Kokemuksia F800GS:stä

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

villho
Pyörä: Sähköfillari

Re: Kokemuksia F800GS:stä

Viesti Kirjoittaja villho »

Zwäng kirjoitti:Uusi käyttäjä ilmoittautuu!
Maanantaina hakemaan 2015 vuoden gessua. Valinnan ratkaisi lopulta hyvä hyvitys vanhasta ja toukokuun voimassa oleva 1500€:n kaupanpäällisetu eli sillä hintaa saa ruksia lisävarusteita tehtaan piikkiin. Ajattelin seuraavia: mustat sivulaukut (telineet valmiina), takalaukun & telineen, tankkilaukun ja isot käsisuojat. Muutaman kympin joudun tuosta setistä maksamaa itse. Sitten adventure specsistä lähtee tilaukseen pohjapanssari ja kaatumaraudat.

Toivottavasti ei mennyt valinta metsään (ilman koeajoa valinnan tein). Tähän asti custom & nakupohjalla ajeltu mutta santateille on kova hinku varsinkin kun täällä maalla asustelee.
Kiinnostaisiko BMW:n omat käsisuojat ja F800GSA:n vakio pohjapanssari (siis se alumiininen)? Irroitin nuo omastani, kun eivät käyneet yhteen muiden kilkkeiden kanssa. SW-motechin Quick-lock EVO tankkilaukkukin (daypack) olisi F800GS:n kiinnikkeellä ylimääräisenä. Niin ja olisihan minulla myös GSA:n vakiot moottorinsuojaraudat, mutta kunnon kaatumaraudat suojaavat kyllä paremmin. Toki jos luulet, että moottorinsuojaraudat riittävät, niin nekin joutavat.

Kovat osat käytettyjä ja käytönjälkeä (pl. moottorinsuojaraudat), mutta en minä niistä paljoa eurojakaan tarvitse. Kaikki tavarat Siuntiossa. Laita YV, jos kiinnostaa.
"Homman nimi on se, että ajellaan päivä ympäri, etsitään hyvä lätäkkö, kaadetaan pyörät siihen, paskotaan kamppeet, otetaan valokuva ja sit voidaan paiskata yläfemmat." -S.K.
pkilpo
Pyörä: CRF1100L ES DCT -25,Husky FE450 -16

Viesti Kirjoittaja pkilpo »

Rekluse asennettu gessuun. Asennus oli helppo mutta tiiviste meni kopasta tietty rikki ja täältä luin että kannattaa tehdä oma. Ostin biltemasta tiivistepaperia. Eka malli meni pieleen vuoti. Tein liian pienet reiät pulttien kohtaan ja liian ohut reuna. Eli kannattaa jättää reunat muutama milli yli ulkopuolelta ja porata tiivisteeseen reiät 0,5 mm isommalla poralla kuin pultti. Laitoin tiivisteen levyä vasten ja kytkinkopan sen päälle ja porasin reiät. Sitten käänsin kytkinkopan toisin päin , laitoin ensin uuden tiivisteen ja sen päälle originaalin ja pultit reikiinsä kuten kuvassa alla. Leikkasin sisäpuolen askarteluveitsellä ja kohdistustappien kohdat puuporalla 8mm.
Kuva
Hyvin toimii :)
Kuva
Kuva

Sent from my iPad using Tapatalk
Kuraköröttelijä
villho

Tsekkasithan ennen reklusen asennusta niiden ramppien kunnon? Mulla meni eka rekluse takuuseen, kun rampit olivat jääneet koneistuksen jäljiltä teräviksi ja söivät ne teflonpalat loppuun. Ehti syödä metalliakin. Homma meni takuuseen, koska mulla oli ensimmäisen revision kytsin ja sain uudet osat. Uusissa oli kuitenkin yhä sama juttu, mutta käytin yli tunnin niiden ramppien hiomiseen, että sain ne sileäksi ennen asentamista.

Mun viesti advriderilla: http://advrider.com/index.php?threads/r ... t-29290024
"Homman nimi on se, että ajellaan päivä ympäri, etsitään hyvä lätäkkö, kaadetaan pyörät siihen, paskotaan kamppeet, otetaan valokuva ja sit voidaan paiskata yläfemmat." -S.K.
villho

Ja itse piirsin nuo tiivisteet ensiksi pöytää vasten vanhan tiivisteen ja mustekynän avulla. Leikkasin terävällä mattoveitsellä ja reiät tein parin eri koon reikäpaskalla naputellen.
pkilpo

Empä tarkistanut luin kyllä jutun mutta uskoin että uusin malli on jo paremmin koneistettu . Testasin sen toimintaa käsin enne asennusta ja palat tuntui liikkuvan ihan sulavasti

On sillä vuosi + 3kk takuu kun rekisteröin sen.
Hyvä tietää jos alkaa oirehtia samalla tavalla. Varmaan 10k mullakin tulee vuodessa ajettua.

