Pohjolan Kurapyöräilijät
http://www.matkaendurot.net/forum/

Yamaha XT660Z Tenere 2008
http://www.matkaendurot.net/forum/viewtopic.php?f=5&t=7446
Sivu 1/144

Kirjoittaja:  Rapakko [ To Syys 20, 2007 9:35 am ]
Viestin otsikko:  Yamaha XT660Z Tenere 2008

Voi hyvinkin olla, että tulee kevääksi uusi XT660Z Tenere alle. Suomessa näyttää olevan vain kaksi väriä tarjolla, kun taas muualla kolme. No, todennäköinen väri olis kuitenkin musta, mutta pitääs tieten nähdä livenä ensin.

Tännehän voi pistää kyseisestä pärrästä tietoja sitä mukaan kuin niitä tippuu maailmalta. Niin ja voihan sitä muutenvainkin spekuloida ja arvioida.

Kirjoittaja:  RTJ [ To Syys 20, 2007 9:40 am ]
Viestin otsikko: 

http://www.matkaendurot.net/forum/viewtopic.php?t=7330

Kirjoittaja:  Rapakko [ To Syys 20, 2007 10:55 am ]
Viestin otsikko: 

Jep. kyllä minä tuon näin, mutta siinä ketjussa on kaikki uudet Jammut, mutta tässä vois olla pelkästään tenerestä.

Kirjoittaja:  Rapakko [ To Syys 20, 2007 10:58 am ]
Viestin otsikko: 

Luin tuolta hurrien voorumilta, että xt 660 koneesta sais ulos 70 heppaa pelkästään putkien vaihdolla ja sitten ne puhu jostain tietokoneesta, liekö tarkoittaneet ruiskun ohjelmistoa. Tuntuu aika suurelta tehonlisäykseltä. sielä oli puhe juuri tästä tenerestä ja mitä siihen kannattaa tehä.

Kirjoittaja:  Pasi [ To Syys 20, 2007 11:43 am ]
Viestin otsikko: 

Rapakko kirjoitti:
Luin tuolta hurrien voorumilta, että xt 660 koneesta sais ulos 70 heppaa pelkästään putkien vaihdolla ja sitten ne puhu jostain tietokoneesta, liekö tarkoittaneet ruiskun ohjelmistoa. Tuntuu aika suurelta tehonlisäykseltä. sielä oli puhe juuri tästä tenerestä ja mitä siihen kannattaa tehä.


XT660 X/R ketjussa (linkki) ATC kertoi saaneensa varsin mairittelevia tuloksia aika vähällä. 70 heppaa kuulostaa kuitenkin aika paljolta mutta ei mahottomalta. Onhan esim. KTM690SM:ssä samaa luokkaa tehoja, mikseipä se irtoais jampistakin.

Kirjoittaja:  Rapakko [ To Syys 20, 2007 4:33 pm ]
Viestin otsikko: 

Soitin ja kyselin, josko tuosta koska sais hintatietoja, niin epäilivät, että noin kuukauden päästä. Ei luulis, että paljoa voi poiketa jo olevista XT malleista.

Kirjoittaja:  maqe [ To Syys 20, 2007 10:28 pm ]
Viestin otsikko: 

[quote="Rapakko"]Luin tuolta hurrien voorumilta, että xt 660 koneesta sais ulos 70 heppaa pelkästään putkien vaihdolla ja sitten ne puhu jostain tietokoneesta, liekö tarkoittaneet ruiskun ohjelmistoa.


Suurella todennäköisyydellä power commander, taikka muu vastaava eri kartalla ohjelmoitava viritys boksi.

Kirjoittaja:  xterror [ To Syys 20, 2007 11:05 pm ]
Viestin otsikko: 

Rapakko kirjoitti:
xt 660 koneesta sais ulos 70 heppaa pelkästään putkien vaihdolla ja sitten ne puhu jostain tietokoneesta, liekö tarkoittaneet ruiskun ohjelmistoa


Ei tuosta ihan vähällä kyllä taiota 70 hummaa. Tuosta minun joposta irtoaa 55 kampi hummaa kokoputkistolla, vapailla ilmansuodattimilla ja pc:llä. Näin lonkalta heittettynä voisi 60 hepoa saada pienellä kansityöllä ja toisella nokalla. Ja jossei vielä riitä, niin taitaa saada tuon 700 raptori mönkkärin sylinterin ja kannen pienellä työllä käymään myös xt:n alakertaan, näillä eväillä sitten jo päästään suht lähelle sitä 70 hulvatonta hummaa.

