KTM exc 300 -04 sytytysmodifikaatio?
Valvoja: Moderaattorit
Re: KTM exc 300 -04 sytytysmodifikaatio?
Sulla on vanhempi manuaali ja pyörä kuin mulla mutta piti tarkistaa ja niinhän se on kuin sanoit mutta koski tuon mukaan 125/200 mallia eli se magneetti vaihdepuolella ja toinen jarrun puolella. 250/300 vain yksi tyhjennys ja se jarrun puolella.Tyhjennys proppu ainoa "sen näköinen" jarrupolkimen alla koneen kyljessä. Siinä se magneetti myös kun avaa niin tunnistaa että oikea tuli.
Mutta myös se että oikea öljymäärä olisi 250/300 8dl, pikkumopoissa 7dl!!! No, sehän täytetään kunnes tulee tarkastuspropusta ulos, tarkastus proppuhan siinä pakoaukonsäätimen jousen kannen lähellä....
Mutta myös se että oikea öljymäärä olisi 250/300 8dl, pikkumopoissa 7dl!!! No, sehän täytetään kunnes tulee tarkastuspropusta ulos, tarkastus proppuhan siinä pakoaukonsäätimen jousen kannen lähellä....
antti
Re: KTM exc 300 -04 sytytysmodifikaatio?
kyllä öljyn tarkastus-, poisto- ja lisäysproppu ovat kaikki jarrupolkimen puolella pikkupyörissäkin.pejosa kirjoitti:Niin se on mullakin, sekä tarkastus että tyhjennys aukko jarrupolkimen puolella.
125/200 mallissa toisin!? katsoitkohan oikeasta kohtaa manuskaa kun siinä ensin taitaa olla se pikku mopeedien ohje...
Ok Kun nyt luin aamusesta edellisen niin ( toisin sana selveni ei tarkoita tosin )
Ja vielä pitäs saada vähän lisää alavääntöö mites se menis
yt lasse
3satkuun lisää alavääntöä? Eikö siinä ole vääntöä järkyttävästi ihan vakiokuntoisenakin.
-ville
---x mopolla suohon x---
Re: KTM exc 300 -04 sytytysmodifikaatio?
Tuossa minun mopeedin manuaalissa, missä on ohjeet myös 125/200 malleille (2011) niin on kuvatus ja kirjallinen ohje että pikkuisissa olisi kaksi öljyn poistoproppua, toinen vaihdepolkimen puolella heti rattaan etupuolella vaihdepolkimen yläpuolella, vaihdepolkimen "kulman" kohdalla. Tässä toisessa propussa joka vaihdepuolella olisi se magneetti!?
Tuosta pdf:stä ei kuitenkaan saa kuvaa liitettyä, suojattu.
Jos tuntuu että alavääntö puuttuu niin herää kysymys soeoksien oikeellisuudesta tai putken kunnosta tai onko ko pyörään.
Onkohan sytytyskäyrää säätävä johto kiinni? Myös pakoaukonsäätimen jousen säätönupikkaa on joku voinut käännellä?
Tuosta pdf:stä ei kuitenkaan saa kuvaa liitettyä, suojattu.
Jos tuntuu että alavääntö puuttuu niin herää kysymys soeoksien oikeellisuudesta tai putken kunnosta tai onko ko pyörään.
Onkohan sytytyskäyrää säätävä johto kiinni? Myös pakoaukonsäätimen jousen säätönupikkaa on joku voinut käännellä?
antti
-
pejosa
- Viestit: 82
- Liittynyt: Su Maalis 07, 2010 4:12 pm
- Pyörä: KTM 250 sx-f/exc-f
- Paikkakunta: siuntio
Re: KTM exc 300 -04 sytytysmodifikaatio?
Jep
Kiva saada manuaali suomeksi. kiitos. Öljytkin tuli vaidettua.
Kiva saada manuaali suomeksi. kiitos. Öljytkin tuli vaidettua.
-
pejosa
- Viestit: 82
- Liittynyt: Su Maalis 07, 2010 4:12 pm
- Pyörä: KTM 250 sx-f/exc-f
- Paikkakunta: siuntio
Re: KTM exc 300 -04 sytytysmodifikaatio?
