Kurkkasin oman pyöräni koteloon taannoisen 2600km TET-reissun jälkeen, kokonaiskilometrit tuolloin taisi olla jossain 5000km tienoilla. Täysin puhdas.sulakari kirjoitti: ↑Ke Tammi 31, 2024 9:10 pm Oletteko tarkistellee ilmanputsari koteloa.Elokuun lopulla ostin esittelypyörän.Syksyllä ehdin ajeleen n.3000km.Jossain vaiheessa kurkkasin putsaria ja koteloa,ei näyttänyt että olisi mistään vuotanut pölyä.Nyt talvella katoin uudestaan ja pölyrantu kotelon pohjassa olevan pienen reiän ympärillä,kotelon alle ei näe oikein mistään.Lampun kanssa valoa reiästä,niin sehän näkyi.Sen verran vaivasi että purin kotelon pois,reikähän siellä.En tiedä onko siellä alunperin joku tulppa.
Nyt täytyy ainakin laittaa tai liimata koko tulppa umpeen.
Ja kotelosta puuttui takimmainen kiinnitysruuvi.
Tuntuu olevan Italialaista laatua![]()
Eli kannattaa tarkastaa!
2021 Aprilia 660 Tuareg
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: 2021 Aprilia 660 Tuareg
-- Aprilia: Tuareg 660 vm 2022, Pegaso 650 vm 1992 & 1994, Tuareg 350 vm 1987, Pegaso 125 vm 1990; Gilera RC600 vm 1989; Cagiva Tamanaco 125 vm 1990
-
Jartsa N
- Pyörä: ApriliaTuareg660 YamahaXT600 KTM EXC300
Mulla 2023 vuoden pyörä jonka ostin viime syksynä ja ehdin ajaa sillä vähän syksyllä ja viime talvena. Olen ihmetellyt kun etupää tuntuu "tahmealta" ja on pintakova. Tänään olin etupään putket mukana TTM Factoryn iskarihuollossa ja tutkittiin ne, sieltähän löytyi rutistuneita shimmilevyjä, koska puristuspuolen mäntä oli asennettu KYBillä nurin päin! Nyt huolto tehty, ruuvasin putket takaisin pyörään ja kävin koeajamassa, kyllä huolto auttoi ja nyt toimii etupää niin kuin pitäisi! Tuosta samasta etupääongelmasta on ulkomaan foorumeilla ollut viimeaikoina juttua ja kun jenkit ovat siitä valittaneet on Aprilia ohjannut asian KYBille joka myönsi että jossain heidän tekemässä vuoden 2023 Tuaregin etupääsarjassa on mennyt mäntä puristuspuolella väärin päin asentaessa mutta heidän tekemien testien mukaan ei vaikuta iskunvaimennukseen. Nyt kun tuo korjattiin, voin sanoa että kyllä vaikutti! Jos jollain on 23 mallisen kanssa samoja tuntemuksia, kannattaa ottaa auki.
Itsellä 2022 malli ja olen alkanut tuosta pintakovuudesta epäilemään että jotain hämärää olisi omassakin. Mitäs operaatio kustanti TTM:llä?
-
Jartsa N
- Pyörä: ApriliaTuareg660 YamahaXT600 KTM EXC300
Huolto + osat teki noin 180€. Vaihdettiin simmit, öljyt, stefat ja toisen putken liukuholkki, jossa oli jotain outoa? Oisko tahmeus johtunut siitä? Ai niin vielä yksi pieni holkki vaihdettiin paluupuolellekin 5mm pitkästä 4mm pitkäksi kun näki että simmit oli ottaneet reijästään kierteenharjaan kiinni. Puristuspuolen simmit oli ihan rutussa, johtuen väärinpäin olleesta männästä.
Mitä foorumeilta olen noista lukenut viat keskittyneet 23 alkuvuoden malleihin, en ole huomannut kenenkään valittavan 22 mallisissa samaa. Mutta eihän iskarihuolto koskaan huonoa tee, mullakin ihmeteltiin kun toisesta putkesta tuli tyhjennettäessä ihmeen tummaa öljyä ulos, oisko ollut just tuo putki johon vaihdettiin se yksi liukuholkki, ehkä oli vähän ahdistanut.
