Pääkaupunkiseudun kurapyöräilyt 2010
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
Leka79
- Viestit: 159
- Liittynyt: Ke Huhti 19, 2006 11:06 am
- Pyörä: Milloin mikäkin
- Paikkakunta: Uusimaa
Pääkaupunkiseudun kurapyöräilyt 2010
Aloitetaanpas uusi ketju tälle vuodelle.
Itse ajattelin mennä tänään pikku lenkille tuossa puolen päivän jälkeen. Kesäkumit on alla joten yleisiä teitä pitkin olis tarkoitus ajella. Jos joku innokas lähtee mukaan niin Hyrylän shelli klo 13:00. Ajoreitti joko mäntsälän suuntaan mutkateitä tai sipoo,paippinen,askola suuntaaan.
Itse ajattelin mennä tänään pikku lenkille tuossa puolen päivän jälkeen. Kesäkumit on alla joten yleisiä teitä pitkin olis tarkoitus ajella. Jos joku innokas lähtee mukaan niin Hyrylän shelli klo 13:00. Ajoreitti joko mäntsälän suuntaan mutkateitä tai sipoo,paippinen,askola suuntaaan.
-Noloo Enduro Team-
-
Leka79
- Viestit: 159
- Liittynyt: Ke Huhti 19, 2006 11:06 am
- Pyörä: Milloin mikäkin
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: Pääkaupunkiseudun kurapyöräilyt 2010
Heps,
Reilu 200km tuli ajeltua viikonloppuna ja tutustuttua enemmän uuteen kottaraiseeni. Harmit että tuote hemmetin lunta tuli taas lisää. Ketään muita innokkaita ei sitten Hyrylän shellille ilmaantunut mutta empä oikein osannut odottaakaan. Kiertelin siinä sitten yksikseni pitkin uuttamaata ja löysin yhden suht sulan hiekkatienkin ja kyllähän meno maistui. Viikonloppuna oliskin sitten Päijänteen ympäriajo tiedossa,ihan katsojan ominaisuudessa. Ohkolassa ajattelin ainakin käydä ihmettelemässä.
Reilu 200km tuli ajeltua viikonloppuna ja tutustuttua enemmän uuteen kottaraiseeni. Harmit että tuote hemmetin lunta tuli taas lisää. Ketään muita innokkaita ei sitten Hyrylän shellille ilmaantunut mutta empä oikein osannut odottaakaan. Kiertelin siinä sitten yksikseni pitkin uuttamaata ja löysin yhden suht sulan hiekkatienkin ja kyllähän meno maistui. Viikonloppuna oliskin sitten Päijänteen ympäriajo tiedossa,ihan katsojan ominaisuudessa. Ohkolassa ajattelin ainakin käydä ihmettelemässä.
-Noloo Enduro Team-
Re: Pääkaupunkiseudun kurapyöräilyt 2010
Kukaan lähdössä tänään kahden aikoihin mopoilemaan? Mulla on noi pk seudun kuratiet hakusessa että
mielellään saisi olla joku jolla on reitit hallussa
Oon jumbon vierestä lähdössä, jos on reittiehdotuksia niin saa niitäkin laittaa. Alla nappulat.
Koneella oon vasta puolenpäivän maissa takas, kännykästä saa kiinni.
040 53 10 323
mielellään saisi olla joku jolla on reitit hallussa
Oon jumbon vierestä lähdössä, jos on reittiehdotuksia niin saa niitäkin laittaa. Alla nappulat.
Koneella oon vasta puolenpäivän maissa takas, kännykästä saa kiinni.
040 53 10 323
- Sottapytty
- Viestit: 851
- Liittynyt: La Maalis 10, 2007 5:37 pm
- Pyörä: BMW G650XChallenge
- Paikkakunta: Eteläinen Suomi
Re: Pääkaupunkiseudun kurapyöräilyt 2010
Tällainen pieni ruosteenpoistoreitti olisi tarjolla.MiikaM kirjoitti:Kukaan lähdössä tänään kahden aikoihin mopoilemaan? Mulla on noi pk seudun kuratiet hakusessa että
mielellään saisi olla joku jolla on reitit hallussa
Oon jumbon vierestä lähdössä, jos on reittiehdotuksia niin saa niitäkin laittaa. Alla nappulat.
Koneella oon vasta puolenpäivän maissa takas, kännykästä saa kiinni.
