Minustakin tuntuisi oudolta ratkaisulta tehdä tuon tyyppinen pyörä, jota ei kuitenkaan saisi Euroopassa kilpiin, kun samalta valmistajalta on kuitenkin erilaisia exc-mallejakin kilvettömään touhuun...Pasi kirjoitti:Taitaa olla lyöntivirhe tuo kaasari. 46mm kaasari ei muutenkaan tunnu kovin uskottavalta eikä Keihin THB lainkaan tutulta. Uskoisin että 690enskassa on samat ruiskutushilut kuin 690SM:ssä, softa voi niinkin poiketa.
KTM 690 Enduro (/R)
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Tuo on kyllä toisaalta hieno idea (ainakin ajatuksena) mutta LC4-koneisen laitteen potentiaalinen yleiskäyttöisyys ja tuo tuntuu kyllä hieman oudolta yhdistelmältä. AdvRider foorumilla muistaakseni huhuttiin että tuohon tulisi joku "adventure kit" paikkamaan varsinaisen adventure-mallin puutetta toistaiseksi, mistä herää kysymys, miten ihmeessä moinen hypoteettinen kitti toteutetaan vai onko asennusohjeen kohta 1 "irroita bensatankkiperä, sitä ei enää tarvita". Ja mahtaako olla miten kallis uusia jos tuon särkee...jyrki kirjoitti:Tuolta löytyy lisätietoja:
http://www.ktm690enduro.com/
Eli "Vallankumouksellinen itsekantava yksiosainen bensatankkiperä."
Hannu
Minä juttelin päivällä maahantuojan kanssa. Ei osannut vielä ottaa hintaan mitään kantaa mutta sanoi, että pyöriä alkaa saada Suomeen vasta keväällä. Suomeen tulevat pyörät menevät tuotantoonkin vasta ensi vuoden puolella.Fanatic kirjoitti:Onko kellään tietoa millon hinta julkaistaan vai onko jo tiedossa
Tuolla toisessa ketjussa mainitussa ruotsalaisessa nettilehdessä oli artikkeli 690 supermotosta: http://www.fastbikes.se/index.php?optio ... Itemid=151
Jutun mukaan pelkästään ilmansaannin lisäyksellä ja Akran putkella saa 7 heppaa lisää. Sisältänee suutinmuutoksia tai mitä lie ruiskunsäätöjä, mutta silloin oltaisiin n. 70 hv:ssa.
Jutussa väitetään niiden olevan takapyörähevosvoimia, mutta siihen en kyllä ilman dynokäppyrän näkemistä usko.
Niinpä tai näin, lupaa tuo hyvää 690 Endurolle.
Jutun mukaan pelkästään ilmansaannin lisäyksellä ja Akran putkella saa 7 heppaa lisää. Sisältänee suutinmuutoksia tai mitä lie ruiskunsäätöjä, mutta silloin oltaisiin n. 70 hv:ssa.
Jutussa väitetään niiden olevan takapyörähevosvoimia, mutta siihen en kyllä ilman dynokäppyrän näkemistä usko.
Niinpä tai näin, lupaa tuo hyvää 690 Endurolle.
-
950Tomi
- Viestit: 266
- Liittynyt: Ti Elo 09, 2005 12:53 pm
- Pyörä: KTM 950 Adventure
- Paikkakunta: Helsinki
No jos tuollaisesta 625SXC:stä lähtee Akran kokoputkella se vajaa 60 heppaa takaselta niin ei toi 70 vaikuta mitenkään liioitellulta 690:lle.Einari kirjoitti:
Jutun mukaan pelkästään ilmansaannin lisäyksellä ja Akran putkella saa 7 heppaa lisää. Sisältänee suutinmuutoksia tai mitä lie ruiskunsäätöjä, mutta silloin oltaisiin n. 70 hv:ssa.
Jutussa väitetään niiden olevan takapyörähevosvoimia, mutta siihen en kyllä ilman dynokäppyrän näkemistä usko.
Niinpä tai näin, lupaa tuo hyvää 690 Endurolle.
