Mistä moottori -04 KTM EXC 525:een?
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Mistä moottori -04 KTM EXC 525:een?
Tarvitsen -04 KTM 525 EXC:hen uuden moottorin vanhan porsittua. Vanhasta jäi ehjäksi ainoastaan kansi, muut romut kelpaa enää verkon painoiksi.
Mopofoorumeita on netti pullollaan ja niitä olen selaillut, mutta toistaiseksi tuloksetta. Nettivaraosasta löytyi yksi vanhaksi mennyt ilmoitus, ei muita osumia.. Uusia saa oranssilta tiskiltä uuden käytetyn pärrän hintaan.
Onkohan kisakuskeilla varamosia verstaitten nurkissa? Näin ainakin luulisi. Mistähän kannattaisi lähteä vaihtokonetta metsästämään?
Ps. Onko kovinkin yleistä, että käy totaalinen moottorituho? Kiertokangen alasilmukka murtui ja kanki irtosi. Siitä se sitten lähti..
Mopofoorumeita on netti pullollaan ja niitä olen selaillut, mutta toistaiseksi tuloksetta. Nettivaraosasta löytyi yksi vanhaksi mennyt ilmoitus, ei muita osumia.. Uusia saa oranssilta tiskiltä uuden käytetyn pärrän hintaan.
Onkohan kisakuskeilla varamosia verstaitten nurkissa? Näin ainakin luulisi. Mistähän kannattaisi lähteä vaihtokonetta metsästämään?
Ps. Onko kovinkin yleistä, että käy totaalinen moottorituho? Kiertokangen alasilmukka murtui ja kanki irtosi. Siitä se sitten lähti..
Re: Mistä moottori -04 KTM EXC 525:een?
Voi olla kotimaasta paha löytää vaihtokonetta noinkin tuoreeseen kotariin. Ebaysta voi löytää sopivan koneen jostain vanhan mantereen puolelta, niin ei rahti kulut välttämättä nouse korkeiksi. Toisaalta jenkeistä löytyy purkuosia ja kokonaisia mosia huomattavasti helpommin, mutta rahti on sitten oma juttunsa.EXC kirjoitti:Tarvitsen -04 KTM 525 EXC:hen uuden moottorin vanhan porsittua. Vanhasta jäi ehjäksi ainoastaan kansi, muut romut kelpaa enää verkon painoiksi.
Mopofoorumeita on netti pullollaan ja niitä olen selaillut, mutta toistaiseksi tuloksetta. Nettivaraosasta löytyi yksi vanhaksi mennyt ilmoitus, ei muita osumia.. Uusia saa oranssilta tiskiltä uuden käytetyn pärrän hintaan.
Onkohan kisakuskeilla varamosia verstaitten nurkissa? Näin ainakin luulisi. Mistähän kannattaisi lähteä vaihtokonetta metsästämään?
Ps. Onko kovinkin yleistä, että käy totaalinen moottorituho? Kiertokangen alasilmukka murtui ja kanki irtosi. Siitä se sitten lähti..
Paljonko koneessa oli tunteja, kun noin totaalituho pääsi yllättämään. Ja oliko koneelle tehty mitään suurempaa remppaa? RFS mosa kyllä on muuten aika kestävä, mutta käytöstä riippuen tulee osille tunnit täyteen ennemmin tai vähemmin.
Re: Mistä moottori -04 KTM EXC 525:een?
Ebaysta kattelin, mutta ei ollut.. Liekkö mönkijämiehet ostaneet kaikki pois.satusetä kirjoitti:Voi olla kotimaasta paha löytää vaihtokonetta noinkin tuoreeseen kotariin. Ebaysta voi löytää sopivan koneen jostain vanhan mantereen puolelta, niin ei rahti kulut välttämättä nouse korkeiksi. Toisaalta jenkeistä löytyy purkuosia ja kokonaisia mosia huomattavasti helpommin, mutta rahti on sitten oma juttunsa.EXC kirjoitti:Tarvitsen -04 KTM 525 EXC:hen uuden moottorin vanhan porsittua. Vanhasta jäi ehjäksi ainoastaan kansi, muut romut kelpaa enää verkon painoiksi.
Mopofoorumeita on netti pullollaan ja niitä olen selaillut, mutta toistaiseksi tuloksetta. Nettivaraosasta löytyi yksi vanhaksi mennyt ilmoitus, ei muita osumia.. Uusia saa oranssilta tiskiltä uuden käytetyn pärrän hintaan.
