Äänenvaimennin toisesta laitteesta
Valvoja: Moderaattorit
Äänenvaimennin toisesta laitteesta
Olen rakentelemassa NX 650 Dominatoriin uutta putkea ja mietin, että kuinka tarkkaa on millainen äänenvaimennin siellä putken päässä löytyy? Olen ymmärtänyt, että alkukäyrä vaikuttaa enemmän koneen toimintaan ja vastapaineisiin jne?
Eli jos sopivaa merkkikohtaista pönttöä ei löydy, niin voiko äänenvaimennin olla vaikka 250 crossin äänenvaimennin? Mitä tulisi ottaa huomioon jos muun laitteen änkkäriä asentaa? Lopputuloshan varmaan kertoo paljon, että kuinka paljon sieltä mökää tulee ulos.
Eli jos sopivaa merkkikohtaista pönttöä ei löydy, niin voiko äänenvaimennin olla vaikka 250 crossin äänenvaimennin? Mitä tulisi ottaa huomioon jos muun laitteen änkkäriä asentaa? Lopputuloshan varmaan kertoo paljon, että kuinka paljon sieltä mökää tulee ulos.
Re: Äänenvaimennin toisesta laitteesta
Ei se kovin herkkä taiteenlaji ole, etenkään matalaviritteisemmissä peleissä. Jos 250krossi on nelari niin varmaan toimii ihan jees, ääntä vaan voi olla aika paljon. Vähäpyttyisiä jos koittaa hiljentää kovasti ahdistamatta niin saa aika iso vaimennin olla. Jotain 600-1000kyykkyjen putkia olen useampaan pyörään laittanut ja sitten kokeilemalla hakenut sopivan killerin päähän ettei mökä vie hermoja..
Olikohan se 1000 Gikserin vakiopönttö vai mikä mitä moni on laitellut yksimukisiin. Kehuvat kevyeksi, hiljaiseksi ja en muista kenenkään valitelleen pyörän muuttuneen laiskemmaksi. Sen varmaan tähän joku parempimuistinen kohta kertoo.
Olikohan se 1000 Gikserin vakiopönttö vai mikä mitä moni on laitellut yksimukisiin. Kehuvat kevyeksi, hiljaiseksi ja en muista kenenkään valitelleen pyörän muuttuneen laiskemmaksi. Sen varmaan tähän joku parempimuistinen kohta kertoo.
-
Retuperä
- Viestit: 30
- Liittynyt: Ti Loka 11, 2011 11:08 am
- Pyörä: Moto Guzzi California 1400
- Paikkakunta: Sarvenperä
Re: Äänenvaimennin toisesta laitteesta
Minulla oli joskus XL600R:ssä Ducatin Monster 900 vaimennin.
Muuten toimi hyvin mutta peräosan niitit ei meinanneet kestää.
Muuten toimi hyvin mutta peräosan niitit ei meinanneet kestää.
Re: Äänenvaimennin toisesta laitteesta
Pakokaasujen määrä lienee aikalailla suhteessa moottorin tehoon, joten jos pönttö on vähintään samantehoisesta, ei luulisi kauheasti ahdistavan.
Erilaisilla vaimentimilla on erilainen vaimennuskäyrä, siis se mitä taajuuksia ne vaimentavat minkäkin verran, ja nehän on tehtaalla täsmätty moottorin tuottamaan taajuuteen. Käytännössä yksipyttyinen kuusipyttyisen vaimentimella tai toisinpäin, niin ei välttämättä liikuta sillä parhaalla alueella. Jos siis pitäisi valita kahdesta vaimentimesta, ottaisin sen joka on lähempänä samanlaisesta moottorista.
Erilaisilla vaimentimilla on erilainen vaimennuskäyrä, siis se mitä taajuuksia ne vaimentavat minkäkin verran, ja nehän on tehtaalla täsmätty moottorin tuottamaan taajuuteen. Käytännössä yksipyttyinen kuusipyttyisen vaimentimella tai toisinpäin, niin ei välttämättä liikuta sillä parhaalla alueella. Jos siis pitäisi valita kahdesta vaimentimesta, ottaisin sen joka on lähempänä samanlaisesta moottorista.
