Kokemuksia F800GS:stä
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: Kokemuksia F800GS:stä
Kiitos villholle seikkaperäisestä analyysista. Säikähdin kun mittariin pyörähti 20000Km niin samatien alkoi kytkin luistaa. Nyt kuitenkin pitää toistaiseksi vaijerisäädön jälkeen. Kun kytkin antautuu lopullisesti niin täytyy kysellä tuon reklusen hintaa.
-
Skogis
- Pyörä: F800GS, Gas Gas EC300
Kokemuksia Wilbers 641:stä
Olen ajanut kaksi kesää Wilbers 641 iskarilla, ja tänä kevänä minä lähetin se huoltoon ohjeiden mukaan. Wilbers antaa viiden vuoden takuu jos huoltaa sen merkkiliikellä 20000 km/ kahden vuoden välein. Annoin samalla vähän palautetta ja pyysin heidät lisätä nopean liiken vaimennus. Olen nyt ajanut sen verran iskarihuollon jälkeen, että voin kertoa että iskarissa on nyt asetukset kohdallaan. Se on edelleen pehmeä ja mukava pienessä liikeissä, mutta voin kuitenkin ajaa täysillä isompien montujen yli ilman että se lyö pohjaan. Ilmeisesti saadaan iskariin riittävästi progressiviteeti, että se toimii vaikka se on kiinni ilman linkku takahaarukassa.
Olen ajanut kaksi kesää Wilbers 641 iskarilla, ja tänä kevänä minä lähetin se huoltoon ohjeiden mukaan. Wilbers antaa viiden vuoden takuu jos huoltaa sen merkkiliikellä 20000 km/ kahden vuoden välein. Annoin samalla vähän palautetta ja pyysin heidät lisätä nopean liiken vaimennus. Olen nyt ajanut sen verran iskarihuollon jälkeen, että voin kertoa että iskarissa on nyt asetukset kohdallaan. Se on edelleen pehmeä ja mukava pienessä liikeissä, mutta voin kuitenkin ajaa täysillä isompien montujen yli ilman että se lyö pohjaan. Ilmeisesti saadaan iskariin riittävästi progressiviteeti, että se toimii vaikka se on kiinni ilman linkku takahaarukassa.
Kytkimestä: Samat oireet antoi minullakin vähän alle 5000km ajolla, mutta oire helpotti, kun löysäsin vaijeria. Toivottavasti ei ehtinyt kovin paljoa kulua/kärsiä, jottei tarvitsisi vielä näillä kilometreillä ruveta kytkinremonttiin...
Hei!
Korjausmanuaali hakusessa, mutta mikä?? Alkuperäinen merkkihuollon käyttämä olis kaiketi paras, mutta mistä sen saisi???
Muita ehdotuksia? Mistä olette hankkineet? Pienikin huolto kun on ison remontin alku...
Korjausmanuaali hakusessa, mutta mikä?? Alkuperäinen merkkihuollon käyttämä olis kaiketi paras, mutta mistä sen saisi???
Muita ehdotuksia? Mistä olette hankkineet? Pienikin huolto kun on ison remontin alku...
Minkä huollan, sen myös korjaan.
- pkilpo
- Pyörä: CRF1100L ES DCT -25,Husky FE450 -16
Ebay.de hakusanaksi "service manual f800gs" löytää useamman vaihtoehdon ja alle kympin cd.
Olen tilannut tuon, se on tehtaan manuaali.
Olen tilannut tuon, se on tehtaan manuaali.
Kuraköröttelijä
Mulla löytys ylimääräinen Service Manual CD:llä. KlaukkalassaKode kirjoitti:Hei!
Kiinnostaa ja voisin hakea pois. Laitoin YV;täLates kirjoitti:Mulla löytys ylimääräinen Service Manual CD:llä. KlaukkalassaKode kirjoitti:Hei!
Minkä huollan, sen myös korjaan.
