Ajosaappaiden vedenkestävyys?

Yleistä keskustelua enduroista

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

petev
Pyörä: F850GS

Viesti Kirjoittaja petev »

Messuilla noita kokeilin ja pieniltä tuntui vaikka otti montanumeroa suuremman, kuin normaali saapas. En kyllä itse noihin tykästynyt. Se sisäkenkä jotenkin ahdisti jalkaa.
tertsu
Pyörä: GGasGas EC450, KTM 990 S -07

Viesti Kirjoittaja tertsu »

Jarno kirjoitti: Ja mitään kokemuksia miten kokonumerointi täsmää.
Varsinkin tuon goresukan kanssa?
Kuuluuko se saappaan hintaan vai joutuuko siitä köyhtymään erikseen?

Yleensä kengät/saappaat kokoa 45, oxtarin infinity saappaat kokoa 47.
Monet crossisaappaat mitä kokeillut ollut myös kokoa 47 ennen kuin sopii jalkaan.
Mulla on normaalisti koko 43, mutta Stoneissa 45 on sopiva :!: Sisäsukka kuuluu hintaan...
Kura lentää...
juh@
Pyörä: AT RD07A

Viesti Kirjoittaja juh@ »

Huomenna pitäisi ilmeisesti pistäytyä Oulussa. Kertokaapas paikkakuntalaiset missä kannattaa pistäytyä sovittelemassa ajokenkiä. Lähinnä kiinnostaa Oxtar Infinity ja Dainese Virunga -tyyppiset oikeasti vedenpitävät kengät. Pitäisi olla reissuille sopivat kengät, tarkoittaa siis sitä, että kengillä on mukava myös kävellä pätkän matkaa ja eivät ole liian huomiotaherättävän näköiset.

Krossikengät mulla on erikseen.
404 HTTP Error File not found
Tase
Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100

Viesti Kirjoittaja Tase »

juh@ kirjoitti:Huomenna pitäisi ilmeisesti pistäytyä Oulussa. Kertokaapas paikkakuntalaiset missä kannattaa pistäytyä sovittelemassa ajokenkiä. Lähinnä kiinnostaa Oxtar Infinity ja Dainese Virunga -tyyppiset oikeasti vedenpitävät kengät. Pitäisi olla reissuille sopivat kengät, tarkoittaa siis sitä, että kengillä on mukava myös kävellä pätkän matkaa ja eivät ole liian huomiotaherättävän näköiset.

Krossikengät mulla on erikseen.
Oulussa on ainakin kaksi paikkaa jossa kannattaa käydä eli Euro Motor Center ja Storm-motor. EMC:stä saa Diadora Stone 2 -kenkiä, joissa on vedenpitävä sisäkenkä. Minulla on sellaiset, niillä pystyy kävelemään ja ne eivät ole tukevuudeltaan krossikenkien luokkaa. Niiden vedenpitävuutta en ole lammikossa testannut, ainakaan vesisateella jalat eivät kastu ulkoisesti eivätkä sisäisesti hikoilemalla. Muita Oulun liikkeitä ovat Motorman ja Taisto Hirvonen, joissa myydään ajovarusteita. Kaikki neljä liikettä ovat limingantullissa kohtuullisen lähellä toisiaan joten niissä käyminen ei ole ongelma.
Jarmo
Pyörä: Puimuri

Viesti Kirjoittaja Jarmo »

juh@ kirjoitti:Huomenna pitäisi ilmeisesti pistäytyä Oulussa. Kertokaapas paikkakuntalaiset missä kannattaa pistäytyä sovittelemassa ajokenkiä.
SpareWheel ainakin myy Oxtaria, joskus nuo SW:n myyjät innostuu antamaan hyvän alennuksenkin.
-Jarmo
Lakupilotti
Pyörä: Laku

Viesti Kirjoittaja Lakupilotti »

Tuota verenpitävyyttä (pohjalaisittain lausuen) olen ihmetellyt, että miksi se on niin hankalaa. Mulla on monta vuotta ollut ajosaappaina pitkillä reissuilla ja huonoilla keleillä Sievin Jalkineen talviturvasaappaat. Niitä ei väitetäkään vedenpitäviksi, vaan ainoastaan vettä hylkiviksi. Hyvinhän ne hylkivät, sillä niillä on ajettu tuhansia kilometrejä vesisateessa, kahlattu suolla ja järvirannassa, kuljettu pilkillä kun jäällä on reilusti vettä, punnerrettu mopon kanssa vesiojassa, ilman että minkäänlaista kosteutta olisi ollut koskaan havaittavissa sisäpuolelta (paitsi kerran, kun lätäkköön ajaessa vesisuihku nosti lahkeen ylös ja varresta hörppäsi vettä...).

