Buell Cyclone
Valvoja: Moderaattorit
-
- Viestit: 46
- Liittynyt: La Joulu 28, 2013 10:26 pm
- Pyörä: shine 230, Buell M2Cyclone
- Paikkakunta: Satakunta
Re: Buell Cyclone
Kiinnittelin osia, jotta pääsee pakoputkea vääntämään. Tein vaimentimeen huilun, oli vähän turhan rouheat äänet aikaisemmassa elämässä.
Aika mukavasti osat ovat löytäneet paikkansa. Kun saa sähköt rakennettua, ei ole enään ihan yhtä siistiä.
Pitäisi jotenkin nätisti saada tuo Koso asennettua, mutta ei ihan helppo homma ole. Mittarit toimii tuossa Suzukin alkuperäisessä kuoren kannattimena.
Aika mukavasti osat ovat löytäneet paikkansa. Kun saa sähköt rakennettua, ei ole enään ihan yhtä siistiä.
Pitäisi jotenkin nätisti saada tuo Koso asennettua, mutta ei ihan helppo homma ole. Mittarit toimii tuossa Suzukin alkuperäisessä kuoren kannattimena.
-
- Viestit: 46
- Liittynyt: La Joulu 28, 2013 10:26 pm
- Pyörä: shine 230, Buell M2Cyclone
- Paikkakunta: Satakunta
Re: Buell Cyclone
Tuli taas nakerrettua fillaria. Tein pakoputken, ilmaputsarin sisäosat ja osan sähköistä. Tein koekäytön ja totesin pakoputken pitävän kaasut sisällä ulostuloaukoon saakka. Tuohon ilmanputsarikoteloon pitäisi saada tehtyä asiallisen näköinen päällyosa.
-
- Viestit: 46
- Liittynyt: La Joulu 28, 2013 10:26 pm
- Pyörä: shine 230, Buell M2Cyclone
- Paikkakunta: Satakunta
Re: Buell Cyclone
Taas on tullut nysvättyä mopoa. Alkaa olemaan työn maku hommassa, kun menin lupaamaan värkin olevan koeajettavissa kuun vaihteessa. Täytyy viikonloppuna lähteä isolle kirkolle katsomaan ketjut. 530 ja 126 lenkkiä, ei ole ihan peruskamaa. Joudun ehkä hankkimaan parit ketjut ja laitteleen niistä. Tuli tehtyä ilmanputsarille päällykotelo. Jos tuo sisäosa auton putsarilla toimii, täytyy sitten hankkia Buellin oma päällynen tuohon. Ei tullut ihan kauheesti tuota koteloa viimeisteltyä, mutta ihan hyvä kahdenkymmenen metrin päästä. Sähköt täytyy tehdä joskus uudestaan alusta alkaen, en oikein pysty luottamaan noihin räpellettyihin amerikkalaisiin.
Haluaisin tuohon täyskatteet, mutta paljon täytyy vielä opetella lasikuituhommia, ennenkuin sellaiset tuohon ilmestyy.
Haluaisin tuohon täyskatteet, mutta paljon täytyy vielä opetella lasikuituhommia, ennenkuin sellaiset tuohon ilmestyy.
-
- Viestit: 46
- Liittynyt: La Joulu 28, 2013 10:26 pm
- Pyörä: shine 230, Buell M2Cyclone
- Paikkakunta: Satakunta
Re: Buell Cyclone
Tuli tehtyä koeajo reippaassa räntäsateessa. Nyt voi jatkaa tietäen, että konsepti on toimiva. Eteen tarvitsee keksiä pinnavanne, mutta hetkellisesti on pientä gredittivajetta. Sain foorumilaiselta penkin, josta pitää laitella sopiva.
Muutamia havaintoja kuraisella tiellä tehdyssä lyhyessä koeajossa:
Menee pehmeellä tiellä vakaasti
Mitoitus on kuin minulle tehty
Vääntö on huikea
Äänet on miellyttävät
Biltema ketjurulla rallatti melko reippaasti
Välitykset ihan liian harvat.
Aika mielenkiintoinen kääntää pienessä tilassa.
Hieman arvostukseni kasvaa lisää niitä kohtaan, jotka ovat olleet isoilla enduroulla Pohjankankaalla.
Kun kyseessä on melko paljon rakennettu laite, kannattaa testiajolla käyttää kunnon ajovarusteita(mut mää ajan ihan hiljaa).
Muutamia havaintoja kuraisella tiellä tehdyssä lyhyessä koeajossa:
Menee pehmeellä tiellä vakaasti
Mitoitus on kuin minulle tehty
Vääntö on huikea
Äänet on miellyttävät
Biltema ketjurulla rallatti melko reippaasti
Välitykset ihan liian harvat.
