LeoVincen asennus

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

anahonda

LeoVincen asennus

Viesti Kirjoittaja anahonda »

Ostinpa uuden vaimentimen, kun halvalla sai. Mutta en vissiin ole ensimmäinen, joka ei oo saanut sitä suosiolla asennettua. Pyörä on Africa Twin -96
Kaikki on helppoa siihen asti kun pitää saada uusi vaimennin paikalleen. Mukana tuleva vinkkelirauta pistää vaimentimen niin lähelle takahaarukkaa, että se osuu siihen kun pyörä joustaa.
No, taivutin ruustukissa vinkkeliä ulommaksi, mutta siitä seurasi se, että uuden väliputken taivutus ei riitä. Eli se on liian suora.
Miten olette ratkaisseet homman? Yksinkertaistahan olisi lämäyttää moskalla sopiva lommo oikeaan kohtaan, mutta kun ei viittis sitä tehdä.
PilcQ
Pyörä: Honda XRV 750 -96
Viesti:

Re: LeoVincen asennus

Viesti Kirjoittaja PilcQ »

anahonda kirjoitti:Ostinpa uuden vaimentimen, kun halvalla sai. Mutta en vissiin ole ensimmäinen, joka ei oo saanut sitä suosiolla asennettua. Pyörä on Africa Twin -96
Tämä aihe kiinnostaa meikäläistäkin kun olen ihan samaa putkea katsellut ja sama merkki ja malli pyörässäkin. Noita olen kuitenkin Afrikaanoissa kiinni nähnyt, joten jotenkin tuo on kai muuten kuin lekalla ratkaistu...?
-
Jukka Talja & XRV750
juh@
Pyörä: AT RD07A

Viesti Kirjoittaja juh@ »

Muistakaa, että RD07 ja RD07A -malleihin sopivat putket eivät ole vaihtokelpoisia keskenään. Noissa malleissa on juuri eroa mm. takajalkatapeissa.

Muutos malliin tuli juuri vuonna -96, tilannetta voi sotkea jos on ylivuotinen pyörä tms.
404 HTTP Error File not found
PilcQ
Viesti:

juh@ kirjoitti:Muistakaa, että RD07 ja RD07A -malleihin sopivat putket eivät ole vaihtokelpoisia keskenään. Noissa malleissa on juuri eroa mm. takajalkatapeissa.
Hyvä pointti, empäs olisi osannut tajuta. Kiitoksia, omani taitaa olla tuo RD07A, joten pitäneen olla suhteellisen tarkka kun alan putkea miettiä...
-
Jukka Talja & XRV750
Peltsi
Pyörä: Tunturi

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

jmka
Pyörä: EXC-F 450

Viesti Kirjoittaja jmka »

Mulla X3 masennus näyttää tältä, nykyisin olen laittanut vielä putken alapäähän suojakilven kun putki poltti housuihin jälkiä. Asennuksen kanssa ei ollut muistaakseni mitään ongelmia. väliputkea voi varmaan modata vaikka sahaamalla ja hitsaamalla siten että sen saa oikeaan asentoon.
Liitteet
xrv.jpg
talvimopo
(422.37 KiB) Tiedosto ladattu 396 kertaa
anahonda

Joo, just noi paprut siinä tuli mukana. Näyttää yksinkertaiselta. Ja kyllä mä myös ymmärsin, että ei niissä ole mitään merkittäviä eroja noiden vm:ien 93-97 välillä.
Asennuskuvan mukaan noi kaksi pantaa, jotka vaimenninta kannattelee, tulisivat tolleen vähän vinoon. Se kyllä käy, mutta silloin myös itse pönttö tulee vinoon, eikä pystysuoraan, kuten yläkuvassa näkyy. Ja tulee aika paljon vinoon, ettei se osu haarukkaan. Ja on hölmön näköinen.

Olen kokeillut noiden pantojen laittamista kummallekin puiolelle tuota vinkkeli-tukirautaa, sekä myös molemminpuolin sitä, mutta ei sovi oikein mitenkään.
Ongelma on, että toi väliputki on liian suora. Jos siihen sais helposti tehtyä lisää mutkaa siis vähän niinkuin tossa vinkkeliraudassa, kaikki menisi helposti kohdalleen.
Kun en oo putkimies, en tiedä, voisko niiden taivuttimilla tehdä sen. Tai onko kellään hyvää neuvoa, muuta kuin rälläkkä-taivutus-hitsaus...?

Vai pitäiskö ottaa auton pakoputkesta sopiva mutkakohta ja laittaa siitä. Harmi vain, koska väliputki on hyvää rosteria, kokelin magneetilla. Mahtaisikohan ne autotarvikkeena myytävät rosterihaitari mutkat kestää?
jmka
Pyörä: EXC-F 450

Viesti Kirjoittaja jmka »

Rälläkkä + hitsaus ja sauman siistiminen kummaltakin puolelta tai sitten vaan kaasulla lämpimäksi ja taivuttelu, kyllä siitä hyvä tulee. Yhtenä vaihtoehtona on jättää alkuperäinen koskemattomaksi ja rakentaa esim motonetin mustista putkenpätkistä sopiva versio, käsityö kunniaan :). Joku pikku metallipaja josta löytyy motoristihenkinen kaveri saattaa jeesata mieluustikin putken modaamisessa.
AT99

Viesti Kirjoittaja AT99 »

Meikäläinen tilasi just vastaavan pöntön omaan -99 Afrikkalaiseen, toivottavasti ei ole vastaavia putkenvääntöhommia tiedossa?
Mutta kysymys kuuluu, onko tarpeen myös vaihtaa suuttimet? Muuttuuko seokset laihemmiksi yms?
Minulla pöntön vaihdon päällimäinen tarkoitus olisi saada äänet muistuttamaan enemmän moottoripyörää kuin ruohonleikkuria, ei niinkään mitään marginaalisia tehonlisäyksiä.
Peltsi
Pyörä: Tunturi

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Nuo on aika kurjia aina nuo ääniklipit. Taitaa olla sisällä rullilla äänitetty tuoki.

http://www.sitogroup.com/pls/pazsito/pk ... R-3968.mp3

Tutun -95 vuoden pyörään se meni mun käsittääkseni ihan mukavasti paikalleen.

