BMW G650X
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
Dirtydevil
- Viestit: 16
- Liittynyt: Ma Helmi 02, 2009 2:40 am
- Pyörä: XT600e
Re: BMW G650X
Tänään tuli sitten ensi tyypit otettua tolla bimmerillä, kun kortinkin sai. Ensi vaikutelma oli kyllä hyvä. Tässä vielä parempia kelejä ootellessa. Ainoo asia, joka toistaseksi häirihti oli äänet. 80 vauhissa ei kuulunu kun tuuli humina. Tottunu näitten satapiikkien kanssa, että sillon on jo toista sataa desibeliä
. Kai noihin pihinöihin jotain lääkettä on saatava.
Re: BMW G650X
Nyt alkaa Xchallenge olla varusteltuna kesän ajoihin. Lisäkanisterilla toimintasäde menee yli 450 km, ilmanputsarilaukkuun menee päivän juomat ja eväät. Muita "tunauksia" ovat : madalletut jalkatapit, sarven korokepalat, kahvasuojat, navigaattori, syylärin suojarauta, 14 piikkinen eturatas, ilmanoton avarrus kahdella 25 mm reijällä, vaihdepolkimen murtoreijät, matalampi pohjaproppu, takasisälokasuojan korotusprikat, ilmanottosuojamuovin kiinnityksen varmistus spirellä ja öljyn vaihto.
Aikanaan ihmettelin miksi näitä valmiita pyöriä pitää alvariinsa ropata, nyt tiedän : se on niin pirun kivaa.
Ohessa muutama kuva:
Aikanaan ihmettelin miksi näitä valmiita pyöriä pitää alvariinsa ropata, nyt tiedän : se on niin pirun kivaa.
Ohessa muutama kuva:
- mek
- Viestit: 2705
- Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
- Pyörä: V-Strom 800 DE
- Paikkakunta: Kempele
- Viesti:
Re: BMW G650X
Mistä hommasit nuo jalkatapit ja mitä maksoi? Pitäisi itsekin katsella hieman matalampia jalkatappeja, ei oikein jalat sovi tuonne tankin syvennyksiin kunnolla tässä Dakarissa. Farkut jalassa mahtuu, mutta ajosaappaat ja -housut jalassa ei enää sovi.jylppy kirjoitti:... Muita "tunauksia" ovat : madalletut jalkatapit, sarven korokepalat, kahvasuojat, navigaattori, syylärin suojarauta, 14 piikkinen eturatas, ilmanoton avarrus kahdella 25 mm reijällä, vaihdepolkimen murtoreijät, matalampi pohjaproppu, takasisälokasuojan korotusprikat, ilmanottosuojamuovin kiinnityksen varmistus spirellä ja öljyn vaihto.
-
MarkkuHoo
- Viestit: 1134
- Liittynyt: Su Helmi 05, 2006 10:42 pm
- Pyörä: BMW R80GS Finnduro -90
- Paikkakunta: Häme
- Viesti:
Re: BMW G650X
En halua maalailla piruja seinille, mutta seurailehan tarkkaan takarungon kestävyyttä tuon sivubensakanisterin kanssa. Sun kanisteri näyttää suht isolta, kiinnitysrautojenkin kanssa tuota vipuvartta pehmeän alumiinirungon väsytykseen alkaa röykytyksessä löytyä helposti, jos muutakin lastia vielä on kyydissä. Ovat maalimalla noita takarunkoja saaneet poikki, sitä ei oo varsinaisesti tehty kovin isojen lastien vastaanottoon, jos paino sijoittuu enempi takarungon takimmaiseen osaan.jylppy kirjoitti:Nyt alkaa Xchallenge olla varusteltuna kesän ajoihin. Lisäkanisterilla toimintasäde menee yli 450 km, ilmanputsarilaukkuun menee päivän juomat ja eväät.
Tässä vähän vastaavan näköinen tapaus:
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=426762