2013 mallin Regina -ensiasennusketjut oli melko finaalissa vain 17 tkm ajon jälkeen. Mielestäni öljysin niitä ihan kohtalaisesti, kun on tuo OSCO rasvarikin asennettuna.
Viikolla askartelin DID 525 ZVM-X ketjut ja JT:n rattaat paikalleen. Aika näyttää, mikä näille tulee kestoiäksi.
Viikolla askartelin DID 525 ZVM-X ketjut ja JT:n rattaat paikalleen. Aika näyttää, mikä näille tulee kestoiäksi.
Taisin särkeä renkaanvaihdon yhteydessä abs-anturin, mut miten sen toiminnan vois testata vaikka yleismittarilla. Abs- valo syttyy n. 500m jälkeen kun lähtee liikkeelle.jkela kirjoitti:Tervehdys,
Oman 08 gessun kanssa ilmeni pari ongelmaa talviseisonnan jälkeisellä lenkillä. Akku oli päässyt talvella tyhjäksi, joten akun latauksen jälkeen Service valo palaa mittaritaulussa. Mitenkä tuon saisi helpoiten pois? Löytyykö jotain TSI-kikkaa, vai tarvitaanko diagnostiikkaohjelma ja PC? Onko näitä kukaan harrastaja hankkinut uudellamalla (ja halukas auttamaan kanssaharrastajaa), vai pitääkö turvautua huoltoliikkeeseen?
Toisena murheena syttyi ABS-valo normaalin katuajon yhteydessä kesken jarrutuksen. Diagnostiikkasoftalla varmaan helpoiten syypää löytyisi, mutta onko tähän jotain helppoja konsteja selvitellä syypäätä? Voiko pyörintäanturit mitata jotenkin yleismittarilla yms.?
Kaikki vinkit otetaan kiitollisuudella vastaan.
Säkkijärvenpolkka on ihan hanurista!
- pkilpo
Saattaa olla vain liian kaukana kehästä. Joku mitta tuollakin oli. Mitta on varmaan säädettävissä helposti. Mulla teki tuota kun etupyörä ja pumput ja niiden mukana ABS anturi piti irrottaa väliaikaisesti jousten vaihdon yhteydessä. Sytytti ABS valon kun lähti liikkeelle etupyörä kääntyneenä, kun sammutti pyörän ja lähti uudestaan suoraan eteenpäin se ei tuota tehnyt. Nyt se on kuitenkin korjaantunut itsekseen(?). Veikkaan että kyse on tuosta etäisyydestä.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Kuraköröttelijä
Tuskin on siitä kiinni kun etäisyyttä anturin ja levyn väliä ei voi mitenkään säätää.
Samalla hävis vilkun automaattinen palautus. En tiedä liittyvätkö suoraan toisiinsa kun Service- häly on päällä. Onks tuon sammuttamiseen muuta konstia kuin huolto tai tilaamalla gs911.... vempaimen vai mikä se on?
Samalla hävis vilkun automaattinen palautus. En tiedä liittyvätkö suoraan toisiinsa kun Service- häly on päällä. Onks tuon sammuttamiseen muuta konstia kuin huolto tai tilaamalla gs911.... vempaimen vai mikä se on?
- pkilpo
Hei,
Joo ei mulla mitää muuta service valoa kuin sen ABS-valon (punainen) sytyttänyt.
Ohjekirjan mukaan ajoa voi jatkaa silloin, huomioiden että ABS ei toimi.
Ei sitä keltasta kolmiota (=check engine) tätäkö tarkoitit?
Se että lukee "service" on vain huoltomuistutin.
Huollossa voi luetuttaa koodit, muutaman kympin maksaa.
Joo ei mulla mitää muuta service valoa kuin sen ABS-valon (punainen) sytyttänyt.
Ohjekirjan mukaan ajoa voi jatkaa silloin, huomioiden että ABS ei toimi.
