Kokemuksia F800GS:stä

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

TopiN
Pyörä: RM-Z 250,BMW F 800 GS,XT660Z,GSX-R 600

Re: Kokemuksia F800GS:stä

Viesti Kirjoittaja TopiN »

Onko kenelläkään tietoa kuinka tässä 8gessussa on tehty tuo tehon alennus 35KW.
Onko helppo purkaa pois.Googlettamalla löytyi tietoa että olisi vain kaasuläpän liikerataa rajoitettu.
Vai meneekö ruiskun säädöt uusiksi.
ArDee
Pyörä: CRF Rally

Viesti Kirjoittaja ArDee »

Morot

Mitäköhän on eroa vm. 2008 muihin, kun IXIL-äänenvaimennin soppii vain 2009 - 2014 ?

https://www.silverstonemotor.com/bmw-f8 ... bfIQ7KrTmE
Harri Hemmilä
Pyörä: R1200GS

Viesti Kirjoittaja Harri Hemmilä »

ArDee kirjoitti:Morot

Mitäköhän on eroa vm. 2008 muihin, kun IXIL-äänenvaimennin soppii vain 2009 - 2014 ?

https://www.silverstonemotor.com/bmw-f8 ... bfIQ7KrTmE
Monesti noissa varustemyynneissä ilmoitetaan eka vuosimalliksi 2009.
Malli on sama 2008-2012.
En tiedä onko vm 2013 eteenpäin muuta eroa kuin katteet...
Voit ostaa huoletta sen vaimentimen :)
BMW f 650 Gs Dakar -01 ---> BMW f 800 Gs -08 ---> BMW R 1200 GS Lc 2013 ---> BMW R1100RT 1997---> BMW R1200GS 2005
Totti
Pyörä: Tenere 700
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Totti »

Onko jossain netin syövereissä mitään taulukkoa tms mitkä osat sopii ristiin F800GS ja F700GS? Monta kivaa hilpettä olisi mutta ilmoitettu sopivaksi vain 8GS, mutta silmämääräisesti näyttäisi sopivan myös 7GS:ään.
”On se kumma kun tehdään kunniaa sille joka löi jalkansa poikki.
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori

Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv

https://www.kuraukot.fi/
Peltsi
Pyörä: Tunturi

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Jos alkuperäisiä osia vertailee niin ainaki täälä:

http://www.maxbmwmotorcycles.com/fiche/fiche.aspx

voi tehä ristiinvertausta. Ja kai suunnilleen kaikki aftermarket osatki samoihi kiinnikepisteisiin käy niin varmaan niitäki voi pienellä tutkimisella.
Paskapuhetta, mutta uskon.
ArDee
Pyörä: CRF Rally

Viesti Kirjoittaja ArDee »

Pitäs saada uusi ketjulaahain, siis takahaarukan yli oleva kumi.
Mistäköhän löytyis? jotain löysin sakasata... onko hyviä paikkoja mistä tilata yleensä osia pikku gessuun?
Heinollekin ajttelin soittella, mut varmaan kalliinpi ja tilaavat sinnekin sen.
Harri Hemmilä

ArDee kirjoitti:Pitäs saada uusi ketjulaahain, siis takahaarukan yli oleva kumi.
Mistäköhän löytyis? jotain löysin sakasata... onko hyviä paikkoja mistä tilata yleensä osia pikku gessuun?
Heinollekin ajttelin soittella, mut varmaan kalliinpi ja tilaavat sinnekin sen.
Tuossa yks Englantilainen:
https://www.motorworks.co.uk/vlive/Shop ... ?T=1&NU=15
BMW f 650 Gs Dakar -01 ---> BMW f 800 Gs -08 ---> BMW R 1200 GS Lc 2013 ---> BMW R1100RT 1997---> BMW R1200GS 2005
Asko
Pyörä: F800GS

Viesti Kirjoittaja Asko »

Moe kaikille Savosta ja Siilinjärveltä!

Liityn joukkoonne, kun viime viikonloppuna kävin Rovaniemeltä hakemassa 2008-mallin gessun.

Perse kesti hyvin 500 km matka-ajon, joten satula oli ihan hyvä. Pieni kun olen (169), niin matala satula menee kuitenkin hankintaan. Näyttää olevan eri valmistajia. Mistä teillä kokemuksia / mitä suosittelette?