Hyvän näköisiä modeja muuten, ja varmaan tuo kanisterihommakin toimii ok sileämmillä teillä, mutta kun näillä peleillä veri väkisin vetää enempi ja enempi tuonne mettähallituksen puolelle
”Huonoilla teillä, hyvässä seurassa.” kuraukot.fi
Re: BMW G650X
Juu katselin noi kuvat jo ennen tankkikiinnityksen suunittelua ja koitin ottaa ne rakenteessa huomioon. Telineessä on kolme kiinnityspistettä, joista yksi on siinä jalkatapeilta tulevassa vinoputkessa ( sen kahden ylimmäisen ruuvin alla ). Täten rakenne muodostaa ylimääräisen vinotuen takaosan kiinnityspisteille, sivuheilunta on otettu pois samoisella tuella. Kanisteri on 10 l, mutta normaalireissuilla tarvitaa vain 5 lisälitraa, jotka nekin kannattaa kaataa tankkiin aina kun sinne tulee tilaa. 10 l tulee kysymykseen vain jos on pitempi menosiirtymä, tai kanisterin voi jättää pusikkoon odottamaan jos kiertelee samoilla seuduilla. 10 kiloa on ehdottomasti liikaa röykytyksessä. Unohdin mainita, että renkaiksi valitsin Pirelin MT21.
Ääni aiheeseen vielä sen verran, että tykkään pyörän hiljaisest käyntiäänestä. Vain tuulen suhinaa ja lintujen viserrystä, eivät laiduneläimetkään karsinoissaa vauhkoonnu kun luulevat, että isäntä siellä vaan ruohoa leikkaa
Jalkatapeista piirsin itse kuvat ja teetin ne rosterista paikallisella sepällä, hintaa tuli vähemmän kuin Tourateckin tapeilla. Rakenteessa menee kulmarauta alas takaviistoon ja siihen sisäpuolelle on hitsattu kiinnikelaput joihin alkuperäinen kiinnitystappi ja jousi tulee, ulkopuolelle on sitten hitsattu se jalustinosa, viimeistelty lasikuulapuhalluksella. Tapit ovat n. 25 mm alempana ja 20mm taaempana kuin alkuperäiset ja 10 mm kapeammat.
Ääni aiheeseen vielä sen verran, että tykkään pyörän hiljaisest käyntiäänestä. Vain tuulen suhinaa ja lintujen viserrystä, eivät laiduneläimetkään karsinoissaa vauhkoonnu kun luulevat, että isäntä siellä vaan ruohoa leikkaa
Jalkatapeista piirsin itse kuvat ja teetin ne rosterista paikallisella sepällä, hintaa tuli vähemmän kuin Tourateckin tapeilla. Rakenteessa menee kulmarauta alas takaviistoon ja siihen sisäpuolelle on hitsattu kiinnikelaput joihin alkuperäinen kiinnitystappi ja jousi tulee, ulkopuolelle on sitten hitsattu se jalustinosa, viimeistelty lasikuulapuhalluksella. Tapit ovat n. 25 mm alempana ja 20mm taaempana kuin alkuperäiset ja 10 mm kapeammat.
Re: BMW G650X
Onpas siinä erityisen hienosti tuunattu Xchallenge! Ketjut näyttää kuvassa vaan kummallisen likaisilta... Mitenköhän on Jylpyltä noin unohtunut ketjujen huolto? 
Edellisessä linkissä oli hyvän näköinen lisätankki XChalengeen mutta ihan törkeen kallis...
http://www.hotrodwelding.nl/product.php?id=3
Edellisessä linkissä oli hyvän näköinen lisätankki XChalengeen mutta ihan törkeen kallis...
http://www.hotrodwelding.nl/product.php?id=3
-
MarkkuHoo
- Viestit: 1134
- Liittynyt: Su Helmi 05, 2006 10:42 pm
- Pyörä: BMW R80GS Finnduro -90
- Paikkakunta: Häme
- Viesti:
Re: BMW G650X
Mulla on nyt tilauksessa tuo hollantilaisten alumiinitankki.
