Pääkaupunkiseudun kurapyöräilyt 2010

Ilmoituksia tulevista kokoontumisista ja tarinoita menneistä. Reissutarinat ja jorinat.

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Leka79
Viestit: 159
Liittynyt: Ke Huhti 19, 2006 11:06 am
Pyörä: Milloin mikäkin
Paikkakunta: Uusimaa

Pääkaupunkiseudun kurapyöräilyt 2010

Viesti Kirjoittaja Leka79 »

Aloitetaanpas uusi ketju tälle vuodelle.

Itse ajattelin mennä tänään pikku lenkille tuossa puolen päivän jälkeen. Kesäkumit on alla joten yleisiä teitä pitkin olis tarkoitus ajella. Jos joku innokas lähtee mukaan niin Hyrylän shelli klo 13:00. Ajoreitti joko mäntsälän suuntaan mutkateitä tai sipoo,paippinen,askola suuntaaan.
-Noloo Enduro Team-
Leka79
Viestit: 159
Liittynyt: Ke Huhti 19, 2006 11:06 am
Pyörä: Milloin mikäkin
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Pääkaupunkiseudun kurapyöräilyt 2010

Viesti Kirjoittaja Leka79 »

Heps,

Reilu 200km tuli ajeltua viikonloppuna ja tutustuttua enemmän uuteen kottaraiseeni. Harmit että tuote hemmetin lunta tuli taas lisää. Ketään muita innokkaita ei sitten Hyrylän shellille ilmaantunut mutta empä oikein osannut odottaakaan. Kiertelin siinä sitten yksikseni pitkin uuttamaata ja löysin yhden suht sulan hiekkatienkin ja kyllähän meno maistui. Viikonloppuna oliskin sitten Päijänteen ympäriajo tiedossa,ihan katsojan ominaisuudessa. Ohkolassa ajattelin ainakin käydä ihmettelemässä.
-Noloo Enduro Team-
Avatar
MiikaM
Viestit: 269
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:05 am
Pyörä: XR600R
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pääkaupunkiseudun kurapyöräilyt 2010

Viesti Kirjoittaja MiikaM »

Kukaan lähdössä tänään kahden aikoihin mopoilemaan? Mulla on noi pk seudun kuratiet hakusessa että
mielellään saisi olla joku jolla on reitit hallussa :)
Oon jumbon vierestä lähdössä, jos on reittiehdotuksia niin saa niitäkin laittaa. Alla nappulat.
Koneella oon vasta puolenpäivän maissa takas, kännykästä saa kiinni.
040 53 10 323
Avatar
Sottapytty
Viestit: 851
Liittynyt: La Maalis 10, 2007 5:37 pm
Pyörä: BMW G650XChallenge
Paikkakunta: Eteläinen Suomi

Re: Pääkaupunkiseudun kurapyöräilyt 2010

Viesti Kirjoittaja Sottapytty »

MiikaM kirjoitti:Kukaan lähdössä tänään kahden aikoihin mopoilemaan? Mulla on noi pk seudun kuratiet hakusessa että
mielellään saisi olla joku jolla on reitit hallussa :)
Oon jumbon vierestä lähdössä, jos on reittiehdotuksia niin saa niitäkin laittaa. Alla nappulat.
Koneella oon vasta puolenpäivän maissa takas, kännykästä saa kiinni.
040 53 10 323
Tällainen pieni ruosteenpoistoreitti olisi tarjolla.

Pienehkö, kohtuu rauhallinen, mutta vaihteleva minireitti. Korso-Sipoo-Helsinki-Pornainen-Paippisten moottorikahvila-Korso. n. 120km. / n.2 tuntia.
Reittinä olis ehkä urbaanemmat maalais-hiekkatiet, eli asutuksen tiheyden takia ei siis jatkuvasti kovin vauhdikasta, mutta vaihtelevaa sipoon maalaismaisemaa. Mukana myös metsäautotietä, pikahiekkatietä ja pakollisia asfalttisiirtymiä..