Toinen talven mittaan laitettava varuste on kaatumaraudat. Niissäkin runsaudenpulaa (selasin nettiä ja tätä foorumia).

Asko
p.s. Transalppi menee myyntiin jahka saan sen pestyä ja kuvat otettua.
Ilipo
Pyörä: KTM 990 Adventure

Viesti Kirjoittaja Ilipo »

Asko kirjoitti:
Perse kesti hyvin 500 km matka-ajon, joten satula oli ihan hyvä. Pieni kun olen (169), niin matala satula menee kuitenkin hankintaan. Näyttää olevan eri valmistajia. Mistä teillä kokemuksia / mitä suosittelette?

Toinen talven mittaan laitettava varuste on kaatumaraudat. Niissäkin runsaudenpulaa (selasin nettiä ja tätä foorumia).
Moro,

Mulla on Touratechin normaalikorkuinen satula ja olen ollut tyytyväinen. Kaatumaraudat on SW-Motechin mutta jos nyt ostaisin, niin varmaan Adventure Specsit laittaisin.
Kode
Pyörä: F800GS /-11

Viesti Kirjoittaja Kode »

Ilipo kirjoitti:
Asko kirjoitti:

Moro,

Mulla on Touratechin normaalikorkuinen satula ja olen ollut tyytyväinen. Kaatumaraudat on SW-Motechin mutta jos nyt ostaisin, niin varmaan Adventure Specsit laittaisin.
Hei, minulla kanssa Touratechin eli siis Kahedon valmiste normikorkuisena. Paljon parempi kuin originaali. Mulla myös tuo matala jakkara mutta siinä kyllä istuu aika syvässä kuopassa.. Plussaa tietty että jo toinen jalka osuu maahan nimimerkki.172cm. :mrgreen:
Ääni Adventure Specsin raudoille, tosin Touratechin on ainoat mitkä kiinni rungossa pelkästään.. Itsellä Heavyduties.ro;n tekeleet.. Nämä vähän ohkaisen näköistä kamaa..
Minkä huollan, sen myös korjaan.
Ilipo
Pyörä: KTM 990 Adventure

Viesti Kirjoittaja Ilipo »

Kode kirjoitti:
Hei, minulla kanssa Touratechin eli siis Kahedon valmiste normikorkuisena.
Muistaakseni alkuperäinenkin on Kahedo... muistan vaan kiroilleeni Bemarin markkinamiesten kykyä tehdä rahaa aftermarket osilla. Mulle toi alkuperäinen aiheutti sellaisen puutumistilan hanuriin ettei mitään rajaa... Penkinvaihdolla siitä selvisi
Harri Hemmilä

Mulla ei selkä kestäny matalempaa alkuperäistä satulaa.
Onhan noihin saatavilla myös madaltavaa jousitustakin.
whitejack
Pyörä: F800GS

Viesti Kirjoittaja whitejack »

Täällä taas bmw matala penkki toimii aika ok 173 pituisella. Tulee kyllä jonkun verran fillaroitua, eli perse ei ehkä kipeydy ihan niin helposti.
Bmw geelisatula aiheuttaa tosiaan sen, ettei koivet yllä niin tukevasti helposti maahan, johtuen osittain myös leveämmästä istuma-asennosta. Reissussa matkavarusteilla tilanne toinen, kun pyörä painuu hiukan alaspäin.
Toisaalta geelisatulalla itsellä saattoi pitkällä matkalla esiintyä lievää puutumista.
Eli taitaa olla pitkälti yksilöllisiä juttuja, jotka testaamalla selviää, mikäli eri penkkejä saa seudultasi joltain lainaan.
gixxerman
Pyörä: 4xtohtori

Viesti Kirjoittaja gixxerman »

Minulla vaatii molemmat,madallussarjan ja matalan satulan,että voi luontevasti ajaa(167cm).
Mä tulen kaukaa,kauas menenkin,jää taakse asfaltin pätkä,ja silloin tiedän sen,mä riippuvainen ole en,kun tiellä luukutan prätkää.(Hannele Suominen)
Totti
Pyörä: Tenere 700
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Totti »

Muistaako joku öljypropun ja suodattimen momentit?
”On se kumma kun tehdään kunniaa sille joka löi jalkansa poikki.
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori

Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv

https://www.kuraukot.fi/
Vastaa Viestiin