Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Tässä on tosiaan se että bensan ei kuuluisi valua putsarikoteloon vaikka hana olisikin koko ajan auki (ei se sen enempää "työnnä" kuin mitä painovoima bensalla vauhtia antaa). Toki jos Alipainehana kalvo on halki tms ja bensa tulee sieltä alipaineletkusta eikä bensaletkusta niin silloin ei ole neuloista huolta. Nyt kuitenkin kuvaus täsmää aika lailla 100% vuotavaan neulaventtiiliin.
-
- Viestit: 118
- Liittynyt: Ma Joulu 12, 2016 6:39 pm
- Pyörä: Tiger xc -11
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Mitä Mitaksen kumeissa meinaa noi 69t, 70r jne?
Edit: tarkennan, tiedän että se on load index. Mutta miksi e-09 Mitasta saa vaikka kuinka monella eri kuorman kantavuudella?
Lähetetty minun KB2003 laitteesta Tapatalkilla
Edit: tarkennan, tiedän että se on load index. Mutta miksi e-09 Mitasta saa vaikka kuinka monella eri kuorman kantavuudella?
Lähetetty minun KB2003 laitteesta Tapatalkilla
-
- Viestit: 72
- Liittynyt: Ti Joulu 17, 2013 11:16 pm
- Pyörä: Norden Expedition, EXC500, Freeride 250F
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Jokaisella rengasmallilla on oma kantavuutensa.
Ei kai e-09 rengasta ole tarjolla niin että vain kantavuus olisi erona?
Dakar mallitkin näyttäisi olevan samalla kantavuudella kuin perusmallit vaikka dakarin runko on todella paljon jäykempi.
Ei kai e-09 rengasta ole tarjolla niin että vain kantavuus olisi erona?
Dakar mallitkin näyttäisi olevan samalla kantavuudella kuin perusmallit vaikka dakarin runko on todella paljon jäykempi.
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Ekaa kertaa ktm690 tekemässä huoltoa ja siinä näyttäis olevan ktm:n avarampi ilmanputsarin kansi ja vaahtomuovinen twinair suodatin. Onko tuo suodatin nyt pestävä ja uudelleen käytettävä vai pitääkö se uusia joka kerta?
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Ei liity pelkästään tämän foorumin teemoihin, mutta ihmettelen kuitenki. Miksi pulttipyssy on mutterimopo. Mitä hevon ihmettä se mopo siinä tekee ja mistä ja miksi se on siihen käytetty.
Paskapuhetta, mutta uskon.
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Miksi se on sitten pulttipyssy? Sillä voi avata myös muttereita eikä sillä pysty ampumaan.
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
No onhan se pyssyn näkönen. Siinä on liipasin mistä painetaan ja alkaa tapahtua. Mopolta se ei näytä. Pulttimopo kuulostais just yhtä oudolta.
Paskapuhetta, mutta uskon.
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Ehkä sillä mopolla viitataan tehottomuuteen, en tiedä. Toiset sanoo pulttipyssyksi ja jotkut mutterimopoksi, paineilmaräikkä on kuulemma mutikuukkeli eikä siinä ole mitään lintuun viittaavaa. Hitsaamon puolella sanotaan hitsausprosessia tinaamiseksi ja hitsauspoltinta kolviksi, rautakanki on saarinen, työntömitta on tönäri vaikka sillä ei mitään tönitä, kulmahiomakone on rälläkkä joka on stadin slangissa pelastusarmeija jne.
Kai nämä on jonkun ammattiryhmän luomia ilmaisuja eri työkaluille ja menetelmille jotka on jäänyt käyttökieleen.
Kai nämä on jonkun ammattiryhmän luomia ilmaisuja eri työkaluille ja menetelmille jotka on jäänyt käyttökieleen.
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Mitä ne nuo pojan kossit meinaa, kun endurolla ohi ajaessa ne vääntää kaasua oikialla käjellä. Pitääkö sillon vetää keuloja vai lyyvä rajottimelle?
Pyörät: -16 701enduro. Entiset: -18 exc-f250, -20 300exc tpi, -18 exc450, -14 exc250&300, -13 yz450f, -12 exc300, -03 CR250R, -01 kx125
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Otat se oikean käjen pois tankosta ja väännät kaasua ilmassa kuten ne pojan kossit
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Pestävä ja öljyttävä ilmanputsariöljyllä, sitten takas paikalleen.
Happi
-
- Viestit: 289
- Liittynyt: La Joulu 15, 2012 11:24 pm
- Pyörä: BMW R 1150 GS
- Paikkakunta: pohjois-savo
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Tere
Osaako joku sanoa saako scalariderin ja senan kypäräpuhelimet paritettua?
Lähetetty minun ANE-LX1 laitteesta Tapatalkilla
Osaako joku sanoa saako scalariderin ja senan kypäräpuhelimet paritettua?
Lähetetty minun ANE-LX1 laitteesta Tapatalkilla
Mihin tie päättyy, siitä ilo alkaa
EX: AT 90, AT 92, XT660 Z TENERE, KTM 950, KTM 690, AT 95
EX: AT 90, AT 92, XT660 Z TENERE, KTM 950, KTM 690, AT 95
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Itse olen saanut nuo toimimaan, tosin vaatii aina toisinaan pariliitoksen muodostamista uudelleen.T Koponen kirjoitti:Tere
Osaako joku sanoa saako scalariderin ja senan kypäräpuhelimet paritettua?
Lähetetty minun ANE-LX1 laitteesta Tapatalkilla
-
- Viestit: 222
- Liittynyt: Su Elo 25, 2013 4:54 pm
- Pyörä: 950 Adv -04
- Paikkakunta: "Hyvinkää"
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Jos kyseisessä Senassa on "universal intercom" toiminto niin sen pitäis kyllä pariutua. Sillon se esittää sille toiselle (Scalalle) olevansa perus kännykkä, johon se toinen sitten osaa pariutua.
- Pallokala
- Viestit: 996
- Liittynyt: Ke Elo 16, 2006 9:48 am
- Pyörä: Dominatör
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Minun mielestäni pulttipyssy on pulttipyssy ja mutterimopo on sitten vähän järeämpi kampe. Kuten tuo:
https://www.suomentyokalu.fi/korjaamola ... -7556.html
Whatever you ride, your bike is an adventure bike – because every ride is an adventure.