Virhe asennettaessa päivitystä

GPS, kartat, navigaattorit, eksymiset ynnä muut navigointiin liittyvät jutut.

Valvoja: Moderaattorit

Mopo_Mikki
Viestit: 72
Liittynyt: Su Helmi 17, 2008 2:21 pm
Paikkakunta: Tyrwää

Re: Virhe asennettaessa päivitystä

Viesti Kirjoittaja Mopo_Mikki »

HÖH!
Jos näin on, niin on se kyllä kovin kummallista, että uutta laitetta ei voi päivittää kun muisti ei riitä!? ja silti sitä markkinoidaan elinikäisillä paivityksillä!

Miten ne sitten voi päivittää... Taidan huomenna soitella Garmin Suomelle :(
Avatar
DOMI
Viestit: 964
Liittynyt: La Touko 17, 2008 11:08 am
Pyörä: XT660Z Tennari -09, NX650-95 ja CBX1000
Paikkakunta: Anjala

Re: Virhe asennettaessa päivitystä

Viesti Kirjoittaja DOMI »

Mopo_Mikki kirjoitti:HÖH!
Jos näin on, niin on se kyllä kovin kummallista, että uutta laitetta ei voi päivittää kun muisti ei riitä!? ja silti sitä markkinoidaan elinikäisillä paivityksillä!

Miten ne sitten voi päivittää... Taidan huomenna soitella Garmin Suomelle :(
Kyllä siellä pitäisi olla tilaa, mutta jos vaikka epäonnistunut päivitys on täyttänyt muistia. Aika pieni juttu kuitenkin katsoa koneella se vapaan muistin tila tai laittaa sinne korttipaikkaan kortti. Tietotekniikka voi joskus olla ihmeellistä :shock: Toki se support on myös sitä varten, eiköhän tuohon syy löydy, nuo helpoimmat perusjutut vaan ensin joista syy yleensä löytyy.
Mopo_Mikki
Viestit: 72
Liittynyt: Su Helmi 17, 2008 2:21 pm
Paikkakunta: Tyrwää

Re: Virhe asennettaessa päivitystä

Viesti Kirjoittaja Mopo_Mikki »

Muuten Zumo tuntuu kyllä oivalta peliltä, BaceCampilla tein koe reitin ja se toimi kivemmin kun laitteella itsellään tehty reitti, se kun vaati "poimimaan" jokaisen lipun reitiltä, BaceCampillä tehty salli oikomisen, jonka jälkeen reittiä saattoi jatkaa palaamatta takaisin sille "ohitetulle" tai "kierretylle" lipulle.

Kun en osaa tätä ammatti sanastoa, niin taisi tulla täysin käsittämätöntä textiä :)
Mopo_Mikki
Viestit: 72
Liittynyt: Su Helmi 17, 2008 2:21 pm
Paikkakunta: Tyrwää

Re: Virhe asennettaessa päivitystä

Viesti Kirjoittaja Mopo_Mikki »

Eipä tuolla paloa tilaa näytä olevan!
Liitteet
Nimetön-4.jpg
Avatar
DOMI
Viestit: 964
Liittynyt: La Touko 17, 2008 11:08 am
Pyörä: XT660Z Tennari -09, NX650-95 ja CBX1000
Paikkakunta: Anjala

Re: Virhe asennettaessa päivitystä

Viesti Kirjoittaja DOMI »

Mopo_Mikki kirjoitti:Eipä tuolla paloa tilaa näytä olevan!
Tuo on se syy virheeseen ja yleisin syy latauksen tökkäämiseen. Euroopan kartta on isompi, kuin vapaa tila muistissa ilman muistikorttia. Normaalisti riittäisi, mutta näyttäisi et se epäonnistunut päivitys täyttää siellä sitä muistia. Helpoin konsti on laittaa muistikortti korttipaikkaan ja päivittää laite onnistuneesti. Ylimääräiset kartat pitäisi sitten automaattisesti onnistuneen päivityksen jälkeen sieltä poistua. En suosittele tiedostojen poistoa sieltä tässä vaiheessa tietokoneella ellet ole aivan varma mitä teet. Pahimmassa tapauksessa alkuperäinen kartta häviää laitteesta kokonaan ja jokin "tiedostopolku" joka saattaa tuottaa sitten isompia ongelmia. Kortti vaan pesään ja uusi päivitys yritys. Alku nyt vähän ahdistaa, mutta kyllä tuo normaalisti toimii ja onnistuu ihan heittämällä. Aikaa toki noin iso tiedosto vaatii hieman :wink:
Mopo_Mikki
Viestit: 72
Liittynyt: Su Helmi 17, 2008 2:21 pm
Paikkakunta: Tyrwää