Mitään kalvoja noissa Sieviläisissä ei ole, hoitona rasvaus kerran pari vuodessa saman virman logolla varustetulla voiteella.

Kysymys kuuluukin, että miksei mp-saappaita saada samalla tavalla vedenpitäviksi ilman kalliita ja rikkoutuvia kalvoja?

Mainitut popot olisivat muuten täydelliset ajokengät (lämpimät, hyvät tallustaa, vedenpitävät, eivät silti hikoile) mutta niistä puuttuu motoristille tärkeät suojaukset.

Tähän liittyen kysyisin LAJA-kengistä, mutta en tässä vaan laitan siitä oman topicin.

Make & Laku
Ad Venture

Viesti Kirjoittaja Ad Venture »

Suojausten aiheuttama suurempi saumojen + tikkauksien määrä? Mitä enenmmän saumoja, sitä enemmän vuotokohtia...

Juh@. Eilisen kierroksen perusteella Virungaa ei Oulusta löydy. Stormille on tulossa viikon kuluessa. On ollut tulossa jo muutaman viikon joten kovin paljoa ei sen varaan kannata laskea...
Karisa
Pyörä: DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja Karisa »

Ad Venture kirjoitti:Stormille on tulossa viikon kuluessa. On ollut tulossa jo muutaman viikon joten kovin paljoa ei sen varaan kannata laskea...

Kyselin noita jo huhtikuun puolivälissä, silloinkin oli pian tulossa :)
Jaakko_88
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakko_88 »

Ostin itselleni alppi tähden crossi saappaat... tykkään pitää niitä ajoin sitte missä ajoin. Ne on tukevat ja suojaavat jos sattuu vahinko ja kaatuu syystä tai toisesta :wink:
TDM850

Viesti Kirjoittaja TDM850 »

Gorepopoja jos käytätte, niin elkää sitten sotkeko niihin tavallisia saapasrasvoja. Tuppaa menemään se goren hegittävyys persiilleen. Gorekenkiin on kauppiailla olemassa niihin soveltuvia hoitoaineita.

Ittellä tällä haavaa ajopopoina samaiset Meindelin maiharit, joilla ramppaan mettuu hommissa, eikä vielä n 5000 kilometriin erilaisissa säissä ole ongelmia ollut. Tietty nilkka saisi olla liikkuvampi..........
Laavulla nukkuu parhaiten
pk62
Pyörä: TA -87,XR650L -97-97

Stone 2

Viesti Kirjoittaja pk62 »

Stone 2, EMC hinnastossa tosiaan 249€.Mutta kun ostaa tiskiltä,niin hinnasta lähtee muuan kymppi pois.Minulla Sieviläiset turvakengät no 44 ja nuo Stonet no 47. Ehkä menis numeroa pinempiki. Sen verran kokemusta kenkien käytöstä ,että vesi pysyy hyvin sisäkengän ulkopuolella ja päälykengän sisäpuolella :)Onhan ne aika tukevatkin.Kestosta ei tietoa kun olleet vasta 1/2 vuotta.
timo58

Mitä tieto Hanx:n kengistä

Viesti Kirjoittaja timo58 »

kokemuksia? kengistä mitä Hanx kauppaa : Wind GP 2005 -saappaat ja Wind Motocross

-timo
Pasi
Pyörä: KTM690R/SM

Viesti Kirjoittaja Pasi »

TDM850 kirjoitti:Gorepopoja jos käytätte, niin elkää sitten sotkeko niihin tavallisia saapasrasvoja. Tuppaa menemään se goren hegittävyys persiilleen.
Olen rasvaillut gorevuorillisia nahkaisia ajosaappat vuosikaudet tavallisilla kenkärasvoilla eikä ne mielestäni ole menneet miksikään. Eihän se gore siinä nahkan pinnalla ole vaan nahkan ja sisävuoren välissä.
peeär
Pyörä: Kawa klx250S

vesitiiviys

Viesti Kirjoittaja peeär »

Olen itse käyttänyt ihan tavallisia halvemmasta päästä olevia crossikenkiä jotka olen käsitellyt silikonilla. Ei ole vesi läpi päässyt.

PR
Maikki_S
Pyörä: KTM 690R evo2

Re:

Viesti Kirjoittaja Maikki_S »

Marko Hemmilä kirjoitti:
Neopreeni sukka on kuningas krossisaappaassa. Vaikka kengät kastuiskin niin varpaat pysyy lämpimänä.
Mistä ja minkälaisia neopreeni sukkia olette ostaneet?
Paikallisessa Tarjoustalossa eikä Prismassa ainakaan sukkahyllyssä. Oliskohan ehkä löytynyt urheiluosastolta.
Vastaa Viestiin