jolla on samanlainen RD02 vm -94. Kävin ajamassa ko. pyörällä mutkan ja täytyy sanoa että eroa on. Omaani on vaihdettu pestävä suodatin ja varmaankin samalla vähintään suutinsarja koska varsinkin yläkierroksilla oma lähtee kuin raketti verrattuna tavalliseen. No, Jos Lasse luet tämän niin tervetuloa Foorumille Dominaattori lisäjäsenenä ja kokeilemaan minunkin pyörää
Ajan puutteen takia jäänyt homma hoitamatta. Noita uudemman mallin mittareita saisi suomeen 5 kappaletta 148 eurolla, eli 30 kappale. Siihen vaan adaptereita mutta nuo kierreasiat vähän auki, yritän hankkia sopivia pultteja ja tehdä niistä adaptereita. Tietty jos coroner niitä tekisi niin ei olisi paha. Ja noita uudemman mallin mittareita saa varmaan halvemmallakin jostain, jos mielenkiintoa kysellä muilla niin siitä vaan.