KTM 950 SuperEnduro

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Julle81
Pyörä: 790 adv R

Re: KTM 950 SuperEnduro

Viesti Kirjoittaja Julle81 »

MotoMasa kirjoitti:
Julle81 kirjoitti: Pikku keväthuoltoa luvassa...
Mikähän on kytkimen toiminnassa vikana kun oireet ovat seuraavat:
-kytkinkahva pohjassa ja vaihdepäällä, niin pyörää ei juuri pysty liikuttamaan kun takarengas ei pyöri.
En tiä, mutta tuntuis että moinen on mahdollista vain jos kytkinakseli tahmaa aika rankasti jostain syystä? Kuuluuko siitä mitään sivuääniä käydessä, jos vaikka pakan kiinnityspultit ovat perääntyneet, oletko käyttänyt kytkinkoppaa auki?

Edit: Korjaus edelliseen; eipä noilla pakan pulteilla taida olla mitään merkitystä kun ne pyörii moottorin mukana. Tuomioni on siten kytkinakselin (pääakselin?) laakeri(t). Luultavasti olen kuitenkin väärässä ja siinä on jokin simppeli juttu. Ilmeisesti oireet on kuitenkin samat kaikilla vaihteilla.
No niin, pyörä taas niputettuna ja hyvin pelaa. käytin kytkimen kokonaan irti ja tarkistin kaikki hilut ja missään ei mitään vikaan --> samoilla palikoilla kasaan. Työsylinterin irroitin ja sieltä löytyikin sitten halkeama siinä palikassa mikä on heti työsylinterin perässä. Oberonin uudella työsylinterillä(blingbling) ja aluslevyllä paketti kasaan, uudet kytkinnesteet toki myös. Juuri kävin 60km testilenkillä ja pyörä pelaa kuten kuuluukin.

Joskus oli kytkinpakka ottanut kiinni koppaan, mut nyt kun käytin sen levällään niin kaikki pakan pultit oli kunnolla kiinni.
Kattila
Pyörä: KTM 950 SM

Viesti Kirjoittaja Kattila »

Mistä olette tuota Oberonia tilailleet, suoraan Oberonilta vai Adventure Speciltä?
http://www.oberon-performance.com/acata ... _KCSC.html
http://www.adventure-spec.com/default/o ... re-se.html

Molemmissa sama hinta, mutta millaisia toimitusaikoja noissa on yleensä ollut?

Siksi ole itse kallistunut tuohon Oberoniin, että muissa työsylintereissä tuo tulee alkuperäiseen muoviseen jalkaan. Itsellä tuo alkuperäinen jalka on lämmön vaikutuksesta menettänyt muotonsa niin keskireiän osalta ja ulkoreunoista, jolloin se ns. kiikkuu eikä tue työsylinterin männän suoraa liikettä. Eli tuommoista muovista jalkaa en enää paikalleen laita. Alkuperäiseen työsylinteriinkin on tullut päivitys, mutta jalkaan ei joka itsellä on huonoimmassa kunnossa ja syynä sylinterin/männän kulumiseen.
Julle81
Pyörä: 790 adv R

Viesti Kirjoittaja Julle81 »

Tilasin tuolta adventure-speciltä ja tuli 7 päivässä kotio. Viikonloppu tosin oli välissä... Tilasin myös sen alumiinisen jalan kun alkuperäinen muovinen oli halki.
Kattila kirjoitti:Mistä olette tuota Oberonia tilailleet, suoraan Oberonilta vai Adventure Speciltä?
http://www.oberon-performance.com/acata ... _KCSC.html
http://www.adventure-spec.com/default/o ... re-se.html

Molemmissa sama hinta, mutta millaisia toimitusaikoja noissa on yleensä ollut?