Viime syksystä asti olen miettinyt tuon hommaamista, ja nyt sitten antauduin kun tekivät ensimmäisen satsin noita tankkeja vielä satiinimustaksi pulverimaalattuna. Hintaa on niin ettei vaimolle kehtaa sanua, mutta on siinä ominaisuuksiakin. Kevyt, todetusti hyvin röykytystä ja aavikkoralliakin kestävä (=tankki kiinnitettynä itse asiassa tukevoittaa X:n takarunkoa), sijainti lisätankiksi optimaalinen, kiinnittyy suoraan päätankkiin ja tyhjenee ensin, mahtuu DirtBagz laukkurautojen sisään. En keksi muuta huonoa kuin alkuinvestoinnin määrän.
Laitanpa kuvaa kun se on mulla asennettuna, varmaan ensi viikolla joskus.
Viime syksystä asti olen miettinyt tuon hommaamista, ja nyt sitten antauduin kun tekivät ensimmäisen satsin noita tankkeja vielä satiinimustaksi pulverimaalattuna. Hintaa on niin ettei vaimolle kehtaa sanua, mutta on siinä ominaisuuksiakin. Kevyt, todetusti hyvin röykytystä ja aavikkoralliakin kestävä (=tankki kiinnitettynä itse asiassa tukevoittaa X:n takarunkoa), sijainti lisätankiksi optimaalinen, kiinnittyy suoraan päätankkiin ja tyhjenee ensin, mahtuu DirtBagz laukkurautojen sisään. En keksi muuta huonoa kuin alkuinvestoinnin määrän.
Laitanpa kuvaa kun se on mulla asennettuna, varmaan ensi viikolla joskus.
”Huonoilla teillä, hyvässä seurassa.” kuraukot.fi
-
MarkkuHoo
- Viestit: 1134
- Liittynyt: Su Helmi 05, 2006 10:42 pm
- Pyörä: BMW R80GS Finnduro -90
- Paikkakunta: Häme
- Viesti:
Re: BMW G650X
Eipä ehtinyt tankkipaketti vielä viikonlopuksi kotia asti, sopivasti oli pientä lakkoakin viipeenä.
No, talliin piti päästä jotain väsäilemään, ja toinen tilattu osa saapui kuitenkin sopivasti paikalliseen liikkeeseen.
Bemarin etulokari on varsin tyylikäs ilmestys, mutta vakiomuotoisena ja -mittaisena nakkaa kuraa silmille suht lahjakkaasti märillä keleillä. Olin ajatellut tehdä siihen itse jonkinlaisen jatkepalan, mielellään hieman alaspäin taipuvan, ja sitä varten haeskelin jotain sopivaa ja valkoista enska-etulokaria, josta nappaisin kärkiosan ainakin. Porkkanamerkin mallistosta sattui silmään sopiva aihio ja tilausta Dirtbikeen. Kotarin joku EXC-lokari se oli, näytti kuvissa suht hyvältä ja hinta oli halpa, joten sen paloittelu ei haittaisi.
Kun sain lokarin sitten käsiini, näytti se itse asiassa niin sopivalta, että aloin asetella sitä sellaisenaan bemarin nokalle. Halusin kuitenkin jotenkin säilyttää X:n kauniit (!) linjat kohdillaan ja tuoda lokarin heti lampputelineen alle, normaalia enskalokaria ylemmäs siis. Pakkokin hieman, koska orkkislokari tukee samalla lampputelineen paikalleen. Aikani mallailin nippusiteillä hommaa, ja sahasin sitten lokarin kahtia. Etuosalle metallilevyä taivutellen tuki, samalla lamppuaihioon kiinnityspisteiden mallailua, poraamista, viilailua, dremelin kanssa suristelua ja lopulta homma alkoi näyttää siltä että siitä voisi tulla ihan valmistakin. Koeajoilla ei vielä ole käyty, mutta tukevalta tuo kyllä tuntuu. Ajovalon tärinöitä pitänee pimeällä käydä kokeilemassa, laittaa sitten lisätukea jos tarvitsee.
Kuvissa esiintyy myös tuo jo talvella asentelemani irroitettava pleksi, Slipstreamer-malliston H-D Tombstone, manalan savun sävyisenä.
No kattokaa itte.
Koko komeus.

