Vaihtoehtoja Mynetmotolle ?

Keskustelua renkaista, vertailut, kimppatilaukset

Valvoja: Moderaattorit

XL250R
Pyörä: V-Strom

Re: Vaihtoehtoja Mynetmotolle ?

Viesti Kirjoittaja XL250R »

Tuntuu, että jotkut nettirengaskauppiaat, mm grip500, ovat ryhtyneet totaalisen ylimielisiksi.

Kun hinta on vähääkään houkutteleva, rengasta on "varastossa", niin kaikki viestintä ja seurantakoodit ovat ihan silkkaa shaissea sen jälkeen kun raha on vastaanotettu.

Mm grip500 lähetti toimimattoman seurantatunnuksen, ei vastannut lainkaan tiedusteluuni, kun rengas ei tullut luvatussa aikavälissä.

Muutama päivä jälkeen päin rengas tupsahti pihaan, kuski ei soittanut kun puhelinnumerokseni oli rahtikirjaan merkitty vain Suomen suuntanumero. :?
Totti
Pyörä: Tenere 700
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Totti »

Totti kirjoitti: Ke Heinä 24, 2024 7:40 pm Ajattelin nyt kokeeksi tilata MyNetMotosta, edellinen tilaus noin kymmen vuotta sitten.
Tilaus on nyt useamman päivän ollut tilassa "ready to ship". Tilaushetkellä kaikkien tilauksen renkaiden saldo oli vihreänä.
Onko tämä liikkeen normaalia toimintaa? Vai pettääkö mulla taas hermo liian aikasin?
Foorumille kirjoittelu auttaa. Paketti lähti tunti sitten matkaan.
”On se kumma kun tehdään kunniaa sille joka löi jalkansa poikki.
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori

Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv

https://www.kuraukot.fi/
Ariel
Pyörä: RE Himalayan

Viesti Kirjoittaja Ariel »

Tilasin pari rengasta Mynetmotosta, katsotaan kuin käy.
Vaikka kovasti ehdottivat että enemmistö maksaa pankkisiirrolla, maksoin PayPal kun oli vaihtoehtona. Tilisiirtoa ei saa takas jos
homma kusee täysin, PayPalin kanssa joku mahdollisuus.
jv
vejura
Pyörä: Husse 701/Bmw rt

Viesti Kirjoittaja vejura »

Ariel kirjoitti: Ke Huhti 01, 2026 2:02 pm Tilasin pari rengasta Mynetmotosta, katsotaan kuin käy.
Vaikka kovasti ehdottivat että enemmistö maksaa pankkisiirrolla, maksoin PayPal kun oli vaihtoehtona. Tilisiirtoa ei saa takas jos
homma kusee täysin, PayPalin kanssa joku mahdollisuus.
Minä olen tilannut tuolta n. 10 x renkaita 2-3 rengasta kerallaan.
Kerran tai parikin vuodessa ja joskus taas muualtakin.
Reifenversand.com oli pitkään toisena yhtä paljon käyttämänä vaihtoehtona mulle katupyörän renkaille.
Sieltä ei kuitenkaan usein kurapyörään varsinkaan Mitaksen haluttuja malleja saa, niin siksi taas tilaukset enimmäkseen Mynetmoto tai sitten Valmer, Kouvola.
Paypalilla aina maksanut Mynetmotolle.
Aina on tullut nopeasti ja oikeat renkaat.
Nyt Maaliskuussa kaksi muutosta aiempaan:
-vielä vuosi sitten keväällä 3 rengasta tuli yhdellä toimitusmaksulla (2 katupyörän rengasta plus 1 takanakki kurapyörään)
-nyt ei onnistunut mitenkään yhdellä toimitusmaksulla enää kolme rengasta, 2 takanakkia plus 1 etunakki kurapyörään.
-ensimmäisen kerran oli toimitusvirhe, eturengas tuli Rockrider, tilauksella Enduro Trail Rally Pro