Siksi ole itse kallistunut tuohon Oberoniin, että muissa työsylintereissä tuo tulee alkuperäiseen muoviseen jalkaan. Itsellä tuo alkuperäinen jalka on lämmön vaikutuksesta menettänyt muotonsa niin keskireiän osalta ja ulkoreunoista, jolloin se ns. kiikkuu eikä tue työsylinterin männän suoraa liikettä. Eli tuommoista muovista jalkaa en enää paikalleen laita. Alkuperäiseen työsylinteriinkin on tullut päivitys, mutta jalkaan ei joka itsellä on huonoimmassa kunnossa ja syynä sylinterin/männän kulumiseen.
Kattila
Pyörä: KTM 950 SM

Viesti Kirjoittaja Kattila »

Pistin tilauksen työsylinteristä ja jalasta sisään tuonne Adventure Speciin. Katsotaan millaisella toimitusajalla tulee. DHL:n arvioima saapumumisaika economy pakettina oli jopa 25.4, mutta tunnetusti se täällä Suomessa sitten kestää suurimman ajan. Mutta itse pidän viikkoa ihan kohtuullisena.
kalle j
Pyörä: R100GS ja R1100GS

Viesti Kirjoittaja kalle j »

Tilasin klimin housut samasta puljusta ja alle viikossa tuli kotiovelle. Palvelu muutenkin erinomaista.
Lisää urkua monitoriin...
niemikko

Viesti Kirjoittaja niemikko »

Nyt kaasarit käyty läpi ja öljyt vaihdettu ym kone käy nätisti ei ajettu kylläkään viä huuhteluöljyt laskin pois ja tommonen rautakäpälä tuli mukana öljykropusta.

http://aijaa.com/12Uez8

http://aijaa.com/4J6yVM

Tunnistaisiko joku mistä lähtenyt liikkeelle?
Olisko joku startin tai kytkimen osa? muuta metallia ei ollut sihdeissä eikä suodattimessa tämä vaan magneetissa 1mm vahva 5mm leveä ja noin 19mm pitkä tommonen oudon näköinen.
Starttihan sai kyllä osansa kipeetä sillon kun oli bensaa kaikki täynnä ja väkisin starttas.
mikko.o.nieminen(at)luukku.com
0400624303

KuvaSUPER ENDUROKuva
MotoMasa
Pyörä: 990Adv

Viesti Kirjoittaja MotoMasa »

niemikko kirjoitti: Tunnistaisiko joku mistä lähtenyt liikkeelle?
Ei näytä LC8 osalta, kun laatikossa aika vähän peltiä, mutta ehkä pitkänlinjan asiantuntijat tunnistaa kappaleen.
niemikko

Viesti Kirjoittaja niemikko »

MotoMasa kirjoitti:
niemikko kirjoitti: Tunnistaisiko joku mistä lähtenyt liikkeelle?
Ei näytä LC8 osalta, kun laatikossa aika vähän peltiä, mutta ehkä pitkänlinjan asiantuntijat tunnistaa kappaleen.
Pyörä niputettu ja 20km testilenkki heitetty kaikki oli ok.
Ajetaan ja ihmetellään näyttää sitten vikansa jos on.
mikko.o.nieminen(at)luukku.com
0400624303

KuvaSUPER ENDUROKuva
skuikka
Pyörä: SE

Viesti Kirjoittaja skuikka »

En haluaisi maalailla piruja seinille, mutta voisikos tuo olla osa laakerin kuulapantaa?
enska
Pyörä: ei oo nyt

Viesti Kirjoittaja enska »

Iham samaa minäkin epäilen :?
CR125R -89, TS125X -87, XT550 -82, XL600R -84, XL600R -87, XR650R -03, Africa twin RD07 -95, KTM 990adv -06, KTM 950adv GO!!!!!!! -04, KTM SuperEnduro -07, Suzuki DR-Z400 -05, Yamaha Wr450f -06, KTM EXC450 -13
PirateDoctor
Pyörä: Ktm 690 Enduro/SM

Viesti Kirjoittaja PirateDoctor »

