Neuvoja vailla!!
Nopeusmittarin lukema alkoi näyttämään ihan omiaan, eli sen näytön mukaan sakkoja ropsahtelis tämän tästä. 80 km vauhdissa näyttö alkaa kiivetä tuonne satasen tuntumaan vaikka vauhti itsessään on ihan tasaista. Sitten taas tulee alaspäin ehkä oikeille luvuille.
Mistä päin tuota vikaa voisi alkaa haakuroimaan. Täällä varmaan on kokemuksen omaavia Dakarin omistajia jotka osaisi antaa vinkkejä MutaMannille.
Kiitos ja syvä kumarrus!
BMW 650 Dakar 2001
Valvoja: Moderaattorit
BMW 650 Dakar 2001
Jawa Army 1971, BMW F650 GS DAKAR 2002
Re: BMW 650 Dakar 2001
Minulla nopeusmittari heitteli kiihdytettäessä oudosti kun oli vähän bensaa. Irrotin polttoaineen merkkivaloanturin johdon tankin päältä ja ongelma poistui sillä.
=> Kannattaa tutkailla ongelman ratkaisua hyvin avoimin mielin.
Jostain muista lukeneeni että nopeusmittarin anturi naarmuuntuu ja toimii huonosti. Tasoittuu tipalla pikaliimaa. Ei auttanut silloin tuohon minun ongelmaan.
=> Kannattaa tutkailla ongelman ratkaisua hyvin avoimin mielin.
Jostain muista lukeneeni että nopeusmittarin anturi naarmuuntuu ja toimii huonosti. Tasoittuu tipalla pikaliimaa. Ei auttanut silloin tuohon minun ongelmaan.
Re: BMW 650 Dakar 2001
No niin, tuo homma juonitteli juuri hiukan ennen kuin polttoaineen merkkivalo syttyi. Mielessäni välähti ajatus että olisiko siitä voinut johtua tuo oikuttelu. Nyt voin siitä olla lähes varma. Tankkasin saman tien tankin täyteen kun satuin juuri tulemaan tankkauspisteen kohdalle. Sen jälkeen kun olen ajanut niin moista ongelmaa ei ole ollut.
Täytyy seurata tilannetta jatkossa.
MutaMan
Täytyy seurata tilannetta jatkossa.
MutaMan
Jawa Army 1971, BMW F650 GS DAKAR 2002