Säikähdin,mitäs sitten ja laitoin sähköpostin.
Ilmoittivat noutavansa pian väärän ja toimittavat oikean.
Oisko pari päivää mennyt ja puhelin soi ja kuljetusliike kysyi milloin sopii noutaa väärä pois.
Ja oisko vajaa viikko kun oli jo oikeakin rengas toimitettuna kotiin. Ihan sujuvasti siis onnistui, olkoonkin että jos ois ollut kiire niin ei ois ehtinyt alle. Nyt ei ollut kiire etuselle, tarve vaihtaa vasta myöhemmin kesällä puolikuntoinen uuteen.
Jani M
Pyörä: 690R -24 250 EXC-F -25 Gilera RC125 -90

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Näytti tosiaan pudonneen 15 kiloon raja, minkä alle tulee vielä 30 € posteilla. Kurapyörän 90/90-21 & 140/80-18 renkaita saa sillä yhden takarenkaan ja kaksi eturengasta, jos valkkaa kevyempiä kumeja. Renkaan tiedoissa näkyy myös paino ja niissä on aika paljon eroa.

Aikaisemmin saattoi mennä vielä 30 euron postien kilorajaan kaksi takakumia ja kaksi eturengasta, mutta silloinkaan ei parannut valkata painavimpia renkaita.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
vejura

Se on 30€ / toimitus plus siihenkin vero.

Ja Paypal tosiaan myös alkanut velottaa n. 10€ maksua kolmen renkaan setistä.

Valmerin hyvin nopeaan , jopa seuraavana päivänä toimitukseen verrattuna säästin vielä n. 60€ ja viime keväänä vielä satasen kun tuli yhdellä toimituskululla.

Lähenee lähenee...
Ariel

Alkoiko nyt säätö kun Mynetmoto ilmoitti, ihan ei auennut mitä
he tarkoittavat;
We apologies but we can send the tires just from 2 different stocks - they are not available from Mitas - we receive them just in 4-5 weeks again ;((

If you want we can bring them together but it will cost additional 10 €

Ja nää oli vihreänä kun tilasin & maksoin.
jv
XL250R

vejura kirjoitti: Ke Huhti 01, 2026 8:55 pm
Siis mitä, Paypal tekee välissä oman lisäveloituksen?
timo
Pyörä: PELTOKYRPIÄINEN

Viesti Kirjoittaja timo »

Sohaisempa "ampiaispesää".
Pitkään olen katsellut tuota kysymystä; että onko vaihtoehtoja romanialaiselle Mynetmotolle?
On. Vaikkapa kaikki kotimaiset moottoripyöräliikkeet. Ehkä juuri nyt viimeistään näinä aikoina kannattaa suosia heitä.
Ariel

Totta, ja näin yritän aina tehdä. Jos kotimainen toimittaja ei vastaa tilaukseen ymmärrän sen niin ettei tilaustani tarvita.
Enkä hae sitä halvinta vaihtoehtoa, haluan vain et kun tilaan,
netissä kerrottu saatavuus pitää paikkaansa.

Toista kertaa en Mynetmotosta tilaa kun meni säätämiseksi.
Jos kerrotaan et tavaraa on ja sit kun olet tilannut ja maksanut
sitä ei sitten ole jos et maksa lisää. Kyse ei ole määrästä,
kyse on enempi periaatteesta.

Yllättävän isoja hinta eroja eri liikkeissä ja osassa on useampaa versiota samasta renkaasta. Hieman kummastuttaa et Mitas Adv + renkaasta on H (210km/h) nopeusluokka! Onko tämä siks kun saksan motarilla pitää renkaiden nopeusluokka olla ainakin auton max nopeuden mukaan?
En tiedä riittääkö jos liimaa esim Motoz renkaiden mukana tulevan
max nopeus tarran pyörään?
jv
vejura

XL250R kirjoitti:
vejura kirjoitti: Ke Huhti 01, 2026 8:55 pm
Siis mitä, Paypal tekee välissä oman lisäveloituksen?
Ilmaisin huonosti. Tarkastin. Mynetmoto veloittaa vajaan kympin lisämaksun jos maksutapana PayPal
Ariel

Mun tapauksessa kyseessä ei ollut extraveloitus PayPal maksamisesta johtuen. Mä luen tän niin et vaikka ne näytti
nettisivuillaan et renkaat on, ne ei täsmentänyt missä ja
nyt joutuivat? roudaamaan ne jostain samaan paikkaan josta
sit lähettävät minulle.
Tää on kusetusta, jos nettikaupassa myydään jotain, ei kyl
menis läpi, ei Suomessa saatikka EU:ssa et ”sorry nää onkin varastossa B ja sun pitää maksaa siirto varastosta B varastoon A.

