Suzuki drz 400

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Pasi
Pyörä: KTM690R/SM

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Voit joutua odottamaan melko kauan sillä kone saattaa kestää kauankin. Selvää lienee että vakiokoon mäntää ei kannata toista ostaa vaan saman tien isompi :twisted: esim tässä mainittu kitti http://www.thumpertalk.com/forum/showth ... hlight=475

Onko tietoa löytyykö Suomesta muita kuin Athenan sarjoja?
vkoivu
Pyörä: pyörät myyty

Viesti Kirjoittaja vkoivu »

Pasi kirjoitti:
Sivukoppiin on myytävänä vasitut suojalevyt, viilalla pyöristetty vaihdepojlin osaa näemmä rikkoa kopan melko sujuvasti :(
Saakos niitä suojalevyjä ostettua muualtakin kuin thumbertalkista tilaamalla? Muutaman kympin osille kun rahtihintaa tulee jenkeistä turhan paljon ostoksen hintaan nähden.
Pasi

Mulla ei ole tiedossa muita ostopaikkoja poskilevyille kuin TT. Jos alat tilaamaan sieltä jotain niin olisin kiinnostunut osallistumaan postikuluihin jollakin pienimuotoisella lisätilpehöörillä, esim seosruuvi tms.
karmolis
Pyörä: Vespa

Viesti Kirjoittaja karmolis »

vkoivu kirjoitti:
Pasi kirjoitti:
Sivukoppiin on myytävänä vasitut suojalevyt, viilalla pyöristetty vaihdepojlin osaa näemmä rikkoa kopan melko sujuvasti :(
Saakos niitä suojalevyjä ostettua muualtakin kuin thumbertalkista tilaamalla? Muutaman kympin osille kun rahtihintaa tulee jenkeistä turhan paljon ostoksen hintaan nähden.
Poskilevythän tuolla ovat mallia sikaflexillä kiinni. Ite oon katellut noita poskilevyjä sillä silmällä että suht helpolla sellaiset takois ihan itsekin. Yks vaihtoehtoinen materiaali olis myös hiilikuitu.
Ilkka

Viesti Kirjoittaja Ilkka »

Pasi kirjoitti:Mulla ei ole tiedossa muita ostopaikkoja poskilevyille kuin TT. Jos alat tilaamaan sieltä jotain niin olisin kiinnostunut osallistumaan postikuluihin jollakin pienimuotoisella lisätilpehöörillä, esim seosruuvi tms.
Minäkin voisin osallistua mahdolliseen ThumperTalk tilaukseen.
vuohi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vuohi »

Ilkka kirjoitti:
Pasi kirjoitti:Mulla ei ole tiedossa muita ostopaikkoja poskilevyille kuin TT. Jos alat tilaamaan sieltä jotain niin olisin kiinnostunut osallistumaan postikuluihin jollakin pienimuotoisella lisätilpehöörillä, esim seosruuvi tms.
Minäkin voisin osallistua mahdolliseen ThumperTalk tilaukseen.

minä kanssa :wink:
pärrästä fotoja ----> http://www.motot.net/galleria/5065
vkoivu

Kylläpä niitä kimppatilaajia nyt kovasti löytyisi. :D

Mä illalla pähkäilin, että millähän ne ovat kiinne niissä kopissa ja pähkäilin josko sikaflexillä pysyisi. Tuollaisen pyöreän alumiinirenkulanhan melko helposti saisi plasmalla poltettua ja hiomalla viimeisteltyä. Se reunoissa näkyvä taivutus pyöreään muotoon on sitten hieman hankalampi tehdä siististi.

Mä luulen, että aika paljon lisäsuojaa kopat saisi jos ihan suorankin levyn kiinnittäisi. Jos siihen edes jonkinlaisen levyn palasen kiinnittäisi niin silloinhan mahdolliset iskut jakautuisivat tasaisemmin koko kopan alueelle.

Paljonkos nuo susnan sivukopat maksavat?
vuohi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vuohi »

http://shop.thumpertalk.com/product_p/bp_cfc_case.htm
tuossa noita sitten olisi tiedä si koittaisiko aluksi itse väkertää. perjaatteessa saisin tehtyä nuo reunatkin jos sorvaisi sopivan muotoiset työkalut ja prässäilis sit siinä välissä, mutta tulis kyllä varmaan kalliimaks sillaiten kun tilaamalla tosta ja tekemällä jotain oikeita töitä senkin aikaa.

joo ovat jollain RTV silikoonilla kiinni mikä ei sisälly hintaan.
pärrästä fotoja ----> http://www.motot.net/galleria/5065
vkoivu

Mistäs noita pikkutohtorin osia saa euroopasta?

ABP:ltä saisi ainakin kaasareita, nokkia ja putkia. Saksankieli kun ei ole vahvinta osaamistani niin olenko ymmärtänyt oikein kun luulen, että sinne pitää lähettää vanha orkkisnokka vaihdossa?