040 53 10 323
Pienehkö, kohtuu rauhallinen, mutta vaihteleva minireitti. Korso-Sipoo-Helsinki-Pornainen-Paippisten moottorikahvila-Korso. n. 120km. / n.2 tuntia.
Reittinä olis ehkä urbaanemmat maalais-hiekkatiet, eli asutuksen tiheyden takia ei siis jatkuvasti kovin vauhdikasta, mutta vaihtelevaa sipoon maalaismaisemaa. Mukana myös metsäautotietä, pikahiekkatietä ja pakollisia asfalttisiirtymiä..
Mun täytyy vaihtaa ensin öljyt ja suodatin, joten lähtö voisi onnistua 14.30 Korson Essolta eli nykyisellään siis ST1
http://maps.google.fi/maps/place?hl=fi& ... 0416532578
-
Leka79
- Viestit: 159
- Liittynyt: Ke Huhti 19, 2006 11:06 am
- Pyörä: Milloin mikäkin
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: Pääkaupunkiseudun kurapyöräilyt 2010
Vois yrittää ehtiä Korsosta mukaan jos saan kaikki muut asiat askarreltua ensin.
-Noloo Enduro Team-
Re: Pääkaupunkiseudun kurapyöräilyt 2010
Jes tähtään tuohon 14.30 st ykköselle. Jos ei punasta hondaa näy iha sillo ni ootelkaa vähä.
- Sottapytty
- Viestit: 851
- Liittynyt: La Maalis 10, 2007 5:37 pm
- Pyörä: BMW G650XChallenge
- Paikkakunta: Eteläinen Suomi
Re: Pääkaupunkiseudun kurapyöräilyt 2010
Mulla ei ole kiirettä, jotenka mun puolesta joutaa hyvin odottelemaan.
- Sottapytty
- Viestit: 851
- Liittynyt: La Maalis 10, 2007 5:37 pm
- Pyörä: BMW G650XChallenge
- Paikkakunta: Eteläinen Suomi
Re: Pääkaupunkiseudun kurapyöräilyt 2010
Kiitoksia ajoseurasta!
Neljä meitä sitten oli yhteensä, joku otti oikein valokuvankin...
Mulle ainakin tuo oli oikein tarpeellista ruosteenpoistoa, pitkän talven ajamattomuuden jäljiltä.
Edit:
Yritettiin käydä kahvilla, mutta Paippisten moottorikahvila oli remontissa ja aukeaa vasta 13.5
(Juotiin kahvit sitten Pornaisissa)
Mutta lohdutuksena, siinä miltein vieressä olisi n. parinkymmenen metrin pituinen kahluuallas. Eli suoraa tasaista hiekkatietä (Hannuksentie) joka on tukevasti veden varassa.
Viimevuoden keväällä kun sen ajoin, syvyys oli silloin jotain 25-30 sentin luokkaa. Tänä vuonna saattaa olla "ehkä vähän" enemmän?
Neljä meitä sitten oli yhteensä, joku otti oikein valokuvankin...
Mulle ainakin tuo oli oikein tarpeellista ruosteenpoistoa, pitkän talven ajamattomuuden jäljiltä.
Edit:
Yritettiin käydä kahvilla, mutta Paippisten moottorikahvila oli remontissa ja aukeaa vasta 13.5
Mutta lohdutuksena, siinä miltein vieressä olisi n. parinkymmenen metrin pituinen kahluuallas. Eli suoraa tasaista hiekkatietä (Hannuksentie) joka on tukevasti veden varassa.
Viimevuoden keväällä kun sen ajoin, syvyys oli silloin jotain 25-30 sentin luokkaa. Tänä vuonna saattaa olla "ehkä vähän" enemmän?
Viimeksi muokannut Sottapytty, Ma Huhti 05, 2010 8:37 pm. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Re: Pääkaupunkiseudun kurapyöräilyt 2010
Kiitoksia reitittäjälle, ihan sopivasti oli ajamista näin kauden alkuun.
Seuraavaa reissua odotellessa..
Seuraavaa reissua odotellessa..