Ja toi 5 viikkoa, jos ei oo kamaa varastossa, se pitää kertoa,
nythän ne myi ei-oota. Kukin tekee itsenäisesti päätöksen
jatkaako Mynetmoton kanssa. Ei se 10€ ole merkittävä, oon
aika allerginen kusetukselle.

Tässä viestien vaihtoa:

We show the availability from different warehouses, and sometimes they are available in different locations / countries. 🤷🏽‍♀️

Send the 10 € with PayPal to paypal@mynetmoto.com

thanks
KM

Your system is misleading, I would even categorize
it as a scam. You tell a price on something and then
you come back saying; pay more.
Well, there are others that sell motorcycle tyres.

I paid the 10€ with PayPal.

We try to help you out, ... thats why we offered you that option.
You could wait until we get new ones from Mitas in 5 weeks.

Regards
KM
jv
SaPeKa
Pyörä: SE

Viesti Kirjoittaja SaPeKa »

Joo, kyllä tuollakin kokonaishinta pompsastaa listahintoihin verrattuna, kun suomen alv muutetaan ja toimitukseenkin lisätään Suomen ALV. Mitakset kannattaa kyllä katsoa Valmerilta. Tulee parissa päivässä kotiin. Komppaan kyllä Timoa, että ensisijaisesti kannattaa suosia paikallista / Suomalaista. Joskus hinnoissa ollut niin radikaaleja eroja, että tullut tilattua ulkomailta, mutta on se ero nykypäivänä tasoittunut. On kyllä renkaiden hinnat nousseet koronan verukkeella reilusti joka paikassa.
Sami
XL250R

Omat rengastilaukset ulkomailta ovat menneet tähän saakka ok, hinnassa on tullut säästettyä melkoisesti verrattuna suomikauppoihin, mutta ainakin suuren eurooppalaisen kotilorenkaisiin erikoistuneen, Gibraltarille rekisteröidyn nettikonsernin myyntiehdot virhetapauksessa ovat hyvin arveluttavat. Mikäli tuotteessa on vikaa, palautukseen on liitettävä asiantuntijan lausunto, maksettava rahti itse ja heillä on kolme kuukautta aikaa reagoida. Mikäli heidän mielestään renkaassa ei olisi vikaa, heillä on oikeus laskuttaa tarkastustyöstä.
Ei taida juttu mennä eurooppalaisen kuluttajalainsäädännön kanssa ihan yhteen, mutta ala sitten juridiseen kirjeenvaihtoon, jonnekin gibraltarilaiseen nettiosoitteeseen niin että ajokausi ei mene ohi ennen asian jonkinlaista selviämistä.

Tähän saakka ongelmia laadun kanssa ei ole ollut, mutta joskus se n 5% sattuu kohdalle.
Vast'edes olen ko asian kanssa tarkempi, vaikka maksaisi hiukan enemmän.
maja2
Pyörä: BETA RR480, DUCATI MTS 1200S

Viesti Kirjoittaja maja2 »

timo kirjoitti: To Huhti 02, 2026 10:16 am Sohaisempa "ampiaispesää".
Pitkään olen katsellut tuota kysymystä; että onko vaihtoehtoja romanialaiselle Mynetmotolle?
On. Vaikkapa kaikki kotimaiset moottoripyöräliikkeet. Ehkä juuri nyt viimeistään näinä aikoina kannattaa suosia heitä.
Itse olen käyttänyt suomalaista verkkokauppaa.

https://mprenkaat-store.com/yhteystiedot/

Asiointi onnistuu suomeksi ja tavara on ollut sitä mitä olen tilannut, joskus jopa tuoreempaa.
----------------------------------------------------------------------------------
Riittävän syvällä suossa kaikki enskat ovat samanvärisiä.
----------------------------------------------------------------------------------
Vastaa Viestiin