KTM 990 adventure

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

ÖÖ.
Pyörä: 990 Adv, ZX-12R

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja ÖÖ. »

Jonkun itetekemä 2-1 ja leovincen vaimenin mulla. Ainakin akra-kartalla tekee samaa kuin Korruptiolla eli täyskaasulla puhaltaa mustaa. Ilman killeriä ei enää savuta.
"Kuta huonommat ja mäkisemmät tiet ovat, sitä voimakkaampi täytyy moottoripyörän olla." [Moottoripyörä ja sen hoito, s 9, vuodelta 1924]
Sarvi
Pyörä: MTB

Viesti Kirjoittaja Sarvi »

Tilasin Sigutechin kytkimen työsylinterin ja kummastutti kun toimitukseen ei sisältynyt minkäänlaista asennusohjetta. Muuten tilaus ja toimitus hoitui kyllä sujuvasti.

Sigutechin Andreaksen mukaan alkuperäisen työsylinterin männän putkessa olevaa 8 mm kuulaa ei tarvitse asentaa Sigutechin sylinteriin. Tähän lienee uskominen vaikka olen nähnyt ADVriderissa toisenlaistakin ”ohjetta”? Toki onhan Sigutech voinut muuttaa sylinteriään aikojen saatossa…

RKi990 ja drpepper74, tehän olette käsittääkseni Sigutechin sylinterit asentaneet? Asensitteko kuulalla vai ilman?
drpepper74
Pyörä: KTM Adventure 990 -07

Viesti Kirjoittaja drpepper74 »

Sarvi kirjoitti:Tilasin Sigutechin kytkimen työsylinterin ja kummastutti kun toimitukseen ei sisältynyt minkäänlaista asennusohjetta. Muuten tilaus ja toimitus hoitui kyllä sujuvasti.

Sigutechin Andreaksen mukaan alkuperäisen työsylinterin männän putkessa olevaa 8 mm kuulaa ei tarvitse asentaa Sigutechin sylinteriin. Tähän lienee uskominen vaikka olen nähnyt ADVriderissa toisenlaistakin ”ohjetta”? Toki onhan Sigutech voinut muuttaa sylinteriään aikojen saatossa…

RKi990 ja drpepper74, tehän olette käsittääkseni Sigutechin sylinterit asentaneet? Asensitteko kuulalla vai ilman?
Minä otin vanhan pois ja asensin sigutechin ilman kuulaa paikalle ja hyvin toimi viime kesän. Mikä virka sillä kuulalla on?
mikään ei ole niin varmaa kuin, epävarma
Exät, Yamaha 125 dt -78, Kawasaki 125 kmx -87, Yamaha fj1200 -89, Honda blackbird 1100 -01,
KTM 300 exc -05, KTM 950 SM -05, KTM 990 Adventure -06, KTM 690 R -15, KTM 500 exc -15
Sarvi
Pyörä: MTB

Viesti Kirjoittaja Sarvi »

drpepper74 kirjoitti: Minä otin vanhan pois ja asensin sigutechin ilman kuulaa paikalle ja hyvin toimi viime kesän. Mikä virka sillä kuulalla on?
Orkkissylinteri ei taida toimia/irrottaa kunnolla ilman sitä kuulaa. Sigutechin mäntäputken pohja näyttäisi olevan kupera, joten siellä lienee kuula valmiina sisällä. Sitä en tiedä mikä sen pyöreän muodon perimmäinen tarkoitus on.
RKi990
Pyörä: 990 Adv ABS+S

Viesti Kirjoittaja RKi990 »

Sarvi kirjoitti:
drpepper74 kirjoitti: Minä otin vanhan pois ja asensin sigutechin ilman kuulaa paikalle ja hyvin toimi viime kesän. Mikä virka sillä kuulalla on?
Orkkissylinteri ei taida toimia/irrottaa kunnolla ilman sitä kuulaa. Sigutechin mäntäputken pohja näyttäisi olevan kupera, joten siellä lienee kuula valmiina sisällä. Sitä en tiedä mikä sen pyöreän muodon perimmäinen tarkoitus on.
Joo en minäkään vanhasta mitään kuulaa irrotellu, uus vaan paikalle. Siellä on kuula muistaakseni jo pohjalla, jonka tarkoitus on pitää mäntä suorassa/keskellä. Asennuksesta senverran muistan että mäntä piti irrottaa ja täyttää sylinteri öljyllä ennenkuin sain kaikki ilmat pois systeemistä. Näin myös kehotettiin tekemään saksankielisessä ohjeessa jonka sain mukana..
drpepper74
Pyörä: KTM Adventure 990 -07

