DR 650 RSE supermoto
Valvoja: Moderaattorit
Re: DR 650 RSE supermoto
Askartelin jalalle 3cm korotuspalan, kun alkuperäinen ei meinannut riittää. Darralla on korkeutta sen verran että mulla riittää varpaat just maahan satulassa istuen (pituutta n.185cm). Kaveri totesikin, että toi ei ole millekään persjalkaisille.
Pala on tehty kolmesta sentin paksuisesta alumiinilevystä, alimmassa on kierteet. Rumahan toi on, mutta toimii.
Pala on tehty kolmesta sentin paksuisesta alumiinilevystä, alimmassa on kierteet. Rumahan toi on, mutta toimii.
- mti
- Viestit: 516
- Liittynyt: Pe Kesä 29, 2007 2:31 pm
- Pyörä: Ural 650 -93, Dnepr MT-11, AT RD07 Rally
- Paikkakunta: Päijät-Häme
Re: DR 650 RSE supermoto
[quote="AKH"]Tuo on parempi. [attachment=0]IMG_20150529_210037.jpg[/attachment]
Nehän on yleensä tuonlaisia, saadaan huomattavasti jäykempi, jos mahdollista tehdä taikka teetättä tuollainen, niin olis parempi.[/quote]
Tuohon etuhidastimeen/kiinnitykseen minäkin
panostaisin huomiota. Tärkeun kapistus, joka muuttuu turvavälineestä tappovälineeksi kun tempasee satulan irti ja sopivaan välikköön
Nehän on yleensä tuonlaisia, saadaan huomattavasti jäykempi, jos mahdollista tehdä taikka teetättä tuollainen, niin olis parempi.[/quote]
Tuohon etuhidastimeen/kiinnitykseen minäkin
panostaisin huomiota. Tärkeun kapistus, joka muuttuu turvavälineestä tappovälineeksi kun tempasee satulan irti ja sopivaan välikköön
Re: DR 650 RSE supermoto
Nyt on levy löytynyt. Kunhan saan sen sovitettua Kawan vanteeseen, niin tarkastelen satulan kiinnitystä vielä.
Uudet rattaat tulossa myös, jotta saisi käytettyä samaa ketjua molempien takavanteiden kanssa.
Konttoria päivitetty hieman. Polisport sarjan mukana ei tullut tangon päähän kiinnikkeitä, mutta ne sai lainattua Biltsun tangonpääpeileistä.
Yllättävän hyvin noista peileistä näkee, oli pieniä ennakkoluuloja.
Ketjuohjuria ei ollut lainkaan, mutta löysin lähes ilmaiseksi (maksoi 50 senttiä) YZ 80:n ohjurin.
Ensimmäinen kehitysversio, voi olla että joutuu vähän vielä muuttamaan. Itseasiassa kuvan oton jälkeen viilasin reikiin jo lisää säätövaraa.
Uudet rattaat tulossa myös, jotta saisi käytettyä samaa ketjua molempien takavanteiden kanssa.
Konttoria päivitetty hieman. Polisport sarjan mukana ei tullut tangon päähän kiinnikkeitä, mutta ne sai lainattua Biltsun tangonpääpeileistä.
Yllättävän hyvin noista peileistä näkee, oli pieniä ennakkoluuloja.
Ketjuohjuria ei ollut lainkaan, mutta löysin lähes ilmaiseksi (maksoi 50 senttiä) YZ 80:n ohjurin.
Ensimmäinen kehitysversio, voi olla että joutuu vähän vielä muuttamaan. Itseasiassa kuvan oton jälkeen viilasin reikiin jo lisää säätövaraa.
Re: DR 650 RSE supermoto
Tjaa. Onhan tuo vähän muuttanu ulkomuotoa. Kaverilta ostin tämän -09, oli tuottanu muistaakseni saksasta orkkiskuntosena ja rakennellu tuohon malliin mitä se mulla ollessaan oli. Etusatula on gen1 busasta, samaa kyllä on myös giksereissä ja muutamassa kawassa. Mun aikana oli keulassa muistaakseni putken pätkät jousien päällä "jäykistämässä", liian löysä se oli kyllä silti.
Tässä kunnossa tuli..
...ja aika pienillä muutoksilla lähti vaihdossa gikseriin.
Tässä kunnossa tuli..
...ja aika pienillä muutoksilla lähti vaihdossa gikseriin.
Suzukivammanen.
Re: DR 650 RSE supermoto
Keula on edelleen hieman löysä, tällä hetkellä siellä on kaksi jousta. Varsinaisen jousen päällä on lyhyempi, mahdollisesti joku venttiilinjousi. Tarkoitus on laittaa jousien väliin muovisesta leikkulaudasta leikatut renkaat. Niillä saa vähän lisättyä esijännitystä.
Etujarrusatulan kiinnitys on vielä sama. Katsotaan saako siihen askarreltua seuraavan kehitysversion talven aikana. Jarrulevy on HD:n takalevy, sen sai pienellä viilauksella sopimaan.
