KTM 950 SuperEnduro
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
ankara
- Pyörä: Hupsvarma&LadyDomina
Re: KTM 950 SuperEnduro
Ulostulo on samaa kuin näkyvä killerin osa ja ohuempi reikäputki, oisko 31-32mm sisältä. Tuo iso halkaisijainen osuus on kiinnitystä varten (alkuperäisen ulostulon sisälle).
Kokeilin öljynvaihtoa varten konetta lämmittäessä korvakuulolla sisällä tallissa ja kyllä tuo jatkettu malli on hiljaisempi kuin vakio killeri. Joku saattaisi sanoa että vakiokillerillä äänet on paremman kuuloiset mutta tuo jatkehässäkkä jää nyt paikalleen kenttäkokeita varten.
Kokeilin öljynvaihtoa varten konetta lämmittäessä korvakuulolla sisällä tallissa ja kyllä tuo jatkettu malli on hiljaisempi kuin vakio killeri. Joku saattaisi sanoa että vakiokillerillä äänet on paremman kuuloiset mutta tuo jatkehässäkkä jää nyt paikalleen kenttäkokeita varten.
Ok, ymmärretty.
Tein tuollaisen kerran ja jätin ulostulon laajaksi. Piti korvatulppienkin läpi hirveän kuuloisen pärinän kun ääni kaikui rumasti siinä "huulilla".
Korjaantui kun jatkoin "pillinä" loppuun asti.
Tein tuollaisen kerran ja jätin ulostulon laajaksi. Piti korvatulppienkin läpi hirveän kuuloisen pärinän kun ääni kaikui rumasti siinä "huulilla".
Korjaantui kun jatkoin "pillinä" loppuun asti.
- Tärinäjyrä
- Pyörä: Cube 29er
Nyt kun pitkän haaveilun jälkeen superi tuli talliin, niin siitä muutama kysymys (kortti tuli ajeltua pyörän ilmestysaikoihin ja siitä asti kuolannut sitä...
)
- Mitäs työkaluja kuulunut alkuperäisesti mukana, entiset teillä tietämättömillä ja mitä kannattaa mukana pitää (perusavaimet aina, nippusiteet, rautalangat, jne kyllä mukaan, mut jotain erikoista, mikä pahan tuurin varalta...
)
- Ilmansuodatin, suosia alkuperäistä 30€ vae K&N 100€ vai jotain muuta
Saastehärpäkkeet otettu poes, seisontajalan anturi poes käytöstä, leovincet käytössä
- Tulppa-avain oltava joku ohut versio, tulppa perinteinen vae iridium..
Alusta, meikäläisen painolla liian jäykkä, takasesta otettu esijännistystä poes ja kikkerit auki päen, mut ei auta. Etunen toimii jotenkin, tosin mitään patikkoa päässy testaa, niin varmuutta vielä saanu, sielläkin kikkerit auki. Pehmeyttä kaipaa siihen, Jousien vaihto siis edessä, mitäs niitä kannattasi ruveta kysylemään?
- Mitäs työkaluja kuulunut alkuperäisesti mukana, entiset teillä tietämättömillä ja mitä kannattaa mukana pitää (perusavaimet aina, nippusiteet, rautalangat, jne kyllä mukaan, mut jotain erikoista, mikä pahan tuurin varalta...
Saastehärpäkkeet otettu poes, seisontajalan anturi poes käytöstä, leovincet käytössä
Alusta, meikäläisen painolla liian jäykkä, takasesta otettu esijännistystä poes ja kikkerit auki päen, mut ei auta. Etunen toimii jotenkin, tosin mitään patikkoa päässy testaa, niin varmuutta vielä saanu, sielläkin kikkerit auki. Pehmeyttä kaipaa siihen, Jousien vaihto siis edessä, mitäs niitä kannattasi ruveta kysylemään?
Tuppi nurin...
-
MarkkuHoo
- Pyörä: BMW R80GS Finnduro -90
- Viesti:
Jenkeistä olen pari kertaa Slavens Racingiltä tilannut etu- ja takajousia KTM:iin, hyvin toiminut verkkokauppa ja systeemit.Tärinäjyrä kirjoitti:Nyt kun pitkän haaveilun jälkeen superi tuli talliin, niin siitä muutama kysymys (kortti tuli ajeltua pyörän ilmestysaikoihin ja siitä asti kuolannut sitä...)