Mun täytyy vaihtaa ensin öljyt ja suodatin, joten lähtö voisi onnistua 14.30 Korson Essolta eli nykyisellään siis ST1
http://maps.google.fi/maps/place?hl=fi& ... 0416532578
Leka79
Viestit: 159
Liittynyt: Ke Huhti 19, 2006 11:06 am
Pyörä: Milloin mikäkin
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Pääkaupunkiseudun kurapyöräilyt 2010

Viesti Kirjoittaja Leka79 »

Vois yrittää ehtiä Korsosta mukaan jos saan kaikki muut asiat askarreltua ensin.
-Noloo Enduro Team-
Avatar
MiikaM
Viestit: 269
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:05 am
Pyörä: XR600R
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pääkaupunkiseudun kurapyöräilyt 2010

Viesti Kirjoittaja MiikaM »

Jes tähtään tuohon 14.30 st ykköselle. Jos ei punasta hondaa näy iha sillo ni ootelkaa vähä.
Avatar
Sottapytty
Viestit: 851
Liittynyt: La Maalis 10, 2007 5:37 pm
Pyörä: BMW G650XChallenge
Paikkakunta: Eteläinen Suomi

Re: Pääkaupunkiseudun kurapyöräilyt 2010

Viesti Kirjoittaja Sottapytty »

Mulla ei ole kiirettä, jotenka mun puolesta joutaa hyvin odottelemaan.
Avatar
Sottapytty
Viestit: 851
Liittynyt: La Maalis 10, 2007 5:37 pm
Pyörä: BMW G650XChallenge
Paikkakunta: Eteläinen Suomi

Re: Pääkaupunkiseudun kurapyöräilyt 2010

Viesti Kirjoittaja Sottapytty »

Kiitoksia ajoseurasta!
Neljä meitä sitten oli yhteensä, joku otti oikein valokuvankin...
Mulle ainakin tuo oli oikein tarpeellista ruosteenpoistoa, pitkän talven ajamattomuuden jäljiltä.

Edit:
Yritettiin käydä kahvilla, mutta Paippisten moottorikahvila oli remontissa ja aukeaa vasta 13.5 :shock: (Juotiin kahvit sitten Pornaisissa)
Mutta lohdutuksena, siinä miltein vieressä olisi n. parinkymmenen metrin pituinen kahluuallas. Eli suoraa tasaista hiekkatietä (Hannuksentie) joka on tukevasti veden varassa.
Viimevuoden keväällä kun sen ajoin, syvyys oli silloin jotain 25-30 sentin luokkaa. Tänä vuonna saattaa olla "ehkä vähän" enemmän?
Viimeksi muokannut Sottapytty, Ma Huhti 05, 2010 8:37 pm. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Avatar
MiikaM
Viestit: 269
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:05 am
Pyörä: XR600R
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pääkaupunkiseudun kurapyöräilyt 2010

Viesti Kirjoittaja MiikaM »

Kiitoksia reitittäjälle, ihan sopivasti oli ajamista näin kauden alkuun.
Seuraavaa reissua odotellessa..
Leka79
Viestit: 159
Liittynyt: Ke Huhti 19, 2006 11:06 am
Pyörä: Milloin mikäkin
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Pääkaupunkiseudun kurapyöräilyt 2010

Viesti Kirjoittaja Leka79 »

Joo kiitokset vaan sottapytylle oivasta reitistä.Tulipa taas muutama hyvä sorapätkä tietoon lähestulkoon kotikulmilta. Lisää näitä :P

Ihan keposesti pysyin mukana näin uutena enduromiehenä vaikka vähän epäilin aluksi että kuinkahan käy. No,ilmeisesti kymmenet tuhannet kilometrit muilla kaksipyöräisillä on opettanut kuitenkin perusteet ajamiseen ja kotarillahan ei ihan helposti jalkoihin jää 8) . Vielä kun oppis pitämään ne kintut siinä jalkatapeilla pehmosessakin liejussa,tuppaa väkisinkin irtoamaan "tasapainotteluun".
-Noloo Enduro Team-
Avatar
Yrmeä Kakka
Viestit: 96
Liittynyt: Ke Tammi 16, 2008 11:31 pm
Pyörä: KTM 625 SXC, 400 EXC
Paikkakunta: Hki

Re: Pääkaupunkiseudun kurapyöräilyt 2010

Viesti Kirjoittaja Yrmeä Kakka »

Sottapytty kirjoitti:Kiitoksia ajoseurasta!
Neljä meitä sitten oli yhteensä, joku otti oikein valokuvankin...
Mulle ainakin tuo oli oikein tarpeellista ruosteenpoistoa, pitkän talven ajamattomuuden jäljiltä.
Kiitokset reitittäjälle, oli hauskoja pätkiä!
Yritin saada sen valokuvan näkyville, mutta tietotekniikka näköjään vihaa minua edelleen. Lähetin kuvan Miikalle, tiedä vaikka ilmestyisi tännekin...
t.sampsa
Huntter
Viestit: 56
Liittynyt: Pe Touko 15, 2009 6:02 pm
Pyörä: KTM 690SMR
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Pääkaupunkiseudun kurapyöräilyt 2010