Ei se varmaan haittaa vaikka siihen vähä bensaakin lisää. Kyllähän ne niin väittää että ainakin se DB-killeri paikallaan se toimii ilman lisävirittelyjä. Onhan täälä varmaan kokemuksia mitkä suuttimet se RD07 haluaa pakarin vaihdon jälkeen. Ei tarvi välttämättä sitä Dynojetin ylihintaista uistinlaatikkoa ostaa.
juh@

AT99 kirjoitti:
Mutta kysymys kuuluu, onko tarpeen myös vaihtaa suuttimet? Muuttuuko seokset laihemmiksi yms?
Minulla pöntön vaihdon päällimäinen tarkoitus olisi saada äänet muistuttamaan enemmän moottoripyörää kuin ruohonleikkuria, ei niinkään mitään marginaalisia tehonlisäyksiä.
Pari vuotta sitten tilailtiin parin foorumilaisen kanssa putket osoitteesta http://enduroshop.de/html/arrow1.html. Rosteriputki varustettuna db -killerillä meni paikoilleen kivuttomasti parissa minuutissa. Suuttimina nyt 125, alkuperäisen 115 sijaan tuntuu toimivan hyvin ainakin killerin kanssa. Putsarina on K&N, eikä reikiä ei ole tehty putsarikoteloon.

Täyskaasu ilman db -killeriä tuntusi kaipaavan perstuntumalla vielä pykälää suurempaa suutinta, mutta en koe vaihtoa tarpeelliseksi kun tuo maksimiteho ei ole niin tärkeää.

Pyörä on siis vuosimallia -96 ja tyyppiä RD07A eli teknisesti täysin sama, mitä myytiin ainakin Saksassa vielä vuonna 2003.
juh@

PilcQ kirjoitti:
juh@ kirjoitti:Muistakaa, että RD07 ja RD07A -malleihin sopivat putket eivät ole vaihtokelpoisia keskenään. Noissa malleissa on juuri eroa mm. takajalkatapeissa.
Hyvä pointti, empäs olisi osannut tajuta. Kiitoksia, omani taitaa olla tuo RD07A, joten pitäneen olla suhteellisen tarkka kun alan putkea miettiä...
Värityksestä päätellen varmasti onkin (omassa juuri sama väritys). Tyyppikilvestä sen voi aina varmistaa, sieltä löytyy teksti "RD07A" ennen numerosarjaa. RD07B muuten tarkoittaa 50 hp -versiota joita jonkin verran Saksassa kaupataan. Ei siis tarkoita uudempaa versiota kuin "A".
anahonda

Noniin. Nyt on ongelma ratkaistu. Mun Hondan tyyppi on RD07, vm. on -95.

Tässä muutama selventävä kuva.

Pönttö on suorassa takaapäin katsottaessa.

Pannat on samalla puolella tukirautaa, jota on taivutettu jyrkempään mutkaan.

Piirsin ensin tukiraudan alkuperäisen muodon laudalle ääriviivoja seuraten. Senjälkeen taivutin tukirautaan jyrkemmät kulmat, niin että raudan päät olivat alkuperäisissä kohdissaan.
Sitten pönttö alustavasti kiinni, ja pannat piti muotoilla hiukan uudelleen, että ne sopivat uuteen asentoon.
Pantojen päät tulivat molemmat samalle eli ulkopuolelle tukirautaa.
Väliputkea kääntelemällä oikea pöntön asento löytyi, kun hyväksyi sen, että kiinnitysjousi tuli etupäästään sisemmälle kuin pöntön puoleisesta päästään. Mutta se ei edes näy päällepäin, koska se on väliputken alapuolella.
Liitteet
pontto takaa.JPG
pönttö suorassa
(176.67 KiB) Tiedosto ladattu 113 kertaa
pannat.JPG
pannat
(237.11 KiB) Tiedosto ladattu 103 kertaa
tukirauta.JPG
tukirauta
(188.29 KiB) Tiedosto ladattu 113 kertaa
PilcQ
Viesti:

anahonda kirjoitti:Noniin. Nyt on ongelma ratkaistu. Mun Hondan tyyppi on RD07, vm. on -95. Tässä muutama selventävä kuva.
Kiitoksia kuvista ja selostuksesta! Itsellä on -96, ja ehkäpä nyt uskaltaa sitten ryhtyä remppaan kunhan on ensin tuo pönttö hankittu jostain...
-
Jukka Talja & XRV750
anahonda

Itse ostin LeoVincen täältä: http://www.motorradteile-hamburg.de/

Siellä voi myös kuunnella, miltä 'pauke' kuulostaa. :shock:

En tiedä, saako sen jostain vielä halvemmalla, mutta jos löytyy, niin hyvä. Samalla kun tilasin jotain muutakin, postikulut tasaantuivat siinä = 17 e.

Tilauksesta kotiovelle tuotuna kesti n. 10 päivää. Käsittääkseni ihan sama vaimennin asennusroippeineen tulee vm. -93 - 02.
Vastaa Viestiin