- Mitäs työkaluja kuulunut alkuperäisesti mukana, entiset teillä tietämättömillä ja mitä kannattaa mukana pitää (perusavaimet aina, nippusiteet, rautalangat, jne kyllä mukaan, mut jotain erikoista, mikä pahan tuurin varalta...)
Mulla sattuis olemaan pehmeämpi aivan uusi SE:n takajousi sulle kyllä hyllyssä, jos kiinnostaa: http://www.matkaendurot.net/phpBB3/view ... 11&t=30234
”Huonoilla teillä, hyvässä seurassa.” kuraukot.fi
-
Niamola
- Pyörä: 890 Adventure R
- Viesti:
SE:n alusta on varsin hyvä kun ottaa huomioon laajan käytettävissä olevan nopeusalueen. Mikäli ei tunnu hyvältä, niin ajoa vaan. Myös lumesäätö vaikka kaverin tekemänä on erittäin hyvä keino. Yleensähän pehmeä olisi helppo valinta, mutta kannattaa suosiolla silloin unohtaa myös ne +150km/h EK:t, niissä tuo vakio alusta toimii mielestäni hyvinkin rauhallisesti ja turvallisesti.
Hyvähän tuo ei ole missään, mutta voittaa Se kokoluokkansa metsässä, kisaenskat matkailussa ja peltosuorilla kaikki. Eli jokapaikanhöylänä mielestäni täydellinen laitos. Paikkoja mihin sillä ei muiden perässä voimalla mene on melko vähän.
oho. Taas alkoi näemmä ylistys, toista vuotta yhdessä ja sitä ei vaan osaa vieläkään olla ihailematta Sen antamaa järjettömyyden tunnetta omistajalleen. Meenkin tästä heti taas katselemaan sitä tiedä monettako kertaa jo tänäänkin.
Hyvähän tuo ei ole missään, mutta voittaa Se kokoluokkansa metsässä, kisaenskat matkailussa ja peltosuorilla kaikki. Eli jokapaikanhöylänä mielestäni täydellinen laitos. Paikkoja mihin sillä ei muiden perässä voimalla mene on melko vähän.
oho. Taas alkoi näemmä ylistys, toista vuotta yhdessä ja sitä ei vaan osaa vieläkään olla ihailematta Sen antamaa järjettömyyden tunnetta omistajalleen. Meenkin tästä heti taas katselemaan sitä tiedä monettako kertaa jo tänäänkin.
Ura metsässä on kotaristin pikatie, umpihanki ja sänkipelto monikaistainen moottoritie.
p.050nelkolnol8957
p.050nelkolnol8957
[quote="Tärinäjyrä"]Nyt kun pitkän haaveilun jälkeen superi tuli talliin, niin siitä muutama kysymys (kortti tuli ajeltua pyörän ilmestysaikoihin ja siitä asti kuolannut sitä...
)
)
Alusta, meikäläisen painolla liian jäykkä, takasesta otettu esijännistystä poes ja kikkerit auki päen, mut ei auta. Etunen toimii jotenkin, tosin mitään patikkoa päässy testaa, niin varmuutta vielä saanu, sielläkin kikkerit auki. Pehmeyttä kaipaa siihen, Jousien vaihto siis edessä, mitäs niitä kannattasi ruveta kysylemään?[/quote]
Työkaluista senverran , et tollanen kattaus oli mulla superissa mukana
Alusta, meikäläisen painolla liian jäykkä, takasesta otettu esijännistystä poes ja kikkerit auki päen, mut ei auta. Etunen toimii jotenkin, tosin mitään patikkoa päässy testaa, niin varmuutta vielä saanu, sielläkin kikkerit auki. Pehmeyttä kaipaa siihen, Jousien vaihto siis edessä, mitäs niitä kannattasi ruveta kysylemään?[/quote]
Työkaluista senverran , et tollanen kattaus oli mulla superissa mukana
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it
How much fun did you have doing it
- Salemanteri
- Pyörä: 990950501250 KiljuvaNärhi & GrazyFrog
Tärinäjyrä kirjoitti: Alusta, meikäläisen painolla liian jäykkä, takasesta otettu esijännistystä poes ja kikkerit auki päen, mut ei auta. Etunen toimii jotenkin, tosin mitään patikkoa päässy testaa, niin varmuutta vielä saanu, sielläkin kikkerit auki. Pehmeyttä kaipaa siihen, Jousien vaihto siis edessä, mitäs niitä kannattasi ruveta kysylemään?
