Mites tuo Viron tet? 690llä voisi vielä ehtiä Viron kierrokselle joko Pärnun rr sm-kisoihin yhdistettynä tai kuun taitteessa. E-07 takana on aivan loppu 4500 kilsan jälkeen, joten uusi rengas menee alle jokatapauksessa. Wild eessä ok. Suht tuoreet nappulat löytys himasta vai vetäsenkö taaksekin vaan uuden Wildin? Siirtymä Tallinnaan suorinta tietä Etelä-Karjalasta.
Onko pahoja paikkoja, kun varmaan oon taas itekseni liikenteessä?
Viron TET-reitillä ei ole mitään pahoja paikkoja 690:n kanssa kuivaan kesäaikaan. Jos joku paikka näyttää pahalta, niin aika helposti ne voi kiertää parempia teitä.
TET reitti ajettu Kuopion korkeudelta, päättyen Ruotsin rajalle. 3 Pvä meni Tulppiosta ei saanut enää bensaa, piti poiketa Tanhuan kaupalta hakemaan. Keli vaihteli +3-+20 Monipuolinen reitti, kelkka reitistä pieniin asfaltti teihin. Pohjoisen pätkät oli vanhoja tuttuja, mutta rajan pinnassa oli ihan uusia reittejäkin. Pari yötä teltassa yksi yö Tulppiossa mökissä. Mukavia pätkiä !!! Suosittelen Pitää harkita jos ensi kesänä suuntais tuonne Viro-Latvia-Liettua suuntaan
Liitteet
Mihin tie päättyy, siitä ilo alkaa
EX: AT 90, AT 92, XT660 Z TENERE, KTM 950, KTM 690, AT 95
Tuolla mun kotarilla pääsee tankillisella n 400km kulutus pyörii siinä 5,5-6,5 L / 100 km sillä selvisi hienosti. Välillä tankkasin liiankin tiuhaan, mutta kun on yksin reissussa pitää pelata varman päälle. Pikkuisen pitää välillä poiketa reitiltä.. Taisin tankata jos muistan oikein..Leppävirta, Nurmes, Suomussalmi, Hossa, Käylä, Salla, Tanhua, Hetta Nämä siis ulkomuistista en ole ihan varma Pisin pätkä taisi olla n 340-360 Km.. Tankkiin meni silloin n 18 L Tulppiosta olisin tankannut jos olisi saanut ainetta, oli kuullemma varattu jollekin motoristi porukalle joka oli tulossa. Ei suostunut myymään yhtään..
Mihin tie päättyy, siitä ilo alkaa
EX: AT 90, AT 92, XT660 Z TENERE, KTM 950, KTM 690, AT 95
Naruskan helmestä sai bensaa vielä viime syksynä ja palvelu oli oikein hyvää. Paikka ollut tiettävästi remontissa ja nettisivujen mukaan pitänyt aueta taas kesällä 2019.
Eipä vaan ollut auki kun kaasuteltiin heinäkuun lopussa ohitse... mutta siis lyhentää tuota tankkausväliä jos aukee joskus.
Tulipahan ajeltua kutakuinkin Hämeenlinnasta Rautalammelle tätä. Osittain tosi hyvää pätkää, mutta myös mun makuun liikaa asfalttia. Esimerkiksi Jämsässä pitkät pätkät asfalttia, vaikka luulis nyt tuolta suunnalta sorapätkääkin löytyvän. Toisaalta pisteet siitä, ettei tarvinnut kenenkään mökin pihassa tai pyykkinarujen alla seikkailla...
Sinänsä oli hauska ajella valmista reittiä, matka taittui, maisemat olivat mukavia enkä minä siitä asfaltista nyt niin pahastu, mutta olin odottanut Baltian TETiä ajaneena että olisi vähän endurohenkisempääkin pätkää välillä. Nyt olisi vaikka vajaavetoisella henkilöautolla pärjännyt, keskinopeudet pyörivät jossain 70 km/h nurkilla rauhallisesti ajellen. Ehkä pohjoisempana mentäisiin sitten jo vähän pienempääkin uraa.
"Trying is the first step toward failure!"
-Homer Simpson
Exät: Honda XRV 650 Africa Twin RD03 -89 -> KTM 625 SXC -04
Jep juu unohtui minultakin varautua tähän pidempään väliin. Viime vuoden elokuussa ajelin niekasta lokkaa kohti ja ilman mitään ajantasaista paikallistietämystä ja eipä siinä oikein datakaan kulkenut. Piti tehdä ratkaisuja tankkauksen kanssa, joten käänsin keulan ukkospilveä ja sodankylää kohti. Siellä oli tripissä 338,5km. Hirveä härdelli päällä paikallisessa leirintäkeskukseksessa, joten päätin jättää suosiolla väliin ja kun aiemmin katselin että menisin vuotsoon mökkiin, niin nehän oli päivän aikana myyty täyteen, joten booking sovelluksella varaus tankavaaraan ja 100km pikitietä pohjoiseen. Sade loppui kun olin perillä.
Tullu ajeltua parissa päivässä Jämsästä Sotkamon nurkille. Hauskaa ollu kyllä ja en kyllä ilman valmista reittiä olis noin hienoille teille eksynyt. Pyöränä kun ei oo ihan oikea kurapyörä niin kerran jouduin kääntyy takas jossain Kuopion kulmilla. Pakoputki raapas jo kiveen ja näytti pahemmalta edessä. Tosiaan Aprilia Dorsodurolla liikenteessä ja alla Pirelli Scorpion Rally STR:ät ja ei tosiaan tarttis ku kunnon pohjapanssarin niin olis tostaki selvitty todennäkösesti. Pääosinhan toi tosiaan tuntuu olevan sora ja metsäautoteitä +paikoitellen asfalttia. Nyt täytyy kääntyy takas että kerkee töihin, mutta toivottavasti loppukesästä ehtisi jatkamaan tästä pohjoiseen. Olisko vinkkiä muuttuuko pohjoiseen päin Sotkamosta haastavammmaksi tai löytyykö pahimmille paikoille kiertoteitä? Range pyörässä vaan pikkasen reilu 200km nii varabensaa ilmeisesti tarttee ainaki. Nytkin ollu 1,5l pullo varalla mutta ei oo vielä tarvinnut. Aiemmin ajanut tosiaan ton Hauholta Jämsään joka oli vielä isompaa tietä.
Onko muuten jostain navigointiapeistä hyviä kokemuksia? Mulla Osmand nyt käytössä ja tosi usein sekoili kesken reittiä. Oman haasteensa teki vielä se että en saanu puhelinta ku tankkilaukkuun josta vähä hankala nähdä kunnolla. Pääsi uus isompi puhelin yllättään kun ei enää mahtunut vanhaan puhelintelineeseen niin ei yhtäkkiä ehtinyt parempaa ratkaisua järjestää.
Ihmettelin tuossa aiemmin että mitähän tuo tet sovellus ilmoittelee reitin päivityksestä. Nyt tutkailin ja huomasin että on tullut laajennus reittiin eli reitti turkuun