Viesti Kirjoittaja Huntter »

Sitä vois joku kerta yrittää lähteä mukaan,kun lasten harrastukset,vaimon työvuorot ja,ja,ja antavat myöten 8)
Leka79
Viestit: 159
Liittynyt: Ke Huhti 19, 2006 11:06 am
Pyörä: Milloin mikäkin
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Pääkaupunkiseudun kurapyöräilyt 2010

Viesti Kirjoittaja Leka79 »

Sen verran tohkeissani olin maanantain reitistä että ajelin tänään uudestaan läpi. Osaan pätkästä oli tullut lisää todella pahoja roudan aiheuttamia kuoppia kun taas osaa oli jo huollettu ihan selvästi lanaamalla joten irtosoraa oli paljon ja sladit sen mukaisia. Kotari oli kuin liejussa uitettu

:P

Onko muuten kenelläkään tiedossa mitään pidempää kunnon kinttupolkua uudellamaalla missä olis kiva ajaa?Tänään tuli mieleen kun ajelin autolla motarilla että jossain motarin varressa olen nähnyt porukkaa ajelemassa motarin varsia sellaisia pieniä polkuja crossilla tai enskalla mutta en kyllä yhtään muista missä. Olis todella kiva päästä jonnekin ajamaan sellaista tai jotain muuta metsäkoneen tekemää uraa tms,sellaista korkeintaan yhden auton levyistä pätkää. Lahden motarin varressa mäntsälän jälkeen alkaa näkymään monessakin kohtaa pieniä tosi huokuttelevia pätkiä. Täytyy varmaan kesemmällä mennä oikein ajan kanssa tutkimaan.

Junanradan varsissa on myös usein varsin houkuttelevia pikkuteitä mutta ovat usein suljettuja ja ilmeisesti jonkinsortin vr:n huoltoteitä. Pikkupoikana kyllä surutta ajeltiin aina viritetyllä pv sutkilla niitäkin.
-Noloo Enduro Team-
Avatar
Sottapytty
Viestit: 851
Liittynyt: La Maalis 10, 2007 5:37 pm
Pyörä: BMW G650XChallenge
Paikkakunta: Eteläinen Suomi

Re: Pääkaupunkiseudun kurapyöräilyt 2010

Viesti Kirjoittaja Sottapytty »

Tuppaavat olemaan puomilla suljettuja metsä/hiekkatien pätkiä tai maastoliikennelailla kiellettyjä polkuja. Laittomia liki kaikki. :cry:
Viisi epävirallista on näin yhtäkkiä muistissa. Neljä "enskapätkää" on hyvin lähellä tuota ajettua reittiä. Yksi pitkä, pari pätkää, yksi on ihan rata ja se yksi etäämmällä on motocross-rata. Voitaisiin katella niitä vaikka seuraavalla ajokerralla.
Näitä laittomia paikkoja ei ole hyvä mainostaa, vaikka ne kohtuu laajalti ovatkin yleisessä tiedossa. Torppaavat vain nopeammin nekin umpeen. Ja lähin moottorikerho saa syyt niskoilleen.

Niinhän se on että, laittomuuden yleistyminen ei tee toiminnasta laillisempaa.

Ps. Kerran löysin kivan hiekkatien joka muuttui metsäautotieksi, joka taas muuttui enskaradaksi. Ajelin tohkeissani vielä muutaman kymmentä metriä etiäpäin, kunnes mutkan takaa pusikon läpi tölvähdin omakotitalon takapihalle, suunnilleen siihen kaasugrillin viereen. Voi jeesus että oikeasti hävetti :oops: :oops: :oops:
Ympäri ei voinut kääntyä, oli vain ajettava hyvin varovasti etupihalle ja ulos portista. Jos olisin nähnyt asukkaita, olisin vain voinut toivoa että olisivat olleet alan harrastajia ja ymmärtäisivät erheeni.
ceevu
Viestit: 1982
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610++++
Paikkakunta: jokela

Re: Pääkaupunkiseudun kurapyöräilyt 2010

Viesti Kirjoittaja ceevu »

Vähän samanlainen äksidentti kävi meillä viimekesänä. Seurasin kartalle piirrettyä "tietä" joka muuttu kärrypoluks keskelle mettää mutta koska oli kartassa niin sinne vaan. hetken kuluttua tupsahdettiin maalaistalon pihaan ja siitä tyhjäkäynnillä läpi ja paikan emäntää morjestaen (oli leikkaamassa pensasaitaa;) rauhakseen tielle ja mutkasta tietä näkymättömiin.
Vastaa Viestiin