Kokemuksia F800GS:stä
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: Kokemuksia F800GS:stä
Ei ole kokemusta, mutta nykyään saa after market -levyjäkin: http://www.mlmparts.com/nl/koppelingspl ... 00-gs.html Lisätietoa: http://advrider.com/index.php?threads/a ... s.1129889/Gartzza kirjoitti:Mistä suosittelisitte kyselemään uusia kytkinlevyjä? RM Heino / Bike Team, netistä vai mistä? Tarvitseeko kytkinlevyjen vaihtamiseen oikeasti erilliset työkalun (driver lock) vai selviääkö myös perusavaimilla?
"Homman nimi on se, että ajellaan päivä ympäri, etsitään hyvä lätäkkö, kaadetaan pyörät siihen, paskotaan kamppeet, otetaan valokuva ja sit voidaan paiskata yläfemmat." -S.K.
-
Harri Hemmilä
- Pyörä: R1200GS
Minäkään en saanut meneen tuota määrää sisään... Pitää tarkkailla nestesäiliötä kun kilometrejä tulee...sam1 kirjoitti:Moro,
Onkos kasigessun jäähdytysnesteiden vaihdossa jotain erityistä?
Mä vaihdoin nesteet ja jäi epäilyttämään kun nestettä ei mahtunut riittävää määrää (bemarin huoltorompun mukaan 1,65 litraa). Ohjeen mukaan valutin entiset pois joten kai se tyhjäksi on tullut...
Uusia laittaessa pitäisi ohjeen mukaan kytkeä erityisesti tätä varten tehty pumppu järjestelmään painetestausta varten, tätä en ole tehnyt kun ei tuollaista välinettä löydy.
Koetin vähän pyörittää konetta eikä nesteet ainakaan vajuneet paisuntasäiliöstä, tosin kuumaksi asti en vielä pyörittänyt kun epäilys kalvaa mieltä...
Samalla huomasin että etujarrukahvasta ei syty jarruvalo palamaan, takajarrusta kyllä. Ilmeisesti kahvassa on joku kytkin tätä varten, en vielä ehtinyt alkaa tutkimaan. Onko tätä ongelmaa tullut muilla vastaan, missä vika oli?
Sami
BMW f 650 Gs Dakar -01 ---> BMW f 800 Gs -08 ---> BMW R 1200 GS Lc 2013 ---> BMW R1100RT 1997---> BMW R1200GS 2005
-
Harri Hemmilä
Onko muut vaihtanut noita nokkaketjun muovikiskoja?
Viime kesänä nokkaketju piti melkoista ääntä kun antoi enemmän kierroksia, pelkäsin että nokkaketju on venynyt...
Vaihdoin uudet kiskot ja äänet loppui
Kyllä niissä kiskoissa jonkun verran kulumajälkeä näkyi muttei mitään kovin suurta.
En alkanut mittaileen kiskojen vahvuuksia että oliko paljonkin kuluneet...
Mittarissa nyt 84300km.
Viime kesänä nokkaketju piti melkoista ääntä kun antoi enemmän kierroksia, pelkäsin että nokkaketju on venynyt...
Kyllä niissä kiskoissa jonkun verran kulumajälkeä näkyi muttei mitään kovin suurta.
Mittarissa nyt 84300km.
BMW f 650 Gs Dakar -01 ---> BMW f 800 Gs -08 ---> BMW R 1200 GS Lc 2013 ---> BMW R1100RT 1997---> BMW R1200GS 2005
-
rajamti
- Pyörä: 1190 ADV R
Tarkistitko kiristäjän kunnon ?
Aikanaan harkitsin kiristäjän jousen vaihtoa omaan.
-
Harri Hemmilä
Kyllä minä sen tarkistin, ei näyttäny kuluneelta.rajamti kirjoitti:Tarkistitko kiristäjän kunnon ?
Jos samanlaisen jousen löytää niin eihän se varmasti olis pahitteeksi vaihtaa...