Onkohan kisakuskeilla varamosia verstaitten nurkissa? Näin ainakin luulisi. Mistähän kannattaisi lähteä vaihtokonetta metsästämään?
Ps. Onko kovinkin yleistä, että käy totaalinen moottorituho? Kiertokangen alasilmukka murtui ja kanki irtosi. Siitä se sitten lähti..
Paljonko koneessa oli tunteja, kun noin totaalituho pääsi yllättämään. Ja oliko koneelle tehty mitään suurempaa remppaa? RFS mosa kyllä on muuten aika kestävä, mutta käytöstä riippuen tulee osille tunnit täyteen ennemmin tai vähemmin.
Alle 50h oli myyjän mukaan ja öljyjä vaihdeltu. Yläkerta oli purettu aiemmin, näin ainakin epäilimme mosaa purkaessamme.
Kiertokangen alasilmukassa oli useita säröjä murtuman lisäksi. Olisikohan neulalaakeri mennyt ja sitten kuluttanut kangen. Mitään sivuääniä ei ollut
Re: Mistä moottori -04 KTM EXC 525:een?
no ei ole paljoa ajettu ~10h/vuosi. Tuntimäärä taitaa olla ihan yhdentekevää käytetyissä pyörissä.EXC kirjoitti:Alle 50h oli myyjän mukaan ja öljyjä vaihdeltu. Yläkerta oli purettu aiemmin, näin ainakin epäilimme mosaa purkaessamme.
Kiertokangen alasilmukassa oli useita säröjä murtuman lisäksi. Olisikohan neulalaakeri mennyt ja sitten kuluttanut kangen. Mitään sivuääniä ei ollut
mun pyörä on 4kk vanha ja siinä on mittarissa ~50h. Nyt pyörä on seissyt yli kuukauden, kun ovat ihmetelleet tehtaalla katkennutta takahaarukkaa, eivätkä lähetä sitä takaisin...
-ville
Re: Mistä moottori -04 KTM EXC 525:een?
Pyörä on seisonut käytännössä viimeiset kolme vuotta, sillon tällön ajettu. Eikait sekään hyvää teeVAK kirjoitti:no ei ole paljoa ajettu ~10h/vuosi. Tuntimäärä taitaa olla ihan yhdentekevää käytetyissä pyörissä.EXC kirjoitti:Alle 50h oli myyjän mukaan ja öljyjä vaihdeltu. Yläkerta oli purettu aiemmin, näin ainakin epäilimme mosaa purkaessamme.
Kiertokangen alasilmukassa oli useita säröjä murtuman lisäksi. Olisikohan neulalaakeri mennyt ja sitten kuluttanut kangen. Mitään sivuääniä ei ollut
mun pyörä on 4kk vanha ja siinä on mittarissa ~50h. Nyt pyörä on seissyt yli kuukauden, kun ovat ihmetelleet tehtaalla katkennutta takahaarukkaa, eivätkä lähetä sitä takaisin...
-ville
- Ranezki
- Viestit: 210
- Liittynyt: To Huhti 03, 2008 9:27 pm
- Pyörä: 500EXC, 990ADV
- Paikkakunta: Tuusula
Re: Mistä moottori -04 KTM EXC 525:een?
Eipä pitäisi täystuhoa noilla tunneilla tulla. Pitäisihän tuollaisen mosan hyvinpidettynä 300h mennä heittämällä. Kai niitäkin voi maanantaikappaleita olla 
Re: Mistä moottori -04 KTM EXC 525:een?
Ois tyrkyllä Polaris Outlaw -07:sta KTM:n 525 kone. Ilmeisesti ihan sama kun EXC 525:ssa jollain pienillä eroilla.
Mahtaako kukaan tietää eroja? Ainakin siinä on vaan 5 vaihdetta eteen ja pakki. Myyjä heitti veikkauksen, että olisi kestävämpi alakerta ku pärrässä. Onkohan perää?
Millainen urakka olisi laittaa tollanen pyörään? Mönkkärissä on kummiskin valot ja sähköstartti. Voinko hyödyntää Kotarin sähköjä vai laitanko suosiolla mönkkärin sähköt?
Prkl ei oo helppoo.. Saanko tollasta pelaamaan? Pakkia en tartte välttämättä
Mahtaako kukaan tietää eroja? Ainakin siinä on vaan 5 vaihdetta eteen ja pakki. Myyjä heitti veikkauksen, että olisi kestävämpi alakerta ku pärrässä. Onkohan perää?