Ei sitä keltasta kolmiota (=check engine) tätäkö tarkoitit?
Se että lukee "service" on vain huoltomuistutin.
Huollossa voi luetuttaa koodit, muutaman kympin maksaa.
Kuraköröttelijä
En vaan just Service = huoltomuistutus kun en ole merkkihuollossa sitä käyttänyt.
Joo kyl takajarru toimii vaikka se punainen abs- valo palaa alati. Olis vaan mukava tietää saiskos sen jotenkin sammumaan ilman huollon analyysiä. Lueskelin advrider - foorumia ja siellä mainittiin esim. akun irroitusta ja erilaisia virta päälle- ja pois- kytkentöjä ABS- nappi alhjaalla jne.....
Perustuisko sen anturin toiminta magnetismiin tai johonkin induktiotoimintaan.
Tietäskö joku foorilaisista tuosta anturista enemmän.
Vaihdan toisen renkaan takaseen ja katselen muuttuuko mikään.
Joo kyl takajarru toimii vaikka se punainen abs- valo palaa alati. Olis vaan mukava tietää saiskos sen jotenkin sammumaan ilman huollon analyysiä. Lueskelin advrider - foorumia ja siellä mainittiin esim. akun irroitusta ja erilaisia virta päälle- ja pois- kytkentöjä ABS- nappi alhjaalla jne.....
Perustuisko sen anturin toiminta magnetismiin tai johonkin induktiotoimintaan.
Ihmeteltiin GS-meetissä toisen kasigessukuskin kanssa uutta "ominaisuutta" molempien pyörissä, eli luistonesto ei aina lähtenytkään pois päältä kesken ajon. Nappia kun painoi, luistoneston varoitusvalo syttyi muutaman sekunnin ajaksi, mutta sitten sammui itsestään, eli luistonesto meni takaisin päälle.
Kotimatkalla huomasin taas saman ilmiön, ja keksin mikä sen aiheutti. ASC/ABS nappi nimittäin jäi hieman pohjaan, eikä palautunut itsestään kuten sen kuuluisi. "Ominaisuutta" ei enää esiintynyt kun varmisti painalluksen yhteydessä, että kytkin palautui täysin ylös.
Starttinappikin keksi temppuilla viime viikolla enen GS-meettiä.
Lopputulemana molempien puolten katkaisijayksiköt vaihdetaan takuuseen, kun sitä oli vielä jäljellä.
Kotimatkalla huomasin taas saman ilmiön, ja keksin mikä sen aiheutti. ASC/ABS nappi nimittäin jäi hieman pohjaan, eikä palautunut itsestään kuten sen kuuluisi. "Ominaisuutta" ei enää esiintynyt kun varmisti painalluksen yhteydessä, että kytkin palautui täysin ylös.
Starttinappikin keksi temppuilla viime viikolla enen GS-meettiä.
Lopputulemana molempien puolten katkaisijayksiköt vaihdetaan takuuseen, kun sitä oli vielä jäljellä.
Taitaa olla Hall-antureita nuo ABS -anturit, eli magneettikentän muutosta siellä haistellaan.tramp kirjoitti: Perustuisko sen anturin toiminta magnetismiin tai johonkin induktiotoimintaan.
Kasisatkuissa ei tiettävästi ole säätöprikkoja etäisyyden säätöön, kauhean ronkeli sen ei kai pitäisi olla. Kannattaa kyllä irrottaa renkaanvaihdon ajaksi, ettei sitä päätä tule mekaanisesti vahingoitettua. Mulla ne kerää joskus metallipölyä siihen päähän, olen ne aina samalla kertaa putsannut.
Se, että ABS varoitusvalo syttyy vasta n. 500 metrin ajon jälkeen, saattaisi viitata myös väärän kokoiseen rengastukseen tms.? En kyllä muista moisesta aiemmin kuulleeni, aika hyvinhän tuolle on kelvannut sekalainen seurakunta renkaita.