BMW GS Meeting 2007 Koskenpään Rantapirtillä 8.-10.6.2007

Ilmoituksia tulevista kokoontumisista ja tarinoita menneistä. Reissutarinat ja jorinat.

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Pekkavee
Pyörä: BMW R1100GS

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

RTJ kirjoitti: Suosittelen Jlän kokoontumiseenne kesäkuun alkua tai sitten aivan toukokuun loppua. Ei pitäisi pölistä ja tiet varmaan kantaa pommikoneetkin. (ellei sitten ensi talvena sada tulta ja tulikiveä?). Reittejähän meiltä löytyy paljon :D , by the way? Paljonko te haluatte? Njurmi ja Vesku loiskottelemaan menemään. Entäs muut? Haluaako kukaan rypeä ojissa? Niitäkin löytyisi! Ojan ylityksiä, joen ylityksiä(lossilla), ,,,,

Riku yms.
Heippa RTJ

Sulla on paljon tota paikallistuntemusta.

Voisitko ehkä alkaa ratamestariksi. Please.

Mulla ei ole edes GPS:ssää joten olen aika ummikko noissa reittiasioissa.

Se Pönttövuoren vanha rautatietunneli olisi aika kokemus ajella läpi.

Soitellaan.

terveisin
Pekka
Puh 050 5768 480
KKO
Pyörä: -----

Viesti Kirjoittaja KKO »

Siellä Pönttövuoren ympäristössäkin on ihan mukavia teitä...

Kannonkoskella Piispalassakin olisi reilusti majoituskapasiteettia.
http://www.piispala.fi

Lomalaukaa olisi vähän pienempi mutta ehken riittävä?
http://www.lomalaukaa.com

Moottoriurheilumyönteisyydestä en osaa sanoa
:?

RTJ olisi varmasti hyvä valinta ratamestariksi, maahantuoja voisi
varmaan sponssata kunnon ajopelinkin vaikka reissun ajaksi?
:wink:

Kari
RTJ
Pyörä: none

Viesti Kirjoittaja RTJ »

Jep

Minä voin tehdä reitit osanottajille. Niitä tulee olemaan kolme; pohjoinen- itäinen ja läntinen. Noita yhdistelemällä saa koko viikonlopuksi paljon hyvää ajettavaa.
Ja sitten varmaan pitää tehdä joku pelkkä asfaltti/isoa hiekkatietä-pätkä.

Nyt vaan sitten tarvitsisi hieman apuja että miten nuo Magellan reitit saa käännettyä Garminiksi?

Kari:
Ei tartte uutta ajopeliä kun on jo täydellinen alla.

Tuota lausuntoa ei voi edes monikaan avioliitossa elävä allekirjoittaa!
Vähän se täristää ja vispaa kiihdyttäessä. Ei vaadi paljon ruokaa. Iso tankki sillä on, niin kuin isännälläkin.

Pekkavee:
Pönttövuoren tunneli ei ole GS-ajokunnossa kuin joskus elokuussa. Siellä on koko kesän sellainen puolen metrin jääpatja tunnelin alapäässä. Elo-syyskuulle se kuulemma häviää. Kun me siellä viimeksi ajeltiin niin jää oli paikoillaan ja oli työtä/tuskaa pitää pienempiäkin pyöriä pystyssä, isompiakia pyöriä oli kyllä matkassa (ST-jammu). Laitan tuonkin reitin kyllä itäiseen reittiin mutta jonkun varoituksen/ohitustien kanssa.

Riku
Mika TA-91
Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250

Viesti Kirjoittaja Mika TA-91 »

RTJ kirjoitti: Nyt vaan sitten tarvitsisi hieman apuja että miten nuo Magellan reitit saa käännettyä Garminiksi?
Tuolta löytyy ehkä helpoin väline mihin itse olen törmännyt, jolla voi kääntää esimerkiksi Magellan (waypoint ja track) ja OziExplorer (waypoint, route ja track) formaatteja Garmin GPS Database (waypointit) tai Garmin MapSource File (waypointit ja reitit) muotoihin.

Käännöksen voi muistaakseni tehdä myös rekisteröimättömällä versiolla (=ilmainen). Löytyy tuolta:

GPSMapEdit ohjelmisto

Terveisin
Mika TA-91
Pekkavee

RTJ kirjoitti:Jep

Minä voin tehdä reitit osanottajille. Niitä tulee olemaan kolme; pohjoinen- itäinen ja läntinen. Noita yhdistelemällä saa koko viikonlopuksi paljon hyvää ajettavaa.
Ja sitten varmaan pitää tehdä joku pelkkä asfaltti/isoa hiekkatietä-pätkä.