Alkuperäisenä jos ostaa niin sitä jousta ei oo saatavilla erikseen vaan pitää ostaa koko kiristinhässäkkä ja se maksaa noin 70€
Älkää missään nimessä vaihtako pelkkää jousta. Ongelma ei todennäköisesti ole jousi vaan se vaimenninmäntä. Ehdottomasti pakettina vaihtoon. Alkuvuosien mallien kiristäjän ja nykyisen välillä on pieni pituusero ja se on suht merkitsevä parempaan suuntaan.Harri Hemmilä kirjoitti:Kyllä minä sen tarkistin, ei näyttäny kuluneelta.rajamti kirjoitti:Tarkistitko kiristäjän kunnon ?
Jos samanlaisen jousen löytää niin eihän se varmasti olis pahitteeksi vaihtaa...
Alkuperäisenä jos ostaa niin sitä jousta ei oo saatavilla erikseen vaan pitää ostaa koko kiristinhässäkkä ja se maksaa noin 70€
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Kytkinvaijerin rasvaaminen ja uudelleen löysyttäminen auttoivat, tosin kovin rankkaa ravia ei ole nyt tullut ajettuakaan. Täytyy tilata uudet levyt kuitenkin jo varalle, että on sitten mistä ottaa, kun oikeasti tarvitsee. Ebaysta tilasin BMW:n service repair manualin, siitä löytyy hyvät ohjeet pyörän rassaamiseen jatkossa. Oli ihan aito, omatekoinen dvd, tussilla kirjoitettu tekstit päälle...ilex1 kirjoitti:Ootko rasvannu kytkinvaijerin? Ite yritin kikkailla kytkimenkeventäjän kanssa. Ja heitin sen mäkeen. Rasvaus auttoi enemmän. Pärjää perusavaimilla. Kytkinkopalla on suositus kiristysjärjestyksestä. Ja momentti. Kun purkaa niin ensimmäinen (uloin) massalevy on kytkinkorin omassa pienemmässä hahlossa. Loput syvemmässä hahlossa. Ota kuva aina purkaessa ni hoksaat miten ne menee12Nm kytkinkopan pultit. kytkinjousen pultit 10Nm. Tiiviste tai liima. Ite käyttäisin vielä medium ruuvilukitetta. Makuasia
-
Winkula
- Pyörä: GL 1800 / F 800 GS / XT 600
Harri Hemmilä kirjoitti:Onko muut vaihtanut noita nokkaketjun muovikiskoja?
Mittarissa nyt 84300km.
Ittellä ollut mielessä myös kiskojen vaihto.
Pystyykö ne vaihtamaan kun venttiilikoppa on auki, vai joutuuko purkamaan enemmän?
-
Harri Hemmilä
Pakopuolen kiskon pystyy. Ketjunkiristimenkisko on alapäästä kiinni, joudut kytkinkopan irrottamaan että saat kiinnitysruuvin näkyville.Winkula kirjoitti:Harri Hemmilä kirjoitti:Onko muut vaihtanut noita nokkaketjun muovikiskoja?
Mittarissa nyt 84300km.
Ittellä ollut mielessä myös kiskojen vaihto.
Pystyykö ne vaihtamaan kun venttiilikoppa on auki, vai joutuuko purkamaan enemmän?
Samalla pitää vaihtaa uusi kytkinkopantiiviste.
Jos sen kopan saa tiivistettä rikkomatta irti, niin ei kai sitä tiivistettä vaihtaa tarvitse. Mulla oli eilen kytkinkoppa kahteen otteeseen auki, kun oli Reklusen kanssa murhetta, enkä vaihtanut tiivistettä.Harri Hemmilä kirjoitti:Samalla pitää vaihtaa uusi kytkinkopantiiviste.
Toisaalta... en ole Bemarin omaa tiivistettä koskaan saanut ehjänä irti. Rupesi kestämään vasta kun ryhdyin käyttämään itse leikkaamaani tiivistettä.
Tuli muuten Rekluseen isompi remppa; teflonit/liukupinnat kuluneet pois, jurmua ja kulumaa ja tietysti kytkin takelteli. Menee vaihtoon sekä ne core-levyt että kytkimen painot/liu'ut. Mulla on ensimmäisen valmistuserän Rekluse ja tätä on näissä ollut vikana - pitää kokeilla, josko saisi Rekluselta vastaantuloa takuuasioissa (Advriderin puolella joku oli saanut kaikki em. osat takuun piikkiin). Nyt on pyörä ajossa vakiolevyillä.
"Homman nimi on se, että ajellaan päivä ympäri, etsitään hyvä lätäkkö, kaadetaan pyörät siihen, paskotaan kamppeet, otetaan valokuva ja sit voidaan paiskata yläfemmat." -S.K.