Mitä itse olen lueskellut niin ainakin advriderin keskusteluissa on löytynyt ihan laidasta laitaan pyöristä, aikaisista 22 - malleista 23 malleihin.
Pitää viimeistään talvella käyttää putket auki.
Pitää viimeistään talvella käyttää putket auki.
- Patched Bandit
- Pyörä: NX500 ja CRF300L
- Viesti:
Iso suositus Kriega OS järjestelmälle. Mulla on ollu parivuotta ko setti käytössä 2x12L + 20L + 5L laukuilla. Samat laukut passaa Tenere 700, CRF300L ja nykyiseen Tuareg 660. Kalliita ovat mutta ajatellen että pyörä jos vaihtuu ei tarvi ku se alusta vaihtaa niin aika näppärä combo ja todella laadukasta kamaa.Faitteri kirjoitti: ↑Ke Maalis 23, 2022 7:08 pm Eilen ensimmäiset 65km uudella pyörällä, kestopäällystettä täysin, sellaista uuteen pyörään tutustumista. Vaikea vielä sanoa mitään muuta kuin että odotan mielenkiinnolla tulevia reissuja ja ajeluita, tosi ketterän ja ripeän oloinen vehje. Seuraavaksi täytyykin opetella jousituksen säätöä ja hakea itseäni miellyttävät asetukset.
Mutta äkkiä illalla tutkaillessani katselin että aika vähänlaisesti on perässä mitään tavaroiden kiinnitykseen soveltuvaa kinkaletta. En ole koskaan ollut järin innostunut kantamaan täyttä laukkusarjaa telineineen, vaan travel light on enemmänkin mun juttuni. Tuo vaatiin hieman suunnittelua että saa edes perusjuttuja mukaan. Mopossa itsessäänhän ei ole minkäänlaista lokosta tai koteloa edes perustyökaluille, penkin allakin on vain akku.
- Patched Bandit
- Viesti:
Olet varmaan sama kaiffari, jonka käynnistä juttelinki jo TTM:n porukan kans. Olen menossa itse Tuaregia käyttämään ko. projektissa myös, koska etupää tuntuu kovemmissa iskuissa turhan pintakovalta. Veikkaan, että sama ongelma on mullaki koska 2023 mallin pyörä. Teen tästä käynnistä täyden videon tubeen ainakin jos saan jotain mielenkiintoista kameralle.Jartsa N kirjoitti: ↑Ti Touko 21, 2024 8:45 pm Mulla 2023 vuoden pyörä jonka ostin viime syksynä ja ehdin ajaa sillä vähän syksyllä ja viime talvena. Olen ihmetellyt kun etupää tuntuu "tahmealta" ja on pintakova. Tänään olin etupään putket mukana TTM Factoryn iskarihuollossa ja tutkittiin ne, sieltähän löytyi rutistuneita shimmilevyjä, koska puristuspuolen mäntä oli asennettu KYBillä nurin päin! Nyt huolto tehty, ruuvasin putket takaisin pyörään ja kävin koeajamassa, kyllä huolto auttoi ja nyt toimii etupää niin kuin pitäisi! Tuosta samasta etupääongelmasta on ulkomaan foorumeilla ollut viimeaikoina juttua ja kun jenkit ovat siitä valittaneet on Aprilia ohjannut asian KYBille joka myönsi että jossain heidän tekemässä vuoden 2023 Tuaregin etupääsarjassa on mennyt mäntä puristuspuolella väärin päin asentaessa mutta heidän tekemien testien mukaan ei vaikuta iskunvaimennukseen. Nyt kun tuo korjattiin, voin sanoa että kyllä vaikutti! Jos jollain on 23 mallisen kanssa samoja tuntemuksia, kannattaa ottaa auki.
Mulla 23 mallissa kanssa murheita keulan kanssa. Lyö käsille aika pahasti.