Aika mielenkiintoinen kääntää pienessä tilassa.
Hieman arvostukseni kasvaa lisää niitä kohtaan, jotka ovat olleet isoilla enduroulla Pohjankankaalla.
Kun kyseessä on melko paljon rakennettu laite, kannattaa testiajolla käyttää kunnon ajovarusteita(mut mää ajan ihan hiljaa).
-
- Viestit: 46
- Liittynyt: La Joulu 28, 2013 10:26 pm
- Pyörä: shine 230, Buell M2Cyclone
- Paikkakunta: Satakunta
Re: Buell Cyclone
Testit jatkuu, kävin tänään ajelemassa hiekkatietä, asfalttia ja metsäpolkuja. Mutkaisilla pikiteillä meno oli mukavaa, hiekkateitä on ilo ajella, mutta polulla meno oli aika pomppuista. Tolla takarenkaalla saa olla aika varovainen tuon kaasun kanssa. Mietiskelin ittekseni, että kuinka paljon energiaa kannattaa käyttää tuollaisen maalaamiseen ja viimeistelyyn, kun on varmaa, että nurin tullaan menemään.
Tuo ilmanputsarin koppa menne uusiksi, polvisuojien kanssa ei mahdu.
ketjun ohjuri pitää tehdä
tein ketjusuojan
pleksin korvasin lasikuituisella.
Hieman katottavaa tuli reissun jäljiltä, startti ei sano mitään, kiekkamittari sekoilee, 4 ja 5 vaihteet ei mene päälle ja katteet rämisee.
Tuo ilmanputsarin koppa menne uusiksi, polvisuojien kanssa ei mahdu.
ketjun ohjuri pitää tehdä
tein ketjusuojan
pleksin korvasin lasikuituisella.
Hieman katottavaa tuli reissun jäljiltä, startti ei sano mitään, kiekkamittari sekoilee, 4 ja 5 vaihteet ei mene päälle ja katteet rämisee.
Re: Buell Cyclone
on siinä eturattaalla kokoa ihan tarpeeksi
ei ole väliä mihin menee kunhan tietää mistä tulee
- t.t.tammi
- Viestit: 2236
- Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 10:22 pm
- Pyörä: Pan European 1991
- Paikkakunta: paimio
- Viesti:
Re: Buell Cyclone
Eipä oo enne moista eturatasta tullu nähtyy, on ainaki varaa tihentää.
Muuten kyllä iso peukku noin ennakkoluulottomast projektista. Ohiajovideo ois kiva...
Muuten kyllä iso peukku noin ennakkoluulottomast projektista. Ohiajovideo ois kiva...
-
- Viestit: 46
- Liittynyt: La Joulu 28, 2013 10:26 pm
- Pyörä: shine 230, Buell M2Cyclone
- Paikkakunta: Satakunta
Re: Buell Cyclone
Toi eturatas on ymmärtääkseni sportster 883:n vakio 22. Takana oli 44 ja tänään vaihdoin 51 ja silti lähtee ykkösellä liikkeelle kuin hauki rannasta. Täytyy yrittää löytää pienempi eturatas, normikoot on 21-23. Täytyy tutustua tuohonkin aiheeseen. Kaikki on nyt uutta, kun en ole mikään HD-mies. Harva välitys ja melkoinen vääntö on aika "jännä" juttu.
Hauskana juttuna voisin kertoa, että olen ajellut huonolla pikku jammun akulla ja sillä ei todellakaan lähde mopo käyntiin. Tuota konetta ei ilmeisesti saa sammumaan kuin katkaisimesta. Kävin vielä kesken lenkin postissa hakemassa paketin, amerikan täristimen paukuttaessa pihassa.
Hauskana juttuna voisin kertoa, että olen ajellut huonolla pikku jammun akulla ja sillä ei todellakaan lähde mopo käyntiin. Tuota konetta ei ilmeisesti saa sammumaan kuin katkaisimesta. Kävin vielä kesken lenkin postissa hakemassa paketin, amerikan täristimen paukuttaessa pihassa.
- Rässi66
- Viestit: 1085
- Liittynyt: Ti Huhti 26, 2011 9:13 pm
- Pyörä: Honda CR250R
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: Buell Cyclone
Tulee hieman mieleen Doug Wothken Dirtster.
Joko kohta saadaan sudittelu-jytinä-videoo?
Joko kohta saadaan sudittelu-jytinä-videoo?