Mun painolle (kukkakeppi) vakio alusta oli liian kova patikkoon/ kivikkoon, laskeehan sillä vakiollakin, mutta Lapin kivikot oli melko villivarsaa.
Täälläpäin kun sitä kivikkoa piisaa ihan Lappiin lähtemättäkin.
Jousienvaihdolla alko toimimaan, loppu takakorkeet ja keulan käsille hakkaaminen.
lapin kivikoissa ja muuallakin yhtä nautintoa modauksen jälkeen.
Sai simmauksella takaa säädöt keskialueelle, kuorman mukaan, reissukamat yksin / kyytiläinen tai yksin ilman kuormaa, naksuttelee kohilleen esim. 2päällä 7-10 naksua sisäämenoa +
Ja nyt iskarit toimii koko alueella ja pohjaileekin sillon tällöin, niinkun pitääkin.
Eikä ole vauhdeista tarvinnu pudottaa pehmennyksen takia, päinvastoin.
editt: mulla -06 Se ja jos en pahasti väärässä niin 07 on tehtaalta lähtiessä toisenlainen simmi takakepissä, saa korjata jos olen väärässä.
-
markusj
- Pyörä: T7, XC290
Tuohon "Niamolan" kommenttin laitteen ominaisuuksista yhdyn täysin. Nelisenvuotta yhteieloa SE:n kans vei sanat ja voimat
Uskomaton kapistus.
Semmosen hankin vielä jonainpäivänä takas talliin. Varmasti.
Se orkkis ilmansuodatin on oikein hyvä. Ei tartte normikäytös mtn ekstraa. Kattoo vaan että istuu tiiviisti kotelossaan.
Semmosen hankin vielä jonainpäivänä takas talliin. Varmasti.
Se orkkis ilmansuodatin on oikein hyvä. Ei tartte normikäytös mtn ekstraa. Kattoo vaan että istuu tiiviisti kotelossaan.
-markus-
- Tärinäjyrä
- Pyörä: Cube 29er
Kyllä sitä on tallissa useampaan otteeseen tullut ihmeteltyä ja ihasteltua..
Yhteistä taivalta ei vielä paljoa takana 100km..., mut kyllä monta kertaa naama virneessä saanu suditella, tosin ei noilla rallinastoilla kyllä minkään maan pitoa saa aikaiseksi (korkeintaan tyhjäkäynillä...
), vähääkään kun käskee, niin ei suoraan saa kulkemaan millään lailla.
Enksanastat otettava kyllä seuraavaksi talveksi, tosin kuinka kauan nekään sitä iloa tarjoaa, kun tuppea nurin käyttelee
Hussun FE alustaan kerkesi jonkun tovin ajella, niin sitä vaan odotti varmaan tietynlaista tästäkin... Onhan nämä niin eri mailta koko vehkeet, niin totutellaan uuteen. No alustantestiä jatketaan, eka testi -22 pakkasessa ja iskareiden huollot tehty joskus, niin oman soppansa lisää tekee. Pitää vielä naksuja muutella. Ei vain nämä 25 pakkaset niin kauheesti ajohaluja lisää, kahvalämppärit on ja pussukat, mut tunnostaa tehottomilta lämppärit, kun pariin otteeseen sai lämmitellä putken eessä sormia
Pistetään markun jousi muistiin, jos huoltatan kepin tässä lähiaikoina, niin pitää samaan syssyyn tuo jousikin vaihella.
Yhteistä taivalta ei vielä paljoa takana 100km..., mut kyllä monta kertaa naama virneessä saanu suditella, tosin ei noilla rallinastoilla kyllä minkään maan pitoa saa aikaiseksi (korkeintaan tyhjäkäynillä...