Linjat kohdallaan?

Tuenta

Pleksisysteemin kiinnitys

Jos ei muuta, niin on tuo "omannäköinen" X kuitenkin
No, talliin piti päästä jotain väsäilemään, ja toinen tilattu osa saapui kuitenkin sopivasti paikalliseen liikkeeseen.
Bemarin etulokari on varsin tyylikäs ilmestys, mutta vakiomuotoisena ja -mittaisena nakkaa kuraa silmille suht lahjakkaasti märillä keleillä. Olin ajatellut tehdä siihen itse jonkinlaisen jatkepalan, mielellään hieman alaspäin taipuvan, ja sitä varten haeskelin jotain sopivaa ja valkoista enska-etulokaria, josta nappaisin kärkiosan ainakin. Porkkanamerkin mallistosta sattui silmään sopiva aihio ja tilausta Dirtbikeen. Kotarin joku EXC-lokari se oli, näytti kuvissa suht hyvältä ja hinta oli halpa, joten sen paloittelu ei haittaisi.
Kun sain lokarin sitten käsiini, näytti se itse asiassa niin sopivalta, että aloin asetella sitä sellaisenaan bemarin nokalle. Halusin kuitenkin jotenkin säilyttää X:n kauniit (!) linjat kohdillaan ja tuoda lokarin heti lampputelineen alle, normaalia enskalokaria ylemmäs siis. Pakkokin hieman, koska orkkislokari tukee samalla lampputelineen paikalleen. Aikani mallailin nippusiteillä hommaa, ja sahasin sitten lokarin kahtia. Etuosalle metallilevyä taivutellen tuki, samalla lamppuaihioon kiinnityspisteiden mallailua, poraamista, viilailua, dremelin kanssa suristelua ja lopulta homma alkoi näyttää siltä että siitä voisi tulla ihan valmistakin. Koeajoilla ei vielä ole käyty, mutta tukevalta tuo kyllä tuntuu. Ajovalon tärinöitä pitänee pimeällä käydä kokeilemassa, laittaa sitten lisätukea jos tarvitsee.
Kuvissa esiintyy myös tuo jo talvella asentelemani irroitettava pleksi, Slipstreamer-malliston H-D Tombstone, manalan savun sävyisenä.
No kattokaa itte.
Koko komeus.

Linjat kohdallaan?

Tuenta

Pleksisysteemin kiinnitys

Jos ei muuta, niin on tuo "omannäköinen" X kuitenkin
- Liitteet
-
- x-lokari1.jpg
- (240.11 KiB) Tiedosto ladattu 54 kertaa
Viimeksi muokannut MarkkuHoo, La Touko 02, 2009 10:41 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
”Huonoilla teillä, hyvässä seurassa.” kuraukot.fi
-
Dirtydevil
- Viestit: 16
- Liittynyt: Ma Helmi 02, 2009 2:40 am
- Pyörä: XT600e
Re: BMW G650X
Tämmönen bemmi täällä:
Tallissa leovincen kannu oottaa asentamista ja uus kilventeline pitäs rakennella kunhan vaan joutais.

