oppeS kirjoitti:Vielä fuel filteristä.
Eilen vaihdettu ja nyt pelittää aivan erilailla. Samalla luettiin vikakoodit ja tyhjäkäynnistä oli jäänyt merkintä mutta ei ollut enää aktiivisena. Varmaan imupuolella tyhjäkäyntiliitosjohdon kytkennässä oli ollut häikkää. En kylläkään muista, että olisin sitä ”sorkkinut”. Vanha suodatin näytti olevan vastaava kuin uusi hankkimani.
Suosittelen vaihtoa tietyssä vaiheessa vaikkei sitä enää tehdas pidä tarpeellisena eikä sen vaihto kuulu enää huolto-ohjelmaan niinkuin vuonna 2007!
Oliko ihan plug n' play vaihtohommeli? Kävin itsekin tuon suodattimen hakemassa, pitää tässä viikolla vaihdella.
Kyllä oli plug n' play, täysin sama suodatin kuin alkuperäinen. Kyllähän tuli vanhasta suodattimesta mustaa lientä ja partikkeleja, joten tuskin tuosta vaihdosta nyt haittaakaan on
Vaihtelin samalla polttoainepumpun kun sattui varastossa olemaan käyttämätön.
Kyllä oli plug n' play, täysin sama suodatin kuin alkuperäinen. Kyllähän tuli vanhasta suodattimesta mustaa lientä ja partikkeleja, joten tuskin tuosta vaihdosta nyt haittaakaan on
Minulla vaihto-ohjeet bemarin cd manuaalissa.
Vastaisuuden varalle tiedustelen, Minkä merkkinen ja tyyppinen on alkuperäinen bensapumppu ja mistä niitä saa?
Takavilkun varsi katkesi . Mistä olette ostaneet samanlaisia? Vai oletteko kirjanneet ja miten?
Bemarilta ei enää saa, mutta ei ne niitä itse tehneetkään. Käytetään tietyissä Yamahan, Aprilian malleissa myös.
Minulla vaihto-ohjeet bemarin cd manuaalissa.
Vastaisuuden varalle tiedustelen, Minkä merkkinen ja tyyppinen on alkuperäinen bensapumppu ja mistä niitä saa?
Alkuperäistä polttoainepumppua ei taida saada muuta kuin koko kokoonpanona filtterin, paineensäätimen ja kaiken muun kanssa ja maksaa varsin reilusti. Ebaysta löytyy vino pino vaihtoehtoja halvalla, taitaa isoimmat erot olla esisuodattimessa (myyvät samoja pumppuja myös f650gs:iin ja niissä tuo sukka on erimallinen). Hieman tuurissaan voi myös olla, että onko pumpun ulkohalkaisija sama kuin vanhassa, mutta pitäähän sitä vähän jännitystä olla Voisin oikeastaan mittoa tuon orggispumpun ja päivittää mitat tähän vaikkapa huomenna.
Pumppu jonka laitoin tuli aikanaan pyörän matkassa ja on Kiinasta peräisin hyvinkin todennäköisesti.
Alkuperäisiä vilkkuja löytyy ainakin Yamahalta ja Heinolta. Heinolla tilausaika 1- 2 viikkoa. Yamahalla xt660z,til aika n viikko
Ohessa kuvakaappauksia , missä pyörissä käytetään.
Itse aioin pitää pyöräni pääsääntöisesti alkuperäisosilla varustettuna, mutta poikkeus: jarrulevyt, palat, ketjurattaat ja ketjut . En näe mitään syytä, miksi maksaa niistä ” BMW lisää”.
Alkuperäisen öljysuodattimen ostan Motonetistä.
On muuten onnettoman ohuet sähköpiuhat, mitä tulee takavilkkuihin. Miten olette ne liittäneet? Itse ajattelin juottaa ja käyttää päällä kutistesukkaa.
Minkälaisia takasivulaukkuja olette käyttäneet ja oletteko tehneet itse niille telineet, kun ei ole löytynyt valmiita? Vai löytyykö?