Re: Virhe asennettaessa päivitystä

Viesti Kirjoittaja Mopo_Mikki »

No niin, nyt pitää jatkaa kiitoksilla Garminille :)

(Pitää välillä kurkata eteneekö karttojen lataus, ettei tuu suatta kiiteltyä)

En ole ennen saanut noin nopeata ja toimivaa neuvontaa mistään (tuki)palvelunumerosta: Ensimmmäisellä puhelulla Garminin tukipalveluun sisään, ei pompoteltu henkilöltä toiselle, vaan sama henkilö kuka vastasi puheluun hoiti koko asian (kävi kyselemässä kyllä välillä muilta): Kertoi miten toimia ja laittoi sähköpostiin vielä ohjeen ja linkin.

Eli ohjelmistopäivityksen suositteli lataamaan uudestaan Garmin WebUpDater -ohjelmalla (Ei siis ExPressillä?) ja vasta sen jälkeen lataamaan Garmin ExPressillä karttapäivitykset.

Pitääpä taas välillä kurkata että lataus etenee :)

Niin, ja lisä muistikorttia ei tarvitse.

Joku joskus muistaakseni valitti ExPressin latauksen hitautta: Mulla on varmaan hitain mahdollinen SaunaLahden 3G mokkula ja kaikkien karttojen lataukseen näyttäisi menevän noin 10 minuuttia. Ei paha :)

Toivottavasti nyt alkaa toimimaan!

...Vielä ainakin lataa, nyt alkaa jännittämään: Kolme minuuttia jäljellä :)

Noin kymmenen minuuttia ja nyt on kartat 2017.10 ALL ja laitekin vielä toimii :)
Avatar
DOMI
Viestit: 964
Liittynyt: La Touko 17, 2008 11:08 am
Pyörä: XT660Z Tennari -09, NX650-95 ja CBX1000
Paikkakunta: Anjala

Re: Virhe asennettaessa päivitystä

Viesti Kirjoittaja DOMI »

Kertoiko ne mikä tiedosto siellä ei asentunut vanhalla softalla? Jokin osa ilmeisesti jäi latautumatta, koska ei koko Euroopan kartta n.3GB voi hitaalla yhteydellä latautua 10.ssä minuutissa. Mielenkiinnosta vaan, paljonko nyt onnistuneen karttalatauksen jälkeen Zumossa on vapaata muistia?
Mopo_Mikki
Viestit: 72
Liittynyt: Su Helmi 17, 2008 2:21 pm
Paikkakunta: Tyrwää

Re: Virhe asennettaessa päivitystä

Viesti Kirjoittaja Mopo_Mikki »

Eivät sanoneet, tuskin uudestä käyttiksestä (tämänhän olin saanut ladattua) paljon oli jäänyt pois, kun laite kumminkin toimi?

En tiedä kuinka paljon Zumo sisuksiinsa imi, mutta luulisin että koko läjän, koska aiemmin karttojen lataus ei lähtenyt ollenkaan toimimaan.

Latasin kartat jälkeenpäin myös PC:lle ja suurin piirtein 10 minuuttiin, ellei nopeammin ne sinnekin menivät.

Ennen päivitystä Zumossa oli noin 2Gt tilaa, nyt näyttää olevan 1,4Gt, se muistikortin hommaaminen tulee varmaan pian vastaan (kattelin jo että kympillä saa 16Gt).
Avatar
DOMI
Viestit: 964
Liittynyt: La Touko 17, 2008 11:08 am
Pyörä: XT660Z Tennari -09, NX650-95 ja CBX1000
Paikkakunta: Anjala

Re: Virhe asennettaessa päivitystä

Viesti Kirjoittaja DOMI »

Mopo_Mikki kirjoitti:Eivät sanoneet, tuskin uudestä käyttiksestä (tämänhän olin saanut ladattua) paljon oli jäänyt pois, kun laite kumminkin toimi?

En tiedä kuinka paljon Zumo sisuksiinsa imi, mutta luulisin että koko läjän, koska aiemmin karttojen lataus ei lähtenyt ollenkaan toimimaan.

Latasin kartat jälkeenpäin myös PC:lle ja suurin piirtein 10 minuuttiin, ellei nopeammin ne sinnekin menivät.