Kuraköröttelijä
whitejack
Pyörä: F800GS

Viesti Kirjoittaja whitejack »

Mahtoiko rekluse löytyä kotimaan kaupasta...ja oliko hinta normaalia edullisempi?
Ranskan jälleenmyyjän kautta olisi ollut alkuvuonna n. 590€, mutta noi tarjoukset huomaa aina jälkikäteen :cry:
villho

Kannattaa kysyä Team Örtheniltä tarjous.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Zwäng
Pyörä: f 800gs

Viesti Kirjoittaja Zwäng »

Do diin pyörä tallissa! Ensihuomioita:
- Moottorijarrutus aika voimakas
- pleksi täytyy hommata korkeampi (n.10-15cm kun kyyristyy on ok. oma pituus 180cm)
- jalkojen asento parani kumien poistolla
- vaihteet toimii kuin ajatus ja onhan tuossa nyt kaikki "uutta ja parempaa" kun aiemmin customeilla ajellu.
- kulutus pieni ainakin tietokoneen mukaan
- penkki ei tuntunut pahalta

Täs ny ekalta 120 kilometriltä ajatuksia. Palaillaan astialle.
pkilpo

AX-XIED asennettu. Tämä on siis sellainen seoksen rikastin jonka vaikutus pitäisi olla pysyvä toisin kuin
booster plugin tms. Perustuu siihen että muuntaa kapeakaistalambdan arvot siten että ECU näkee ne laihempana kuin onkaan ja ECU alkaa sitten syöttämään enemmän löpöä.
Asennus oli helppo ei tarvinnut ruuvata mitään katteita irti tai tankkia kuten ohjeissa oli, pientä akrobatiaa oli irroittaa lambdan liitin takajousen vierestä keskeltä pyörää.
Pitkä kapea talttapää meisseli jolla raotin liittimen lukitusliparetta ja toisellä kädellä samalla nostin liitintä irti.
Asennuspaikka penkin alle (kiinnitin lopuksi nipusiteillä yksikön tuohon johtosarjaan.
Hyvin toimii, pehmeämät äänet (Mulla on Leo Vince) ja putkessa paukkuminen väheni 90% joten vois olettaa että tekee mitä lupaa. Nighrider siis myy näitä jenkkilässä.
Olisi tullut ilman tullia kun luki "commercial sample", mutta tulli on nykyää ovela laittaa tuon tulli-ilmoituksen paketin seurantaa "varmuuden vuoksi" jotta ihmiset maksaisi ja minähän maksoin :D
kotona sitten paketista näin että ei olisi tarvinnut. No tulipahan maksettua veroja suomeen taas :roll:

Tätä voi suositella työn laatu on hyvä päällisin puolin tarkasteltuna, aika näyttää sitten lopullisesti.
IMG_5739.JPG
Kuraköröttelijä
Zwäng

Lukasin tuon moto1 3/11 lehden pleksijutun läpi. Tieto lisää tuskaa..
Touratechiin päädyin mutta yllättäen sitä ei ollut suomen putiikista saatavissa ja saksan kaupas oli maininta 3 kuukautta :shock: :shock: :shock:
Wunderlichin vario korkeussäädettävään taidan sitten kallistua. No saksanmaalta löytyi tälläinen http://www.wunderlich.de/shop/en/touren ... 50-gs.html kuvasta päätellen tuosta saa säädettyä vain kallistusta kun ameriikan maalta löytyi tälläinen http://www.wunderlichamerica.com/motorc ... 10157.html.
Onko kokemuksia?
villho

pkilpo kirjoitti:AX-XIED asennettu.
Mulla on ollut tuo pyörässä kohta 2,5 vuotta (sen verran kun pyöräkin on minulla ollut) ja hyvinhän se toimii.

Minkä asetuksen laitoit? Itse olen ajellut 8:lla, eli 6 % vakiota rikkaampi (13,8 AFR)
pkilpo

Annoin olla se nyt 7:lla aluksi säätelen sitten tarpeen mukaan
Kuraköröttelijä
pkilpo

Zwäng kirjoitti: http://www.wunderlichamerica.com/motorc ... 10157.html.
Onko kokemuksia?
Tämä on mulla. Ihan ok touring käytössä mutta lukitukset ei pidä maastossa tai epätasaisella alustalla . Joten olen säätänyt sen yhteen asentoon että lukitusta ei tarvi. Sen saa silloinkin puolikorkeaksi. Tuossa on mulla vielä päällä touratechin tuulenohjauslippa. Edellinen omistaja oli hitsauttanut siihen lisätukipinnat, joiden tarpeellisuudesta en tiedä. Pyörää on kaadettu kymmenkunta kertaa maastossa mutta on tuo sen kestänyt.

Kuraköröttelijä
Zwäng

Joo o no ei sekään sitten täydellinen ole. Touratechiltä tuli sähköposti että voi olla toimitusajat 3kk niitten pleksille. Uskomatonta toimintaa 2016 vuonna. No ajellaan tulpat pääs ja toivotaan ei tuulista kesää :)

Edit:
Tilasin mra vario touring pleksin kun sattu stormilla yksi kappale olemaan. Ensi viikolla sitten kokemuksia.
jhe
Pyörä: 701 E -18

Viesti Kirjoittaja jhe »

Zwäng kirjoitti:Joo o no ei sekään sitten täydellinen ole. Touratechiltä tuli sähköposti että voi olla toimitusajat 3kk niitten pleksille. Uskomatonta toimintaa 2016 vuonna. No ajellaan tulpat pääs ja toivotaan ei tuulista kesää :)

Edit:
Tilasin mra vario touring pleksin kun sattu stormilla yksi kappale olemaan. Ensi viikolla sitten kokemuksia.
Onko sulla GS vai GS Adventure? Jälkimmäiseen löytyy varsin halvalla hyvä vaihtoehto eli Givi Af5110.
Ostin sellaisen entiseen adveeni motorstorm.it-osoitteesta. Näyttää nytkin olevan hinta vain 120 euroa. Kyllä se oli paras pleksi aika monesta kokeilemastani.
Vastaa Viestiin