Auttakaa nyt vähä. Oon kahen vaiheilla...joko 950 superenduro tai sitten 690 enduro. Kävin kokeilemassa super enduroa ja perhanan hyvältä tuntu sen mitä nyt asfaltilla ja soratiellä kerkes kokeileen. Painavaltahan se tuntu kun tällä hetkellä sx450 itellä kurapyöränä. Haluttas vaan valkokilpistä joten jotain tarttis tehä...kehukaa tai haukkukaa nyt vähä :)

Sent from my iPad using Tapatalk
Kipa
Pyörä: SE ja kolmipökö

Viesti Kirjoittaja Kipa »

Jos haluat ajaa 2 päälläkin niin SE, muuten 690. Ainakin mulla näin, 690:llä seurusteluendurointi ei onnistu ainakaan isommilla ihmisillä.
- taas kahden mopon taktiikalla -
PirateDoctor
Pyörä: Ktm 690 Enduro/SM

Viesti Kirjoittaja PirateDoctor »

Matka-ajossa varmaan 950 vie voiton mutta maastossa tulee painon kans ongelmia?? Tai pitää olla kunnon enduro-Mauri käskyttämässä.
Mitenhän kestävä tuo 950 pata on? Onko jollain foorumilaisella 950 enduro johon laittanut motovanteet? Kiinnostaisi kuulla miten pelittää semmoinen...

Sent from my iPad using Tapatalk
reiniday
Pyörä: SE

Viesti Kirjoittaja reiniday »

Moro,mullon kesällä yleensä kax päällä reissatessa motot alla ja oon ollu ihan tyytyväinen hankintaan. Ei oo kyllä enään moto renkaita,vaan matkaenskavälikelimallit. Ohjaus on "pikkasen" nopiampi kun normi vanteillan. t:Reini
finnsxc
Pyörä: KTM 950 superenduro R

Viesti Kirjoittaja finnsxc »

Ehdottomasi SE , itsellä oli vihdoin ja viimein se kauan haikailtu SE , edelliset : 625 SXC , 690 Enduro R nyttemmin hävitetty SE ja vaihdettu SE ->300 EXC Six Days 2014 . :oops:

Tässä mun tuomio , SE on ERINOMAINEN Moottoripyörä , käy matkaan ,metsään (rengastus) soralle :) jos vaan takakumeja riittää ! Motovanteet täysin turhat , kokeiltu SXC ,690 sekä SE , ´kun pyörät on passattu metsään ,ei niistä motovanteilla tule RR-raaseria eli mun pyörillä 3-motosetti max ~ 3000 km joten usko huvikses et tarvi . Superiin kyllä tupla setti vakiovanteita : toiseen krossit ,toiseen vakion tyyppiset kumit , on sairaan hyvä ajaa niillä myös asfaltilla ja pääset myös polkuja etsiskeleen !

Superin ero kisaenskaan , jousitus on sairaan hyvä noin suhteessa verrattuna , kuskina oon ihan tumpelo mutta superilla kun ajelin kaikki paikat missä 300 EXC:llä, no soita lukuunottamatta , Se meni tautisen hyvin ja toi voima oli kyllä kiva , toi 3-satku on ihan onneton ja mua vituttaa reilusti ihan kympillä , kisapyöränä kisaukolle ihan ok mutta muuten kohtuu perseestä . Jos jousituksen säätöön ei löydy maagista set-uppia tarvii kyllä sanoa että kuukausien säätelyllä ja hieromisella kaikki edellämainitut pelit on hupiukolle ihan ok ,kisamoppe pomppii mun käsissä ihan yhtälailla !

Koita Superia jos jossain pääset koittaan mun mielestä hauskin pyörä mikä mulla on koskaan ollut (20 kpl mopoja 1980 ->)

Haluisko joku vaihtaa alle 20tkm SE:n, alle 24 h ajettuun 300 EXC sixdays:iin :?:
Vastaa Viestiin