Ensi viikolla on tarkoitus käydä Bike&Tuningin penkissä, jos Teemu saisi säädettyä seoksia sopivammaksi. Nyt tuntuu käyvän hieman rikkaalla. Ryyppyä ei tarvi oikeastaan koskaan, ja sammutuksen jälkeen sylkäisee putkesta liekin.
Etujarrusatulan kiinnitys on vielä sama. Katsotaan saako siihen askarreltua seuraavan kehitysversion talven aikana. Jarrulevy on HD:n takalevy, sen sai pienellä viilauksella sopimaan.
Ensi viikolla on tarkoitus käydä Bike&Tuningin penkissä, jos Teemu saisi säädettyä seoksia sopivammaksi. Nyt tuntuu käyvän hieman rikkaalla. Ryyppyä ei tarvi oikeastaan koskaan, ja sammutuksen jälkeen sylkäisee putkesta liekin.
Re: DR 650 RSE supermoto
Kannattaa suosiolla hommata pumppukaasari, eli esim tm40. Ei tuu alipainekaasaria ikävä..
Suzukivammanen.
Re: DR 650 RSE supermoto
Joo, jossain vaiheessa se taitaa olla edessä. Katotaan noi seokset kuitenkin penkissä ensin. Samalla saa sitten suoritettua vertailua siihen mahdolliseen TM:ään tai FCR:ään...
-
- Viestit: 8361
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: DR 650 RSE supermoto
Esijännitystä lisäämällä saat keulasta pintakovan, helposti pohjaavan ja sukeltaa jarrutuksissa syvälle. Riskinä on myös jousen puristuminen kasaan ennen kun keula pohjaa, silloin jousi menee spiraalille ja ongelmia on luvassa. Paras vaihtoehto on vaihtaa etujouset jäykempiin, saat keulaan pintaherkkyyttä ja keula ei sukella jarrutuksissa niin helposti.smppa kirjoitti:Keula on edelleen hieman löysä, tällä hetkellä siellä on kaksi jousta. Varsinaisen jousen päällä on lyhyempi, mahdollisesti joku venttiilinjousi. Tarkoitus on laittaa jousien väliin muovisesta leikkulaudasta leikatut renkaat. Niillä saa vähän lisättyä esijännitystä.
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: DR 650 RSE supermoto
Jousien vaihto on tietysti parempi vaihtoehto, mutta voi olla haastavaa löytää tuohon antiikkiseen keulaan sopivat jäykemmät jouset.Koheltaja kirjoitti:Esijännitystä lisäämällä saat keulasta pintakovan, helposti pohjaavan ja sukeltaa jarrutuksissa syvälle. Riskinä on myös jousen puristuminen kasaan ennen kun keula pohjaa, silloin jousi menee spiraalille ja ongelmia on luvassa. Paras vaihtoehto on vaihtaa etujouset jäykempiin, saat keulaan pintaherkkyyttä ja keula ei sukella jarrutuksissa niin helposti.smppa kirjoitti:Keula on edelleen hieman löysä, tällä hetkellä siellä on kaksi jousta. Varsinaisen jousen päällä on lyhyempi, mahdollisesti joku venttiilinjousi. Tarkoitus on laittaa jousien väliin muovisesta leikkulaudasta leikatut renkaat. Niillä saa vähän lisättyä esijännitystä.
-
- Viestit: 8361
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: DR 650 RSE supermoto
Jousesta kaikki mitat ja jousen kierrokset paperille, sen jälkeen soitto Topi Service, Gustafsson Racing, Skog tms paikka jotka tekee iskarihuoltoja. Uskon vahvasti että jostain noista löytyy sopivat jouset keulaan
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: DR 650 RSE supermoto
Alhaalla käy melko rikkaalla, ylhäällä vastaavasti laihalla. Täytyy tästä lähteä talliin raapimaan bst pyörästä pöydälle...smppa kirjoitti:Joo, jossain vaiheessa se taitaa olla edessä. Katotaan noi seokset kuitenkin penkissä ensin. Samalla saa sitten suoritettua vertailua siihen mahdolliseen TM:ään tai FCR:ään...
Re: DR 650 RSE supermoto
Muistatko mistä takajarru on? Tarvii vaihtaa uudet palat...jutila kirjoitti:Tjaa. Onhan tuo vähän muuttanu ulkomuotoa. Kaverilta ostin tämän -09, oli tuottanu muistaakseni saksasta orkkiskuntosena ja rakennellu tuohon malliin mitä se mulla ollessaan oli. Etusatula on gen1 busasta, samaa kyllä on myös giksereissä ja muutamassa kawassa. Mun aikana oli keulassa muistaakseni putken pätkät jousien päällä "jäykistämässä", liian löysä se oli kyllä silti.
Re: DR 650 RSE supermoto
Nyt on nappulat alla ja tänään kävin testaamassa maasto-ominaisuuksia. Ihan ok metsäteillä ja -poluilla cruisailuun, mutta keulan ansiosta patikkoisella radalla on mahdoton ajaa.
Taitaa kaasarin vaihto jäädä taka-alalle, etuhaarukalle on pakko tehdä jotain...
Taitaa kaasarin vaihto jäädä taka-alalle, etuhaarukalle on pakko tehdä jotain...