KTM 690 Enduro (/R)

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Fanatic
Viestit: 26
Liittynyt: Ma Elo 07, 2006 5:00 pm
Pyörä: KTM 690 Enduro
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Fanatic »

Kerkesin minäkin jo vähän ottaa takapakkia ostohankkeessa ja aloin katselemaan vähän käytettyjä SXC/LC4 malleja, mutta hintoja tutkaillessa tulin siihen tulokseen, että kannattaa satsata uuteen. Lisäksi vanhojen vibraatot ei oikein miellyttänyt. Vähän tuo joustomatkan lyhyys harmittaa (lähinnä ulkonäkösyistä). Supermotossa olis ollut pidemmät mutta kuuleman mukaan siinä on eri iskari ja keulaputketkin ovat erilaiset. Noh eiköhän nuilla pärjää.
freewind
Viestit: 458
Liittynyt: To Tammi 05, 2006 5:55 am
Pyörä: ktm 250 exc-f
Paikkakunta: muurame

Viesti Kirjoittaja freewind »

mua ei oo missään vaiheessa haitannut ton vanhemman lc:een tärinät 8)
niin ja vanhemman etuna on pidemmät vaimennukset275/275 kun uudessa on 250/250.
ei tullu rakkautta ensi silmäyksellä tätä 690e kohtaan.

ja mikä minäkin olen moittimaan uutta pyörää kun en ole edes päässyt koeajamaan ja toteamaan että parempihan se on :!:
Avatar
Rapakko
Viestit: 969
Liittynyt: Ke Elo 24, 2005 11:36 pm
Pyörä: Triumph Tiger 1050 SE (ABS) 2010
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Rapakko »

Jos Ruotsinkieli sujuu, niin tässä on hyvä koeajoraportti KTM 690 Endurosta http://www.fastbikes.se/index.php?optio ... 4&Itemid=1
Soratie on kuuma, vai miten se laulu meni?
Fanatic
Viestit: 26
Liittynyt: Ma Elo 07, 2006 5:00 pm
Pyörä: KTM 690 Enduro
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Fanatic »

No, se vähä mitä minä LC4:lla ajoin viime kesänä (lyhyt koeajolenkki yhden liikkeen pyörällä) niin ei se tärinä sen lenkin aikana ainakaan häirinnyt. Silti se jäi arveluttamaan, että miten se alkais vaikuttamaan pidemmän päälle.
Crossipyörällä ajettaessa alkaa jo viiden kierroksen jälkeen sormista hävitä tunto.
Avatar
Jukka
Site Admin
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 1:26 am
Pyörä: CFMoto 800 mtx
Paikkakunta: Tornio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Ei ehtiny minua haittaamaan tärinä 620 LC-nelosessa yhtään.
Knowing is not enough; we must apply. Willing is not enough; we must do.
Bruce Lee
freewind
Viestit: 458
Liittynyt: To Tammi 05, 2006 5:55 am
Pyörä: ktm 250 exc-f
Paikkakunta: muurame

Viesti Kirjoittaja freewind »

no jos sormista hävii tunto niin se on vaan harjoituksen puutetta.
näes kokemusta on ...itellä käy näet melkein joka kerta näin...ei jaksa puristaa ja tunto on pois. mut heti kun vähänkin helpottaa niin pitää jatkaa matkaa.
sen jälkeen kädet kyllä kestää kun on saannut rytmin kohdalleen niin ei tuu puristettua liikaa.

sori asia pääs rönsyilemään ite aiheesta.
Fanatic
Viestit: 26
Liittynyt: Ma Elo 07, 2006 5:00 pm
Pyörä: KTM 690 Enduro
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Fanatic »

Jatketaan vielä offia, tunto lähtee sormista siis tärinän takia. Tuo 250 2-t kawa täristää sen verran että tulee ns. metsurinsormet. Kunnon ja puristuksen loppuminen tuntuukin sitten kyynärvarsissa.
freewind
Viestit: 458
Liittynyt: To Tammi 05, 2006 5:55 am
Pyörä: ktm 250 exc-f
Paikkakunta: muurame

Viesti Kirjoittaja freewind »

tuossa taanoin oli puhetta "pelimiesten kanssa"tuosta tärinästä jne käsien puutumisesta niin ohjeena oli vain että elä purista niin paljon.niin tärinä ei tunnu niin pahalta.
varsinkin näin talvi kelillä spoorissa pitäis löysentää iskarin säätöjä ettei kaikki kivet ja kannot lyö käsille ...ja taas kädet säästyy.
ps :noista metsurin sormista .muutaman hankintakaupan tehneenä kyllä kyllä tiedän miltä savotan jälkeen tuntuu sormissa (vai tuntuuko) :D
Avatar
MarkoV
Viestit: 528
Liittynyt: Su Maalis 05, 2006 10:58 pm
Pyörä: Husqvarna FE 350 -15
Paikkakunta: Joutseno