Kirjoittaja:  Kratti [ Pe Syys 21, 2007 6:23 am ]
Viestin otsikko: 

Kertokaapas kokeneemmat ensmmäisen pyörän ostoa suunnittelevalle, mitä tuollainen noin 50hp todellisuudessa tarkoittaa. Huippunopeuksia katsellessa nuo pyörät vaikuttavat laiskahkoilta dieseleiltä, mutta muistaisin nähneeni ihan hyviä kiihtyvyyslukuja. Johtuuko tuo matalahko hiuppunopeus välityksien loppumisesta? En minä mitään tykkiä kaipaa, mutta rekkojen ohittaminen ilman kilometrien suoraa olisi toivottavaa. Soralla ja taajamanopeuksissa 50hp on aloittelijalle luultavasti aivan liikaa, mutta sitä pitää malttaa säännöstellä kaasulla.

Kirjoittaja:  Pasi [ Pe Syys 21, 2007 6:39 am ]
Viestin otsikko: 

50hv katupyörät kulkee noin 170, enskat häviää näille hieman isomman tuulenvastuksen takia. 140 huipuillakin rekan ohitus onnistuu jo paremmin kuin normiautolla. Eli 50hv enska on maantiellä ihan kelvollinen, ainakin yksin ajettaessa.

Kirjoittaja:  karmolis [ Pe Syys 21, 2007 8:03 am ]
Viestin otsikko: 

Pasi kirjoitti:
50hv katupyörät kulkee noin 170, enskat häviää näille hieman isomman tuulenvastuksen takia. 140 huipuillakin rekan ohitus onnistuu jo paremmin kuin normiautolla. Eli 50hv enska on maantiellä ihan kelvollinen, ainakin yksin ajettaessa.


Biikke-lehti lupaa XT660X:lle vai mikä se motoversio olikaan, huipuiksi 170 todellista /182 mittarinopeus ( 7/05, katumotot testissä). Että kyllä ton nyt luulis 160 todellista kelaavan ainakin. Ja rekoista pääsee ohi pienemmälläkin vauhdilla. Vaikka harvemmin niitä tuolla sorateillä näkyykään.

Kirjoittaja:  Rapakko [ La Syys 22, 2007 7:16 pm ]
Viestin otsikko: 

Todennäköisesti talvella tulee laitettua XT660Z tenere tilaukseen, mutta katotaan nyt ensin hintaa ja muitakin tulevia malleja. Miten teillä joilla XT660 on jo, niin kokenmukset on tärinöistä matkavauhdissa 80-120kmh.

Kuuluuko 660 kuutioinen vielä halpaan vakuutusluokkaan, vai onko se 650 raja, mistä lähtee nousemaan.

Kirjoittaja:  Kale [ La Syys 22, 2007 10:03 pm ]
Viestin otsikko: 

Taitaa jo melkein jokaisella vakuutusyhtiöllä olla se teho-paino suhteeseen perustuva vakuutushinnoittelu käytössä, joten eipä taida kuutiot enää vaikuttaa vakuutuksen hintaan.

Kirjoittaja:  MarkoV [ Su Syys 23, 2007 11:21 pm ]
Viestin otsikko: 

Kale kirjoitti:
Taitaa jo melkein jokaisella vakuutusyhtiöllä olla se teho-paino suhteeseen perustuva vakuutushinnoittelu käytössä, joten eipä taida kuutiot enää vaikuttaa vakuutuksen hintaan.


No ainakin Ifillä ja Pohjantähdellä on vielä ihan perinteiset vakuutukset jos ei halua koko vuodesta maksaa...

Marko

Kirjoittaja:  impreza_MY04 [ Su Syys 23, 2007 11:35 pm ]
Viestin otsikko: 

MarkoV kirjoitti:
Kale kirjoitti:
Taitaa jo melkein jokaisella vakuutusyhtiöllä olla se teho-paino suhteeseen perustuva vakuutushinnoittelu käytössä, joten eipä taida kuutiot enää vaikuttaa vakuutuksen hintaan.


No ainakin Ifillä ja Pohjantähdellä on vielä ihan perinteiset vakuutukset jos ei halua koko vuodesta maksaa...

Marko


Tapiolassa saa myös tämän teho-painosuhteisen vakuutuksen seisontaan varsinaisella ajokaudella 1.4-31.10. Ajaminen varsinaisen ajokauden ulkopuolella on "ilmaista". Ja bonuksia kertyy jopa 10% vuodessa. Omat vakuutukseni laskivat ainakin huomattavasti tällä teho-painosuhde-hinnoittelulla.

Lisää tarinaa vakuutuksista tuolla:
http://www.matkaendurot.net/forum/viewtopic.php?t=1621

Sivu 1/144 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/