BMW G650X

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Ande749
Viestit: 773
Liittynyt: To Loka 14, 2004 6:00 pm
Pyörä: 12GS
Paikkakunta: Valkeala

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja Ande749 »

pantse kirjoitti:
Sandels kirjoitti:Pashi, viesti oli kohdistettu rahamiehille. Toisekseen, mtk-pastorienhan on kyllä tunnetusti vaikea käyttää tyylisilmäänsä koska sattuvat istumaan sen päällä... :mrgreen:
Kyllä, istuvat mielellään silmäteränsä päällä. On ne SEllasia. Kerpeleen katsastusmies, peltipurkin katsastus + takatukivarsien helojen väljyys vei ainakin 500 eur hyvää KTM-rahastosta :[
En voi välttyä SEllaiselta ajatukselta, että taisi tulla kallis pystymettäreissu!
Avatar
pantse
Viestit: 32
Liittynyt: Pe Elo 26, 2005 2:37 pm
Pyörä: polkupyörä

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja pantse »

Ande749 kirjoitti: En voi välttyä SEllaiselta ajatukselta, että taisi tulla kallis pystymettäreissu!
Ihan SEllaisia summia ei saada kasaan edes repimällä Pehmeän Oluen ystävän Sandelsin vihjaamaa ruumiinosaa... mutta hoksottimet on pystyssä :]
Avatar
Seppo Honkanen
Viestit: 705
Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 3:30 pm
Pyörä: HVA TE300i, EXC150TPi, 690 Enduro R
Paikkakunta: Vantaa/Nurmijärvi

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja Seppo Honkanen »

Eli olen syyllinen, kun hommasin sulle pyörän alle :twisted:

Pois välittömästti näistä kerettiläisistä pyörämerkeistä. Me puritaanit kumarramme vain Mattighofenin suuntaan :x !

T. SEpi
MarkkuHoo
Viestit: 1134
Liittynyt: Su Helmi 05, 2006 10:42 pm
Pyörä: BMW R80GS Finnduro -90
Paikkakunta: Häme
Viesti:

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja MarkkuHoo »

Välillä jotain asiaakin, kotarimiesten threadjack-henkselinpaukuttelun seassa.

Saksanmaalla on joku heppu "pikkasen" virittänyt X:äänsä, ilmeisesti F650GS Rallye:stä peräisin olevan Rotaxin osilla.
Dynosta 72hp kisaputkella, laillisella 68hp:ta. Aika isot on nuo muutoksetkin toki olleet, kuutioita on lisätty ja ruiskun suuttimia vaihdettu. Ja rakentanut Dakarin pleksistä tuulensuojaa.

http://www.advrider.com/forums/showpost ... count=2066

Jotkut osaa, mä vaan luen näistä ;)
”Huonoilla teillä, hyvässä seurassa.” kuraukot.fi
Avatar
pantse
Viestit: 32
Liittynyt: Pe Elo 26, 2005 2:37 pm
Pyörä: polkupyörä

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja pantse »

Träädi karkasi vähän käsistä. Jostain syystä minäkin tässä träädissä roikuin, miksiköhän...

Hullu teho ja vääntö. Ei päällepäin näytä toi valkea lammas kyllä kottaraisentappajalta, mutta oikean kuskin kanssa näin voi käydä ;)
Avatar
jylppy
Viestit: 280
Liittynyt: Ma Kesä 02, 2008 3:47 pm
Pyörä: Husaberg 390
Paikkakunta: Lahti

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja jylppy »

Nyt talven myötä on tämän G 650x:n hankinta alkanut kiinnostaa, vanhalla R100GS:ä on nyt vakanssi uhattuna. Tämä G650X pyörä on hiukan ahtaan tuntuinen näin pitkälle kuskille, millä palikoilla kahvojen ja jalkatappien välistä etäisyyttä olisi järkevin kasvattaa. Turatecillä näytti olevan vain 20 mm korotusnappulat tangon kiinnikkeisiin. Onko suuremmalla " offsetillä" olevia sarvia saatavilla ? Onko jalkatapeille valmista madallussarjaa olemassa ?
Millä tavoin nämä lisätankki sovellukset liitetään pyörän omaan tankkiin ? kuinka korkealle lisätankin polttoainepinta saa nousta ettei tule huohotusletkusta ulos ?
Onko teillä kokemuksia talviajosta / pakkastoimivuudesta ? Pelaako normaalit enduropiikkirenkaat ko. pyörän alla ?
Mitä uusia rakennuspalikoita joulupukki toi ko. pyöriinne ?
MarkkuHoo
Viestit: 1134
Liittynyt: Su Helmi 05, 2006 10:42 pm
Pyörä: BMW R80GS Finnduro -90
Paikkakunta: Häme
Viesti:

