Aprilia Pegaso käyntihäiriö

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

KSoa1
Pyörä: XT600

Aprilia Pegaso käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja KSoa1 »

Pyörä on vuosimallia 2003 ajettu himppu yli 30 tkm. Minulla se on ollut nyt vuoden verran. Koko kesän sitä vaivasi sammahtelu tyhjäkäynnillä ja tyhjäkäynnin tuntumassa, koneen käyntilämmössä olessa. Tyhjäkäyntiä veivasin isommaksi ja kun on riittävän isollaan yli 1500 r/min niin ei sammahtele, mutta ei kyllä puunkiertokaan onnistu häävisti.
Edellinen pyöräni oli XT 600 se kävi sievään ja sitkeästi pienelläkin kierroksella. Tuossa Apriliassa on jonkinmoiset ruiskutusvehkeet ja vähän ujostuttaa, kun en sellaisten kanssa ole aiemmin pelannut. Tulpan vaihto ei auttanut
Onkohan siinä jotain sellaista paikka, jota vielä voisi tutkia vai liekkö viisain viedä virallisempiin viisaiin.
Tuo ominaisuus aiheutti jo yhden koko nolonkin tilanteen, kun pyörä sammua tuiskahti tyhjäkäynti vauhdista ykkösellä , pyörä kylelleen asvaltille ja minä viereen pitkälleen! Noloa on tietysti se, että tapahtui asvaltilla! No olipahan Ahjo Grillin asiakkailla hauskaa :|

KSoa
api
Pyörä: Honda Africa Twin 750
Viesti:

Re: Aprilia Pegaso käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja api »

Katoaako nestettä? Vuotaako kannentiiviste? Rotax-Aprilian tyyppivika.
Raisu MM -78/ Vespa ET4 125/ Aprilia Pegaso 650/ Honda Africa Twin 750
KSoa1
Pyörä: XT600

Re: Aprilia Pegaso käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja KSoa1 »

En ole huomannut että nestettä hukkuisi yhtään. Kokonaisajomäärä minulla olessa on kuitenkin ollut aika vaatimaton n. 3000 km, netettä ei ole tarvinnut lisätä.

KSoa
Vastaa Viestiin