Viesti Kirjoittaja drpepper74 »

RKi990 kirjoitti:
Sarvi kirjoitti:
Joo en minäkään vanhasta mitään kuulaa irrotellu, uus vaan paikalle. Siellä on kuula muistaakseni jo pohjalla, jonka tarkoitus on pitää mäntä suorassa/keskellä. Asennuksesta senverran muistan että mäntä piti irrottaa ja täyttää sylinteri öljyllä ennenkuin sain kaikki ilmat pois systeemistä. Näin myös kehotettiin tekemään saksankielisessä ohjeessa jonka sain mukana..
Juu öljyt sisään, helpottaa ilmausta.
mikään ei ole niin varmaa kuin, epävarma
Exät, Yamaha 125 dt -78, Kawasaki 125 kmx -87, Yamaha fj1200 -89, Honda blackbird 1100 -01,
KTM 300 exc -05, KTM 950 SM -05, KTM 990 Adventure -06, KTM 690 R -15, KTM 500 exc -15
ÖÖ.
Pyörä: 990 Adv, ZX-12R

Viesti Kirjoittaja ÖÖ. »

http://advrider.com/forums/showthread.php?t=874262

Linkkivinkki bensansuodatin vaihtoa harkitseville. Tilasin itse yhden ja vaikuttaa ihan ok tuotteelta.
"Kuta huonommat ja mäkisemmät tiet ovat, sitä voimakkaampi täytyy moottoripyörän olla." [Moottoripyörä ja sen hoito, s 9, vuodelta 1924]
pekkaa
Pyörä: 990 690

Viesti Kirjoittaja pekkaa »

KTM 990S
Mulla Kytkimestä valuu neste pois, talven aikana oli säiliö tyhjentynyt.
mutta mitään ulkoista vuotoa ei näy.
varmaan 15 t olen ajellut oljyä lisäämällä.
mitä osia tilaan ...
Kiitosta sille joka osaa jeesata.
MotoMasa
Pyörä: 990Adv

Viesti Kirjoittaja MotoMasa »

Taitaa työsylinteri vuotaa siellä letkun alapäässä?

Mäntään voi vaihtaa O-renkaan, ellei itse mäntä ole halki. O-rengasta ei tietääkseni saa varaosana, vaan kateltava muista liikkeistä malli/mitat mukana. Kannattaa myös tarkistaa se muovinen välikappale, jos reikä kulunnut soikeaksi niin vaihtoon sekin.

Itse ostaisin kokonaan uuden työsylinterin. Joko varaosana KTMältä (161€), tai tarvikeosana jompi kumpi näistä: Sigutech, tai Oberon

Tuossa kuvaa alkuperäisestä: viewtopic.php?f=5&t=2526&p=256638&hilit ... ri#p256513
Sakuherra
Pyörä: KTM 990 Adventure

Viesti Kirjoittaja Sakuherra »

Mulla oli sama ongelma kytkimen kanssa. Nesteet oli vajunut pikkuhiljaa ja sitten kerran kesken ajon kytkin ei enää ottanut kunnolla kiinni.
Kävin paikallisesta hydrauliikkaliikkestä hakemassa uudet o-renkaat. Olikohan euron kappale. Sitä en tiedä että miten pitkäikäinen tollainen
korjaus on mutta monta tonnia on menty ja nesteet on kestänyt sisällä. Ensi kerralla kun alkaa vuotamaan niin haen uudet o-renkaat ja
kokeilen jos vielä niillä selviäisi. Pidemmillä reissuilla on aina pieni pullo nestettä mukana.
Jos metsään haluat mennä nyt,
Sä takuulla yllätyt.
Näät sammalet myllätyt.
Sakuherra

