Suzuki DR 800

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

jmheik
Pyörä: 690

Suzuki DR 800

Viesti Kirjoittaja jmheik »

Kertokaapa käyttäjät kokemuksianne ko. pyörästä. Olen ajatellut enskapyörän hommata ja vahva ehdokas olisi DR 800, ehkä myös DR 650. Kaikki tieto otetaan kiitollisuudella vastaan :D
Missähän yhtiössä muuten mahtavat olla edullisimmat vakuutukset?
konttari

Viesti Kirjoittaja konttari »

Molemmat on hyviä vaihtoehtoja mielestäni. Olen itse ollut onnellinen DR750 ja DR400 omistaja.
DR 750 rupesi lastuttamaan, kampuran runkolaakeri oli päässyt pyötimään pesässään. Mutta tämä olisi voinut käydä missä pyörässä tahansa.
Oman moottorinin lähetin saksaan str produce:lle korjattavaksi ja viritettäväksi. PILALLE MENI, ja lopulta moottoriremontti pilasi koko pyörän. Tämä oli oma moka, ei olisi pitänyt joutua nettimainosten uhriksi...

Itse moposta jäi hyvä kuva; Peli oli LOISTAVA kaveri, niin matkalle kuin metsäänkin. Toki 650 olisi parempi, jos aikoo ajaa paljon polkuja yms, mutta taas matkalle isompi on parempi. Ja kompromissina itse kallistuisin edelleen ison puolelle.

Täällä foorumissa liikkuu paljon DR kokemusta, mukaan mahtuu varmasti sekä hyviä, että huonoja. Omani ovat positiivisia.
Nikke

Viesti Kirjoittaja Nikke »

[quote="konttari"]Molemmat on hyviä vaihtoehtoja mielestäni. Olen itse ollut onnellinen DR750 ja DR400 omistaja.

Itselläni on ollut aikoinaan useampiakin (125) motocross-pyöriä ja enduroita. Sitten tuli 10 vuoden tauko, mutta nyt minulle tarjottiin halvalla DR 800:sta, ja jostain syystä alkoi lämmittämään. Kertokaapa soveltuuko 1-mukinen kuinka matkaendureointiin? Nimenomaan tuon Suzukin ehkä ostan jos jotain ostan. Vehkeellä on ajettu reipas 70tkm mutta se ei lähde käyntiin helpolla (ilmeinen kipinävika). Paljonkohan tuollaisella päästelee ilman isompia remontteja, lieköhän kilometrien puolesta jo edessä heti iso remppa? Onko DR800:ssa jotain tyyppisähkövikaa, puola tms? Apustartterillakin yritettiin ja sahailla saa ja bensa haisee. 1-mukinen, äänet mainiot, mutta toimiiko se tiellä?
Nikke

Viesti Kirjoittaja Nikke »

>> Onko DR800:ssa jotain tyyppisähkövikaa, puola tms? >>

Kyseessä siis vm 1991 DR 800
konttari

Viesti Kirjoittaja konttari »

Ensimmäinen asia mikä kannattaa kyseisessä mopossa katsoa on AKKU. Jos se on huonona, ongelmat alkavat... kokemusta on.

Kilsojen puolesta voi jollain olla parempaa tietoa, mutta minun tietääkseni mopo tarvitsee vain ajoa ja normaalit huollot.
Laturiongelmista olen lukenut netistä, mutta ei ollut minun mopossani niitä vikoja.

Huollot kannattaa tehdä ajallaan, ml. tasapainoakselin ketjun kiristys. Itse vaihdoin kytkinjouset ja poistin kytkin paketista vivuston kuppi-prikkajouset. Muutoksen jälkeen kytkin tuli käytökseltään tarkemmaksi ja mielestäni paremmaksi... Ai niin, ei tässä ollut ysymys kytkimestä tai huollosta, vaan sähköistä... anteeksi :oops:
vkoivu
Pyörä: pyörät myyty

Viesti Kirjoittaja vkoivu »

Mä olen kaikkiin mopoihin saanut aina halvimman liikennevakuutuksen Fenniasta. Jos täyskaskon ottaisi niin sitten Fennia ei kaiketi ole enään se edullisin.

Mä kun myin mun 750:n sillä oli ajettu jotain päälle 90tkm ja kun myin 800:n niin sillä oli ajettu jotain 80tkm. Mitään varsinaisia vikoja noissa ei ollut, mutta on niitä tapauksia joissa koneeseen on remppaa päässyt tekemään pienemmilläkin kilsoilla. Noissa 750:ssä paukkuu ne startin voimansiirron rattaat jos sammuttelee miten sattuu. Kasisatasessa ei ole sallaisia ongelmia. Ainakaan näissä -91 ja muudemmissa. Siitä välivuoden mallista en ole varma enkä jaksa tarkastaa.

Jos ei se lähde kunnolla käyntiin niin yksi juttu mikä kannattaa muutenkin tarkastaa on liian pienet imuventtiilien välykset. Mulla teki ostettaessa juuri tuota se 750. Kuumana kun käynnisti niin ongelmaa ei ollut, mutta kylmänä jos käynnisti niin vaikeeta oli.

Sinällään mopo on kyllä loistavan kokoinen. Se ei ole liian rimpula etteikö sillä viitsisi lähteä 2-päällä eurooppaa kiertämään tai vaikka pidemmällekin. Toisaalta pyörä on melkosen näppärän kokoinen metsäpoluilla verrattuna lähes kaikkiin useampisylinterisiin matkaenduroihin.

Mun tohtorilla ajettuja reissuja löytyy täältä: http://www.lut.fi/~vkoivu/
miki.
Pyörä: KTM 525 exc

Viesti Kirjoittaja miki. »

Mulla oli tuollanen -91 iso tohtori ja ei sen kummempaa vikaa kerenny kesässä tulla siinä oli mittarissa 35 tkm. Ainut mysteeri joka jäi vielä selvittämättä oli vauhdista sammuminen jonkunkerran siinä vaiheessa kun alko lappaan pienempää pesään?

Kyllähän sillä matkaakin taittaa jos ei kovasti lastia tai kakspäällä törötä ainakaan kiireellä. Aika puhditonhon se on varsinki vakioputkella, jonkuverran tuli potkua Laserin sliparilla ja ainakin äänet parani. Enää ei kuulostanu ompelukoneen ja ruohonleikkurin yhdistelmältä :lol:
Vastaa Viestiin