-
- Viestit: 46
- Liittynyt: La Joulu 28, 2013 10:26 pm
- Pyörä: shine 230, Buell M2Cyclone
- Paikkakunta: Satakunta
Re: Buell Cyclone
Hetken kestää. Täytyy ketjujen kiristysrulla rakentaa uusiksi ja tehdä ohjuri. Oli vaan päästävä testaamaan, vaikka ei kunnon värkkejä ketjulinjassa ollutkaan, että oma usko projektiin säilyy.
- Juhazi
- Viestit: 92
- Liittynyt: Ke Elo 05, 2009 6:55 pm
- Pyörä: Triumh Sprint RS -04
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Buell Cyclone
Heh, on tainnu Jenkeissäkin olla liian pitkä talvi! Tää on tuolta Rässin linkkaamalta kuva-albumilta!
Moto history: Solifer SM -74, KTM 125GS -74, Ski-Doo Formula Plus LT -88, Derbi Atlantis -05, Yamaha SRX-6 -86
Tallissa: Arctic Cat Pantera 580EFI -96, Triumph Sprint RS -04, Solifer Star White -10
Tallissa: Arctic Cat Pantera 580EFI -96, Triumph Sprint RS -04, Solifer Star White -10
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Buell Cyclone
Ei tarvii mennä amuriccaan asti, aikoinaan erään nuoren F1 kuljettajan kesähuvilan lattia näytti samalta
Kylätason kurapyöräilijä.
-
- Viestit: 46
- Liittynyt: La Joulu 28, 2013 10:26 pm
- Pyörä: shine 230, Buell M2Cyclone
- Paikkakunta: Satakunta
Re: Buell Cyclone
Joskus täytyy ulkopuolisten puuttua tilanteeseen ja hieman ohjeistaa yksin pimeässä suulissa pyörään rakentavaa. Tuolla AKH-nimimerkillä kirjoittava serkkuni ihmetteli, että miksi en nosta pyörääni ilmaan autonosturilla, jonka päällä rakennan fillaria. No, onneksi joku huomasi ja tuumasta toimeen. Pilkoin vanhat traktorin trullipiikit ja siinä se.
Kävin hakemassa isolta kirkolta ketjurullan, akun ja taakse sisärenkaan, nyt pääsee taas näperteleen.
Jouduin poistamaan putkesta tekemäni huilun, koska kone kävi melko rikkaalla. Tuossa on nyt harley-äänet ja täytyy testailla, miten tuon kanssa voi elää.
Rakentamispaikasta saa kuvasta hyvän käsityksen, eli pyörää rakennetaan vallitsevassa ulkolämpötilassa.
Kävin hakemassa isolta kirkolta ketjurullan, akun ja taakse sisärenkaan, nyt pääsee taas näperteleen.
Jouduin poistamaan putkesta tekemäni huilun, koska kone kävi melko rikkaalla. Tuossa on nyt harley-äänet ja täytyy testailla, miten tuon kanssa voi elää.
Rakentamispaikasta saa kuvasta hyvän käsityksen, eli pyörää rakennetaan vallitsevassa ulkolämpötilassa.
-
- Viestit: 46
- Liittynyt: La Joulu 28, 2013 10:26 pm
- Pyörä: shine 230, Buell M2Cyclone
- Paikkakunta: Satakunta
Re: Buell Cyclone
Hävisi kipinä moposta ja päädyin repimään kaikki sähköt pois. Laittelin komponentit paikoilleen ja aloitin johdottamisen. Tein ensin mahdollisimman yksinkertaisen käynti- ja starttipiirin ja siihen päälle latauksen ja valot. Nyt olisi vielä vilkut ja jarruvalot jäljellä.
Nyt on hieman helpompi lähteä tuon kanssa reisuun, kun tuntee nuo sähkötkin.
Nyt on hieman helpompi lähteä tuon kanssa reisuun, kun tuntee nuo sähkötkin.
-
- Viestit: 751
- Liittynyt: Su Joulu 19, 2010 5:03 pm
- Pyörä: 60Yz/Ag175/FZR1000/FL1200/1290SAR
- Paikkakunta: Enontekiö
- Viesti:
Re: Buell Cyclone
Jhagggi kirjoitti:Hävisi kipinä moposta ja päädyin repimään kaikki sähköt pois. Laittelin komponentit paikoilleen ja aloitin johdottamisen. Tein ensin mahdollisimman yksinkertaisen käynti- ja starttipiirin ja siihen päälle latauksen ja valot. Nyt olisi vielä vilkut ja jarruvalot jäljellä.
Nyt on hieman helpompi lähteä tuon kanssa reisuun, kun tuntee nuo sähkötkin.