Viesti Kirjoittaja MarkoV »

Rapakko kirjoitti:Jos Ruotsinkieli sujuu, niin tässä on hyvä koeajoraportti KTM 690 Endurosta http://www.fastbikes.se/index.php?optio ... 4&Itemid=1
Ymmärsinkö oikein, että tuossa on jonkinlainen pikasäätö ruiskun mappaukselle ja sitten se jonniinlainen luistokytkinkin?
Joku bättretalande voisi referoida tuon testin kun ei suomi/englanti-akselilla tunnu tuollaista olevan...

Marko
Pessimisti ei pety!

Marko & Husqvarna FE 350 -15
Avatar
jonkko
Viestit: 3558
Liittynyt: To Elo 03, 2006 9:55 pm
Pyörä: KTM 640 Adventure
Paikkakunta: Pargas

Viesti Kirjoittaja jonkko »

Onhan siin.
3 eri säätöä,1 on enemmän matkaa varten 2 oli potku heti ku kattookin kaasua päin :wink: ja 3 oli semmoinen siit välist.

Ja kytkin mallia luisto (joss mä nytt sitten sain tän oikein suomen kielellä :lol: )
lortti
Viestit: 8
Liittynyt: Pe Helmi 08, 2008 11:24 am

Viesti Kirjoittaja lortti »

Tuon ruotsalaisen testin mukaan vaikuttaisi ihan pätevältä paketilta. Tai minun ruotsin taidoillani en hirveästi moitteita tekstistä löytynyt.

Yksi miinus(?) tuli mieleeni, ja mikä tuossa jutussakin mainittiin, on tuo tankin pienuus. Osaisko joku kokeneempi kuski veikkailla paljonko tuolla 12L tankilla ko. pyörällä pärtsii kohtuu maltillista maantieajoa?
Avatar
JSL
Viestit: 588
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 1:43 pm
Pyörä: KTM 790 Adventure, 640LC4 E, vm. 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja JSL »

lortti kirjoitti: Yksi miinus(?) tuli mieleeni, ja mikä tuossa jutussakin mainittiin, on tuo tankin pienuus. Osaisko joku kokeneempi kuski veikkailla paljonko tuolla 12L tankilla ko. pyörällä pärtsii kohtuu maltillista maantieajoa?
Oma (vm. 2003) LC4 vie alle 4,5L tasasella pärryytyksellä. Tuskin tuo uusi ainakaan enempää vie.

Messuilla tuota uutta LC4:ää katselin ja onhan se hieno kyllä ja sangen mielenkiintoinen laite, mutta joku siinä tökkii. En osaa sanoa mikä. Husabergit sen sijaan.. niissä oli Jotain(tm). Noh, enköhän aja jatkossakin nykyisellä ratsulla.
Avatar
Veijo
Viestit: 1232
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 9:59 am
Pyörä: Cube AMS100 LTD
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Veijo »

freewind kirjoitti:no jos sormista hävii tunto niin se on vaan harjoituksen puutetta.
näes kokemusta on ...itellä käy näet melkein joka kerta näin...ei jaksa puristaa ja tunto on pois. mut heti kun vähänkin helpottaa niin pitää jatkaa matkaa.
sen jälkeen kädet kyllä kestää kun on saannut rytmin kohdalleen niin ei tuu puristettua liikaa.

sori asia pääs rönsyilemään ite aiheesta.
Minua tärinä ei haitannut muualla kuin pitkällä asvalttisiirtymillä, mutta moottoripyörästä paikat se tärinä rikkoo. Johdot varisee poikki ja sen semmoista. Tuo uusi moottori vaikuttaa lupaavalta. Alustan joustovarat vain ovat "katumaiset" :(
Avatar
talkku
Viestit: 1087
Liittynyt: Su Touko 22, 2005 7:29 pm
Pyörä: T7 , XT500-79
Paikkakunta: Coccola

Viesti Kirjoittaja talkku »

Avatar
Sandels
Viestit: 155
Liittynyt: Ti Elo 23, 2005 1:38 pm
Paikkakunta: Helvetia

Viesti Kirjoittaja Sandels »

Achtung! Aikamoista hehkutusta tuo itävaltalaisten artikkeli, ja älyttömän hienoja kuvia. Kuvailevat vekotinta melkoisen monipuoliseksi laitteeksi, jolla voi tehdä iiiihan mitä tahtoo. Onnistuivat herättämään melkoisesti omistamisen halua. Kuullostais ihan mun mopolta... :shock:
Vastaa Viestiin