-
Leka79
- Viestit: 159
- Liittynyt: Ke Huhti 19, 2006 11:06 am
- Pyörä: Milloin mikäkin
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: Pääkaupunkiseudun kurapyöräilyt 2010
Joo kiitokset vaan sottapytylle oivasta reitistä.Tulipa taas muutama hyvä sorapätkä tietoon lähestulkoon kotikulmilta. Lisää näitä
Ihan keposesti pysyin mukana näin uutena enduromiehenä vaikka vähän epäilin aluksi että kuinkahan käy. No,ilmeisesti kymmenet tuhannet kilometrit muilla kaksipyöräisillä on opettanut kuitenkin perusteet ajamiseen ja kotarillahan ei ihan helposti jalkoihin jää
. Vielä kun oppis pitämään ne kintut siinä jalkatapeilla pehmosessakin liejussa,tuppaa väkisinkin irtoamaan "tasapainotteluun".
Ihan keposesti pysyin mukana näin uutena enduromiehenä vaikka vähän epäilin aluksi että kuinkahan käy. No,ilmeisesti kymmenet tuhannet kilometrit muilla kaksipyöräisillä on opettanut kuitenkin perusteet ajamiseen ja kotarillahan ei ihan helposti jalkoihin jää
-Noloo Enduro Team-
- Yrmeä Kakka
- Viestit: 96
- Liittynyt: Ke Tammi 16, 2008 11:31 pm
- Pyörä: KTM 625 SXC, 400 EXC
- Paikkakunta: Hki
Re: Pääkaupunkiseudun kurapyöräilyt 2010
Kiitokset reitittäjälle, oli hauskoja pätkiä!Sottapytty kirjoitti:Kiitoksia ajoseurasta!
Neljä meitä sitten oli yhteensä, joku otti oikein valokuvankin...
Mulle ainakin tuo oli oikein tarpeellista ruosteenpoistoa, pitkän talven ajamattomuuden jäljiltä.
Yritin saada sen valokuvan näkyville, mutta tietotekniikka näköjään vihaa minua edelleen. Lähetin kuvan Miikalle, tiedä vaikka ilmestyisi tännekin...
t.sampsa
Re: Pääkaupunkiseudun kurapyöräilyt 2010
Sitä vois joku kerta yrittää lähteä mukaan,kun lasten harrastukset,vaimon työvuorot ja,ja,ja antavat myöten 
-
Leka79
- Viestit: 159
- Liittynyt: Ke Huhti 19, 2006 11:06 am
- Pyörä: Milloin mikäkin
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: Pääkaupunkiseudun kurapyöräilyt 2010
Sen verran tohkeissani olin maanantain reitistä että ajelin tänään uudestaan läpi. Osaan pätkästä oli tullut lisää todella pahoja roudan aiheuttamia kuoppia kun taas osaa oli jo huollettu ihan selvästi lanaamalla joten irtosoraa oli paljon ja sladit sen mukaisia. Kotari oli kuin liejussa uitettu
Onko muuten kenelläkään tiedossa mitään pidempää kunnon kinttupolkua uudellamaalla missä olis kiva ajaa?Tänään tuli mieleen kun ajelin autolla motarilla että jossain motarin varressa olen nähnyt porukkaa ajelemassa motarin varsia sellaisia pieniä polkuja crossilla tai enskalla mutta en kyllä yhtään muista missä. Olis todella kiva päästä jonnekin ajamaan sellaista tai jotain muuta metsäkoneen tekemää uraa tms,sellaista korkeintaan yhden auton levyistä pätkää. Lahden motarin varressa mäntsälän jälkeen alkaa näkymään monessakin kohtaa pieniä tosi huokuttelevia pätkiä. Täytyy varmaan kesemmällä mennä oikein ajan kanssa tutkimaan.
Junanradan varsissa on myös usein varsin houkuttelevia pikkuteitä mutta ovat usein suljettuja ja ilmeisesti jonkinsortin vr:n huoltoteitä. Pikkupoikana kyllä surutta ajeltiin aina viritetyllä pv sutkilla niitäkin.
Onko muuten kenelläkään tiedossa mitään pidempää kunnon kinttupolkua uudellamaalla missä olis kiva ajaa?Tänään tuli mieleen kun ajelin autolla motarilla että jossain motarin varressa olen nähnyt porukkaa ajelemassa motarin varsia sellaisia pieniä polkuja crossilla tai enskalla mutta en kyllä yhtään muista missä. Olis todella kiva päästä jonnekin ajamaan sellaista tai jotain muuta metsäkoneen tekemää uraa tms,sellaista korkeintaan yhden auton levyistä pätkää. Lahden motarin varressa mäntsälän jälkeen alkaa näkymään monessakin kohtaa pieniä tosi huokuttelevia pätkiä. Täytyy varmaan kesemmällä mennä oikein ajan kanssa tutkimaan.