Jousi asiaa Ktm 300 exc
Noin 85kg ajokamojen kanssa. Crossia enemmän ja myöhemmin enskaa, kun ehtii aloittaa. Kumpi jousi 76-250 = paketissa tai 81-99/260, joka parasta-aikaa alla. Mitkä ovat erot? Kiitos jo etukäteen. Ja samalla rekluce laatikossa kannattaisko kokeilla?
yt lasse
Noin 85kg ajokamojen kanssa. Crossia enemmän ja myöhemmin enskaa, kun ehtii aloittaa. Kumpi jousi 76-250 = paketissa tai 81-99/260, joka parasta-aikaa alla. Mitkä ovat erot? Kiitos jo etukäteen. Ja samalla rekluce laatikossa kannattaisko kokeilla?
yt lasse
Re: KTM exc 300 -04 sytytysmodifikaatio?
kokeilemalla se selviää. lumispooriin moni pehmentää alustaa, että pysyy kuski mukana. jousen vaihto on vajaa 10min homma, niin voi kokeilla sagit ja muutenkin ajossa.
-ville
-ville
Re: KTM exc 300 -04 sytytysmodifikaatio?
Sivu 125 tuossa aikaisemmin linkitetyssä manuaalissa antaa osviittaa. Tuo ensimmäinen luku olisi käsittääkseni noita newtoneita ja toinen luku jousen pituus. Siinä mielessä tuo paikallaan oleva jousi on jotain josta en edes tiedä mistä on kotoisin mutta vaikuttaa jäykältä, jäykempi noin lukemien perusteella arvaten kuin minulla, 130kg ukolla. Oiskohan ollut supermoto / krossi käytössä tuo mopo?
antti
Re: KTM exc 300 -04 sytytysmodifikaatio?
paketissa oleva jousi on lineaarinen ja paikallaan olevassa jousivakio muuttuu progressiivisesti.
-ville
-ville
---x mopolla suohon x---
-
james-x11
- Viestit: 58
- Liittynyt: Su Huhti 17, 2011 9:50 am
- Pyörä: KTM 250F -18, KTM 500F -18
- Paikkakunta: Kouvostoliitto
Re: KTM exc 300 -04 sytytysmodifikaatio?
Jos 300EXC on vm. 2008-2011 niin 72n jousi sopiva, sag säädetään 35-38mm jousta esijännittämällä.pejosa kirjoitti:Jousi asiaa Ktm 300 exc
Noin 85kg ajokamojen kanssa. Crossia enemmän ja myöhemmin enskaa, kun ehtii aloittaa. Kumpi jousi 76-250 = paketissa tai 81-99/260, joka parasta-aikaa alla. Mitkä ovat erot? Kiitos jo etukäteen. Ja samalla rekluce laatikossa kannattaisko kokeilla?
yt lasse
Rekluse Z-Pro on oiva apu enduroon:
-ei tarvi käyttää kytkintä ollenkaan, mutta kytkin toimii normaalisti jos on tarve käyttää
-tekee 300:sta helpon ajettavan vahvalla alaväännöllä
-ei sammu vaikka jarrutat takapyörän lukkoon koskematta kytkimeen
-kaadutessa mopo ei sammu - pyörä pystyyn ja menoksi
Kun uraa ajaa on uran vanki - vapautta on vain umpihanki.
Re: KTM exc 300 -04 sytytysmodifikaatio?
Ketjun aloittaja vastaa: Alavääntöön löytyy tuolta ketjun alkutaipaleelta juttuakin...
FMF Gnarly ja "heti teholle" jousi!
Suuttimet ja neula myös tuolla aiempana mainittu ja toimiiiii.
On itseasiassa melkosen erilainen ku perusasetuksissa oleva kampe mut
ei mitenkään pelottava. Jopa tällänen vanhempi harrastelija pystyy ajelemaan
köröttelemällä tai vähän reilumminkin.
Rekluse kävi mielessä kaikennäkösten kremppojen takia mut pukkasin laitteen
kumminkin myyntiin. Toivottavasti hyvä uusi koti löytyy..
FMF Gnarly ja "heti teholle" jousi!
Suuttimet ja neula myös tuolla aiempana mainittu ja toimiiiii.
On itseasiassa melkosen erilainen ku perusasetuksissa oleva kampe mut
ei mitenkään pelottava. Jopa tällänen vanhempi harrastelija pystyy ajelemaan
köröttelemällä tai vähän reilumminkin.
Rekluse kävi mielessä kaikennäkösten kremppojen takia mut pukkasin laitteen
kumminkin myyntiin. Toivottavasti hyvä uusi koti löytyy..