Tälläistä pohdittiin tuolla toisaalla joku aika sitten.
Onko se sellanen lyhyet/pitkät vaihtava vai? Kun se tod. näköisesti on sellanen ei sarjaa pysty puolittamaan koska sisältää sellasen vaihtamista ohjaavan releen (on vaan yks siinä sarjassa, kytketty molempien puoliskoiden johtosarjaan) . Tämä koskee ainoastaan H4-sarjaa, muissa poltin-malleissa on sitte kaks eri "puolikasta".
Olikohan riittävän hankalasti selitetty.
Itellä autossa tollanen H4 sarja ja tennarissa H7 sarja(siinä on erikseen lyhyt ja pitkä).
Näinhän se on.
Polttimon liikettä ohjailee sähkömagneetti. Magneetti saadaan eteen ja taakse polariteettia muuttamalla, joten releeksi luulisi käyvän viisinapainen vaihtorele, joka kääntää magneettia ohjaavan jännitteen napaisuuden vaihdettaessa lyhyiltä pitkille ja toisin päin.
Eli normi auton setti käy kahteen mopediin, mikäli toiseen hankitaan tämä edellämainittu rele ohjaamaan sähkömagneettia.
Jos saan tuon itselle tulevan virityksen toimimaan, niin laitan tänne tietoa siitä mahdollisesti kiinnostuneille. Niin ja hintaa tälle riemulle tulee 80€.
On myöskin toinen mahdollisuus. Eli tämä vaihto voi olla toteutettu niinkin, että lyhyillä palaa Xenon ja pitkillä samaan kantaan istutettu H1. Moista polttimoa myy ainakin muuan liike Jämsässä tahi Mäntässä, vaan nimeäpä en enää muista. Saattoi olla "meronet". Muuntaja/sytkä + polttimo 35W maksoivat viime talvena alle 100e. Mun yksilössä ottoteho oli aika tarkkaan 40W, yleinen vaihteluväli 35W Xenonille on 42W asti ja 13W:lle (fillarilegoja) jopa 16-17W asti.
Jos jotakuta kiinostaa nimenomaan moottoripyöräkäyttöön tarkoitettu H4 muunnoskitti, missä ballasti erittäin pienikokoinen, muunninyksikkö erillinen jne. Täydellisenä sarjana.
Transuun onnistu asennus leikiten ihan viidessä minuutissa, osat mahtu mittariston taakse siististi piiloon. Valotehoa 5000 kelviniä ja 35W. Kyllänäkee!
Satsin hinta 110ekee luokassa ja paljo kätevämpi ku Autojen vastaava.
YV:llä lisätietoja
-Honda Super Four 600 version R by Tuubaxx offroad systems inc. = Hieno nimi raiskatulle PD10 Transalpille
Mä ratkaisin asian tuppla valoumpioilla,molemmissa on lyhyt ja pitkä ja nightbreikkerit h4,oset.
Riittää kyll ihan hyvin,ja joss ei riitä niin heitän noi biilteeman lisäpitkät takas mitä mull oli viime vuonna,niilläkin näki ihan hyvin
Tuossa on mulla oleva sytkä, lisäksi polttimo.
Hinnat pudonneet aika rajusti kun nyt tuolta saa jo koko H4 muuntosarjan autoon alle satasella.
Mulla on toi laajan jännitealueen sytkä koska edellinen xenonvalot.com:n zydeemi katko valoja jos akku pääs alle 12V tilapäisesti ja oli herkkä tärinälle. Toi meronet'n paketti on toiminu hyvin.
Mulla tulee moposta jossa tuo on, virtapäästä vaan 60W ja sen pitää myös ruokkia lataus starttia varten. Sen takia toi 35W. Joka kyllä vastaa ihan hyvin 100W H4:sta, mun mielestä paljon enempikin. Polttimossa oli H1 pitkälle, mutta revin sen pois ja liitin valomaskiin vaan läpän tiesiirtymiä varten. Mitä sitä kaverin kanssa testailtiin niin aika äkkiä löydettiin asetus millä ei häikäissyt vastaantulijoita. Viritys joo, mutta silleen se lyhyt periaatteena toimii joka tapauksessa, joskin polttimon sisään rakennetulla heijastimella.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Xclone kirjoitti:Tuolta halvalla H7 sarja. löytyy myös muita.
Tuolla lisää tietoa
Omakohtaista kokemusta ei vielä ole, mutta kuulostellaan.
Kannattaa katella noita sarjoja ebaystä. Sieltä saa halvalla ja ihan toimivaa kamaa ainakin näiden kokemusten perusteella. Viikonloppuna juuri tilasin 50W H1 autosetin ja hintaa oli postien kanssa 70e luokkaa. Edellinen 35W moposetti oli 42e posteineen. Polttimon saa myös "alhaisella" värilämpötilalla (4300K), jolloin lumeneitakin, eli valotehoa, on enemmän kuin sinisävyisillä xenoneilla. Taitavat kaikki nämä halpikset tulla Kiinasta ja varmaan samalta tehtaalta, kun ovat saman näköisiä kaikki.
Xclone kirjoitti:Tuolta halvalla H7 sarja. löytyy myös muita.
Tuolla lisää tietoa
Omakohtaista kokemusta ei vielä ole, mutta kuulostellaan.
Kannattaa katella noita sarjoja ebaystä. Sieltä saa halvalla ja ihan toimivaa kamaa ainakin näiden kokemusten perusteella. Viikonloppuna juuri tilasin 50W H1 autosetin ja hintaa oli postien kanssa 70e luokkaa. Edellinen 35W moposetti oli 42e posteineen. Polttimon saa myös "alhaisella" värilämpötilalla (4300K), jolloin lumeneitakin, eli valotehoa, on enemmän kuin sinisävyisillä xenoneilla. Taitavat kaikki nämä halpikset tulla Kiinasta ja varmaan samalta tehtaalta, kun ovat saman näköisiä kaikki.
Pieni varoitus tästä puljusta joka esiintyy Diane shop tai pclink.biz nimellä. Takuupalautukset tapahtuvat ostajan kustannuksella jolloin halvinkin mahdollinen postikulu on helposti polttimon hinta. Hämmästyttävää on että myyjän virheestä johtuen minulle tuli väärällä kannalla oleva sarja jonka palautin ja jouduin tästäkin maksamaan kulut. Lupasivat ensin kattaa postimaksut mutta ilmeisesti menivät puihin kun kuulivat mitä maksoi lähettää halvimmalla mahdollisella tavalla sarja takaisin. Kiinan poika on vain huuli pyöreänä miksei täällä voi vain tipauttaa pakettia laatikkoon palautetaan lähettäjälle leimalla varustettuna. Vastailee maileihinkin aika harvakseltaan kun olen muistuttanut asiasta tasaisin väliajoin. Loppujen lopuksi summa on pieni mutta eipä tuo sähköpostinkaan lähettely paljon maksa.