KTM Adventure 950

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Tikkaoja
Pyörä: Canyon ja Cube

Re: KTM Adventure 950

Viesti Kirjoittaja Tikkaoja »

kjooseppi kirjoitti:Moro,

Olikos -03--04 950 adventuressa joku kannenmutterien kiristys/vaihto suositus? On tuossa mopo levällään niin tuli mieleen.
...
Tietty jos olis koko sarja shimmejä (kaikkia kokoja) niin sitten vois vain mitata, valita oikea tilalle ja tehä pytty kerrallaan valmiiksi asti.
Mulle antoivat merkkiliikkeen huollosta noille muttereille ohjeen, että ei kannata alkaa vaihtamaan, jos mutterit on kiinni eikä kannessa näy vuotoja.

Venttiilien säätöön, kerran kun tekee pytty kerrallaan ja merkkaa ylös mitkä palat on minkäkin venttiilin alla, niin seuraavalla kerralla on elämä paljon helpompaa. Mittaa kaikki ja hakee valmiiksi sopivat palat ennenkun purkaa enemmän.

-petteri
Eastfield
Pyörä: TT350

Viesti Kirjoittaja Eastfield »

Moro,

Mistäs on kohtalotoverit tilailleet suutinsettejä kotareihinsa ?

Itse vissiin niin kädetön ebayn kanssa että ei ainakaan Saksanmaalta eikä Briteistä haeskelu tuottanut tulosta.
kalle j
Pyörä: R100GS ja R1100GS

Viesti Kirjoittaja kalle j »

tuosta isompi pilot jetti:
http://www.splatshop.co.uk/45-pilot-jet ... -3326.html
muut saa kotarikaupasta
Lisää urkua monitoriin...
EkiHoo
Pyörä: MV Agusta TV

Viesti Kirjoittaja EkiHoo »

PantseK kirjoitti:Mikähän tuossa kotkottimessa on ominaisuutena kun lähiaikoina on alkanut oksentelemaan vesiä pellolle.
Katselin jokunen aika sitten että alkoi vesiä vähenemään paisarista ja varmuuden vuoksi vaihdoin vesipumppuroinat, joissa ei merkittävää kulumista ollut. Samalla oli helppo tehdä ölpänvaihto.
Pariin kertaan aikaisemminkin havaitsin että pysähtyessä lorauttaa hieman allensa. Jenkkipalstalta lueskelin että ko. oireet saattavat johtua jumittavasta syylärin korkista, joten vaihdoin sen myös.
Reilun 100km koeajolenkin hykertelin tyytyväisyyttä kun nestepinta oli pysynyt kohdillaan. Lenkin jälkeen tarkastin tallissa öljyntason ja lisäsin öljyä hieman. Tallissa hetki tyhjäkäyntiä öljynpinnan uudelleen mittaamiseksi. Lämpömittarissa kun viides palkki vilahti ja puhallin pyörähti käyntiin niin sammutin koneen. Samantien vesisäiliö tyhjentyi lattialle ja hetken päästä höri tyhjää pönttöä!
Mikähän tuota vaivaa? Voiko kansipahvin aiheuttaa moista?
Moro,

Kyllähän tuo aika vahvasti kuulostaa että kerää painetta jäähdytysjärjestelmään, työpaineet pääsee väärälle puolelle. Saattaa mennä aivan kannenpulttien muttereiden vaihdolla uudempaan versioon jossa prikka mutterin alla. Takaa paremman "clamping'in".

Näitä probleemiahan oli aika paljon alkupään vehkeissä, muisteleen lukeneeni että jok'ikinen -03 laite alkuperäisillä muttereilla olisi sylkäissyt veet pihalle jos oli ajettu muutama minutti kaasu auki.

Ao linkissä hyvät kuvat uusi vs vanhanmallinen kannenmutteri.

http://www.ktm950.info/how/Orange%20Gar ... djust.html

E
PantseK
Pyörä: 950 Adventure, 701, 450 EXC

Viesti Kirjoittaja PantseK »

Hyvä huomio tuo kannenpultit. Tuosta olen itsekkin lukenut ja tarkastanut että tuohon on nuo mutterit jo vaihdettu. Pois sulkeeko tuo vaihdetut mutterit nyt sitten tuon vian varmasti?
Kyllä mun epäily vielä kohdistuu tuohon syylärinkorkkiin. Jotenkin tuntuu että tuo uusikin korkki on hieman epävarman oloinen ja epäilen ettei se tiivistä kuitenkaan tarpeeksi eikä paineista vesijärjestelmää. Olen pähkäillyt että jos vesijärjestelmä olisi tiivis, koneen sammuttaessa vettä pääsisi pytyyn ja uudelleen starttaus olisi hankalaa ja pölläyttäisi höyryt putkesta? Näin ei kuitenkaan tapahdu. Kone toimii normaalisti ja käynnistyy hyvin eikä pölläyttele.
Tase
Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100