Ennen päivitystä Zumossa oli noin 2Gt tilaa, nyt näyttää olevan 1,4Gt, se muistikortin hommaaminen tulee varmaan pian vastaan (kattelin jo että kympillä saa 16Gt).
Vähän jotain outoa tuossa nyt kuitenkin on, ei se käyttöjärjestelmä siellä paljoa tilaa vie. Kartat vie tilaa mutta vaikuttaisi et siellä vieläkin olisi useampi kuin yksi kartta muistissa. Vanhan kartan pitäisi sieltä poistua kun uuden lataus on onnistunut, mutta pääasia tietysti on että päivitys onnistui. Jotain tekemistä laitteen softaversiolla täytyi ongelman kanssa olla, jos sen päivityksen jälkeen kartta asentui. Kun softa nyt on ajan tasalla, niin jatkossa päivitykset pitäisi kyllä onnistua expressilläkin ihan tosta vaan. Jospa se muistikin siellä sitten seuraavassa päivityksessä tyhjenee. Kannattaa ehkäpä tietokoneen roskis myös tyhjentää kun gepsi on päivityksen jälkeen kiinni koneessa. Joskus törmännyt näillä uudemmilla windows versioilla sellaiseen, ettei tiedosto oikeasti kokonaan poistu muistista kun vasta roskalaatikon tyhjennyksen jälkeen. Tosin ei ollut kyseessä navigaattorin muisti silloin.
Avatar
tokor
Viestit: 739
Liittynyt: Ti Touko 29, 2012 9:21 am
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Lumijoki

Re: Virhe asennettaessa päivitystä

Viesti Kirjoittaja tokor »

Mulla meni heittämällä samat kartat naviin 390 ja basecamppiin, tilaa näyttäisi jäävän 1,58Gt
Itse euroopan kartta taisi olla jotain 5Gt luokkaa joten ei tuonne hirveästi tilaa jää, siihen mahdolliset reitit, jäljet ym. päälle niin siinähän sitä jo onkin 7gigan tilaan tavaraa.
Muistikortilla erikseen parit maastokartat
Avatar
DOMI
Viestit: 964
Liittynyt: La Touko 17, 2008 11:08 am
Pyörä: XT660Z Tennari -09, NX650-95 ja CBX1000
Paikkakunta: Anjala

Re: Virhe asennettaessa päivitystä

Viesti Kirjoittaja DOMI »

tokor kirjoitti:Mulla meni heittämällä samat kartat naviin 390 ja basecamppiin, tilaa näyttäisi jäävän 1,58Gt
Itse euroopan kartta taisi olla jotain 5Gt luokkaa joten ei tuonne hirveästi tilaa jää, siihen mahdolliset reitit, jäljet ym. päälle niin siinähän sitä jo onkin 7gigan tilaan tavaraa.
Muistikortilla erikseen parit maastokartat
Ahaa ..uusin karttaversio on jo niin paljon suurempi. Sittenhän tuo näyttäisi olevan ihan ok. Ei tosiaan muistikortti hirmuisesti maksa ja lisäkartat kannattaa laittaa erilliselle kortille. Karttapäivityksissä tuo myös varmuutta, ettei ainakaan muistin koosta jää kiinni.
Avatar
juvander
Viestit: 1783
Liittynyt: Su Elo 16, 2009 8:05 pm
Pyörä: MAN
Paikkakunta: Espoo

Re: Virhe asennettaessa päivitystä

Viesti Kirjoittaja juvander »

Sitä halvinta korttia ei kannatta ottaa vaan nopein eli vaikka tuollainen https://www.verkkokauppa.com/fi/product ... istikortti jossa lukunopeus on 90Mt/s joka on tuplaten nopeampi noihin peruskortteihin.

Takkuaa sitten karttojen päivittäminen näytöllä vähän vähemmän.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
Avatar
suke62
Viestit: 1137
Liittynyt: Pe Loka 09, 2009 9:22 pm
Pyörä: Tiger 800
Paikkakunta: Rauma

Re: Virhe asennettaessa päivitystä

Viesti Kirjoittaja suke62 »

Noi päivitykset on sit herran haltuun, eli garmin groupin.
Kannattaa ehdottomasti ottaa varmuuskopio.
Ainakin vuoden (2012 Zumo 660 joissakin valmistuserissä) uudet päivitykset pilasivat laitteen täysin
myyjä otti toki laitteen takaisin mutta mutta jne. :shock:
Älkää nyt enää vastatko tähän viestiin koska asia on Garminin osalta myönnetty ja asia on KÄSITELTY.
"Sataa saatana niin vitusti, koko ajan... menään vaan"
Mopo_Mikki
Viestit: 72
Liittynyt: Su Helmi 17, 2008 2:21 pm
Paikkakunta: Tyrwää

Re: Virhe asennettaessa päivitystä

Viesti Kirjoittaja Mopo_Mikki »

"eli vaikka tuollainen https://www.verkkokauppa.com/fi/product ... istikortti"
Pistin sit saman tien tilaukseen :)
Vastaa Viestiin