Sitten vielä oma ongelma. Eli viime kesänä bensapumppu jumittui kiinni ja pyörä jäi tienpäälle. Ilmeisesti hiekkaa tai jotain oli päässyt pumpun siipien väliin, putsaamalla sain
pumpun taas pyörimään. Tossa pari viikkoa sitten kun säädin venttiilit niin päätin kurkata mitä pumpulle kuuluu niin siellä pumpun pohjalla oli hienoa hiekkaa. Vaikka edellisestä putsauksesta
ei ole kuin jotain 4000km. Mistäköhän sitä hiekkaa sinne tankkiin ja pumpun pohjalle oikein pääsee? Kaikki o-renkaat vaihdoin viimeksi ja nytkin. Jonkun verran tulee noista kanistereista
kaadeltua, josko siinä sitten jotain likaa sinne aina pääsee tai sitten kun tankkiinkin menee noita huohotusletkuja niin imeeköhän se niistä sitten tota pölyä..
Pitäisi kyllä ne suodattimetkin raaskia joskus vaihtaa.
Sä takuulla yllätyt.
Näät sammalet myllätyt.
jaa
Pyörä: Paree ettei näy, ettei leimata

Viesti Kirjoittaja jaa »

Motti paikallaan ja homma edennyt aika hyvin. Ainoa ongelma tähän mennessä etten merkannut näköjään tarpeeksi tarkasti sähköjohtoja. Ongelmana akun vierelle tulee lampun takaa suojakuoressa tulevat kolme liitintä:
1. Musta kolminapainen liitin joka on vapaan vaihteen ilmaisin (ilmeisesti), mutta tuo liitin ei irronnut moottoria irroitettaessa, niin irroitin ilmaisimen koneen kyljestä, joten siinä ei voi tulla sekaannusta. On siis ollut koko ajan liittimet toisissaan kiinni.
2. Valkoinen kolminapainen naarasliitin, jossa kolme johtoa sininen, musta ja oranssi (ilmeisesti kun vähän kulahtanut väri).
3. Valkoinen kolminapainen urosliitin, jossa vain kaksi johtoa (eli yksi liitin pimeänä) mustasininen ja ruskea.

Kuuluvatko nuo kaksi valkoista liitintä toisiinsa (ihmettelen kyllä miksi näin, kun tulevat samaa nippua pitkin aika pitkän matkaa) vai onko tuo valkoinen naarasliitin tarkoitus kytkeä jalan anturiasentojohtoon, samanmalliseen mustaan urosliittimeen jossa siis musta, sininen ja pinkki johto. Eli myös hieman hakusessa missä tuo jalan anturijohto jatkuu. En pääse jyvälle edes vaikka katson noita sähkökuvia.

EDIT. ja ehkä vastaan itse itselleni, mutta eikös noi valkoiset johdot ole polttoainepumpun johto ja polttoaineen määräsensori? Mihin hiivattiin tuo sivujalan kytkin tulee?
pekkaa

Missä polttoainesuodatin sijaitsee.
30t km ja luulen niin että ei ole vaihdettu. 25t ajettu venäjän bensalla.
kannattaako vaihtaa. mitään ongelmaa ei sinänsä käynnissä ole ollut.

onko joku käynyt säädättämässä +laittamassa lisäsäätöyksikön ruiskulle.
Oulussa on paikka joka mittaa penkissä alkuperäisen vääntökäyrän ja tekee korjauksen sitten tähän.
jossain lehdessä kehuttiin tätä toimenpidettä taannoin ...
pekkaa

Missä polttoainesuodatin sijaitsee.
30t km ja luulen niin että ei ole vaihdettu. 25t ajettu venäjän bensalla.
kannattaako vaihtaa. mitään ongelmaa ei sinänsä käynnissä ole ollut.

onko joku käynyt säädättämässä +laittamassa lisäsäätöyksikön ruiskulle.
Oulussa on paikka joka mittaa penkissä alkuperäisen vääntökäyrän ja tekee korjauksen sitten tähän.
jossain lehdessä kehuttiin tätä toimenpidettä taannoin ...
Sakuherra

Ne suodattimet ovat siellä vasemmassa tankissa olevan pumpun sisällä.
Tossa jotain juttua siitä.

http://www.ktm950.info/how/Orange%20Gar ... hange.html
Sä takuulla yllätyt.
Näät sammalet myllätyt.
Vastaa Viestiin