Tallissa leovincen kannu oottaa asentamista ja uus kilventeline pitäs rakennella kunhan vaan joutais.
Re: BMW G650X
"Bemarin etulokari on varsin tyylikäs ilmestys, mutta vakiomuotoisena ja -mittaisena nakkaa kuraa silmille suht lahjakkaasti märillä keleillä"
Kamppailin saman ongelman kanssa kuin Markku. Käsiin osui tallista 4 l tyhjä tuulilasinpesuneste kanisteri, sakset ja valkoisia nippusiteitä. Lopputulos näkyy kuvassa. Se tuli testattua sunnuntaina Päijänteen ympäriajossa 500 km, 11 h routavaurioisia hiekkateitä. Parhaimmillaan ( pahimmillaan ) oli 10 cm mutavelliä tien pinnalla. Pesun ajaksi sen saa vetästyä pois.
Markun ratkaisussa mieleen tuli jäähdyttäjän toiminta kun uusi lokari on takaa isompi ja umpinainen vähenee ilmanvirtaus jäähdyttäjälle. No flektiä tarkkailemalla se selviää.
Itselläni on vielä teossa tyhjästä vaahtosammuttimesta 2,8 l pienempi daycruice varapolttoaine säiliö, meinasin sitä siihen jalkatapeilta lähtevään vinoputkeen kiinni. Nykyinen 10 l kanisteli oli myös sunnuntain testissä mukana, kun iskarissa oli 0,5 bar enemmän painetta ei sitä lähes täytenä edes huomannut ajossa.
Kamppailin saman ongelman kanssa kuin Markku. Käsiin osui tallista 4 l tyhjä tuulilasinpesuneste kanisteri, sakset ja valkoisia nippusiteitä. Lopputulos näkyy kuvassa. Se tuli testattua sunnuntaina Päijänteen ympäriajossa 500 km, 11 h routavaurioisia hiekkateitä. Parhaimmillaan ( pahimmillaan ) oli 10 cm mutavelliä tien pinnalla. Pesun ajaksi sen saa vetästyä pois.
Markun ratkaisussa mieleen tuli jäähdyttäjän toiminta kun uusi lokari on takaa isompi ja umpinainen vähenee ilmanvirtaus jäähdyttäjälle. No flektiä tarkkailemalla se selviää.
Itselläni on vielä teossa tyhjästä vaahtosammuttimesta 2,8 l pienempi daycruice varapolttoaine säiliö, meinasin sitä siihen jalkatapeilta lähtevään vinoputkeen kiinni. Nykyinen 10 l kanisteli oli myös sunnuntain testissä mukana, kun iskarissa oli 0,5 bar enemmän painetta ei sitä lähes täytenä edes huomannut ajossa.
- Liitteet
-
- Etulokari.jpg
- (363.6 KiB) Tiedosto ladattu 183 kertaa
- Sottapytty
- Viestit: 851
- Liittynyt: La Maalis 10, 2007 5:37 pm
- Pyörä: BMW G650XChallenge
- Paikkakunta: Eteläinen Suomi
Re: BMW G650X
Mistäs jylppy hommasit korkin siihen sammuttimeen, vai onko se vielä hakusessa niinkuin mullakin?
Tossa on mun roiskeläppäviritys. Kiinnitys on pop-niiteillä (eli vetoniiteillä?) Alapuolella, kumia vasten on alumiinilevykaistaleet. Tuli laitettua vähän liian ohutta kumia, taittuu tuulessa mutta suojaa kuitenkin ihan kivasti roiskeilta. Seuraava on sitten vähän leveämpi ja paksumpi tai jäykempi.
Tossa on mun roiskeläppäviritys. Kiinnitys on pop-niiteillä (eli vetoniiteillä?) Alapuolella, kumia vasten on alumiinilevykaistaleet. Tuli laitettua vähän liian ohutta kumia, taittuu tuulessa mutta suojaa kuitenkin ihan kivasti roiskeilta. Seuraava on sitten vähän leveämpi ja paksumpi tai jäykempi.
- Liitteet
-
- Etuläppä.jpg
- (19.78 KiB) Tiedosto ladattu 174 kertaa
Re: BMW G650X
Sammuttimeen löytyi juuri sopiva korkki Liukkosen pultista Lahdesta. Sieltä lötyy apu mihin kohteeseen vaan missä pitää olla kierre. Sammutin on 3 kg jauhesammutin ja siihen mahtuu 2,8 l bensaa. Korkin kierre oli muistaakseni M30.
Ohessa vielä kuva ensisovituksesta. Näyttää vähän törkeeltä punaisena, mutta maalaan sen valkoiseksi. Teline on vielä "piirrustuslaudalla".
Ohessa vielä kuva ensisovituksesta. Näyttää vähän törkeeltä punaisena, mutta maalaan sen valkoiseksi. Teline on vielä "piirrustuslaudalla".
- Liitteet
-
- Lisätankki.JPG
- (47.91 KiB) Tiedosto ladattu 277 kertaa
-
Tase
- Viestit: 2629
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 6:28 pm
- Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
- Paikkakunta: Oulu
Re: BMW G650X
Tuollaisen pyörän kanssa ei uskalla lähteä kilpasille. Näyttää joltain nitroviritykseltä...jylppy kirjoitti:Sammuttimeen löytyi juuri sopiva korkki Liukkosen pultista Lahdesta. Sieltä lötyy apu mihin kohteeseen vaan missä pitää olla kierre. Sammutin on 3 kg jauhesammutin ja siihen mahtuu 2,8 l bensaa. Korkin kierre oli muistaakseni M30.
Ohessa vielä kuva ensisovituksesta. Näyttää vähän törkeeltä punaisena, mutta maalaan sen valkoiseksi. Teline on vielä "piirrustuslaudalla".
- Jani-SRI
- Viestit: 272
- Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 12:08 pm
- Pyörä: 530exc,690RALLY
- Paikkakunta: Chiang Mai, Thailand
Re: BMW G650X
Juu kylla tuohon kannattaa liimata NOS tarrat kylkeen, niin on rispektia tulossa reilusti lisaa yleisolta.
Tahan tyyliin:
Tahan tyyliin:

.....Ja kayntiin palmun alta 
Re: BMW G650X
Mikä on ton nossepullon ulkohalkaisija ? ymppään suunnitelmissa myös sen käymään samaan telineeseen. Nyt samaan telineeseen käy polttoainetankki, vaahtosammutin, retkikeittimen nestekaasupullo, raskaan heittimen ammus ja 3 l Bacardipullo. Voi siitä sitten valita sopivan kattauksen reissun luonteesta riippuen 