Husqvarna 701:een on oivan näköiset takasivulaukkutelineet olemassa, liekö niitä vois soveltavan XChallengeen?
Toinen kysymys:
Led-lisävalot, millaisia olette hankkineet ja mitkä ovat kokemukset?
ceevu kirjoitti:
Asiaan,vaikkei olekkaan omaa lehmää ojassa. Huskiin etuiskareiden puslia etsiessä törmäsin osanumerolistoihin joiden mukaan xc:ssä olisi samat liukuholkit. Josta seuraa ajatus,onko kukaan mitannut vaihtuuko bemarin yläputkeen huskin tms shiverin alaputki vaimenninsisuksineen? Shivereitähän noihin on laitettu,mutta joutuu sorvaamaan sopivaksi. Yläkorkki näyttää samalta,mutta saahan se ulospäin näyttää...Enkä ole mitannu bemarin ulkoputken pituutta,onko sama vai ei.
Muistelisin että kasigessussa on myös samat kuoret keulassa ja että nimimerkki -W- joskus sovitteli Shiverin sisäkalut sinne. Saman muistikuvan mukaan alajalkaan piti sorvata isompi pesä puristuspuolen pakalle, muuten heittämällä kiinni.
Markkuhoolla saattoi olla moinen setti myös Xchallengessa.
Mulla on tuo vastaava modi XCh:ssa täysmittaisena, mitä -W- aikoinaan teki isompaan gessuun. Eli homma meni lyhykäisuudessään näin; hommataan jostain täysmittainen Marsun shiver 45 keula (mulla 450:stä Betasta, Aprilia RXV käy myös), koneistetaan alkuperäisestä keulasta ruodon alakiinnitysreiän kohdalle kompressiopalikan upotus (mitat saa siitä luovuttajakeulasta), vaihdetaan ruodot alkuperäisten tilalle, lukitaan kompressiopalikalla ja loppu menee kuten alkuperäisessäkin keulassa. Kun käyttää alkuperäisiä alaputkia koneistamalla, niin jarruihin ei tarvitse koskea. Jousiksi laitoin muistaakseni alkuperäiset progressiiviset lyhyellä esikiristysholkilla yläpäähän, nuo Betan jouset oli liian löysät. Vielä paremmat olisi jotkut jäykemmät lineaariset, mutta noilla alkuperäisilläkin pärjää. Valokuvia en tähän hätään tuosta projektista löytänyt, pitää etsiä niitä paremmalla ajalla. Kun laittaa vielä taakse jonkun paremman iskarin (mulla joku HyperPro lisäsäiliöllä) niin pyörä on ihan eri tasolla jousituksen suhteen kuin alkuperäisenä, suosittelen tätä modausta.
Syksyllä oli ajatukset vahvasti ajojen lopettamisen puolesta. Nyt kun talvea mennyt tovin ja aikaa miettiä mitä näin korona-aikaan tulevana kesänä tekee, muuttuu ajatukset ajamisen puolesta.
Viimeksi muokannut oppeS, Su Heinä 11, 2021 8:51 pm. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Tommonen ollut muutamat vuodet ja (tarkistetaan km:t) toimii (toinen varalla), vähän ohuempi alkuperäistä vaan ei ole vääntynyt eikä muutakaan vikaa.
Plussana ei ole mennyt tukkoon niinkuin alkup. (paksuus/kuvio) Noilla tiedoilla jostain toisesta kaupasta n. 50e
10.2 lisäys
Alkup. käytössä 37.500km oli jo syvillä urilla (huono jarrutettavuus)
tuo "tarvike" v.-15 vaihdettu ja yli 30tkm ajossa, melkolailla tasaisesti kulunut 4.5mm:stä 3.65mm:in (keskeltä levyä) ja jarrut toimii.
Omassa käytössäni on pyöreä reijillä (ilmankin?) ollut parempi kuin alkup. (pipari)
Viimeksi muokannut uti, Ke Helmi 10, 2021 9:47 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.