Enksanastat otettava kyllä seuraavaksi talveksi, tosin kuinka kauan nekään sitä iloa tarjoaa, kun tuppea nurin käyttelee
Hussun FE alustaan kerkesi jonkun tovin ajella, niin sitä vaan odotti varmaan tietynlaista tästäkin... Onhan nämä niin eri mailta koko vehkeet, niin totutellaan uuteen. No alustantestiä jatketaan, eka testi -22 pakkasessa ja iskareiden huollot tehty joskus, niin oman soppansa lisää tekee. Pitää vielä naksuja muutella. Ei vain nämä 25 pakkaset niin kauheesti ajohaluja lisää, kahvalämppärit on ja pussukat, mut tunnostaa tehottomilta lämppärit, kun pariin otteeseen sai lämmitellä putken eessä sormia
Pistetään markun jousi muistiin, jos huoltatan kepin tässä lähiaikoina, niin pitää samaan syssyyn tuo jousikin vaihella.
Tuppi nurin...
-
DirtyMoose
- Pyörä: ei pyörää
Heps, nyt toista vuotta ilman pyörää olleena alkaa taas hankita olla ajankohtainen. Edellinen pyörä oli KTM crossi ja mielikuva KTM:istä on ainakin hyvä. Päivien aikana olen kahlannut lähes koko tämän viestiketjun läpi ahmiessani tietoa SE:stä.
SE täyttää kaikki ne tarpeet joita minä pyörältä haen. Olen väsähtänyt siihen, että olen ostanut enskan ja sitten miettinyt mitenhän siihen saisi lisää tehoa. Helpompi ostaa sitä heti kerralla...
Nettimotossa tarjontaa on tällä hetkellä neljän SE:n verran. Yksi varusteltu vaihtoehto on tuo Kone-Jönnin 50tkm ajettu SE. Onko 50tkm paljon tältä koneelta? Ollaanko noilla kilometreillä jo koneen elinkaaren ehtoopuolella? Aikaisemmat valkokilpipyörät ovat olleet yksisylinterisiä ja paaaaljon matalaviritteisimpiä. Toisaalta perhe- ja työkiireiden vuoksi vuosittainen ajomäärä jää tuonne 2000-3000km tuntumaan. Siinä mielessä tuossa 50tkm ajetussa olisi minulle kaluamista pitkäksi aikaa. Tarkoitus olisi tosin ajaa jonkin verran myös talvisin.
Jönnien laitos taisi olla jonkun foorumilaisen vanha ja varusteltu/korjattu nuo heikot lenkit valmiiksi.
Jos joku osaisi kertoa tuosta 50tkm ajomäärästä, että onko se pelottavan paljon tältä koneelta vai ei? Tekeekö se autuaammaksi, että laittaa reilun tonnin lisää ja saisi 20tkm vähemmän ajetun?
T: Epätietoinen Pohjanmaalta
SE täyttää kaikki ne tarpeet joita minä pyörältä haen. Olen väsähtänyt siihen, että olen ostanut enskan ja sitten miettinyt mitenhän siihen saisi lisää tehoa. Helpompi ostaa sitä heti kerralla...
Nettimotossa tarjontaa on tällä hetkellä neljän SE:n verran. Yksi varusteltu vaihtoehto on tuo Kone-Jönnin 50tkm ajettu SE. Onko 50tkm paljon tältä koneelta? Ollaanko noilla kilometreillä jo koneen elinkaaren ehtoopuolella? Aikaisemmat valkokilpipyörät ovat olleet yksisylinterisiä ja paaaaljon matalaviritteisimpiä. Toisaalta perhe- ja työkiireiden vuoksi vuosittainen ajomäärä jää tuonne 2000-3000km tuntumaan. Siinä mielessä tuossa 50tkm ajetussa olisi minulle kaluamista pitkäksi aikaa. Tarkoitus olisi tosin ajaa jonkin verran myös talvisin.
Jönnien laitos taisi olla jonkun foorumilaisen vanha ja varusteltu/korjattu nuo heikot lenkit valmiiksi.
Jos joku osaisi kertoa tuosta 50tkm ajomäärästä, että onko se pelottavan paljon tältä koneelta vai ei? Tekeekö se autuaammaksi, että laittaa reilun tonnin lisää ja saisi 20tkm vähemmän ajetun?
Ei se 50 tkm mielestäni ole vielä mitään onhan noita satkunkin ajettuja lähinnä Adventureja eikä nekään loppuun ajettuja ole. Se Jönnien pyörä on sitten viimeisen päälle huollettu ja nimimerkin Akilleus vanha pyörä, ollut hänellä uudesta asti.