Junanradan varsissa on myös usein varsin houkuttelevia pikkuteitä mutta ovat usein suljettuja ja ilmeisesti jonkinsortin vr:n huoltoteitä. Pikkupoikana kyllä surutta ajeltiin aina viritetyllä pv sutkilla niitäkin.
-Noloo Enduro Team-
- Sottapytty
- Viestit: 851
- Liittynyt: La Maalis 10, 2007 5:37 pm
- Pyörä: BMW G650XChallenge
- Paikkakunta: Eteläinen Suomi
Re: Pääkaupunkiseudun kurapyöräilyt 2010
Tuppaavat olemaan puomilla suljettuja metsä/hiekkatien pätkiä tai maastoliikennelailla kiellettyjä polkuja. Laittomia liki kaikki.
Viisi epävirallista on näin yhtäkkiä muistissa. Neljä "enskapätkää" on hyvin lähellä tuota ajettua reittiä. Yksi pitkä, pari pätkää, yksi on ihan rata ja se yksi etäämmällä on motocross-rata. Voitaisiin katella niitä vaikka seuraavalla ajokerralla.
Näitä laittomia paikkoja ei ole hyvä mainostaa, vaikka ne kohtuu laajalti ovatkin yleisessä tiedossa. Torppaavat vain nopeammin nekin umpeen. Ja lähin moottorikerho saa syyt niskoilleen.
Niinhän se on että, laittomuuden yleistyminen ei tee toiminnasta laillisempaa.
Ps. Kerran löysin kivan hiekkatien joka muuttui metsäautotieksi, joka taas muuttui enskaradaksi. Ajelin tohkeissani vielä muutaman kymmentä metriä etiäpäin, kunnes mutkan takaa pusikon läpi tölvähdin omakotitalon takapihalle, suunnilleen siihen kaasugrillin viereen. Voi jeesus että oikeasti hävetti

Ympäri ei voinut kääntyä, oli vain ajettava hyvin varovasti etupihalle ja ulos portista. Jos olisin nähnyt asukkaita, olisin vain voinut toivoa että olisivat olleet alan harrastajia ja ymmärtäisivät erheeni.
Viisi epävirallista on näin yhtäkkiä muistissa. Neljä "enskapätkää" on hyvin lähellä tuota ajettua reittiä. Yksi pitkä, pari pätkää, yksi on ihan rata ja se yksi etäämmällä on motocross-rata. Voitaisiin katella niitä vaikka seuraavalla ajokerralla.
Näitä laittomia paikkoja ei ole hyvä mainostaa, vaikka ne kohtuu laajalti ovatkin yleisessä tiedossa. Torppaavat vain nopeammin nekin umpeen. Ja lähin moottorikerho saa syyt niskoilleen.
Niinhän se on että, laittomuuden yleistyminen ei tee toiminnasta laillisempaa.
Ps. Kerran löysin kivan hiekkatien joka muuttui metsäautotieksi, joka taas muuttui enskaradaksi. Ajelin tohkeissani vielä muutaman kymmentä metriä etiäpäin, kunnes mutkan takaa pusikon läpi tölvähdin omakotitalon takapihalle, suunnilleen siihen kaasugrillin viereen. Voi jeesus että oikeasti hävetti
Ympäri ei voinut kääntyä, oli vain ajettava hyvin varovasti etupihalle ja ulos portista. Jos olisin nähnyt asukkaita, olisin vain voinut toivoa että olisivat olleet alan harrastajia ja ymmärtäisivät erheeni.
-
ceevu
- Viestit: 1982
- Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
- Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610++++
- Paikkakunta: jokela
Re: Pääkaupunkiseudun kurapyöräilyt 2010
Vähän samanlainen äksidentti kävi meillä viimekesänä. Seurasin kartalle piirrettyä "tietä" joka muuttu kärrypoluks keskelle mettää mutta koska oli kartassa niin sinne vaan. hetken kuluttua tupsahdettiin maalaistalon pihaan ja siitä tyhjäkäynnillä läpi ja paikan emäntää morjestaen (oli leikkaamassa pensasaitaa;) rauhakseen tielle ja mutkasta tietä näkymättömiin.