Riku
Mainiota.
Kiitos jo etukäteen.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
jiitee
Pyörä: BMW R 1150 GS KTM 400 LC4 MIL

Viesti Kirjoittaja jiitee »

eikös tästä ole jo tulossa niin iso merkki- ja malli kohtainen tapahtuma,että maahantuojakin kiinnostuisi ja lähtisi tätä tukemaan jollain muotoa vai tulkitaanko tämä kapinaliikkeeksi bmw kerhoa kohtaan?
BMW=helppo lausua, raskas työntää ja nostaa pystyyn...
KTM=helppo lausua, kevyt työntää ja nostaa pystyyn...
jiitee
Pyörä: BMW R 1150 GS KTM 400 LC4 MIL

Viesti Kirjoittaja jiitee »

eikös tästä ole jo tulossa niin iso merkki- ja malli kohtainen tapahtuma,että maahantuojakin kiinnostuisi ja lähtisi tätä tukemaan jollain muotoa vai tulkitaanko tämä kapinaliikkeeksi bmw kerhoa kohtaan?
BMW=helppo lausua, raskas työntää ja nostaa pystyyn...
KTM=helppo lausua, kevyt työntää ja nostaa pystyyn...
anselmi
Pyörä: GS 1200 Adventure, Suzuki GT 750

Viesti Kirjoittaja anselmi »

Rupes niin maharottomasti kiinnostamaan että piti oikeen rekisteröityä näille sivuille. Minäkin haluan mukaan ajelulle :!:
Anselmi
Pekkavee

anselmi kirjoitti:Rupes niin maharottomasti kiinnostamaan että piti oikeen rekisteröityä näille sivuille. Minäkin haluan mukaan ajelulle :!:
Anselmi
Joo tottakai mukaan, kun ajoissa ilmoittautuu.

Laita Anselmi mulle sähköpostilla ilmoittautuminen niin kirjaan sinut listalle, vai laitoitko jo. Ilmoittautuneita on jo toistakymmentä. Enää 8 kk tapahtumaan. :lol: :lol: :lol:

pekka.vuorelmapoistatää@gmail.com
Ilmoittautumiseen mielellään myös pyörä ja Kurapyörä-nimimerkki.

Pekka
HessuP

Viesti Kirjoittaja HessuP »

Näitä sivuja on tullut lueskeltua jo jonkin aikaa ja olin mukana ensimmäistä kertaa tuossa Raimon vetämässä Oulunseudun yöajelussa ja kivaa oli.
Kyllä tuo porukassa ajelu alkoi kiinnostamaan, joten olisin lähdössä tälle reissulle.
HessuP
MarkkuHoo
Pyörä: BMW R80GS Finnduro -90
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MarkkuHoo »

Tässä kun oon vähän muutenkin pohtinut Funduron vaihtamista ilmeisimmin uudemmanmalliseen F650 GS Dakariin, niin haluaisin vain erikseen kiittää tästä lisä-järkiperusteesta (kokoontumisajo) ensi kesää silmälläpitäen! :)

EDIT: Ja GS Dakarihan se tuli hankittua :D
Viimeksi muokannut MarkkuHoo, La Loka 14, 2006 12:14 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jmw
Pyörä: GSA -06

Viesti Kirjoittaja jmw »

Loistavaa - mukana ollaan.

Hienoa sekin, jos mukaan tulee muitakin "ei niin kovin kokeneita enduropyöräilijöitä" ettei tarvi hävetä silmiä päästään ;)

Ja se vasta hienoa onkin, ettei tarvi kuulua mihinkään martta- tai kultapossukerhoon ollakseen mukana.
Pekkavee

jmw kirjoitti:Loistavaa - mukana ollaan.

Hienoa sekin, jos mukaan tulee muitakin "ei niin kovin kokeneita enduropyöräilijöitä" ettei tarvi hävetä silmiä päästään ;)

Ja se vasta hienoa onkin, ettei tarvi kuulua mihinkään martta- tai kultapossukerhoon ollakseen mukana.
No ei siellä tosiaan kenenkään tarvi hävetä mitään. Samaa porukkaa ollaan ja kaikille varmaan löytyy sopiva ajopartio. Kokeneemmat neuvovat mielellään vähemmän kokeneita, ja kaikilla on hauskaa.

Minä olen itsekin saanut mainioita neuvoja noilta alan osaajilta. Kun vain osaisi niitä neuvoja soveltaa, niin ei kaataisi pyöräänsä aina aika ajoin kuten minä teen. Nytkin on sylinteri muusina URAA!!:n jälkeen. No osat tulevat varmaan tällä viikolla niin saan sen taas ajokuntoon.
http://www.matkaendurot.net/raimo/uraa/ ... .htm#murhe

Laita jmw sinäkin mulle iimeili pekka.vuorelmapoistatää@gmail.com niin kirjaan sinut listalle.

Ilmoittautuneita on jo melkein 20. Taitaa tulla aika iso porukka koolle 50 - 60 henkeä, johon olen varautunut majoitusten suhteen.

Haluaako muuten joku asua teltassa. Se on aika paljon edullisempaa kuin mökissä tai huoneessa asuminen. Sellaisiakin vaihtoehtoja on mukana neuvotteluissa. Eli paikkoja, joissa on kaikkia majoitusvaihtoehtoja.

Yritän sopia tapahtumapaikan ja hinnat lokakuussa, jonka jälkeen voin laittaa tänne tietoa siitä, mitä tämä homma maksaisi. Pyrkimys on päästä kohtuullisiin hintoihin, mutta kuitenkin hyvään majoitukseen ( eri hinta/laatu vaihtoehtoineen ) ja ruokiin.

Pekka
Kimble

Viesti Kirjoittaja Kimble »

Moro

Kuulostaa niin hyvältä että eiköhän sitä aikaa sen verran järjesty eli mukana ollaan.
Kimble

Viesti Kirjoittaja Kimble »

Hei Pekkavee

Jostain syystä en saa sinulle ilmoittautumis-sähköpostia läpi kummastakaan e-mail osoitteestani.
Laitatko viestin osoitteeseeni kimmot1@luukku.com niin koitan vastata siihen.
Vastaa Viestiin