Millä pesette kypäränne sisustan?

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

peter

Millä pesette kypäränne sisustan?

Viesti Kirjoittaja peter »

Sehän alkaa dunkkaamaan jossain vaiheessa, kun ei sitä mennä aina ajelemaan suihkunfreesinä..

Kelpaavatkohan autoille tarkoitetut penkinpesuvaahdot?
AriS
Pyörä: BMW F650GS

Viesti Kirjoittaja AriS »

Ei kokemusta penkinpesuvaahdoista kypäränpesusssa. En tiedä, mutta saattaisivat olla tehokkaampia tahran- kuin hienhajun poistossa?

Itse olen käyttänyt nestemäistä pyykinpesuainetta ja runsasta vettä.

Helpoiten tuo pesu käy astianpesukoneessa, jos siitä löytyy kylmähuuhtelu tai max. 40 asteen ohjelma ilman kuivausta. Tuota kuumempaan en uskaltaisi laittaa. Visiiri ym. irtoavat osat tietysti ensin pois. Herkkäihoisen kannattaa ehkä huuhdella pesuaineet pois pariinkin kertaan.

Itse pesin noin edellisen umpikypärän. Juuri hankitussa avattavassa (Schuberth C2) on sen verran liikkuvia osia, että tuollainen totaalipesu voisi liottaa mekanismien silikoni- ym. rasvat turhankin tehokkaasti. Mutta siis umpi/crossikypärälle varovainen pesu astianpesukoneessa on mielestäni ok. Jos vaimo antaa luvan :wink: Pesu nimenomaan pyykinpesuaineella, ei astianpesuaineella.

Joitakin ohjeita käsinpesuun löytyy täältä, itse tosin käyttäisin huuhteluainetta vain puuvillalle:
http://www.bajahill.net/s-h-m-FAQ-4.html#4.1.6

Ari
peter

AriS haisee vähän liian äijjälle....

Viesti Kirjoittaja peter »

Tämä kaikille miehille epämieluisa varusteiden pesu on kuitenkin kysymys..

tiskikone ei ole vastaus..

Oma ajopukuni saa viettää öitään ulkona kun en jaksa kaivaa suojuksia kuukusittain pois ennen mahd. puvun pesua..

kypärää ei oikeen viitti siimenssiin lykätä.. kyl se g-voimat kestää, mut mä en kestäis vaimon desibelejä...
AnttiL
Pyörä: exc

Viesti Kirjoittaja AnttiL »

Ajopuku tarvittaessa painepesurilla samalla kun huuhtelee pyörää, sitten välillä pesukoneeseen. Kypärä ulkopuolelta rätillä ja vedellä, välillä hyvin laimea fairy lios. Sisäpuoli on onneksi irroitettava joten sen voi pestä hyvin laimealla pyykinpesuliuoksella käsin pesualtaassa. Muuten sisäpuoli kuten altaassa huuhdellen kun sisuskankaat on sii poistettu. Tulee vain tehtyä ehkä turhan harvoin.
antti
jn
Pyörä: EXC 450

Viesti Kirjoittaja jn »

Olen käyttänyt S100 merkkistä kypäränpuhdistusainetta. Se tulee purkista ulos vaahtona. Riittää kun antaa aineen vaikuttaa 5 minuuttia ja pyyhkii rätillä pois. Pehmusteitä ei ole pakko edes ottaa kypärästä pois -jos vaikka on kiire ajamaan. Samaa ainetta voi käyttää suojapaitaan. Purkin ostin vuosi sitten Oulun EMC:ltä.
janne.k
Pyörä: XR400, XRV750

Viesti Kirjoittaja janne.k »

Biltemalla on ihan kypäränpuhdistusiane, juurikin vaahto jonka annetaan vaikuttaa ja hangataan pois. Asiansa ajanut.
jonnu

Viesti Kirjoittaja jonnu »

Itse käytän AINA kypärähuppua juuri siitä syystä että se on helpompi pestä. Mutta itse kysymykseen niin iso saavi toimii aika hyvin, mutta kypärän kuivattaminen vaatiikin sitten aikaa.
-Joona-
"ko mä halusin"
jussit

Viesti Kirjoittaja jussit »

Joskus kun vielä oli sellainen kypärä ettei siinä ollut vaihdetavia sisuksia niin laitettiin saaviin fairia ja liotettiin siinä pari - kolme tuntia. Sen jälkeen huolellinen huuhtelu että vaahdot lähtivät pois. Tämä ei heikentänyt kypärän ulkokuorta kun nykyään koneelliset astianpesuaineet ovat aika kovaa ainetta.
Ron Jeremy

Viesti Kirjoittaja Ron Jeremy »

Oonki ihmetelly kun sunnuntai krapula-ajoihin olen lähdössä niin laatta meinaa lähteä. Pitäis vissiin joskun pestä toi ruukku. Tulee jotenkin armeijan kultaisilta ajoilta mieleen "norsun vittu" :shock:

Ei muuta kuin ruukku Hooveriin ja pesutabletit perään. Loput hoitaa +90°C/linkous.
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
TTA

Viesti Kirjoittaja TTA »

Kantsii aina hankkia kypärä jossa on irroitettavat pehmusteet. Itsellä on niin helppo napsia ne pois ettei pesu ole kovin työläs operaatio. Pesukoneeseen vain 30 asteen pesuun muun pyykin kanssa. Siksi muitakin vaatteita jotta ne märkänä toimii mankelina joka pumppaa toppauksien vaahtomuovinkin syväpuhtaaksi. Linkous kuivattaa vaahtomuovin tehokkaasti ja poistaa samalla viimeisetkin pesuainejäämät.

Tästä kaikesta helppoudesta huolimatta ei ole tullut pestyä kypärää koko kesänä - ja se haisee ;)
selo

Viesti Kirjoittaja selo »

No milläs se pää, mikä sinne kypärään laitetaan, pestään?

Itse olen pessyt kypärän sisäpuolen suihkussa. Vettä vaan runsaasti, sitten vaikka shampoota jonkin verran, pessyt sillä ja kunnon huuhtelu. Potta kuivumaan ja vot - hetken kuluttua ollut puhdas kuuppa taas päässä. Mulla kun ei ole kypärän sisuskalut olleet irrotettavia niin tällai vaan helposti :D

Ja kun yleensä käytän huppua niin pesutarvekaan ei ole ihan päivittäinen.
Peltsi
Pyörä: Tunturi

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Tavallista pyykkipesuainetta ja sitten jos sattuu saamaan joltaki lainaan käymisastian niin siinä on hyvä pestä se. Itellähän niitä ei kellään ole tietenkään.
Vastaa Viestiin