Re: Äänenvaimennin toisesta laitteesta
sen olen havainnut, että itse ei kannata tehdä vaimeantajaa. jostain toisesta lainattu toimii paremmin.
Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.
E. F. Schumacher
E. F. Schumacher
Re: Äänenvaimennin toisesta laitteesta
Laitoin just mun kicksimallin DRZ 400:seen 1000:sen gixxerin vm 2001 orkkis titaanipöntön ku ton kicksimallin derzin vakiopönttö oli niin hemmetin äänekäs, erittäin tyytyväinen nyt ääneen ja ulkonäköön, kaupan päälle vielä e-merkintä. Oli vielä kevyt ku mikä ja kulkee vähintään yhtä hyvin.
- JUHHisi
- Viestit: 1070
- Liittynyt: Pe Syys 05, 2008 8:15 pm
- Pyörä: XR650R vm.-00 & XR400R vm.-97
- Paikkakunta: Häme
Re: Äänenvaimennin toisesta laitteesta
Täällä myös 1000gsxr vaimennin yksimukisessa 650cc hondassa.
Edellinen omistaja asentanut, niin ei itsellä vertailupohjaa, mutta edellinen omistaja oli em. vaimentimeen päätynyt sen hiljaisuuden ja tehojen takia vs. joku tarvike pönttö..
Edellinen omistaja asentanut, niin ei itsellä vertailupohjaa, mutta edellinen omistaja oli em. vaimentimeen päätynyt sen hiljaisuuden ja tehojen takia vs. joku tarvike pönttö..
-
Koheltaja
- Viestit: 8075
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Äänenvaimennin toisesta laitteesta
Gikserin vaimennin oli myös 660R:ssä. Sitä ennen oli vakioputki ja kokeiltiin pari villavaimenninta joita ei saatu hiljaiseksi ilman että menee tukkoiseksi. Käytännön vaikutus gikserin vaimentimessa oli että käyttökelpoista vääntöä tuli alakierroksille ja vaihtamisen tarve väheni, ylhäällä pauhasi samalla tavalla kun ennenkin.
Gikserin vaimentimissa on sitten aika isoja eroja riippuen mallista ja vuodesta, löytyy myös rosteri ja titaani vaimenninta. Mulla taisi viimeisin olla 750 gikseristä ja rosterivaimennin, se muuttui äänekkääksi jonkun tonnin jälkeen ja joutui rakentamaan killerit että sai äänet siedettäviksi. Tutun pyörässä on titaanivaimennin ja ääniltään ok.
Muutaman (kammio) vaimentimen olen joskus tehnyt alusta loppuun ja muutamia vakiovaimentimia (kammio) on muokattu virtaavammaksi. Lopputuloksena on ollut virtaavammat vaimentimet ja äänet pysyneet sillä tasolla että pyörällä voi huoletta ajaa pihapiirien läpi ja availla kaasua ilman pahennusta äänistä.
Gikserin vaimentimissa on sitten aika isoja eroja riippuen mallista ja vuodesta, löytyy myös rosteri ja titaani vaimenninta. Mulla taisi viimeisin olla 750 gikseristä ja rosterivaimennin, se muuttui äänekkääksi jonkun tonnin jälkeen ja joutui rakentamaan killerit että sai äänet siedettäviksi. Tutun pyörässä on titaanivaimennin ja ääniltään ok.
Muutaman (kammio) vaimentimen olen joskus tehnyt alusta loppuun ja muutamia vakiovaimentimia (kammio) on muokattu virtaavammaksi. Lopputuloksena on ollut virtaavammat vaimentimet ja äänet pysyneet sillä tasolla että pyörällä voi huoletta ajaa pihapiirien läpi ja availla kaasua ilman pahennusta äänistä.
Kylätason kurapyöräilijä.