Kokemuksia F800GS:stä
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: Kokemuksia F800GS:stä
Mulla on pituutta jotakuinki 192cm. Pyörän hankkiessani siinä oli paikoillaan joku Wunderlichtin korkeampi touring tyyppinen pleksi joka nakkasi ilmavirran melko ikävästi kypärään. Pistin alkuperäisen pleksin takaisin paikoilleen ja totesin ottavani mielummin sen ilmavirran ylävartaloon kuin terävästi kypärään.
Parasta on saada se ilma-/vesi-/kuravirta yli nupin muuten tulee taatusti ongelmia 
"Sataa saatana niin vitusti, koko ajan... menään vaan"
- pkilpo
- Pyörä: CRF1100L ES DCT -25,Husky FE450 -16
Mulla on wunderlich vario pleksi jossa on vielä lisäksi touratechin ohjainlippa.
Yläasennossa se on tuon lipan kanssa melko hyvä, mutta silti ei ihan riittävä normaalissa rennossa pystyasennossa ajettaessa.
Silloin kumarrun hieman eteenpäin, mutta kauaa ei niin jaksa ajella. Joten kypärän merkitys korostuu.
Schubert S1 Pro on osoittautunut hyväksi ja hiljaiseksi kypäräksi.
Maastossa taas pakko laittaa alaasentoon on se semmoinen hoijakka muuten.
Pidempiselkäisillä tämä onkin varmaan ongelma että tarpeeksi korkeaa pleksiä ei vaan ole eikä kannata tehdä, koska
näyttää hassulta ja kestävyyskin varmaan tulee ongelmaksi.
188cm pitkä olen itse.
Yläasennossa se on tuon lipan kanssa melko hyvä, mutta silti ei ihan riittävä normaalissa rennossa pystyasennossa ajettaessa.
Silloin kumarrun hieman eteenpäin, mutta kauaa ei niin jaksa ajella. Joten kypärän merkitys korostuu.
Schubert S1 Pro on osoittautunut hyväksi ja hiljaiseksi kypäräksi.
Maastossa taas pakko laittaa alaasentoon on se semmoinen hoijakka muuten.
Pidempiselkäisillä tämä onkin varmaan ongelma että tarpeeksi korkeaa pleksiä ei vaan ole eikä kannata tehdä, koska
näyttää hassulta ja kestävyyskin varmaan tulee ongelmaksi.
188cm pitkä olen itse.
Kuraköröttelijä
Joo olen itse varmaankin pienikokoisempia 166cm. jotka tällä pyörällä huristavat mutta hyvä plexi ja ohjain niin pitempikin pärjää, toin härdellin yli kun on kuitenkin tarkoitus nähdä.Olen ajanut pyörää jossa on ollut BMW:n oma hieno plexi mikä heitti kaikki kurat suoraan suuhun kuskeille 166-178 cm. Paraskaan kypärä ei sitä silmille tulevaa tavaraa poista...
Plexin korkeus ei siitä aina tee toimivaa.
Kaikkien pituudesta piittaamatta tulee nähdä sen plexin yli , ei läpi joten se ohjain on aika tärkeä monille
Nää on mietteitä lähempää telluksen pintaa
Mulla on tämmöinen ja lisäksi lisäohjain : http://www.ebay.it/itm/BMW-F-800-GS-200 ... SwQTVV-2X0
Plexin korkeus ei siitä aina tee toimivaa.
Kaikkien pituudesta piittaamatta tulee nähdä sen plexin yli , ei läpi joten se ohjain on aika tärkeä monille
Nää on mietteitä lähempää telluksen pintaa
Mulla on tämmöinen ja lisäksi lisäohjain : http://www.ebay.it/itm/BMW-F-800-GS-200 ... SwQTVV-2X0
HP:llä ajaminen on opettanut noista pleksiasioista paljon. Siinä kun ei ole mitään pleksihässäköitä, niin pyörteet ja kypärämelu loistavat poissaolollaan. Saman verran sontaa tulee kypärälle kuin pleksipyöränkin kanssa. Olenkin todennut, että paras olisi saada kasisatkuun sellainen pleksi, joka vie paineen pois ylätorsolta, mutta jättää ne jurinapyörteet kypärän alapuolelle (eli kypärä on mahdollisimman lineaarisessa ilmavirrassa). Tai sitten on laitettava se "seinä", joka heittää ilmavirran kypärän yli, mutta on kaiken näkyvyyden tiellä.