Kun TTM:llä touhuatte, niin kyseletkö onko siellä ehdotuksia korvaavasta jousesta? Pitäisi löytää vähän jäykempi tilalle. Tuaregin orkkis jouset on mitoiltaan vähän erikoiset.
Kun TTM:llä touhuatte, niin kyseletkö onko siellä ehdotuksia korvaavasta jousesta? Pitäisi löytää vähän jäykempi tilalle. Tuaregin orkkis jouset on mitoiltaan vähän erikoiset.
- Patched Bandit
- Viesti:
Tämä muutaman sentin mittanen tulppa taitaa olla sama mistä tässä puhutaan? Tarkastelin omaa viemärikameralla kun ei jaksanu rueta purkamaan kaikkea edestä pois. Siellä näyttäs ainakin omassa olevan tollanen kumitutti klemmarilla kiinni. Tämä puuttui sulta kokonaan? Mikähän ihme tämän tarkotus on?sulakari kirjoitti: ↑Ke Tammi 31, 2024 9:10 pm Oletteko tarkistellee ilmanputsari koteloa.Elokuun lopulla ostin esittelypyörän.Syksyllä ehdin ajeleen n.3000km.Jossain vaiheessa kurkkasin putsaria ja koteloa,ei näyttänyt että olisi mistään vuotanut pölyä.Nyt talvella katoin uudestaan ja pölyrantu kotelon pohjassa olevan pienen reiän ympärillä,kotelon alle ei näe oikein mistään.Lampun kanssa valoa reiästä,niin sehän näkyi.Sen verran vaivasi että purin kotelon pois,reikähän siellä.En tiedä onko siellä alunperin joku tulppa.
Nyt täytyy ainakin laittaa tai liimata koko tulppa umpeen.
Ja kotelosta puuttui takimmainen kiinnitysruuvi.
Tuntuu olevan Italialaista laatua![]()
Eli kannattaa tarkastaa!
Video:
https://youtu.be/sjtzRqSnes8
- Patched Bandit
- Viesti:
Tekasin videon TTM Factoryllä tästä etuhaarukan ongelmasta mistä jo jotain viestejä täälläkin oli. Pajaosuudessa puhutaan suomea, joten helppo seurailla vaikka englanti ei oliskaan tosi hyvin hyppysissä:

BROKEN Suspension On My NEW Tuareg 660!?

BROKEN Suspension On My NEW Tuareg 660!?
Käytin keulan huollossa, samat viat löytyivät. Pyörä on -22 vuosimallia.
-
Jani M
- Pyörä: 690R -24 250 EXC-F -25 Gilera RC125 -90
Yllättävää, että Aprilia ei ole tehnyt tuosta takaisinkutsua, jos se on tuollainen tyyppivika.
Lähetetty minun SM-G525F laitteesta Tapatalkilla
Lähetetty minun SM-G525F laitteesta Tapatalkilla
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
-
CorporalMike
- Pyörä: Honda XRV650
Tee se itse miehille
https://www.advrider.com/f/threads/tuar ... a.1622983/
Sent from my M2007J22G using Tapatalk
https://www.advrider.com/f/threads/tuar ... a.1622983/
Sent from my M2007J22G using Tapatalk
-
Texbuxer
- Pyörä: Tuareg 660
Afrikkalainen vaihtui 2022 malliin. Nyt on paljon uutta opeteltavaa.
-
Texbuxer
- Pyörä: Tuareg 660
Tankillinen ajettu, odotin paljon tältä pyörältä mutta odotukset on ylittyneet. Mainio on, mutta pari pientä vikaa on. Tankin mittari ei pelaa täysin, tyyppivika. Ohjauslukko tuntuis olevan jumissa. Muuten kaikki on aika hyvin kohdalla, ja tällä hetkellä tuntuu että ei paljoa tartte alkaa edes muuttelemaan. Jotain laukkuja varmaan, ja ehkä tuulisuojan parantamista. Maantievauhdissa kypärämelua on enemmän kuin edellisten pyörien Givi Airflow kanssa.