Jenkeissä ne aavistuksen verran suuremmat tankit eivät maksa paljoakaan. Mistäs niitä saisi euroopasta halvalla?
Pasi

Täältä saa yhtä ja toista http://www.dirtbike.at/suzuki/dr400/dr4.html joskin halpuus on vähän niin ja näin.
Ilkka

Viesti Kirjoittaja Ilkka »

Halvin tapa hommata osia taitaa olla USAsta tilaaminen. Vaikka joutuukin maksamaan postikulut, tullin ja ALVin, hinta jää vielä Euroopan hintoja halvemmaksi varsinkin suuremmissa (kimppa)tilauksissa. Edullisemman hinnan lisäksi osien valikoima on valtava USAssa.

Laitoin ThumperTalkista tilatut lohkojen suojat kiinni muistaakseni Loctiten lämpöäkestävällä silikoniliimalla ja hyvin ovat mukana pysyneet.
Pasi

Ilkka kirjoitti:Laitoin ThumperTalkista tilatut lohkojen suojat kiinni muistaakseni Loctiten lämpöäkestävällä silikoniliimalla ja hyvin ovat mukana pysyneet.
Minä käytin Plastic Paddingin vastaavaa kun sitä sai melko pienen tuubin koorauvasta. Hyvin on matkassa pysyneet.
vkoivu

Erehdyin katselemaan kuvia tänä kesänä Baikalilla tapaamiemme Havajilaistan DRZ:sta ja löysin edukkaan ja todennäköisesti toimivan ratkaisun suojata se vaihdepolkimen puoleinen sivukoppa (tosin näkyy siinä olevan kiinne vielä sellanan thumbertalkissakin myytävä suoja):

http://moposivut.easyhostplace.net/pict ... poljin.jpg

Mitenkäs se jarrupolkimen puoli? Hajoileeko sen puolen koppia myös vai onko se enemmän vaihdepolkimen puolen ongelma?
Kulkuri

Viesti Kirjoittaja Kulkuri »

Pasi kirjoitti:Mulla on mainitsemasi pyörän S eli katukäyttöön hyväksytty versio ollut käytössä kesäkuusta 03 lähtien ja kilsoja on mittarissa n. 9000.

Ajettavuudeltaan DRZ on jotain isompien matkaenduroiden ja kisaenduroiden välimaastosta eli ei kumpaankaan erinomainen. Mielestäni se parhaimmillaan lyhyillä matkoilla pienillä teillä tai helpoilla poluilla. Moottori vetää hyvin tasaisesti ja myös ajo-ominaisuudet on varsin tasapainoiset. Painoa on ehkä reippaanlaisesti spooriin. Samantyyppisiä pelejä on DR350, XR400 ja ehkä KTM LC4 400cc.

Tyyppivikoja on mulla tiedossa vain yksi: automaattinen nokkaketjunkiristäjä on pettänyt 2002 ja sitä vanhemmissa malleissa. Seurauksena kallis kansivaurio. 2000 ja 2001 S-malleissa on huonompi etuhaarukka. S-mallia on helppo virittää kun vaan vaihtaa siihen E-mallin osia niin saa mukavasti lisäpotkua, on tosin lompakolle käypästä hommaa.

Olen pannut merkille saman että käytettyjä on huonosti Suomen markkinoilla. Jos haluaisin käytetyn niin harkitsisin vakavasti Saksasta hommaamista. Olen ollut Suzukiini erittäin tyytyväinen.

kts viewtopic.php?p=1065#1065

Lisätietoa Lontoon murtheella löytyy saitilta:

http://www.thumpertalk.com/forum/forumdisplay.php?f=25
Perheeseen tuli DR-Z400S -04 ajettu tällä hetkellä 3850 km. Varustettu Athenan 440 sylinterillä ja Yoshimuran tehoputkella. Alla crossirenkaat, ja ongelma on seuraava: Lähtee vaappumaan kun irroittaa toisen käden tangosta tai nykäisee hiukan jommastakummasta tangon päästä. Samoin mutkaan jarrutettaessa voimakkaasti etupyörällä. Mutkassa menee hyvin kun on kova veto päällä eikä tarvii jarruttaa voimakkaasti. Etupyörä akseli kiristetty momenttiin samoin ylä- ja alakolmion kiinnitysruuvit, ei auttanut asiaa. Mistä hakea ongelmaan ratkaisua vai onko tyyppivika?
K 100 RS
Marko Hemmilä
Site Admin
Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko Hemmilä »

Saattaapi johtua renkaista. Kannattaa muuten laittaa renkaiden merkki ja malli esille niin helpottaa tuumailua...
Miten nappulat on kuluneet ?
Rengaspaineet ?
Vastaa Viestiin