Kumman ostan!
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- Rapakko
- Pyörä: Triumph Tiger 1050 SE (ABS) 2010
Kumman ostan!
Terve, olipa hyvä että löysin tämän foorumin!
Nyt tarvitsisin apua pyörän hankinnan valinnassa, eli olen hommaamassa joko Suzuki DR 650 SE vm 96-00, tai Yamaha TT 600 R vm 97-00.
ajoni tulee olemaan sorateitä ja mutkaisia kapeita kestopäällysteteitä, poissuljettuna ei ole myöskään pitemmät reissut.
Aijon tuoda pyörän saksasta jossa kaveri asuu ja saan häneltä avun tuonnissa.
Onko kyseisissä pyörissä huomattavia kestävyyseroja?
Nyt tarvitsisin apua pyörän hankinnan valinnassa, eli olen hommaamassa joko Suzuki DR 650 SE vm 96-00, tai Yamaha TT 600 R vm 97-00.
ajoni tulee olemaan sorateitä ja mutkaisia kapeita kestopäällysteteitä, poissuljettuna ei ole myöskään pitemmät reissut.
Aijon tuoda pyörän saksasta jossa kaveri asuu ja saan häneltä avun tuonnissa.
Onko kyseisissä pyörissä huomattavia kestävyyseroja?
Jossain vanhassa Bike lehdessä oli vertailussa mukana DR 650 SE ja TT600, sekä joukko muita allroad mopoja. Ei nuo kumpikaan pärjannyt kovin hyvin uudemmille(KTM/BMW/Honda). Yammusta haukuttiin erikoista ajoasentoa ja DR:n tehoja. DR taisi olla hieman enempi testaajien mieleen. DR 650 SE on lähes 10 vuotta pysynyt samana(96-05).
Omasta DR:stä voin sanoa että alusta kaipaa parannusta. Etupään jäykistäminen auttoi paljon. Vielä pitäisi keksiä taakse jotain. Yammussa taitaa olla öhlins, joka maksaa DR:ään paljon... Ketterä ja helppo ajettava mopo tuo DR on, kuten testissäkin tuli ilmi.
Paras on jos pääsee itse koeajamaan molempia.
Voin etsiä tuon lehden, jos on tarvetta.
Omasta DR:stä voin sanoa että alusta kaipaa parannusta. Etupään jäykistäminen auttoi paljon. Vielä pitäisi keksiä taakse jotain. Yammussa taitaa olla öhlins, joka maksaa DR:ään paljon... Ketterä ja helppo ajettava mopo tuo DR on, kuten testissäkin tuli ilmi.
Paras on jos pääsee itse koeajamaan molempia.
Voin etsiä tuon lehden, jos on tarvetta.
- Jukka
- Site Admin
- Pyörä: CFMoto 800 mtx
- Viesti:
http://www.msmk.fi/msmk/kuvia/enduroporays/p3.jpg
DR näyttäis kuvan perusteella olevan ainakin maastokelpoinen!
DR näyttäis kuvan perusteella olevan ainakin maastokelpoinen!
Ettei siinä bike lehden testissä olisi vaan ollut TT:stä S? malli. Käsittääkseni tuo TT 600 R on aika maastopätevä mopo? Sitä testattiin joskus Bikessä Honda XR 600 R.n kanssa . Eikä silloin muistaakseni nyt niin paljon XR:ää huonomip ollut...
Itse ottaisin tuon TT:n ja siihen iso tankki.
Itse ottaisin tuon TT:n ja siihen iso tankki.
- Liitteet
-
- TT600S.jpg
- (52.88 KiB) Tiedosto ladattu 287 kertaa
-
- TT600R.jpg
- (21.21 KiB) Tiedosto ladattu 358 kertaa
yamaha tt 6oo r belgarda-95 oli helppo käynnistää ja ajaa , uudenmissa on jo r-malleissa sähköstartti tuomassa mukavuutta ja lisäkiloja. paperilla tehot samaa luokkaa mutta käytännössä taitaa suzukissa olla enemmän potkua ( omaa kokemusta dr 600:sta).www.dr-650.de
www.touratech.de löytyy yamaha tt 20ltr ja suzuki dr 16 ltr.n 250 euroa.vakio polttoainesäiliön koko dr 13ltr ja tt 10ltr eli toimintasäde n 150-200km.
- HeikkiL
- Pyörä: Kaik' o mänt
- Viesti:
Sukisukista niin tiedä, mutta TT-Yamppuun saa hyvin osaa esimerkiksi KEDO:lta Saksasta: http://www.kedo.com/ - kaikkea moottorin ja alustan osista viriosiin ja reissuvarustukseen (ja saa niitä tankkejakin: Acerbiksen tekemänä TT-R:n 20l tankki 339.00 ja TT-S/E:n 23l tankki 259.00).Rapakko kirjoitti:Heitän tähän lisäkysymykseksi, että kumpaan on saatavilla helpommin varaosia/lisävarusteita, esim mainittu suurempi tankki?
Toinen hyvä germaaniputiikki on http://www.off-the-road.de/ ja sieltä löytyy noitten plastiikkitankkien lisäksi myös mm. alumiinisia tankkeja ja satulatankkeja TT-Yamppuun; hinta vain alusäiliöillä aika kamala...
Bike testi
Ainakin Bike 9/03 lehdessä oli testissä seuraavat pyörät:samoik kirjoitti:Jossain vanhassa Bike lehdessä oli vertailussa mukana DR 650 SE ja TT600, sekä joukko muita allroad mopoja. Ei nuo kumpikaan pärjannyt kovin hyvin uudemmille(KTM/BMW/Honda)..
BMW F650 GS Dakar
CCM 644 Dual Sport
Honda XR 650 R
KTM 640 LC4 Adventure
KTM 625 SXC
Suzuki DR 650 SE
Yamaha TT 600 RE
Ja kyllähän testissä TT ja DR molemmat jäivät sinne peränpitäjiksi. Tosin minusta tuo seura on kyllä aika kova kun ottaa huomioon konstruktioiden iän. Molemmat (TT/DR) perustuvat about 10 vuotta sitten kehitettyyn teknologiaan ja kaikki muut ovat vuosi tuhannen vaihteessa kehitettyä kalustoa. Aika outoa olisi ollut jos esim. KTM LC4/SXC olisi jäänyt niille toiseksi...
Voittajakolmikko oli KTM SXC, Honda XR, KTM LC4. Oliko kenellekään yllätys?
Asia on ihan eri juttu jos mennään ajassa 5-10 vuotta taaksepäin. Sen ikäisissä molemmat ovat varmasti kärjessä. Minun käsitys on, että DR on hieman mukavampi matka-ajossa, mutta maastossa TT:n alusta toimii paremmin. Tehoa TT:ssä on vähemmän, mutta maastossa se riittää loistavasti ja kyllä ainakin omalla TT:llä powerslidit (3:lla ja 4:lla) sorallakin onnistuu.
Itse pidän noita kahta aika tasaväkisenä. Se millaista ajoa on tiedossa ratkaisee ehkä lopullisesti valinnan... Itse valitsin TT:n ja tekisin vieläkin niin - se nyt vain sopi paremmin minulle.