HP:llä ajaessa Shoein Neotecin kanssa korvatulpat ei ole mikään välttämättömyys. Kasisatkun kanssa kaikilla muilla paitsi matalimmalla pleksillä on.
HP:llä ajaessa Shoein Neotecin kanssa korvatulpat ei ole mikään välttämättömyys. Kasisatkun kanssa kaikilla muilla paitsi matalimmalla pleksillä on.
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Se on valintakysymys minne sen kuran haluaa, kuvan kuski ajoi perässäni sumussa hiekkatiellä 
Tuo on lopputulos moisissa olosuhteissa huolimatta pleksin koosta. Niin no, ellei se sitten ole niin korkea, että sen läpi katsotaan. Ja sitten putsataan sitä. 
Miten tää oikein menee...
Tarkoitus vetää sähköt uusiks lisälaitteille. 4.n sulakkeen rasia. Millaisen releen tämä vaatii? Mistä muut on tälle virran napanneet? Ei oikeen löytynyt järkevää kaaviota..piirrustuskin käy 
- pkilpo
Virrat akusta ja herätevirta GPS pistokkeesta tai mikä se pieni plugi on. Mulla tais olla 30a rele.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Kuraköröttelijä
Jos nyt edes samaa mieltä saa olla niin just näinpkilpo kirjoitti:Virrat akusta ja herätevirta GPS pistokkeesta tai mikä se pieni plugi on. Mulla tais olla 30a rele.
Jos kaavioita haluat niin voin toimittaa
- pkilpo
Tuossa on sen plugin sijainti. Siihen sopivan johdon saa marmoritiskiltä eikä sielläkään maksa kuin parikymppiä.

Tuosta siis releelle herätevirta.
Samaa mieltä saa olla

Tuosta siis releelle herätevirta.
Samaa mieltä saa olla
Kuraköröttelijä
Savun hälvettyä tarkistamme kytkennät..
kiitti vinkeistä
Noissa nykyaikaisissa can väylä vehkeissä saa olla todella huolellinen mistä mitäkin virtoja ottaa..ilex1 kirjoitti:Tarkoitus vetää sähköt uusiks lisälaitteille. 4.n sulakkeen rasia. Millaisen releen tämä vaatii? Mistä muut on tälle virran napanneet? Ei oikeen löytynyt järkevää kaaviota..piirrustuskin käy
Vaikuttaisi että haluat lisälaitteille tosiaan erillisen sähköpiirin rakentaa.
Minä tekisin näin..
releeksi 4-nap lisävalo ym lisälaite rele,tai vaihtoehtoisesti 5-nap jossa kaksi 87 lähtöä toinen 87a
Tuosta toisesta lähdöstä saisi vaikka tupsyt lähdön,johon tulee jatkuvavirta esim. puhelimen lataukseen parkissa ollessa.
Mutta releelle päävira akulta(sulake väliin)releen napaan 30
Herätevirta releelle(joka kytkee)vaikka tuosta tässä ketjussa mainitusta liittimestä napaan 86
85 napa maadoitus
87 navasta tuolle sulakekotelolle jas kaikille lähdöille haluat sulakkeet ja vaikka eri kokoisia..
Ja tuosta 87a navasta saisi sen jatkuvan virran jos sellaisen haluaa.
Tämä siis sellainen rautalangasta väännetty ohje
edit. ja muista kaikki sähkölaitteet toimii savulla,yleensä jos se tulee laitteesta pois niin laite lakkaa toimimasta.
-----------ajo omalla vastuulla-----------------
Mahtavaa! Ton 5-napaisen releen kanssa pähkäillyt mitä virkaa silla viidennellä on, mut nyt selvis tuokin. Siitä kun ei ole aiempaa kokemusta missään vehkeessä. Kiitokset rautalanka vinkeistä 
Mahtavaa! Ton 5-napaisen releen kanssa pähkäillyt mitä virkaa silla viidennellä on, mut nyt selvis tuokin. Siitä kun ei ole aiempaa kokemusta missään vehkeessä. Kiitokset rautalanka vinkeistä