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja MarkkuHoo »

jylppy kirjoitti:Nyt talven myötä on tämän G 650x:n hankinta alkanut kiinnostaa, vanhalla R100GS:ä on nyt vakanssi uhattuna. Tämä G650X pyörä on hiukan ahtaan tuntuinen näin pitkälle kuskille, millä palikoilla kahvojen ja jalkatappien välistä etäisyyttä olisi järkevin kasvattaa. Turatecillä näytti olevan vain 20 mm korotusnappulat tangon kiinnikkeisiin. Onko suuremmalla " offsetillä" olevia sarvia saatavilla ? Onko jalkatapeille valmista madallussarjaa olemassa ?
Millä tavoin nämä lisätankki sovellukset liitetään pyörän omaan tankkiin ? kuinka korkealle lisätankin polttoainepinta saa nousta ettei tule huohotusletkusta ulos ?
Onko teillä kokemuksia talviajosta / pakkastoimivuudesta ? Pelaako normaalit enduropiikkirenkaat ko. pyörän alla ?
Mitä uusia rakennuspalikoita joulupukki toi ko. pyöriinne ?

Oletko käynyt koeistumassa tuota Xchallengea, olet ilmeisesti pitkä kaveri jos sekin tuntuu ahtaalta? Nimittäin sen ergonomia pitkälle kuskille on oikeasti parhaasta päästä mitä itse olen kokeillut noissa vähän keveämmissä (matka)enskoissa. Tanko on valmiina riittävän korkealla hyvään ajoasentoon, ja tapit aika alhaalla jotta polvikulma on enskaksi suht väljä. Siksipä siihen harvempi mitään korotuspaloja on asentanutkaan ja lisävarusteena tosiaan on kai tuo 20mm korkeimmasta päästä. Touratech saattaisi tarjota jotain tappien siirtosarjoja, HP2:sen osatkin pitäisi istua jalkatappien osalta.

Lisätankit, jos ne on letkulla päätankissa kiinni, on yleensä liitetty letkulla päätankin huohotusletkun paikalle. Korkeus ei silloin ole määrävässä asemassa, päätankki imee lisätankin bensat tuota kautta ensin. Taikka sitten lisätankit on vaan puörässä kiinni, ja niistä lorotetaan bensaa päätankkiin tarpeen mukaan.

Talviajo tuntuu onnistuvan ihan hyvin, ruisku säätää ittensä ja pelaa yhtä pehmeästi kuin kesällä, enskapiikkirenkaat mahtuu hyvin pyörimään. Menee vakaasti, ero viime talven pikkutohtoriin on aika iso, parempi jousitus ja jämäkkä runko pelaavat hyvin yhteen. Varpaita meinaa vaan palella, jostapa syystä tänään väkersin itselleni lämmitettävät pohjalliset enskasaappaisiin, vastuslangasta. Kylmät tyypit vielä ottamatta :)
”Huonoilla teillä, hyvässä seurassa.” kuraukot.fi
Avatar
jylppy
Viestit: 280
Liittynyt: Ma Kesä 02, 2008 3:47 pm
Pyörä: Husaberg 390
Paikkakunta: Lahti

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja jylppy »

Olen kolme kertaa ottanut kylmätyypit ko. pyörällä, valitettavasi silloin ei ollut koeajomahdollisuutta. 650 ParisDakaria olen kyllä ajanut mutta siinä lienee aika erilainen mitoitus muutenkin. Pituuta on kertynyt 193 ja tykkään ajaa paljon seisaallaan.
Mies muuten se lisätankin liittäminen huohotinletkuun pelaa ? Täytyykö liitos letku viedä lisätankin pohjalle josta alipaine imee bensan omaan tankkiin ( lisätankin pohja alempa kuin huohotinletkun lähtö )
Hyvä kuulla, että pelaa pakkasella samoilla säädöillä kuin kesällä. Muutoinkin kommentit ko. pyörastä ovat olleet positiivisia.
Avatar
Sottapytty
Viestit: 851
Liittynyt: La Maalis 10, 2007 5:37 pm
Pyörä: BMW G650XChallenge
Paikkakunta: Eteläinen Suomi

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja Sottapytty »

En osaa vastata noihin kysymyksiisi, mutta laitan linkkinä nuo omat kestävyyskokemukset /20000km.
viewtopic.php?f=8&t=6369
MarkkuHoo
Viestit: 1134
Liittynyt: Su Helmi 05, 2006 10:42 pm
Pyörä: BMW R80GS Finnduro -90
Paikkakunta: Häme
Viesti:

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja MarkkuHoo »

jylppy kirjoitti: Mies muuten se lisätankin liittäminen huohotinletkuun pelaa ? Täytyykö liitos letku viedä lisätankin pohjalle josta alipaine imee bensan omaan tankkiin ( lisätankin pohja alempa kuin huohotinletkun lähtö )
Lisätankin letku tulee viedä pohjalle, kyllä. Joko se letku on liitetty suoraan sinne pohjalle (kuten esim. Acerbiksella), taikka sitten liitosletkua on myös tankin sisällä pohjalle asti (esim. Hollantilaisten 'X-tank'). Tuo lisätankin pohjan ei tartte kyllä olla huohotinletkun suhteen missään erityisessä kohdassa, päätankin bensapumppu imee sen bensan sieltä alipaineella kyllä pois. Tällöin tulee olla päätankin korkin tietty tiivis, ettei ilmaa pääse väliin sieltä. Lisätankin bensakorkissa on vastaavasti huohotinletkun pätkä.


Xchallengeen mainio kattaus olennaista tietoa ja lisävarustelua & modeja, mukaanlukien tankkiratkaisut (englanniksi): http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=335086
”Huonoilla teillä, hyvässä seurassa.” kuraukot.fi
Avatar
jylppy
Viestit: 280
Liittynyt: Ma Kesä 02, 2008 3:47 pm
Pyörä: Husaberg 390
Paikkakunta: Lahti

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja jylppy »

No nyt loksahti toi lisätankkiasia. Englanninkielinen linkki näytti ensinäkemältä tosi mielenkiintoiselta, kiitti siitä.
Avatar
jylppy
Viestit: 280
Liittynyt: Ma Kesä 02, 2008 3:47 pm
Pyörä: Husaberg 390
Paikkakunta: Lahti

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja jylppy »

No nyt se kuume nousi niin kovaksi, että ostin itselleni kyseisen G 650 xchallenge pyörän Englannista. Onkohan siinä "ratti" väärällä puolella :) , kuvassa kyllä näytti olevan kaasukahva oikealla, mutta jos se olikin negatiivikuva :lol: . Punnan kurssi on nyt ostajan kannalta hyvällä tasolla kuten jollain muullakin foorumilla kirjoiteltiin. Parin viikon päästä ollaan viisaampia kunhan kuljetukset, tullaukset, rekisteröinnit ja piikkirekaat on hoidettu. En ole ko. pyörätyypillä ajanut, mutta tämän foorumin rohkaisemana ostin sian säkissä.
MarkkuHoo
Viestit: 1134
Liittynyt: Su Helmi 05, 2006 10:42 pm
Pyörä: BMW R80GS Finnduro -90
Paikkakunta: Häme
Viesti:

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja MarkkuHoo »

Hieno homma ja onneksi olkoon pyörästä, itse samanmoisen rahtausodottelun tein viime keväänä!

Voi muuten olla, sitten kun pyörän saat ajoon, että se mainitsemasi seisaallaan ajelu (mm. josta syystä tankoa ylös ja tappeja alas -toiveesi kai oli) saattaa jonkunverran vähentyä. Tuommoinen Xchallenge menee niin paljon helpommin maastossa kuin joku isompi/painavampi matkaenska, ettei siinä tartte juuri seisaalleen nousta kun vasta vähän hankalimmissa paikoissa...
”Huonoilla teillä, hyvässä seurassa.” kuraukot.fi
Dirtydevil
Viestit: 16
Liittynyt: Ma Helmi 02, 2009 2:40 am
Pyörä: XT600e

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja Dirtydevil »

Moro! Tuli tossa joulukuussa tehtyä kaupat bemarista ja hinku olis jo muokkaamaan sitä. Onko putkistoilla millasia eroja? Omaa silmää miellyttää toi remuksen rööri, mutta en ole löytänyt pahemmin saksalaisia kauppojat jotka sitä myis. Myös muita röörejä saa suositella, jos kokemusta löytyy. Samalla olis tarkotus tilata vähän muoviosiakin ja mielellään samasta kaupasta. Elikkä linkit luotettavista kaupoista olis tervetuleita!
Timo Kalkkila
Viestit: 429
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 10:05 pm
Pyörä: KTM 1390 SAS Evo
Paikkakunta: Riihimäki

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja Timo Kalkkila »

Pari bemareiden varustamiseen erikoistunutta nettikauppaa (myös saksantaito kehittyy):
http://www.wunderlich.de/Online-Shop/
http://www.mhornig.de/en/

Jälkimmäisen listoilla on myös TT:n tavaraa, mutta minulla ei ole havaintoa, josko toimittavat niitä Suomeen.

Timo
Vastaa Viestiin