DirtyMoose kirjoitti:Heps, nyt toista vuotta ilman pyörää olleena alkaa taas hankita olla ajankohtainen. Edellinen pyöfrä oli KTM crossi ja mielikuva KTM:istä on ainakin hyvä. Päivien aikana olen kahlannut lähes koko tämän viestiketjun läpi ahmiessani tietoa SE:stä.
Jönnien laitos taisi olla jonkun foorumilaisen vanha ja varusteltu/korjattu nuo heikot lenkit valmiik
- Akilleus
- Pyörä: KTM 1290 SAR
Juu se Jönnien SE on mun wanha mopo. Huoltovihkoon "välisivuille" merkattuna kaikki huoltotoimenpiteet aina renkaiden-, jarrupalojen etc. vaihtoa myöten. Heitäpäs yv:tä SarkolanSepälle, eli nimimerkille Timo. On tainnut jo vetää yli 80tkm SE:llä eikä mitään tissiposkiajelua vaan kunnon "lajityypillistä rypemistä"
. Timo varmaan vastailee kyssäreihisi!
Jos haluat kysellä mun wanhasta SE:stä, niin soittele o4oo81932o
terv. Tapsa
Jos haluat kysellä mun wanhasta SE:stä, niin soittele o4oo81932o
terv. Tapsa
"Going somewhere in the middle of nowhere" ex AT, 950Adv, SE, 990Adv Dakar, 1190 Adv R
Re: Vs: KTM 950 SuperEnduro
Minun SE:llä on ajettu ~60tkm, joista 50tkm itse. Ei tuossa hirveästi ole vikoja vielä ilmennyt. Muutama juttu kuitenkin. Jos jaksan muistaa oikein niin omia aikojaan rikki menneet osat taitavat olla jännitteensäädin, ohjauslaakerit (ruoste) ja vilkkurele. Kaasuvaijerit menivät vaihtoon 50tkm kohdalla, toinen vaijereista oli rispaantunut melkein poikki.
Pakoputken alkukäyrät tosin tulevat tiensä päähän todennäköisesti ennemmin kuin myöhemmin. Ruoste syö, mutta siihen suurin vika lienee laiskassa pesijässä.
Ja vanteet ovat hapettunneet sisäpuolelta piloille, kun en hoksinut pitää niistä huolta.
Tämän talven pura ja kokoa harjoituksen yhteydessä jouduin säätämään venttiilivälyksiä ensimmäistä kertaa. Kummankin sylinterin toinen imuventtiili oli tiukka.
Luottavaisin mielin tuolla voi taas lähteä liikenteeseen.
Pakoputken alkukäyrät tosin tulevat tiensä päähän todennäköisesti ennemmin kuin myöhemmin. Ruoste syö, mutta siihen suurin vika lienee laiskassa pesijässä.
Ja vanteet ovat hapettunneet sisäpuolelta piloille, kun en hoksinut pitää niistä huolta.
Tämän talven pura ja kokoa harjoituksen yhteydessä jouduin säätämään venttiilivälyksiä ensimmäistä kertaa. Kummankin sylinterin toinen imuventtiili oli tiukka.
Luottavaisin mielin tuolla voi taas lähteä liikenteeseen.
- PantseK
- Pyörä: 950 Adventure, 701, 450 EXC
Toi 50t tolle koneelle on sisäänajoa. Jenkkipalstalla on yli 200t mailia ajettuja, mutta toki jotakin on tarttenu myös tehdä. Omassa advessa oli 74t kun sen ostin ja nyt 103. Historia oli kyllä hyvin dokumentoitu ja hyvää huoltoa olen jatkanut. Kertaakaan tien päälle en ole jäänyt ja mitään vikaa ei ole ilmennyt. Vahva hauska kone jonka hankintaa en ole hetkeäkään katunnut. Katunut korkeintaan sitä etten aikaisemmin moista hankkinut. Tuo akilleuksen SE onn varmasti loistoyksilö joten kauppaan mars!
Yritin haulla ja ei onnistunut, enkä jaksa tätä koko ketjua kahlata läpi. Eli paljonko on se:n etutolppien öljytason korkeus putken yläreunasta?
950.infossa oli video adven öljynvaihdosta ja siinä se oli -120mm. Onkohan se:ssä sama?
950.infossa oli video adven öljynvaihdosta ja siinä se oli -120mm. Onkohan se:ssä sama?
Sami