Millainen urakka olisi laittaa tollanen pyörään? Mönkkärissä on kummiskin valot ja sähköstartti. Voinko hyödyntää Kotarin sähköjä vai laitanko suosiolla mönkkärin sähköt?
Prkl ei oo helppoo.. Saanko tollasta pelaamaan? Pakkia en tartte välttämättä
Re: Mistä moottori -04 KTM EXC 525:een?
ui saatana! pistäppä tommonen! makia ajjaa jänkään mopo ja lyyä pakki silimään ja perutella pois...
mutta joo, samaltahan se pata päälisin puolin näyttää ku kotarin rfs-kone. miten mahtaa olla kiinitykset toteutettu pollessa vs. kotari?
katoppa purkuosat.net tms nettivaraosassa ainakin löyty suora yhteystieto sinne...oli 525 kone nimittäin osina myynisä... lohkot räjäytetty levälleen jne. mutta jos sieltä sais ehjät lohkot, kampuran ja vaihteiston ni eihä soo ku laakereita ja sylinteriä vaile valamis kone taas lähtöportille.
mutta joo, samaltahan se pata päälisin puolin näyttää ku kotarin rfs-kone. miten mahtaa olla kiinitykset toteutettu pollessa vs. kotari?
katoppa purkuosat.net tms nettivaraosassa ainakin löyty suora yhteystieto sinne...oli 525 kone nimittäin osina myynisä... lohkot räjäytetty levälleen jne. mutta jos sieltä sais ehjät lohkot, kampuran ja vaihteiston ni eihä soo ku laakereita ja sylinteriä vaile valamis kone taas lähtöportille.
MunaPussiRacingTeam!
Troy Lee:n kypärät ja vermeet!
LifeOfHösö
Ittekkö tekkee, ni saa mitä tullee...
Troy Lee:n kypärät ja vermeet!
LifeOfHösö
Ittekkö tekkee, ni saa mitä tullee...
Re: Mistä moottori -04 KTM EXC 525:een?
Näytti olevan SX 525 kone atomeina purkuosat.netissä. Aika huonolta vaikuttaa. Jonkun moottorituhon on kokeneet nuokin lohkot. Onko näin, että SX ja EXC koneen kampurat poikkeaisivat toisistaan? Luin jostain, että varsinkin SX-koneissa olisi paljon ongelmia petilaakereitten päittäisvälyksien kanssa. Ennen pitkää jämähtäisivät huonoin seurauksin. Miten muutes ton päittäisvälyksen voi helpoiten mitata? Uusi mylly kun tulee niin välykset on tarkistettava..
Paikallisella KTM-tiskillä vertailivat koneita ja vastaus oli että samat on, vain vaihteistossa ero. Pitääpä ottaa omat vanhat lohkon puolikkaat mukaan kun menee ostattelemaan Pollen konetta ja vertailee sitten kiinnityksiä. Sittenhän se selviää..
Paikallisella KTM-tiskillä vertailivat koneita ja vastaus oli että samat on, vain vaihteistossa ero. Pitääpä ottaa omat vanhat lohkon puolikkaat mukaan kun menee ostattelemaan Pollen konetta ja vertailee sitten kiinnityksiä. Sittenhän se selviää..
Re: Mistä moottori -04 KTM EXC 525:een?
mistään en mitään tiiä, kuullu vaan puhetta nuista petilaakereista, että osala o välykset kohallaan ja kestää pitempään... ja nyt kaverilta ottivat koneen auki n.220h(jos e väärin muista) kohalla ja petilaakerin päittäisvälys hävinny, muuten kone mahto olla hyväsä kuosissa...
MunaPussiRacingTeam!
Troy Lee:n kypärät ja vermeet!
LifeOfHösö
Ittekkö tekkee, ni saa mitä tullee...
Troy Lee:n kypärät ja vermeet!
LifeOfHösö
Ittekkö tekkee, ni saa mitä tullee...
Re: Mistä moottori -04 KTM EXC 525:een?
No niin, Pollen kone vaihtoi omistajaa. Ollaan taas alkutilanteessa.
Saksan ebayssa on parikin samanikäistä LC-konetta kaupan. Eikös ne ole suunniteltu ajoa varten toisin kuin RFS-koneet? Olisiko konversiossa mitään järkeä? Sähköt jos kuuluisi kauppaan niin vanha kaasari kävisi. Alkukäyrät pitäisi tehdä uudet.