Viesti Kirjoittaja Tase »

PantseK kirjoitti:Hyvä huomio tuo kannenpultit. Tuosta olen itsekkin lukenut ja tarkastanut että tuohon on nuo mutterit jo vaihdettu. Pois sulkeeko tuo vaihdetut mutterit nyt sitten tuon vian varmasti?
Kyllä mun epäily vielä kohdistuu tuohon syylärinkorkkiin. Jotenkin tuntuu että tuo uusikin korkki on hieman epävarman oloinen ja epäilen ettei se tiivistä kuitenkaan tarpeeksi eikä paineista vesijärjestelmää. Olen pähkäillyt että jos vesijärjestelmä olisi tiivis, koneen sammuttaessa vettä pääsisi pytyyn ja uudelleen starttaus olisi hankalaa ja pölläyttäisi höyryt putkesta? Näin ei kuitenkaan tapahdu. Kone toimii normaalisti ja käynnistyy hyvin eikä pölläyttele.
Kuinka paljon koneella on ajettu?
PantseK

Sisäänajettu 105t
korpipolku
Pyörä: Gelände/Straße

Viesti Kirjoittaja korpipolku »

Olikos jossainpäin nettiä ohjetta tuosta jäähdytysjärjestelmän ilmauksesta?
Muistan jonkun puhuneen jotta keula pitäisi nostaa ylos mutta tuossa mun "service manualissa" ei siitä puhuta.

s
"The tree the tempest with a crash of wood
Throws down in front of us is not bar"
-Robert Frost-
PantseK

Mun manuskassa tuo lukee. En tuohon kyllä ole ryhtynyt vaan suorittanut ilmauksen noiden ktm950.info :n ohjeiden mukaisesti. ja käytellyt pariin kertaan ja antanut jäähtyä ja lisäilly tarvittaessa. Voisihan tuota vielä roikotella ja kokeilla joskos siitä olisi kiinni.
Tepe
Pyörä: 690

Viesti Kirjoittaja Tepe »

Se on moro. Armoton kotari kuume päällänsä ja vaihtoehtoja kartoitellaan.
Onko kellään tietoa tuosta Turussa myynnissä olevasta -03 mallin advesta, rek cf-210?
Kovasti kehutaan koneremontilla mutta jos sattuis olemaan jonkun foorumilaisen vanha, niin
mielellään ottaisin historia tietoja vastaan.
PantseK

Olisikohan se nyt kuitenkin tuo syylärin tiiveys se ongelma, koska lueskelin että puhallin pyörähtää 102 asteessa ja sillä hetkellä puskee pihalle, eli keittää kun järjestelmä ei ole tiivis.
EkiHoo
Pyörä: MV Agusta TV

Viesti Kirjoittaja EkiHoo »

Moro,

Saattahan se olla ja toivotaan niin. Syylarin korkit, kuten mainitsit, ja termarit kuulostaa olevan joillakin kulutustavaraa joten niistä varmasti ensimmäisenä.

Itte olen ilmannut aivan vain kallistelemalla ja lämpimäksi käyttämällä eikä tuonne kovin helposti ole ilmaa jäänyt.

E
MotoMasa
Pyörä: 990Adv

Viesti Kirjoittaja MotoMasa »

PantseK kirjoitti:Olisikohan se nyt kuitenkin tuo syylärin tiiveys se ongelma, koska lueskelin että puhallin pyörähtää 102 asteessa ja sillä hetkellä puskee pihalle, eli keittää kun järjestelmä ei ole tiivis.
Ilmalukko järjestelmässä tai ei paineista systeemiä. Ajaessa lämmöt ilmeisesti pysyy kurissa ja vedet pöntössä, eli ei liene kannessa vikaa.. Paisuntasäiliön ylivuotoletkun päähän jos pistää vesipullon, niin siinä mahdollisesti näkyvät ilmakuplat viittais kansiongelmiin.
jagged
Pyörä: Husse

Viesti Kirjoittaja jagged »

Etuvanne on ottanu iskuja niin että on kohta vaihtokunnossa. Onkohan parempaa vaihtoehtoa oem rinkulalle?
kalle j
Pyörä: R100GS ja R1100GS

Viesti Kirjoittaja kalle j »

Super enduron vakio kehä. Käy samoilla pinnoilla ja nipoilla. Symoticilta saa edullisemmin kuin merkkiliikkeestä.
Lisää urkua monitoriin...
Vastaa Viestiin