-Tomi
Tuntuu olevan aika tyypillistä puhua "takapyörältä" kun tarkotetaan dynotettuja lukemia. Väärin kieltämättä.
http://www.motociclismo.it/edisport/mot ... enDocument
63hp takapyörältä. ~69hp koneessa. Luulis rallipyörässä olevan suurinpiirtein se mikä otettavissa on.
http://www.motociclismo.it/edisport/mot ... enDocument
63hp takapyörältä. ~69hp koneessa. Luulis rallipyörässä olevan suurinpiirtein se mikä otettavissa on.
- jani
-
950Tomi
- Viestit: 266
- Liittynyt: Ti Elo 09, 2005 12:53 pm
- Pyörä: KTM 950 Adventure
- Paikkakunta: Helsinki
No kyllä lähtee, olen tännekin noita dynotuloksia laitellut aikanaan. Jotain 56-59 on ollut kolmen LC:n penkitykset mihin itse olen sotkeutunut. Ja siis takapyörätehoja nimenomaan.Einari kirjoitti:No jos lähtis niin se oliskin eri asia. Mutta kun ei lähde.
Omassa -03 625 SXC:ssä oli takapyörältä muistaakseni 54 hp paras dynoveto.
Ja on Akran kokoputki, putsarikotelon kansi ja kylki pois, Quickshot ja Powerblade. Ja suuttimet säädetty Bike Doctorin dynossa kohdilleen.
-Tomi
Okei. Nyt on lukemat jo niin lähellä toisiaan, että lakkaan inttämästä.
Bike Doctorin dyno näyttää (Bike Doctorin kertoman mukaan) vähemmän kuin esim. Viaberin dyno, joten muutaman hv:n ero voi hyvin selittyä sillä.
En kuitenkaan malta olla vertaamatta tuota Italian pojan artikkelia ruotsalaiseen. Samoissa lukemissa ovat vaikkei hästkraft ja CV (Caballo de vapor) ihan 1:1 olekaan.
Bike Doctorin dyno näyttää (Bike Doctorin kertoman mukaan) vähemmän kuin esim. Viaberin dyno, joten muutaman hv:n ero voi hyvin selittyä sillä.
En kuitenkaan malta olla vertaamatta tuota Italian pojan artikkelia ruotsalaiseen. Samoissa lukemissa ovat vaikkei hästkraft ja CV (Caballo de vapor) ihan 1:1 olekaan.
Toi on muuten Highlandista kopioitu tuo tankki-idea. Highlandissa tosin tankki ei ollut itsekantava, mutta kuitenkin 22-litrainen rotaatiovaluna tehty ameeba, joka ulospäin näytti 10-litraiselta. Tankki jatkui satulan alle, ja oli yhtä ja samaa köntsää niin kuin tuossa bajaversion kuvassa.jyrki kirjoitti:Tuolta löytyy lisätietoja:Hannu kirjoitti:Hurjaa, onkohan tuossa penkki ja änkkäri pelkästään tuon muovin varassa eikä varsinaista metallista takarunkoa ole ollenkaan vai eikö se vaan tuossa kuvassa näy?terokoo kirjoitti:Tässä kuvaa tuosta penkin alla olevasta bensatankista:
http://forum.lc8.info/files/attachments ... k2_191.jpg
...vai pitäisikö sanoa, että penkki on enemmänkin tankin päällä![]()
http://www.ktm690enduro.com/
Eli "Vallankumouksellinen itsekantava yksiosainen bensatankkiperä."
Toivottavasti tuo tankki on perinteinen paksua nailonia tai pp:tä oleva tankki. Jos se on samaa kusivahvisteista paperimassaa kuin viimeisten LC4 adventurejen rapeat tankit, ja jos sen ainevahvuus vielä vaihtelee yhtä paljon kuin noissa, niin yli satakiloisten ei kannata tuolle satulalle istahtaakaan. Kevyempienkin äijien pitää huolehtia, ettei hyppyristä pamahda penkkiin, tai on 12 litraa palavaa pensaa sylissä.
Tosin luulen Kotarin oppineen tuosta pikkuadven tankkijupakasta jotain. Luulen... öh luulo ei ole tiedon väärti.
-Tero-