Mitähän laki sanoo, jos koneen tyypin vaihtaa? Ratas on kuitenkin toisella puolella ja taitaa olla vähän enemmän kuutioitakin.
Saksan ebayssa on parikin samanikäistä LC-konetta kaupan. Eikös ne ole suunniteltu ajoa varten toisin kuin RFS-koneet? Olisiko konversiossa mitään järkeä? Sähköt jos kuuluisi kauppaan niin vanha kaasari kävisi. Alkukäyrät pitäisi tehdä uudet.
Mitähän laki sanoo, jos koneen tyypin vaihtaa? Ratas on kuitenkin toisella puolella ja taitaa olla vähän enemmän kuutioitakin.
-
Jani M
- Viestit: 2305
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -24 250 EXC-F -25 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Mistä moottori -04 KTM EXC 525:een?
Melkonen sovittaminen taitaa olla tiedossa. LC-4 on ulkomitoiltaa aika reilusti RSF:ää isompi ja tuskin menee paikalleen runkoa modifioimatta.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
Re: Mistä moottori -04 KTM EXC 525:een?
Sovittamisesta kuulisi mieluusti kokemuksia mikäli jollakin sellaisia on. Runkoa on modattava ja ainakin takasvingi on käännettävä ympäri yms.
Kun noita LC-koneita tuntuisi saavan samaan rahaan, niin ennemmin sellaisen ostaisi kun luotto RFS:ää kohtaan on olematon.
Kun noita LC-koneita tuntuisi saavan samaan rahaan, niin ennemmin sellaisen ostaisi kun luotto RFS:ää kohtaan on olematon.
Re: Mistä moottori -04 KTM EXC 525:een?
Pollen kone ei sitten käynyt, mistä jäi kiinni sopiminen.
Olisi ollut kyllä näkemisen arvoista kun joku laittaa pakin päälle mopossa ja lähtee peruuttelemaan
Melko eri luontoisia nuo lc4 ja RFS, miksei kuitenkin kävisi jos vain saa sopimaan, voisi olla melko mielenkiintoinen tuollainen yhdistelmä, "rauhallinen" iso vääntökone ja näppärä runko...
Olisi ollut kyllä näkemisen arvoista kun joku laittaa pakin päälle mopossa ja lähtee peruuttelemaan
Melko eri luontoisia nuo lc4 ja RFS, miksei kuitenkin kävisi jos vain saa sopimaan, voisi olla melko mielenkiintoinen tuollainen yhdistelmä, "rauhallinen" iso vääntökone ja näppärä runko...
antti
Re: Mistä moottori -04 KTM EXC 525:een?
Pollen kone meni hyvin kiinni etu- ja alakiinnikkeitten osalta, mutta takasvingi ei mahtunut paikalleen. Lohkon takakiinnike oli 20 mm liian leveä eikä sitä olisi kovin viisaasti saanut kavennettua. Toinen ongelma oli ratas, joka jäi holkin poistamisen jälkeen vielä pari senttiä ulos. Ketjulinja olisi mennyt suoraan rungon läpi.
Olisihan siinä ollut porukalla ihmettelemistä kun olisi lyönyt vahingossa pakin päälle valoissa ja ottanut ronskin lähdön
Kuulemma tuo LC4 on isompi ulkomitoiltaan ja ottaisi rungon yläputkeen kiinni. Koneen kiinnikkeet myös erikohdissa. Olisihan se varmaankin ihan fiksu ratkaisu, mutta tarjouslappu paikalliselta KTM-tiskiltä on nenän alla ja taidan tilata osat.. 3t€ pelkkiin koneen osiin kuulostaa köyhälle kalliilta
Ainakin helpompaa kuin Saksasta ebayn kautta uuden koneen tilaaminen..
Olisihan siinä ollut porukalla ihmettelemistä kun olisi lyönyt vahingossa pakin päälle valoissa ja ottanut ronskin lähdön
Kuulemma tuo LC4 on isompi ulkomitoiltaan ja ottaisi rungon yläputkeen kiinni. Koneen kiinnikkeet myös erikohdissa. Olisihan se varmaankin ihan fiksu ratkaisu, mutta tarjouslappu paikalliselta KTM-tiskiltä on nenän alla ja taidan tilata osat.. 3t€ pelkkiin koneen osiin kuulostaa köyhälle kalliilta