-
Harri Hemmilä
Mulla meni tiiviste rikki ku kopan irrotin. Eipähän ala ainakaan vuotamaan ku vaihtaavillho kirjoitti:Jos sen kopan saa tiivistettä rikkomatta irti, niin ei kai sitä tiivistettä vaihtaa tarvitse. Mulla oli eilen kytkinkoppa kahteen otteeseen auki, kun oli Reklusen kanssa murhetta, enkä vaihtanut tiivistettä.Harri Hemmilä kirjoitti:Samalla pitää vaihtaa uusi kytkinkopantiiviste.
Toisaalta... en ole Bemarin omaa tiivistettä koskaan saanut ehjänä irti. Rupesi kestämään vasta kun ryhdyin käyttämään itse leikkaamaani tiivistettä.
Tuli muuten Rekluseen isompi remppa; teflonit/liukupinnat kuluneet pois, jurmua ja kulumaa ja tietysti kytkin takelteli. Menee vaihtoon sekä ne core-levyt että kytkimen painot/liu'ut. Mulla on ensimmäisen valmistuserän Rekluse ja tätä on näissä ollut vikana - pitää kokeilla, josko saisi Rekluselta vastaantuloa takuuasioissa (Advriderin puolella joku oli saanut kaikki em. osat takuun piikkiin). Nyt on pyörä ajossa vakiolevyillä.
Niin siis tosiaan vielä täsmennyksenä, että myös mä olen rikkonut kaksi Bemarin omaa tiivistettä ja molemmat katkesivat sieltä vaihdevivun akselin suunnilta. Tuon jälkeen hain kaupasta tiivistepaperia ja leikkasin siitä oman tiivisteen. Se on nyt kestänyt jo 3 kiristys/avauskertaa.Harri Hemmilä kirjoitti:Mulla meni tiiviste rikki ku kopan irrotin. Eipähän ala ainakaan vuotamaan ku vaihtaa
Etuiskunvaimentimista
Onko kokemuksia Bitubon iskunvaimentimien sisään tulevista patruunoista?
Ja mitä vaaditaan?
Onko kokemuksia Bitubon iskunvaimentimien sisään tulevista patruunoista?
Ja mitä vaaditaan?
Mieleni minun tekevi, aivoni ajattelevi
Matkan päälle lähtemähän, muuhun maahan kulkemahan
Kahdella pyörällä etenemähän
Matkan päälle lähtemähän, muuhun maahan kulkemahan
Kahdella pyörällä etenemähän
Uusi käyttäjä ilmoittautuu!
Maanantaina hakemaan 2015 vuoden gessua. Valinnan ratkaisi lopulta hyvä hyvitys vanhasta ja toukokuun voimassa oleva 1500€:n kaupanpäällisetu eli sillä hintaa saa ruksia lisävarusteita tehtaan piikkiin. Ajattelin seuraavia: mustat sivulaukut (telineet valmiina), takalaukun & telineen, tankkilaukun ja isot käsisuojat. Muutaman kympin joudun tuosta setistä maksamaa itse. Sitten adventure specsistä lähtee tilaukseen pohjapanssari ja kaatumaraudat.
Toivottavasti ei mennyt valinta metsään (ilman koeajoa valinnan tein). Tähän asti custom & nakupohjalla ajeltu mutta santateille on kova hinku varsinkin kun täällä maalla asustelee.
Maanantaina hakemaan 2015 vuoden gessua. Valinnan ratkaisi lopulta hyvä hyvitys vanhasta ja toukokuun voimassa oleva 1500€:n kaupanpäällisetu eli sillä hintaa saa ruksia lisävarusteita tehtaan piikkiin. Ajattelin seuraavia: mustat sivulaukut (telineet valmiina), takalaukun & telineen, tankkilaukun ja isot käsisuojat. Muutaman kympin joudun tuosta setistä maksamaa itse. Sitten adventure specsistä lähtee tilaukseen pohjapanssari ja kaatumaraudat.
Toivottavasti ei mennyt valinta metsään (ilman koeajoa valinnan tein). Tähän asti custom & nakupohjalla ajeltu mutta santateille on kova hinku varsinkin kun täällä maalla asustelee.